Hamilton a tavalyinál gyengébb idővel maradt az élen
2018. március 23. 05:46
Lewis Hamilton a második szabadedzésen ott folytatta, ahol az elsőn abbahagyta, hiszen ismét megszerezte az első helyet a Mercedes volánja mögött. A világbajnoki címvédő azonban némi meglepetésre nem tudta túlszárnyalni tavalyi legjobb körét (amivel akkor alaposan feladta a leckét az ellenfeleknek) és bő 3 tizedmásodperccel lassabb volt a 2017-es eredményénél.
Ez azonban egyelőre csak jelképes érdekesség, hiszen a pálya még mindig nagyon csúszós volt, ezt a számtalan apróbb-nagyobb vezetői hiba is jelezte. Hamilton csapattársa, a 3. helyet megszerző Valtteri Bottas többször is járt a pálya szélén, egyszer pont honfitársával, Kimi Räikkönennel értették félre egymást, ezért Bottas a 3-as kanyarnál lévő kavicságyon keresztül folytatta az útját.
A háromszoros futamgyőztes később látványosan korrigált a sikánban és a füvet is nyírta kissé, ahogy ezt egyebek mellett Daniel Ricciardo és Esteban Ocon is megtette. Látványosan, olykor agresszívan vezetett a kétszeres világbajnok Fernando Alonso is, aki azt is kifogásolta, hogy a nála lassabb ellenfelei a glória miatt nem néznek a tükörbe.
Hamiltonra és Bottasra ismét Max Verstappen volt a legveszélyesebb,
a holland pilóta azonban ezúttal be is tudott furakodni közéjük. A Red Bull versenyzője már az edzés elején üldözőbe vette Hamiltont és később, ultralágy gumikkal is csak bő 1 tizedmásodpercre maradt le a Mercedes ászától. A köridőket azonban óvatosan kell kezelni, mert a csapatok még messze nem járatták csúcsra az autóikat.
A második szabadedzés legjobb körei a tréning derekán jöttek, utána elsősorban versenyszimulációkkal foglalkoztak a pilóták. A viszontagságos tesztelés óta ez volt az első ilyen alkalom, ezért általában nagy volt a forgalom a pályán, többen is kénytelenek voltak elengedni a gyorsabb autókat vagy vesztegelni a lassabbak mögött.
Néhány percre piros zászlóval is megszakították az edzést
egy leszakadt kábeldarab miatt, ami pont a rajt-célvonalon hevert, de komolyabb baleset vagy műszaki hiba nem hátráltatta a mezőnyt. A tréning elején Verstappen autóján kellett javításokat végezni, majd ő és Ricciardo is sokat rostokolt a boxban futóműállítás miatt, de így is sok kört megtettek.
Verstappennél valószínűleg az erőforrás hőfoka okozott némi aggodalmat, Pierre Gasly a fékek állapotáról érdeklődött a mérnökénél, Nico Hülkenberg autójában ereszteni kezdett az üdítőt adagoló berendezés, Lance Strollt pedig a leintés utáni rajtgyakorlat kapcsán kérte meg a mérnöke, hogy álljon félre a Williamsszel, mert túlhevült az autója.
Stroll korábban a piros zászló idején is csalódott volt, mert pont egy mért köre alatt állították le a tréninget, részben ennek is köszönhető, hogy az egykörös tempó terén a két Williams csak a 14-18. helyet szerezte meg, Stroll-Szirotkin sorrendben. Az élmezőnyt ezúttal is a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull autói foglalták el, de a Haasszal Romain Grosjean jelezte, hogy ők is az üldözők között vannak.
A francia pilóta a 6. helyet szerezte meg, még Ricciardót is megelőzte, ráadásul egyelőre tartotta magát a szavához, és a gyorsabb Ferrarihoz, Kimi Räikkönenhez képest fél másodpercen belül maradt. Magnussen csapattársa, Kevin Magnussen, valamint a McLaren pilótái, Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne fértek be a képzeletbeli Q3 mezőnyébe.
Érdekesség, hogy a végsebesség terén Gasly a 3. helyet szerezte meg a Toro Rosso-Hondával a két Mercedes mögött, de a faenzaiak autója így is csak a 16-17. helyre ért oda. Jelentős hátrányban vannak a Sauberek az utolsó helyen, de érdekesség, hogy az újonc Charles Leclerc mindössze 1 ezredmásodperccel kapott ki Marcus Ericssontól.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Jó reggelt kívánunk minden Kedves Olvasónknak! Éjjel 2-kor megkezdődött az idei F1-es világbajnokság az első szabadedzéssel, nemsokára pedig már a második tréninggel folytatjuk a programot!
Bár poros volt a pálya, a nehézkes tesztelés miatt is rögtön munkához láttak a csapatok. A fotósok sem unatkoztak, ajánljuk az eddigi képekből összeállított galériánkat!
---- separator ----gallery-content-type:cfc4c7dd-8352-4375-ba9e-cae40263cceb---- separator ----Brian Tyler új főcíme a képekkel kiegészülve jobban hangzik, de így is szokni kell az új kezdést.
Ez a hagyomány még a Red Bullnál töltött éveiben kezdődött, idén a Loria nevet kapta az aktuális Ferrarija. Az SF71-H-nál mindenképpen jobban hangzik!
Lewis Hamilton tavaly 1:23.620-szal tavaly leiskolázta a mezőnyt a második szabadedzésen. Idén vajon mennyivel lesz gyorsabb a mezőny a tavalyi eredményeknél?
Hamilton meggyőző fölénnyel zárta az első szabadedzést, de a Ferrarik két keverékkel keményebb abroncsokon futottak, ráadásul a pálya még eléggé poros volt. A körülmények várhatóan az időmérő edzésig folyamatosan javulnak majd, a helyosztóra és a futamra viszont esőt jósolnak.
Már az első szabadedzésen is elállták a szerelők a kamerák útját, amikor Kimi Räikkönen autóját javították és most is a kíváncsi szemek elé álltak.
Az első szabadedzésen a McLarenek küszködtek megbízhatósági gondokkal, most a Sky Sports szerint Max Verstappen autóját kell javítani. Megrepedt a padlólemez és az oldalsó légterelők is.
Szerencséjükre "csak" 800 eurós pénzbüntetést kaptak pilótáik boxutcai gyorshajtásai miatt.
Indul a mai második 90 perces tréning, Bottas már az autóban ül, Hamilton még csak rollerrel közelít a box felé. A pilóták most nem sietnek annyira kifelé.
A tesztelés óta most először készülnek az istállók újabb versenyszimulációra, ráadásul talán az is kiderül, hogy mire megy a Ferrari a Mercedes ellen a lágyabb keverékű gumikkal.
30 fok van Melbourne-ben és ez végre kicsalta az első pilótát a pályára. Ő nem más, mint Kevin Magnussen a Haasszal.
A már-már szokásosan füstölgő Ferrari motorral szerelt autójára szuperlágy gumikat kapott, Magnussen és Vettel lágyakkal van kint.
1:27.412-vel kezd a Haas pilótája lágy gumikon, aztán jön Vettel, szintén lágyakkal 1:26.161-et. Räikkönent szuperlágyakkal küldték ki a pályára.
Ez nem nagy meglepetés, még csak kevés pilótának van mért köre, ráadásul a Ferrari szuperlágyakkal megy. 1:25.566-ot ért el, ennél ebben a gumiban persze sokkal több van.
Már Hamilton vezet 1:24.569-cel, Bottas 1:24.719-et tudott és Räikkönen elé Verstappen is befért 1:25.064-gyel, mielőtt őt is megelőzi Ricciardo 1:24.947-tel.
Mindketten vissza tudtak térni a pályára, de sok kavicsot felhordtak. Bottas majdnem nekiment az egyik Ferrarinak, nem értették meg egymást az elengedés kapcsán. Alonso is lesodródott a fűre.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports-nak azt mondta, a pálya egyszerűen túlságosan poros még. Bottas bepanaszolta Räikkönent a rádión, ebből simán lehet büntetés is később.
Azt mondja, a glória miatt az ellenfelek nem néznek a tükörbe. Egyelőre a 7. helyen tart lágy gumikkal, Vandoorne a 9. helyezett.
Eddig is ő állt az élen, de 1:24.385-tel megerősítette a helyét, Verstappen feljött a 2. helyre 1:24.401-gyel. Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Sainz, Vettel, Alonso, Grosjean, Vandoorne a további sorrend.
A Red Bull pilótája javított, 1:24.401-es köre sak 0,016 másodperccel marad el Hamilton eddigi legjobbjától.
A Red Bull pilótája javított, 1:24.401-es köre sak 0,016 másodperccel marad el Hamilton eddigi legjobbjától.
Balra Ocon, jobbra Bottas.
Alonso fedélzeti kamerájából nem sokat látni előre. A versenyzők szerencsére lejjebb ülnek a kamera pozíciójánál.
A hátsó futómű környékén dolgoznak Alonso autóján, Ricciardo közben lágy gumival feljött a 4. helyre 1:24.721-gyel, bő 3 tizeddel van Verstappen 2. helyet érő körétől.
Sainz lágy, Hülkenberg szuperlágy gumikkal futott.
Nagy munkában vannak a Red Bull szerelői, Verstappen autója ismét bakon áll. Vettel közben ultralágy gumikkal van kint, de egyelőre csak egyéni legjobb szektoridőket futott, így csupán a 3. helyezett 1:24.260-nal. Így állnak a legjobb szektoridők:
Most dőlhetnek meg a tavalyi legjobb körök, Hamilton most jön ultralágy gumival, Räikkönen hamarosan mért kört is kezd. Vettel javított az előző körében, de mindössze 9 ezredmásodpercet, 1:24.451-re, továbbra is a 3. helyezett.
Ultralággyal átvette a vezetést, 1:24.214-gyel. Ez nem nagy idő és Hamilton is gyorskörön van már.
Ismét volt egy nagy megcsúszása a sikánban, de szépen megfogta. Egyelőre 1:24.159-cel a 2. helyezett Hamilton mögött, aki 1:23.931-gyel visszavette a vezetést.
Magnussen autóján komolyabb futóműállítást végeznek a Sky Sports szerint, ezért a dán pilóta ki is szállt az autóból. Féltáv felé közeledve Hamilton is visszatért a garázsba.
Néhány perccel ezelőtt még bakon szerelték a Red Bullt, de a holland fiatal ismét kilátogatott. Sainz is ezt tette, de ő a kavicságyban vizitált a 3-as szektorban. Sikeresen megúszta.
Amikor megjelenik a pályán, mindig igyekszik a Mercedes sarkában lenni. Ezúttal ő is ultralágy gumit kapott, 1:24.058-cal feljött a 2. helyre Bottas, Räikkönen, Vettel és Ricciardo elé.
Bár egy szabadedzésen nincs különösebb jelentősége az időpontnak, a tréning derekán Hamilton vezet 1:23.931-gyel, mögötte Verstappen, Bottas, Räikkönen, Vettel, Grosjean, Ricciardo, Alonso, Sainz és Hülkenberg az elméleti pontszerzők sorrendje.
Egy alkatrész hever pont a rajt/célvonalon. Sétáló sportbírók szedik össze a törmeléket.
Egy időmérő berendezés eleme lehet a kábeldarab. Lance Stroll nagyon nem örült a megszakításnak. Egy perc múlva újraindul az edzés.
Ismét szabad a pálya, a Toro Rosso rajtot gyakorolt a boxutca végén és többen ismét kihajtottak az aszfaltra.
Hamilton, Verstappen, Bottas, Räikkönen és Vettel is kivezető körön van, ők egyben a vezető ötöst is képviselik. Ricciardo autóján éppen dolgoznak a szerelők.
Charlie Whiting, az FIA F1-es versenyigazgatója a tesztelés után azt mondta, nem aggasztja a Ferrari füstölése, mert a pályán ez a tünet nem jelentkezik. A visszajátszások alapján nyilvánvaló, hogy de, igen.
Sorra teszik fel az élpilóták autóira az ultralágy gumikat, de megtehetik, hiszen a többségük rengeteg szettet rendelt a hétvégére. Alonsót közben sürgősen egy motorbeállítás módosítására kérték, Bottas pedig kicsúszott a fűre az 1-es kanyarban.
A kétszeres világbajnok eléggé agresszívan vezeti a McLarent, az előbb Stoffel Vandoorne-t előzte meg, majd a padlólemezt végighúzta az egyik rázókövön. Alonso nagyon hajtja az autót.
Arra kérték Verstappent, hogy kapcsolja ki a "meleg" gombot, de ő azt felelte, hogy magas a hőmérséklet. Valószínűleg a Renault erőforrásról van szó.
Csúnyán elfékezett egy ultralágy szettet a 3-as kanyarban. Többször is állóra fékezte a jobb első gumit, próbálta menteni a menthetőt, de valószínűleg így is cserélni kell majd.
Versenyszimulációt futnak, ennek jegyében életszerű, gyors kerékcserével Vettel autójára lágy, Räikkönen autójára szuperlágy abroncsokat szereltek. Bottas is lágyakkal van kint, Hamilton szuperlágyakkal.
A francia pilóta nem nagyon akarta elengedni a lágy gumival közeledő ellenfelét, de Verstappen határozottan beszúrt mellé a 3-as kanyarban. Ricciardo is visszatért a pályára, lágy gumikkal.
A teszten is voltak gondjaik a légkulcsokkal, sőt, egyszer le is ejtették az MCL33-at. Most Vandoorne autóját próbálták gyorsan szervizelni, a jobb első kerékkulcs makacsolta meg magát.
Megkérdezte a mérnökét, hogy minden rendben van-e a fékekkel, de azt a választ kapta, hogy az adatok alapján nincs semmi gond. Pillanatok vannak hátra az edzésből.
Besokallt az 1-es kanyarban, aztán a 3-as szektorban is, pedig lágy gumikkal aligha a körrekordra hajtott. A 7. helyen zárta az edzést, miközben a többiek rajtgyakorlatra készülnek a célegyenesben. Vége a második szabadedzésnek!