Enyhén nedves pályán, de száraz abroncsokkal kezdődött meg az idei szezon egyik legkevésbé használható szabadedzése Szingapúrban. A városállamban még nappali fényviszonyok közepette rendezik az első tréninget, ezért a körülmények nem tükrözik az időmérőn és futamon várható állapotokat, a mezőnynek mégis fontos, hogy kihasználják az első 90 percet is.
Meglepetésre egy Ferrari, Kimi Räikkönen autója bukkant fel először a bokszutca végén, mert a finn pilóta a glória kipróbálásával kezdte a munkát, és így tett Daniel Ricciardóval a Red Bull is. Ez lehetővé tette a Mercedeseknek, hogy először szuperlágy gumikkal az élre álljanak, kezdetben Valtteri Bottas, majd Lewis Hamilton révén.
A Mercedesek viszont egyelőre nem tudták tartani a lépést a Red Bull pilótáival és Sebastian Vettellel az ultralágy gumikon, ezek elsősorban Ricciardónak kedveztek, 1:42.489-cel új körrekordot is futott, de Max Verstappen is többször vezette az edzést. A Red Bullnál látható aerodinamikai újdonságokkal készültek, köztük a Ferrari oldalsó légterelőjét is lemásolták, ezt is tesztelték az első 90 perc során.
A Ferrari egyelőre felemásan szerepelt.
Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is sokáig a középmezőnyben ragadt, később a fékek hűtésén és az első futómű beállításain is változtattak, így Vettel fel tudott jönni a 2. helyre, Räikkönen viszont csak a 7. helyezett lett Bottas mögött, aki az ultralágy gumikon többször is elfékezte magát, csúszkált, és a rádión vezethetetlennek nevezte az autóját.
Hamilton szintén kicsúszott egyszer, de az ellenfeleihez hasonlóan ő sem került komolyabb bajba, mindössze néhányszor került elő a sárga zászló, de baleset nem történt. Mindössze Lance Stroll vesztett sok időt azzal, hogy elromlott a sebességváltó az autójában, és az edzés végéig már nem is sikerült megjavítani vagy kicserélni azt.
Két vendégpilóta is szerepet kapott a mezőnyben,
Sean Gelael az előbb-utóbb valószínűleg a Renault-hoz igazoló Carlos Sainz helyén tesztelt, Antonio Giovinazzi pedig Kevin Magnussen ülésébe ülhetett be a Haasnál. Mindketten kikaptak a csapattársaiktól, de Giovinazzi csak 3 tizeddel volt lassabb Romain Grosjeannál, míg Gelael 3,3 másodperccel maradt el Danyiil Kvjattól.
Köszöntjük Olvasóinkat a Szingapúri Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! Ez a 10. versenyhétvége itt, 2008-ban ez volt az első igazi éjszakai futam az F1-ben, most viszont még nappal edzenek a versenyzők.
Szinte minden kiderült már, de még mindig kevés a hivatalos megerősítés a McLaren-Honda-Toro Rosso-Renault ügyben.
Szokatlan módon Kimi Räikkönen volt az első, aki kihajtott a pályára, de többen is követik őt az installációs körre. Két vendégművészünk is van, Sean Gelael beülhetett Carlos Sainz helyére a Toro Rossóhoz és Antonio Giovinazzi vezet Kevin Magnussen autójában.
Mindkét istállónál a cápauszonyon dolgoztak. A Mercedes nyúlványának alakja változott, a Force Indiánál pedig apró, pikkelyszerű szárnyacskákat helyeztek el a síkon.
Räikkönen és Ricciardo is teszteli a bukókeretet, de a finn pilótához hasonlóan az ausztrál is visszatér a bokszba, mindössze egy installációs kör után.
A lengyel pilóta eddig egy olasz szakemberrel dolgozott együtt, Rosberg viszont most azt írta ki a Twitterre, hogy izgatottan dolgozik együtt Kubicával a visszatérésen, aki Lewis Hamilton mellett a legkeményebb ellenfele volt.
Hatalmas ellenkormányzás is volt a körében, és közben Hamilton is arra panaszkodott, hogy csúszós a pálya felülete. Bottas 1:48.770 alatt ért körbe, szuperlágy gumikkal.
A háromszoros világbajnok 1:49.498 alatt ért körbe, Bottas viszont 1:46.873-ra tudott javítani. Mindketten szuperlággyal mennek.
Az F1 hivatalos Twitter-csatornáján jelentették be, hogy újabb 4 évre meghosszabbították a Szingapúri Nagydíj szerződését. Ez jó hír a világbajnokságnak, mert a Liberty Media mindenképpen meg akarta tartani a versenyt a helyiek vonakodása ellenére is.
Bottas 1:46.334-re javított, és Hamilton is felzárkózott mögé 1:34.553-mal. Vandoorne-nak és Gelaelnek van még mért köre, de ők sokkal lassabbak náluk.
Mi pikkelyeknek neveztük, a Twitteren a Stegosaurus név terjed, de a Sky Sports-on felmerült a kardhal, és az is, hogy a leszálló galambokat akarják elijeszteni.
A rádión aztán szóltak neki, hogy gondok vannak a motorjával is. Bottas 1:45.307-re javított, összesen már 11 pilótának van mért köre.
Az első mért próbálkozása a 12. helyre elég, most már glória nélkül. Hülkenberg közben a problémái ellenére feljött a 2. helyre.
A Mercedes pilótája egy veszélyes megcsúszás ellenére is 1:44.236-ot ért el, ez bő 1 másodperccel gyorsabb Bottas eredményénél, ami már szintén jobb a tavalyi első szabadedzés leggyorsabb körénél.
Verstappen 1:45.553-vel a 3. helyre ugrott ultralágy gumikon, majd jött Ricciardo 1:45.459-cel, és átvette tőle a képzeletbeli dobogós helyet.
Ricciardo feljött a 2. helyre 1:44.579-cel, Vettel szintén ultralágyakkal 1:45.977-tel kezdett.
Volt már világító sisakja, de a legújabb alkotás arra is rátesz egy lapáttal.
Az ausztrál pilóta 1:43.664-gyel az élre állt, Verstappen 1:44.058-at ért el, mindketten ultralággyal mennek. Hamilton a 3. még szuperlággyal, Vettel a 4. helyezett ultralággyal.
1:43.278 az új legjobb köridő, közben előkerült egy kép Jolyon Palmer nem sokkal ezelőtti elfékezéséről. A pedállal volt gondja.
A kanadai pilóta a rádión jelezte, hogy hibát észlel, de visszaért a okszba. Vettel 1:44.220-szal feljött a 3. helyre, ahogy ez az ultralágy gumiktól várható is.
A Motorsport.com és a Sky Sports is arról számolt be, hogy a Renault megpróbálta megszerezni Daniel Ricciardót a Red Bulltól cserében azért, hogy korán felbontják a szerződésüket a Toro Rossóval, mert ők Honda erőforrásokra váltanak. Az optimista forgatókönyv végül nem jött össze a számukra, de Carlos Sainz-ot megkapták. Az egyelőre nem tisztázott, hogy Sainz mikor kezd új csapatánál, mert Jolyon Palmer kijelentette, ő ki akarja tölteni a szezon végéig szóló szerződését.
Megelőzni azonban nem tudta, 1:43.434-es köre egyelőre 0,14 másodperccel elmarad a Red Bulltól. Hamilton is pályán van már az ultralágyakkal.
A felvétel még a csütörtöki dedikáláson készült. Most viszont Hamilton átvette a vezetést, 1:42.904-gyel, ultralágy gumikon bő 3 tizeddel volt gyorsabb Verstappennél.
A Ferrarinál közben a fékeken és az első futómű beállításain dolgoznak. Vettel és Räikkönen egyelőre csak az 5-10. helyen állnak.
Bottas mindössze néhány kör után azt jelentette a rádión, hogy a gumiknak annyi. A pálya állapota természetesen sokat javulhat még, de így is nehéz dolga lehet a pilótáknak, hiszen az időmérőn muszáj lesz ezt a keveréket használni.
Ultralágy gumikat használ, 1:43.734-et ért el. Verstappen is újra a pályán van, de egyelőre lassabb a korábbi legjobbjánál. A nap már kezd lemenni, változnak a látási viszonyok.
1:43.206-ot ért el, így Verstappen és Hamilton mögött a 3. helyen áll, mindkét Ferrarit és Bottast is megelőzve. Ez még csak az első szabadedzés, ráadásul még annak sincs vége, de érdekes hétvégének nézünk elébe!
A Red Bull pilótája átvette a vezetést 1:42.489-cel, Stroll viszont kiesett az edzés további részéről sebességváltó hiba miatt.
Nem fizetne sokat, ha lehetne fogadni arra, hogy ki mondta ezt a csapatrádión.
Igen, Fernando Alonso.
...mert most ez a körrekord a szingapúri pályán. Az 1:42.489-hez még Vettel is csak felzárkózni tudott, most 1:42.598-nál jár a Ferrari pilótája.
Egyelőre bő 4 másodperccel lassabb Danyiil Kvjatnál, pedig a Hungaroringen már tesztelhette a Toro Rossót. Mondjuk, elég szuperlicenc pontja sem lenne, hogy F1-es jogosítványt kapjon.
Ilyen is régen volt, az oldaldoboz melletti légterelőt a Ferrariról másolta le a Red Bull.
A hátulját "vezethetetlennek" tartja. Több elfékezése és megcsúszása volt már, egyelőre a 7. helyen áll, fél másodperccel Hamilton mögött. A brit pilóta az előbb kicsúszott a bukótérbe.
Flow-viz festékkel is bevonták, hogy teszteljék éles körülmények között is.
Verstappen tette teljessé a top 3-at, mögöttük Hamilton, Pérez és Bottas végzett. A mezőny már most gyorsabb, mint tavaly volt, és egy körrekord is összejött. Köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval!