Számítani lehetett rá, hogy a gyorsabb autóknak köszönhetően az idén a Hungaroringen is megdől a pályacsúcs, és Rubens Barrichello 2004-ben futott ideje rögtön az első szabadedzésen veszélybe került: Daniel
Ricciardo 1:18.486-os idővel nyerte meg a szabadedzést, ez csupán 5 századdal lassabb az eddigi körrekordnál.
A Red Bull tehát biztatóan kezdte a Magyar Nagydíj hétvégéjét, és a Ferrari gyorsabb volt a Mercedesnél, de ebből még nem lehet komoly következtetéseket levonni.
A napos, meleg időben zajló szabadedzésen lassan indult be az érdemi körözés, az első időszakban Valtteri Bottastól láthattunk érdemi próbálkozásokat, sokáig a Mercedes finn pilótája állt az élen. Majdnem egy óra telt el, amikor csapattársa, Lewis Hamilton átvette a vezetést, és az 1:18.8-as idejével már ő is 4 tizedre megközelítette Barrichello pályacsúcsát. Az edzés utolsó fél órájában Ricciardo volt a főszereplő, először csak 6 ezredes előnnyel vette át a vezetést a Mercedesektől, utána pedig megfutotta a nap legjobb idejét, és több mint 2 tizedes előnnyel az élen is zárta az edzést.
A Mercedeseket végül Kimi Räikkönen is megelőzte,
aki majdnem másfél tizedet adott Hamiltonnak.
A két Ferrari az edzés legnagyobb részében mégsem a köridőivel, hanem a kisebb-nagyobb hibáival hívta fel magára a figyelmet. Az edzést a 6. helyen záró Sebastian Vettel egyszer ki is csúszott a 12-es kanyarban, de később is rengeteg kisebb hibát követett el, a Ferrari láthatóan csúszkált a pályán.
A német a csapatrádión túlkormányzottságra panaszkodott, és a hátsó abroncsaival sem volt elégedett.
A németet egyébként némi meglepetésre a két McLaren követte az eredménylistán, és a Renault mindkét autója is befért a legjobb tíz közé.
Nem ő volt az egyetlen, aki hibázott az egyelőre csúszós pályán,
az edzést kétszer is meg kellett szakítani piros zászlóval.
A Kevin Magnussen helyére beugró Antonio Giovinazzi még a gyakorlás elején törte össze a Haast, miután kicsúszott a 12-es kanyarban, az edzés legvégén pedig Jolyon Palmer szakította le a Renault-ja első szárnyát, amikor túl szélesen fordult a 4-es kanyarban, és keményen ráhajtott a kerékvetőre.
Köszöntjük kedves olvasóinkat! Hamarosan kezdődik a négyhetes nyári szünet előtti utolsó Forma-1-es versenyhétvége, a Hungaroringen immár 32. alkalommal megrendezett Magyar Nagydíj. Izgalmas hétvégére van kilátás, hiszen a világbajnokság ennél szorosabb aligha lehetne: Sebastian Vettel egyetlen ponttal vezeti a világbajnokságot legfőbb riválisa, Lewis Hamilton előtt, miközben Valtteri Bottas lemaradása is csak 23 pont.
Süt a nap, 28 fokos a levegő. Az egész hétvégén hasonló időt várnak, persze néhány nyári záporon sem lepődnénk meg.
A mezőny nagy része rögtön kigurult a pályára, a mért körökre természetesen még várni kell. Alonso rögtön azt hitte, hogy defektje van, mert a kormánykijelzője problémát jelzett, de a csapat megnyugtatta, hogy csak a kijelzővel van probléma.
1:22.421-es idővel kezdett, ennél sokkal jobb köröket fogunk látni még a mai nap folyamán is. A körrekord is megdőlhet, jelenleg Rubens Barrichello tartja 1:18.436-os idővel, még 2004-ből.
És a köre máris gyorsabb, mint a tavalyi első szabadedzésen futott legjobb idő. Most 1:21.212-es idővel vezeti az edzést, a többi versenyzőnek egyelőre nincs mért köre.
A versenyzők most sem sietnek, a szerelők szokás szerint elvégzik a szükséges beállításokat az autókon az első körök után. A gyakorláson egyébként két újonc is kipróbálhatja magát: Alfonso Celis Ocon helyett köröz a Force Indiánál, a Haasnál pedig Antonio Giovinazzi kap lehetőséget Magnussen autójában.
Mért kört is egyre többen futnak, most Valtteri Bottas vezet 1:20.912-es idővel. A szuperlágy gumikat használja, Ricciardo a lágyakon futotta a korábbi körét. A harmadik elérhető keverék a közepes a hétvégén.
A 2-es kanyarban dobta el a McLarent, de aztán gond nélkül folytatni tudja a körözést. Később a motorjára panaszkodott a csapatrádión.
Ahogy azt a pénteki szabadedzéseken megszokhattuk, a pálya még poros, Vandoorne előbbi megpördülése után most Romain Grosjean találkozott a gumifallal a 12-es kanyarban. A Haas éppen érintette a falat, ezért nem tört össze.
Már szinte az összes versenyző futott mért kört. Rövid ideig Räikkönen állt az élen, de Bottas visszavezette a vezetést, ezúttal 1:19.451-es idővel. Hamilton áll a második helyen, 2 tizeddel lassabb a csapattársánál.
Grosjeanhoz hasonlóan a 12-es kanyarban vesztette el az uralmát a Ferrari felett, de sikerült elkerülnie a falat, így gyorsan folytatta a körözést. Vettel most a negyedik helyen áll, a két Mercedes és Räikkönen mögött.
Giovinazzi törte össze az autóját, ő is a 12-es kanyarban dobta el a Haast. Erősebben állt bele a gumifalba, mint Grosjean, ezért a pályabíróknak kell eltávolítaniuk az autóját. A mentés idejére leállítják az edzést.
Lassan az edzés felénél járunk, az állás: Bottas, Hamilton, Ricciardo, Räikkönen, Verstappen, Vettel, Alonso, Massa, Vandoorne, Hülkenberg.
Sikerült elszállítani Giovinazzi autóját, nincs akadálya a körözés folytatásának. Jelenleg csak az éllovas Bottas van kint a pályán.
Igaz, a többiek nem is nagyon próbálkoznak, hogy átvegyék tőle az első helyet. A finn folyamatosan javít, már 1:19.248-as idővel vezeti az edzést, és 4 tizedre növelte az előnyét Hamilton előtt.
1:19.095-ös idővel ugrott az élre, 153 ezreddel előzi meg Bottast. Ricciardo egyelőre tartja magát a 3. helyen, de a hátránya több mint 8 tized. A Red Bull egyébként nagyon bízik benne, hogy az autójuknak fekvő Hungaroringen sikerül feledteniük a gyenge silverstone-i tempójukat.
Ha ez így megy tovább, már az első szabadedzésen megdőlhet az eddigi körrekord. Hamilton most 1:18.858-as idővel vezet, csak 4 tizeddel marad el Barrichello 2004-es idejétől. Közben Hülkenberg feljött az 5. helyre a Renault-val, Vettel viszont csak a 7.
Sokat hibázik, a legutóbbi körében a 13-as kanyarban is megingott az autója, és a célegyenes előtt is majdnem eldobta a Ferrarit. A rádión túlkormányzottságra panaszkodik, és szerinte a hátsó abroncsai "nem állnak készen" a körözésre. Azért sikerült javítania, a 4. helyre jött fel.
1:18.852-es körével átvette a vezetést a Mercedesektől. Mindössze 6 ezreddel előzi meg Hamiltont a szuperlágy gumikon futott idejével.
Már csak 5 század választja el Barrichello idejétől, 1:18.486-os kört futott. A Ferrarik továbbra is hibázgatnak, Vettel a 12-es kanyarban szaladt le majdnem a pályáról, Räikkönen pedig blokkolta a kerekeit.
Az első szektorban az abszolút legjobb időt futotta meg, de önmagához képest a másik kettőben is javulni tudott. 234 ezreddel marad el Ricciardótól, Hamiltont pedig szűk másfél tizeddel előzi meg.
A pénteki első szabadedzésen az eredmények még nem sokat jelentenek, de a McLaren egyelőre elégedett lehet: Alonso a 7., Vandoorne a 8., a lemaradásuk másfél másodperc. A McLaren-Honda az elmúlt két évben kifejezetten jól szerepelt a Hungaroringen, idén is reménykedhetnek a pontszerzésben.
Annyi biztos, hogy az első hungaroringi szabadedzést nem egy Mercedes nyeri: 2 perccel az edzés vége előtt Hamilton és Bottas is a bokszban van, ők már nem fognak kihajtani a pályára. Ricciardo továbbra is vezet.
Palmer Renault-ja állt meg a pályán, az autón sérülések is vannak. Vandoorne rögtön jelentette is a rádión, hogy "Palmer kicsúszott, és mindent összetört az autóján." A visszajátszásból látszik, mi történt valójában: a 4-es kanyarban fordult szélesen, ráhajtott a kerékvetőre, és leszakadt az első szárnya. Másodpercek voltak hátra az edzésből, amikor meglengették a piros zászlókat.
Az első szabadedzés legjobbjai: Ricciardo, Räikkönen, Hamilton, Verstappen, Bottas, Vettel, Alonso, Vandoorne, Hülkenberg, Palmer.
Köszönjük a figyelmet! Délután 2 órakor jelentkezünk a második szabadedzéssel.