Bottas megverte Vettelt, Hamilton összetörte a Mercedest az időmérőn
2017. november 11. 16:54
A szezon egyik legnagyobb meglepetésével kezdődött a Brazil Nagydíj időmérő edzése, mivel a négyszeres világbajnok Lewis Hamilton már az első mért körének elején balesetet szenvedett. Hamilton a 4-es kanyart túl gyorsan próbálta bevenni, az autója leért az aszfaltra is, megcsúszott, és az aszfaltozott bukótérben meg sem állt a gumifalig.
A Mercedes bal eleje alaposan összetört, így Hamilton vasárnap csak a mezőny végéről, külön engedéllyel rajtolhat majd el. A brit pilóta valószínűleg azzal nem számolt, hogy az edzés előtt szemerkélni kezdett az eső, az autóból kiszállva hirtelen ő sem tudott magyarázattal szolgálni a hibájával kapcsolatban.
Az eső később is fenyegetett, a piros zászló miatt kissé elcsúszó Q2 elején, majd a Q3-ban is szemerkélni kezdett, de végül nem szólt bele az eredmények alakulásába. Hamilton kiesésével elsősorban az vált kérdésessé, hogy Valtteri Bottas vagy Sebastian Vettel indulhat-e az élről, és ez az utolsó utáni pillanatban sem volt biztos.
Vettel a Q3-ban remek körrel sakkot adott az addig remekelő Bottasnak,
az utolsó mért körében viszont nem tudott javítani a korábbi eredményén, Bottas viszont igen, így a Mercedes pilótája megszerezte pályafutása 3. pole pozícióját. Bottas mögött a két Ferrari sorakozott fel, majd a két Red Bull következik. Ezúttal is Max Verstappen végzett előrébb, Daniel Ricciardo pedig erőforrás alkatrész-csere miatt rajtbüntetést is kap, ezért lágy gumikkal rajtol vasárnap.
Verstappen nem tudott érdemben beleszólni a küzdelembe, de a Red Bullnak egyébként is az időmérő a gyenge pontja, ráadásul le is tekerhették a holland pilóta motorját, mert az időmérő előtt egy régebbi MGU-H-t szereltek be az autójába. Verstappen egyszer le is fulladt a bokszutcába, amikor nem volt biztos abban, hogy őt vagy Fernando Alonsót hívják mérlegelésre.
Az időmérő egyik szenzációját Alonso hozta,
hiszen az élcsapatok versenyzőin túl csak Sergio Péreztől kapott ki, így Ricciardo büntetése miatt a 6. helyről rajtolhat majd a McLaren Hondával, ami az idei legjobb eredménye. A legjobb 10 közé a két Renault is befért, Nico Hülkenberg megelőzte Carlos Sainzot, akit Felipe Massa azzal vádolt, hogy szándékosan feltartotta őt, de Sainz ezt tagadta.
Az alsóházban nagy csata zajlott a 11. helyért, amit Romain Grosjean szeretett volna megkaparintani, de végül Esteban Oconé lett, ő viszont valószínűleg nem örül ennek, mert ezúttal alaposan kikapott Péreztől. A Q1-hez és Hamilton példájához hasonlóan ezúttal is akadt egy pilóta, Brendon Hartley, aki nem tett meg mért kört, gyaníthatóan a rajtbüntetés miatt nem volt ennek értelme.
Akadt valaki, akinek kifejezetten jól jött Hamilton balesete,
ő nem más, mint Lance Stroll, hiszen a Williams szerelőinek így több idejük maradt, hogy befejezzék a harmadik szabadedzésen szükségessé vált sebességváltó-cserét. Stroll azonban nem tudott élni a lehetőséggel, megint csak a 18. helyet érdemelte ki, ráadásul még öthelyes büntetést is kap. A Saubernél zajló háziversenyt ezúttal a 16. helyezett Pascal Wehrlein nyerte.
Köszöntjük Olvasóinkat a Brazil Nagydíj időmérőjének élő közvetítésében! Péntek után úgy tűnik, összeszedte magát a Ferrari, így akár még szorosan is alakulhat a rajthelyek elosztása.
Nagyon pontatlan a hétvégén az időjárás-előrejelzés, az esősnek jósolt szabadedzések után a száraznak várt időmérőre jöhet meg az égi áldás. 16 óra körül szemerkélni kezdett, nem tudni, hogy végül milyen gumikra lesz szükség.
A szabadedzéseken a szokásosnál is nagyobb gondot okozott a forgalom, hiszen ez a szezon második legrövidebb pályája, ráadásul előzni is nehéz rajta. A forgalom köröket tehet tönkre, és rajtbüntetéseket is okozhat.
Miután a Toro Rosso és a Renault háborúzni kezdett a műszaki hibák miatt, a Red Bull is rátett egy lapáttal a helyzetre, amikor kiderült, hogy Max Verstappen autójában is felfedeztek egy repedést az MGU-H-n, ezért azt nyugdíjazták, és egy régebbi példányt építettek be.
Péntek este kirabolták a Mercedes szerelőit Brazíliában, az egyikük fejéhez fegyvert is szegeztek. Lewis Hamilton a Twitteren azt követelte, hogy történjen valami az az ilyen esetek megelőzése érdekében, Valtteri Bottas csak annyit tweetelt ki, hogy örül, mert mindenki "egyben van" a rablás után.
A Mercedesek szuperlágy abroncsokkal lépnek pályára. Az eső 16:48 körül elállt, de továbbra is 40% az esély arra, hogy érkezik egy zápor.
A Williams szerelői még dolgoznak az autón, amiben sebességváltót kellett cserélni a harmadik szabadedzésen történt meghibásodás miatt. Stroll ezért öthelyes rajtbüntetést kap.
Megcsúszott egy gyors jobbosban, és esélye sem volt megfogni az autót. Nagy baleset volt, de úgy tűnik, Hamilton jól van. Piros zászló.
A négyszeres világbajnok valószínűleg nem számolt azzal, hogy romlott a pálya tapadása a korábban szemerkélő eső miatt. Nem a kerékvetőn csúszott meg, úgy tűnt, hogy egyszerűen túl gyorsan próbálta venni a kanyart.
A tavalyi Belga Nagydíjon, vagyis 27 versenyhétvégével ezelőtt fordzl elő utoljára, hogy Hamilton már a Q1-ben kiesett, akkor a motorcserék is közrejátszottak ebben. Ilyen balesetet ritkán szokott összehozni.
Lance Stroll már beülhetett az autóba, így nem vesztettek sok időt a váltócsere miatt, hiszen a piros zászló alatt is dolgozhattak a Williamsnél. Újraindították az edzést.
A Mercedes Hamilton balesete után is kitartott a szuperlágy gumik mellett Bottas autóján. Ő vezetett 1:10.053-mal, aztán jött Verstappen 1:09.966-tal, majd Vettel másodszor is körbeért, és 1:09.796-ra javította a legjobb kört, ráadásul lágy gumikkal. Räikkönen is lággyal megy, 0,395 másodperc a hátránya. Mindenki más szuperlágy abroncsokat választott.
"Valami biztosan nem stimmel" - jelentette a rádión. A mérnöke tudomásul vette, ebből újabb büntetés is lehet, ha egyáltalán van még mire cserélni a Renault problémás alkatrészét.
A finn pilóta 1:09.405-re gyorsult, Bottas hátránya 0,047 másodperc, Vettel a 3. helyezett 0,391 másodperces hátránnyal, de legutóbb nem tudott javítani. Verstappen és Ricciardo következik a sorban.
A négyszeres világbajnok volt az első kieső, rajta kívül egyelőre Wehrlein, Ericsson, Hartley és Stroll tartózkodik a veszélyzónában.
Ayrton Sennát élteti a közönség, közben Vettel 0,238 másodperc hátrányra felzárkózott. Räikkönennel közölték, hogy biztosan tovább fog jutni, Christian Horner azt mondta a Sky Sportsnak, hogy nem aggódnak Verstappen motorja miatt, csak letekerték.
A francia pilóta autóján csak a bal oldalon látható a T-szárny, és az is igen csálén áll. Ez nagyon nem veti őt vissza, hiszen a 8. helyen áll.
A négyszeres világbajnok összetörte az autóját, ezért kör nélkül ő lett ma az utolsó.
16. Pascal Wehrlein
17. Pierre Gasly
18. Lance Stroll
19. Marcus Ericsson
20. Lewis Hamilton (idő nélkül)
Bottas már kihajtott a bokszból a Q2-re is, a felvezető kör alatt íme a Q1-es eredmények.
Bottast még szuperlággyal engedték ki, de már gépészkednie kell az 1-es szektorban. Ricciardo lággyal van kint, ő már a futamra készül, hiszen rajtbüntetést kap.
Ezt ő mondta a rádión, majd abszolút leggyorsabb volt a pálya 1-es szektorában, mégis csak Bottas mögött ért célba. A finn pilóta 1:08.901-gyel vezet, Vettel 0,112 másodperc hátrányban van. Ez új körrekord Bottastól.
Talán a letekert motorja miatt is, de egyelőre 0,497 másodperc a hátránya Bottas mögött, ráadásul amikor visszatért a bokszba, nem értette, hogy őt hívják-e mérlegelésre, majd úgy tűnt, hogy lefulladt, és a szerelőinek kellett visszatolni őt a bokszba.
Az egyik McLaren haladt Verstappen előtt, de neki is piros lámpát mutattak, ráadásul a holland pilóta mérnöke is azt mondta neki, hogy álljon meg, mert nem biztosak abban, hogy kit is hívnak a mérlegelésre.
A brazil pilóta pillanatnyilag a 6. helyen áll, miután Lance Stroll már a Q1-ben kiesett, és váltócsere miatt büntetést is kap. Felipe Massa egyébként a Brazil Nagydíj történetében a 2. legtöbb kört töltötte az élen, csak Michael Schumacher áll nála jobban. Ez holnap változhat, mert a 3. helyezett Sebastian Vettel a listán.
Pedig Bottas is javított 1:18.638-ra, de Vettel még gyorsabb volt, 1:08.494-gyel ő lett a legjobb a Q2-ben. Nagy meglepetés Ocon kiesése a 11. helyen.
11. Esteban Ocon
12. Romain Grosjean
13. Stoffel Vandoorne
14. Kevin Magnussen
15. Brendon Hartley (idő nélkül)
A francia pilóta a 11. szeretett volna lenni, valószínűleg a szabad taktika miatt, és morogva vette tudomásul, hogy Ocon beugrott elé a rajtrácson.
Azt mondta, túl gyorsan ment, és mindenki láthatta, hogy mi történt. Vasárnap olyan jól akar szórakozni, amennyire csak lehet. (Sky Sports)
Megkezdődött a finálé, Bottas már a pályán, Vettelt csak sokkal utána engedték ki a pályára. Szorosan mögötte jön Verstappen is, Sainz azonban megint feltarthatja.
A finn pilóta 1:08.442-re gyorsult, Vettel viszont az első két szektorban abszolút leggyorsabb volt, és a harmadikban is csak egy keveset vesztett, így 1:18.360-nal, új pályacsúccsal vezet. Räikkönen, Verstappen, Ricciardo, Pérez, Hülkenberg és Alonso a sorrend, Massának és Sainznak még nincs mért köre.
Ő viszont megfogta az autót, így csak a körének lett annyi, a Williamsnek nem. Sainz panaszkodik rá a rádión. A 9-10. helyen állnak, a Renault van előrébb.
Az 1-es/2-es kanyarban sűrűbbek, a közönség azonban egyelőre pólóban ugrál, és élvezi az edzést, pedig most konkrétan senki sincs a pályán.
Intermediate-tel mondjuk értelme sem lenne, de ezek szerint nem olyan nedves még a pálya, hogy a csapatok esélytelennek tartanák a gyorsulást.
A finn pilóta az utolsó pillanatban visszavette a vezetést, 1:08.322-vel. Kimi Räikkönen is gyorsulni tudott, de ez is csak a 3. helyhez volt elég. Verstappen, Ricciardo, Pérez, Alonso, Hülkenberg, Sainz, Massa a további sorrend.