Ricciardo új körrekorddal zárta a termékeny tesztnapot
2018. március 07. 08:55
A második előszezoni tesztsorozat második napján sem lehetett panasz az időjárásra. Montmelóban ma is kellemes, 16-17°C-os tavaszi időben zajlottak az F1-es próbák, a pálya pedig kora délután 35 fokig (az idei teszteken eddig mért legmagasabb értékre) melegedett fel.
A meleg aszfalt szinte csalogatta az F1-es csapatokat, hogy kipróbálják a Pirelli hiperlágy és ultralágy abroncsait. Az új fejlesztésű, rózsaszín oldalfalú gumikat eddig csak a McLaren, a Haas és a Sauber használta, leginkább azért, hogy így maszkírozzák el az autójuk tempóhiányát. Szerdán viszont már
a Mercedesnél, a Red Bullnál, a Renault-nál és a Toro Rossónál is előkerültek a lágyabb keverékek, ami arra utalt, hogy a monoton verseny-szimulációk helyett ráhajtottak a gyors körökre.
Sebesség terén eddig nem igazán jeleskedett a Red Bull, még akkor sem, ha Daniel Ricciardo a legjobb idővel zárta a múlt heti tesztelés első napját. Max Verstappen kedden a 3. helyre hozta be az RB14-est, de a holland sem a tempóra, hanem a tartósságra hajtott. Az új Red Bull első igazi villanását megint Ricciardo tartogatta, aki 12:30 és 13 óra között felrakatta a hiperlágy gumikat és fokozatosan gyorsulva túlszárnyalta a listán addig trónoló Lewis Hamilton idejét.
Az ausztrál 1:18,047 percnél állt meg, majdnem 3 tizeddel megjavítva Felipe Massa még 2008-ban, a Ferrarival felállított (nem hivatalos) tesztkörrekordját,
így természetesen ez maradt nemcsak a szerdai nap, de a 2018-as tesztek eddigi legjobb ideje is. A Red Bullnál komolyan veszik a verseny-felkészülést: az utolsó órában a kerékcserét és az orrkúpcserét is gyakorolták a szerelők Ricciardo autóján.
A Mercedes ezúttal Hamiltonnal kezdte a napot, az angol 90 fordulót nyomott le, és amikor ebédidőben kiszállt a W09-ből, még első volt az eredménylistán (legjobb köreit az ultralágy gumin érte el). Délután Valtteri Bottasra került a sor, aki a lágy abroncsokról fokozatosan közelített a hiperlágy felé. A finn végül 82 körrel és a 3. legjobb idővel zárta a napot. A Mercedes mindenképpen elégedett lehet, a tegnapi 177 kör után ugyanis ma újabb 172 fordulót hoztak össze, ami alapján az Ezüstnyíl megbízhatósága bombabiztosnak tűnik.
Szokásával ellentétben a Ferrari is kénytelen volt pilótaváltó napot tartani. A szerdára eredetileg kiírt
Kimi Räikkönent reggel gyomorrontás gyötörte, ezért Sebastian Vettel kezdte meg a tesztnapot,
aki tisztességes munkát végzett: 66 körrel és a harmadik idővel szállt ki délben az SF71-H-ból. Räikkönen a Ferrari csapatorvosának kezelése hatására délutánra összeszedte magát – tudta, hogy a múlt heti vacak időjárás miatt „kiesett" szerdai tesztnap, illetve a mai rosszulléte miatt sok pótolnivalója van. A finn délután különböző hosszúságú etapokat futott a lágy keveréken, de a nap végére várt hajrázása ezúttal elmaradt.
Látványosan, bár inkább ellentétes előjellel szerepelt a McLaren. Fernando Alonso délelőtt erőlködés nélkül megtett 47 kört az MCL33-mal, de amikor elkezdték volna a hét első verseny-szimulációját, a mérnökök két kisebb olajtócsát találtak a kocsi alatt.
Nem a motorból folyt az olaj, az egyik vezeték eresztett. Nem tudtuk beindítani a motort, ezért úgy döntöttünk, inkább kicseréljük"
– magyarázta a sportigazgató, Eric Boullier.
A McLarennél az elmúlt három évben előszeretettel mutogattak hasonló esetekben az akkori motorpartnerre, a Hondára – most azonban fordult a kocka. A wokingiak immár csak magukat hibáztathatják, a Renault-motor ugyanis a Red Bullban és a franciák gyári autójában is szinte hibátlanul működött eddig.
Háromórás kényszerszünet után a McLaren a nap végén még pályára tudta küldeni Alonsót
Megfigyelők szerint a McLaren nem megfelelően oldotta meg a motor hűtését, de valószínű, hogy a kompakt hátsó futómű és az új Renault-erőforrás installációja sem sikerült makulátlanul. Boullier mindenesetre igyekezett kicsinyíteni a problémákat. Azt mondta: „Ez még csak tesztelés, nincs benne semmi szokatlan."
Produktív napot zárt a Renault is. Ezúttal Carlos Sainz kezdte a körözést, a spanyol 88 forduló után az 5. helyre lőtte be az RS18-ast, ráadásul a közepes gumikkal (előtte csak lágyabb abroncsokat használó pilóták végeztek). Sainz sikeres verseny-szimulációt futott, ami elmondása szerint
sokat segített abban, hogy összeszokjon az idei versenyautójával.
Délután Nico Hülkenberg vette át a szorgoskodást, a német túlszárnyalta a spanyol penzumát is (92 kört teljesített). Az autóval neki sem volt gondja, a tavaszi széllel viszont igen. „Sok volt az erős széllökés, ami megnehezítette a balansz kiismerését, de a tempó rendben volt" – mondta az egyik szünetben, amikor a szerelők átvizsgálták a sárga-fekete rakétát.
A Williamsnél délelőtt Lance Stroll, délután Szergej Szirotkin húzta az igát, egyikük sem a köridőivel villogott. Szirotkin autója egy alkalommal megállt a boxutcában, épp a Red Bull garázsa előtt, emiatt rövid időre kitették a piros zászlót. A nap első piros zászlós leállása Brendon Hartley nevéhez fűződik, aki még délelőtt csúszott ki a kavicságyba a Toro Rosso-Hondával (egyiküknek sem esett baja). Az új-zélandi a nap legvégén egy "banzáj-körrel" még belőtte az STR13-ast az ötödik pozícióba. A Haas megbízhatósági futását olajfolyás hátráltatta, Romain Grosjean hosszú szünet után csak az utolsó 15 percben tudott visszatérni a pályára.
Ha a köridőkkel nem is tündököltek, legalább termékeny napot zárt a Sauber: Charles Leclerc 160 kört tett meg, amivel csak Daniel Ricciardo teljesítménye vetekedhet. De a monacói újoncnak még van mit tanulnia az F1-ről: a teszt záró perceiben nagy igyekezetében kicsúszott a pályáról, miatta ért véget piros zászlóval a 2018-as tesztidény hatodik napja.
# | versenyző | csapat | típus | köridő | gumi | kör |
1. | Daniel Ricciardo | Red Bull | RB14 | 1:18,047 | hiperlágy | 165 |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes AMG | W09 | 1:18,400 | ultralágy | 90 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes AMG | W09 | 1:18,560 | ultralágy | 85 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | SF71-H | 1:19,541 | lágy | 66 |
5. | Brendon Hartley | Toro Rosso | STR13 | 1:19,823 | hiperlágy | 119 |
6. | Fernando Alonso | McLaren | MCL33 | 1:19,856 | hiperlágy | 57 |
7. | Carlos Sainz | Renault | RS18 | 1:20,042 | közepes | 88 |
8. | Romain Grosjean | Haas F1 | VF-18 | 1:20,237 | lágy | 78 |
9. | Kimi Räikkönen | Ferrari | SF71-H | 1:20,242 | lágy | 49 |
10. | Lance Stroll | Williams | FW41 | 1:20,349 | lágy | 63 |
11. | Nico Hülkenberg | Renault | RS18 | 1:20,758 | szuperlágy | 102 |
12. | Esteban Ocon | Force India | VJM11 | 1:20,805 | lágy | 130 |
13. | Charles Leclerc | Sauber | C37 | 1:20,918 | szuperlágy | 160 |
14. | Szergej Szirotkin | Williams | FW41 | 1:22,350 | lágy | 80 |
# | csapat | km |
1. | Renault | 884,450 |
2. | Mercedes AMG | 814,625 |
3. | Red Bull | 768,075 |
4. | Sauber | 744,800 |
5. | Williams | 665,665 |
6. | Force India | 605,150 |
7. | Toro Rosso | 553,945 |
8. | Ferrari | 535,325 |
9. | McLaren | 265,335 |
10. | Haas F1 | 363,090 |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a barcelonai tesztelés 6. napján! Jó kis mezőny jön össze ma is, íme, ők vezetnek szerdán!
Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Ferrari: Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen
Red Bull: Daniel Ricciardo
Force India: Esteban Ocon
Williams: Lance Stroll, Szergej Szirotkin
Renault: Nico Hülkenberg Carlos Sainz
Toro Rosso: Brendon Hartley
Haas: Romain Grosjean
McLaren: Fernando Alonso
Sauber: Charles Leclerc
A mezőny azonban nem a legjobb köridőkre hajtott, hanem inkább a futásteljesítményre. Ez igazából csak a McLarennek nem jött össze.
Tegnap azt kérdeztük Önöktől, hogy kinek szurkolnak az idei mezőnyben. A kérdés továbbra is adott, minket egyelőre meglep az eredmény. Köszönjük a voksokat!
---- separator ----voting-content-type:d8f078c0-f91b-48ec-8ef1-2b136e2dd283---- separator ----A 2016-os Japán Nagydíj után szinte világhírű lett egy fotó, amin jól látható a gumik terhelése és az egész autó deformálódása, ahogy Nico Rosberg átszáguldott a Degner I kanyaron. Tegnap készült egy másik kép az idei Mercedesről, amin szintén hasonló jelenségek láthatók.
Most jelentette be a Ferrari, hogy mégsem Kimi Räikkönen vezet szerda délelőtt, mert a finn pilótának gyomorrontása van. Sebastian Vettel ül autóba, de ha délutánra Räikkönen jobban lesz, akkor övé a terep.
Indul is az eheti második tesztnap Barcelonában! A levegő 8, a pálya már 20 fokos, egyelőre kedvezők a körülmények.
Csütörtökön Nicolas Latifi, a Force India tesztpilótája vezette volna a VJM11-est, de a csapat már hétfőn bejelentette, hogy a kanadai pilóta fertőzést kapott. Tegnap Daniel Ricciardo cserélt Max Verstappennel, mert állítólag rosszul volt, ma pedig Kimi Räikkönent akadályozza betegség.
Ahogy ez ilyenkor lenni szokott, rendszerellenőrzéseket végeznek a pilóták. Ocon, Grosjean, Hartley és Alonso is megjelent már a pályán, de csak rövid időre.
Kedden újabb hűtőnyílások jelentek meg az MCL33-ason, de Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója szerint mivel más csapatokkal ellentétben nekik nincs teljes autó futtatására alkalmas próbapadjuk, a pályán kénytelenek kikísérletezni az új autójuk hűtésigényét.
„Miközben próbáljuk újratervezni a hűtést az autóban, próbálunk gyors megoldásokat találni – nyilatkozta Boullier az Autosportnak. – Az is lehet, hogy így marad, még nem tudom. Lehet, hogy át kell majd alakítanunk néhány légbeömlőt vagy ilyesmi. Ez normális ilyenkor, nem csak a motor, maga az autó is [új]” – tette hozzá.
Boullier kijelentette, hogy a keddi három leállásuk ellenére is elégedett az előrehaladással.
„Minden évben új célokat jelölünk ki és egyelőre elértük őket. Most ezt kell tennünk a pályán is – szögezte le. – Nem tudom, hogy mely csapatokat tudjuk majd megelőzni, mert szerintem mindenki altat kissé, de az autó jó és a pályán is erősnek tűnik.”
Carlos Sainz futotta a mai első mért kört a Renault-val, lágy keverékű gumikkal. 1:30.896-tal kezdett. Ennél is jobb hír, hogy Sebastian Vettel kivételével már mindenki megmutatta magát a délelőtti mezőnyből, a Ferrari valószínűleg a késői pilótacsere miatt csúszik.
Sainz 1:28.740-re gyorsult lágy gumikkal, Hamilton közepesekkel 1:42.914-et ért el elsőre. Ezek még csak tapogatózások.
Fernando Alonso is pályára lépett a tegnap betegeskedő McLarennel. A rajtgyakorlatnál egy sportbíró már készítette is a sárga zászlót, ez azonban ilyenkor normális eljárás, nem (feltétlenül) azt feltételezte, hogy a McLaren nem fog elindulni. Sainz közben 1:25.486-ra gyorsult, pedig az első szektorban gyengébb eredményt ért el a korábbi legjobbjánál, Hamilton viszont átvette a vezetést 1:23.085-tel, közepes keverékű gumikon.
A francia pilóta mára visszakapta a Haas VF-18-ast s 1:24.231-gyel kezdett, aztán Hamilton rákapcsolt és 1:21.552-re javította a mai legjobbját.
A közösségi média-felelősük szerint sokkoló információ jelent meg a kijelzőn, nem lesz ma ebédszünet. Ez már a múlt héten is komoly beszédtéma volt a csapatok között a Twitteren, a Force India most pikniket javasol a paddockban.
Már ő is megtett két kört, így délelőtt már mindenki felbukkant a pályán. Hamilton 1:21.015-re gyorsult, már "csak" 7 tizedre van a tegnapi legjobb körtől, de a múlt héten volt már 1:19-es köridő is.
Az Auto Motor und Sport emlékeztetett, hogy Räikkönen a 2013-as tesztelés során is kihagyott egy napot betegség miatt, aztán megnyerte az Ausztrál Nagydíjat. Most nem áll jól a szénája, összesen 80 kört ment múlt hétfőn, azóta semmit, Vettel közben már 300 fölött jár a Ferrarival.
A Twitteren hívták fel a figyelmet, hogy az utolsó három tesztnapon már erősebb körökre és hosszú versenyszimulációkra is számítanak.
„Jó napunk volt – nyilatkozta hétfőn este Kevin Magnussen, a Haas pilótája. – Sok kört megtettünk és elkezdtünk rendesen dolgozni az autóval, nem csak rendszerellenőrzéseket, installációs köröket és aerodinamikai méréseket végezni. Azt mondanám, ez volt az első rendes napunk, az időjárás is kissé melegebb és reprezentatívabb volt. Boldog és pozitív vagyok a nap végén.”
A McLaren megint bevetette az idei új, hiperlágy gumit és Alonso 1:20.320-szal az élre ugrott. Ez csak ma kiemelkedő eredmény egyelőre és továbbra is nehezen érthető, hogy a wokingi istálló miért erőlteti a nagyon lágy keverékeket, holott a lágy és a közepes lesz a legtöbbet használt abroncs a szezon során.
Továbbra is hiperlágy gumikkal megy, 1:19.856-ra javította a mai és egyben a heti legjobb köridőt. A múlt héten Hamilton és Vettel tudott ennél jobbat is, hidegebb aszfalton, keményebb gumikkal.
A Mercedes kedden rengeteg kört megtett, új rekordot állítottak fel az egy nap alatt megtett körök száma terén, hiszen Valtteri Bottas és Lewis Hamilton összesen 177 alkalommal fordult Barcelonában. A csapat szerint Bottas „alapvető” változtatásokat próbálgatott a beállítások terén, azt próbálták megérteni, hogyan reagál az autó és a gumikeverékek a módosításokra.
Hamilton olyan vészhelyzeteket szimulált, amikor az autó érzékelői felmondják a szolgálatot és új aerodinamikai alkatrészeket is kipróbált a szezonra készülve.
Bottas elismerte, hogy a gumikkal voltak problémái: „Akadt néhány kezelendő gond, a gumik kihívást támasztottak a múlt héthez képest, de most legalább fel lehetett melegíteni őket.”
Hamilton is a gumikat nevezte a legnagyobb feladatnak: „Nehéz volt a gumikat rendesen működtetni az új felületen. A közepes különösen, a lágy jobban melegszik, de gyorsabban kopik. Minden alkalommal tanulunk.”
Alonso továbbra is a pályán van, már a 13. körét tapossa ma, de úgy tűnik, a hiperlágyban összesen két erős kör volt, ráadásul közéjük egy hűtőkör is kellett. Vettel feljött a 2. helyre 1:20.273-mal, lágy gumikkal.
Napról napra több nyíláson át próbálnak hűtőlevegőt juttatni a karosszéria alá. Boullier szerint ez normális.
A tegnapi volt az első igazán rossz napja a Toro Rossónak, mivel csak 54 kört tudtak megtenni Barcelonában, ebből 53-at délelőtt. Napközben nem mondták el, hogy mi volt a probléma, de a Twitteren később elárulták, hogy a fékrendszer mondta fel a szolgálatot és a javítás tovább tartott a vártnál, ezért nem tudtak részt venni a délutáni munkában.
A 2-es szektorban található a kamera, ami közvetíti az eseményeket. Ide kattintva látható.
Tegnap a Haas, ma a Mercedes autóján tűnt fel jelöletlen Pirelli gumi, Hamilton ezzel most a 2. helyezett 1:20.246-tal. Még a csapatok is maximum sejtik, hogy ez milyen keverék lehet.
Az első óra végén lement ő is 1:20 alá, de nem tudni, hogy milyen gumival, mert jelöletlen tesztabroncsot használt. Íme az állás 10 órakor:
1. Lewis Hamilton (Mercedes W09), 1:19.830 - 19 kör
2. Fernando Alonso (McLaren MCL33), 1:19.856 - 17 kör
3. Carlos Sainz (Renault RS18), 1:20.202 - 22 kör
4. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:20.273 - 15 kör
5. Daniel Ricciardo (Red Bull RB14), 1:20.323 - 20 kör
6. Esteban Ocon (Force India VJM11), 1:21.319 - 10 kör
7. Romain Grosjean (Haas VF-18), 1:21.612 - 12 kör
8. Brendon Hartley (Toro Rosso STR13), 1:22.069 - 14 kör
9. Lance Stroll (Williams FW41), 1:29.271 - 8 kör
10. Charles Leclerc (Sauber C37), idő nélkül - 6 kör
Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke az alábbi idézet szerint úgy véli, hogy lassabbak a Renault-nál, de megelőzik a Force Indiát és a McLarent, a Haasszal pedig „többé-kevésbé" egy szinten vannak.
A múlt héten 1:19.333-at ért el, most 1:19.404-nél tart, jelöletlen gumikkal. Ricciardo is benézett 1:20 alá 1:19.955-tel közepes keverékű abroncsokkal.
Ocon megfutotta a tesztelés eddig legjobb körét, 1:19.067-tel átvette a vezetést a Force India volánja mögött, lágy gumikkal.
…a középmezőnyben sem: „Mindenképpen nagy lépésre van szükségünk az első versenyig, remélhetőleg ez meg is érkezik és utána már versenyképesek lehetünk – szólt a vészjósló nyilatkozat a Force India pilótájától. – Most nehéz megítélni, hogy hol tartunk, de azt biztosan nem gondolom, hogy vezetjük a középmezőnyt. Azt viszont tudom, hogy nem az a lényeg, hol kezdünk, hanem az, hogy Abu-Dzabiban hol végzünk majd.”
Több csapathoz hasonlóan ők is próbálják semlegesíteni a T-szárnyak betiltása miatt keletkezett aerodinamikai hátrányt.
A Pirelli Twitter-csatornája "az első nagy meglepetésnek" nevezte Esteban Ocon körét, amivel átvette a vezetést. A Force India pilótája lágy gumikkal eddig a tesztelés legjobbját érte el. Arra azért nem fogadnánk, hogy ez így is marad.
A versenyirányítás tájékoztatása szerint a Force India pilótája nem tartotta be a pálya határait a 14-es kanyarban, magyarul levágta a sikánt.
„Szerintem mindhárman egymással küzdünk majd – idézte a Sky Sports a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója, Toto Wolff latolgatását a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull formájával kapcsolatban. – Van egy legjobb és egy legrosszabb forgatókönyv. Úgy látjuk, még a legjobb esetben sem vagyunk sokkal előrébb, de a legrosszabb esetben sem vagyunk nagyon hátul.”
Bővebb hírünk a Mercedes keddi szerepléséről itt olvasható.
Beugrottak a Red Bullhoz a humoros karikatúrák, a MiniDriverek. Spanyol készítőjük minden futam után néhány perces szatírában foglalja össze az eseményeket, néha a versenyeknél is izgalmasabb formában.
Stoffel Vandoorne kedden összesen 38 kört tudott megtenni, Fernando Alonso ma már 33-nál jár, igaz, most épp a boxban tartózkodik.
Az első 5 tesztnap alapján a Mercedes és a Ferrari fej-fej mellett halad a gyári csapataik és a motorok által megtett táv terén is.
A brit pilóta 1:18.317-re gyorsult, ez már a teszthét legjobb köre, bő 1 másodpercet verve a saját korábbi legjobbjára. Sajnos, még mindig nem tudni, hogy ez mennyire reprezentatív, mert jelöletlen gumikkal megy, de az Auto Motor und Sport valamilyen lágy keverékre gyanakszik, mert gyorsan fel lehet melegíteni az abroncsokat.
Ez egy ilyen nap: Ocon után Hamilton legjobb körét is törölték, de így is maradt egy 1:18.945-ös köre, ami szintén a tesztsorozat legjobb eredménye eddig.
Az Auto Motor und Sport kigyűjtötte Lewis Hamilton "éles" köreit, a hűtőkörök nélkül, jelöletlen Pirellikkel:
1:21.3 - 1:21.0 - 1:19.9 - 1:19.1 - 1:18.9 - 1:23.9 - 1:18.3 (törölve) - 1:23.2 - 1:22.0 - 1:19.3 - 1:24.2
Az F1 Today közben Sebastian Vettel lágy gumis etapját is feljegyezte, ebben szerepelnek gyengébb, valószínűleg hűtőkörök is:
1:21.7 - 1:20.7 - 1:20.4 - 1:20.5 - 1:20.6 - 1:28.4 - 1:20.9 - 1:20.8 - 1:26.0 - 1:19.5 - 1:26.2 - 1:19.8
A harmadik élcsapattól is érkeztek köridők, Ricciardo a változatosság kedvéért közepes keverékű gumikkal volt kint:
1:22.4 - 1:21.4 - 1:21.1 - 1:23.2 - 1:20.8 - 1:21.5 - 1:20.7 - 1:20.5 - 1:20.3 - 1:20.2
Íme az állás 11 órakor:
1. Lewis Hamilton (Mercedes W09), 1:18.945 - 40 kör
2. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:19.541 - 30 kör
3. Daniel Ricciardo (Red Bull RB14), 1:19.827 - 39 kör
4. Fernando Alonso (McLaren MCL33), 1:19.856 - 44 kör
5. Carlos Sainz (Renault RS18), 1:20.202 - 46 kör
6. Romain Grosjean (Haas VF-18), 1:20.237 - 31 kör
7. Esteban Ocon (Force India VJM11), 1:20.805 - 26 kör
8. Brendon Hartley (Toro Rosso STR13), 1:20.834 - 36 kör
9. Charles Leclerc (Sauber C37), 1:21.196 - 33 kör
10. Lance Stroll (Williams FW41), 1:29.271 - 8 kör
Piros zászló egyelőre nincs, mert Alonso gondosan félrekormányozta az autót a kavicságyba. Már egy munkagép is ott van és próbálja elszállítani a McLarent.
Előkerült egy fénykép arról is, hogy korábban Hartley is megjárta a kavicságyat, de ő vissza tudott jönni.
Elhúzódik Alonso autójának elszállítása, ezért a spanyol pilóta minden igyekezete ellenére meg kell szakítani a tesztet. A 7-es kanyarnál áll a külső íven és úgy tűnik, füstöl is. 46 kört tett meg ma.
A McLarenből olaj is folyt a pályára és Will Buxton szerint füstös, égett szag terjeng az autó körül.
Vettel és Sainz rögtön él is a lehetőséggel. Némi kényszerszünet után, egyelőre Alonso nélkül folytatódik a tesztelés.
Maurizio Arrivabene stílusosan, a barcelonai pálya mellett az autókat figyelve ünnepli 61. születésnapját! Még sok ilyen alkalmat kívánunk neki!
"A kommunikáció még soha sem volt egyszerűbb - eddig jól állunk" - üzenték a Twitteren.
Nem annyit, amennyit a gumi indokolt volna, de a Red Bull pilótája 1:19.727-re javított, továbbra is a 3. helyezett. Hamilton is váltott, ő szuperlággyal van kint, ezt választották Grosjeannak is.
Bár Alonso autójában most szinte biztosan nem elektromos probléma merült fel, érdemes megjegyezni, hogy a múlt héten a gyári csapatnál, kedden pedig a McLarennél és a Red Bullnál is gond volt az akkumulátorokkal. Stoffel Vandoorne kétszer, Max Verstappen pedig egyszer robbant le a problémás alkatrész miatt. Verstappen megerősítette, hogy nála is ez volt a gond, de egyébként azt mondta, az RB14 jó érzetet adott, de lehetetlennek tartotta, hogy megmondja, hol is tartanak az ellenfelekhez képest.
Guillaume Rocquelin, a Red Bull vezető versenymérnöke viszont „kalkulált kockázatnak” nevezte az akkumulátor meghibásodását és azt mondta, „ennek eredményeként is tanultunk valamit.”
Bob Bell a Renault részéről azonban az Auto Motor und Sportnak kijelentette, a meghibásodások a „normális folyamat” részei, mert az összes akkumulátort beszerelik, amit a szezon során használni kívánnak, majd visszaszállítják őket Viry-be, átvizsgálják majd hitelesítik őket a versenyekre és a legjobbakat vetik be a futamokon.
Az ausztrál pilóta még mindig csak a 2. helyezett Hamilton mögött, de tovább faragta a köridőt 1:19.381-re. A Mercedes versenyzője nem sokat volt kint a szuperlágyakkal, már vissza is tért a boxba, javítás nélkül. Így alakultak a mért körei:
1:22.8 - 1:21.2 - 1:21.8 - 1:19.7
Az F1 Today úgy értesült a Pirellitől, hogy a jelöletlen gumik (amiket Hamilton is használt az aktuális legjobb köre során) valójában közepes keverékű abroncsok, csupán egy másik gyárban készültek és a gyártási minőséget próbálják ellenőrizni.
A Ferrari pilótája következetes köröket futott:
1:20.8 - 1:20.3 - 1:20.8 - 1:20.9 - 1:20.9 - 1:21.0 - 1:20.3 - 1:29.0 - 1:20.0
Ricciardo közben nyolc mért kört teljesített az ultralágyakkal, ő nem az új körrekordra hajtott:
1:19.7 - 1:19.2 - 1:19.3 - 1:20.1 - 1:20.5 - 1:21.6 - 1:22.0 - 1:22.3
Szuperlágy gumikkal 1:18.752-t ért el, ez eddig az új leggyorsabb kör, bár ma már több fordulót is töröltek, úgyhogy egyelőre ezt óvatosan kezeljük.
Meglepő módon a csapatok közül csak kevesen panaszkodtak, de kedden délután feltámadt a szél Barcelonában. Carlos Sainz az Auto Motor und Sport szerint azt mondta, nehéz volt kiismerni az autó balanszát és úgy érezte „ellenszélben az autó sokkal jobbnak tűnt, hátszéllel sokkal rosszabb.”
Kedden szinte dőltek ránk az új fényképek a pályáról, ma viszont még nem érkeztek, ezért ajánljuk figyelmükbe a tegnapi galériánkat, amit új, látványos fotókkal bővítettünk késő délutánról.
---- separator ----gallery-content-type:f513a2c7-b6bf-4033-9b2c-79dc4d8c84b3---- separator ----A levegő 12, a pálya 32 fokos, mégis voltak pillanatok, amíg egyetlen autó sem volt a pályán. A csendet Hartley törte meg, 55 perces kihagyás után ismét megjelent és 1:20.834-re javította a mai legjobbját lágy gumikkal.
Technikai elemzést mutatott be a Mercedes a csapat YouTube csatornáján. James Allison, az istálló technikai igazgatója elárulta, hogy az oldaldobozok kialakítása miatt sok hajuk kihullott, de a karcsúsítás önmagában 0,25 másodpercet hoz nekik körönként. „Ez nem tűnik nagy különbségnek, de hatalmas munka kellett hozzá" – szögezte le.
Hamilton a szuperlágy után megkapta a lila jelzésű ultralágyakat is, 1:18.684-re faragta a legjobb köridőt. Ricciardo szintén ultralágyakkal 1:18.964-re jött fel. Egyikük sem lépett akkorákat, amekkorát a lágyabb gumi valószínűleg indokolna.
Íme az állás kicsivel 12 óra után:
1. Lewis Hamilton (Mercedes W09), 1:18.684 - 61 kör
2. Daniel Ricciardo (Red Bull RB14), 1:18.964 - 58 kör
3. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:19.541 - 49 kör
4. Fernando Alonso (McLaren MCL33), 1:19.856 - 47 kör
5. Carlos Sainz (Renault RS18), 1:20.202 - 70 kör
6. Romain Grosjean (Haas VF-18), 1:20.237 - 43 kör
7. Esteban Ocon (Force India VJM11), 1:20.805 - 34 kör
8. Brendon Hartley (Toro Rosso STR13), 1:20.834 - 46 kör
9. Lance Stroll (Williams FW41), 1:21.001 - 33 kör
10. Charles Leclerc (Sauber C37), 1:21.196 - 50 kör
Az új-zélandi pilóta megjárta a kavicságyat, ezért rövid időre megszakították a tesztelést, de már ismét szabad a pálya.
Az Autosport és az Auto Motor und Sport szerint is motort cserélnek az MCL33-ban a korábbi olajszivárgás miatt. Ezt tavaly már 50-60 perc alatt is meg tudták tenni, de az új erőforrás miatt elképzelhető, hogy Alonsót most több óráig nem látjuk.
Két abszolút leggyorsabb szektoridővel kezdett ultralágy gumikon, de mégsem javított az eddigi köridőn. Vagy elrontotta a harmadik szektort vagy elvette a lábát a pedálról.
Nem kérdés, hogy Robert Kubica. A lengyel pilóta szurkolói már Barcelonában vannak, pedig csak holnap és holnapután kap újra lehetőséget az autóban.
Az Autosport szerint hiperlágy gumikkal megy, a többi forrás viszont ultralágyról számolt be. Utóbbi a valószínű, Hamilton 1:18.400-zal erősítette meg a vezetést, az előnye már bő fél másodperc Ricciardo előtt.
„A veszteség nem lényeges és eltörpül a téli fejlődésünk mellett. Uszony és T-szárny változatlan méretben nem maradhat az autón úgy, ahogy 2017-ben volt, de a szabály így is megengedi a motorburkolat kiterjesztését. [Az uszony] méretét és a funkcióját tekintve visszaszorult, de nem tűnt el teljesen” – nyilatkozta James Allison, a Mercedes technikai igazgatója a Motorsport Magazine-nak.
Idén is érdekes párharcnak ígérkezik a Williams és a Force India küzdelme. Az utóbbi években a Force India jobban állt, de idén a Williams valószínűleg felzárkózik. Ma egyelőre biztosan, Stroll 1:20.349-cel megelőzte Ocont.
„Ha csak rádobjuk az autóra a glóriát, optimalizálás nélkül, talán körönként 0,1 másodpercet vesztenénk – nyilatkozta Allison az aerodinamikai hátrányról. – Ha már dolgozunk is rajta, a nettó hatás sokkal kisebb, talán 0,03 másodperc. Tudom, hogy ez apróság, de ez a mi vesszőparipánk” – mondta James Allison, a Mercedes technikai igazgatója a Motorsport Magazine-nak.
Azt hozzá kell tenni, hogy a glória az aerodinamikai hátrány mellett azért is kellemetlen, mert nehéz, ráadásul a súlya az autó „tetejére” kerül, ezért teljesen felborítja a súlyelosztást és a súlypontot is eltolja.
A Red Bull pilótája a rózsaszín jelzésű hiperlágy gumikkal 1:18.357-re javított, ezzel átvette a vezetést Hamiltontól. A brit versenyző az Autosport szerint hiperrel, mindenki más szerint ultralággyal ment.
A Twitteren azt írta, hogy korán jött neki ma az ebédszünet, de délelőtt jó köröket futott és erre számít délután is.
Egy évvel ezelőtt vették át az F1 irányítását, de Greg Maffei, a Liberty Media vezérigazgatója még mindig nem ért az F1-es csapatok nyelvén. Maffei kiborult, mert a csapatok nem zárt ajtók mögött tárgyalnak velük a következő kereskedelmi megállapodásokról, hanem a nyilvánosságot is bevetik. A Ferrari például nyilvánosan kiszállással fenyegetőzik, pont azért, amit Maffei javasol.
„Próbáljuk megvalósítani a költségplafont és kiegyenlíteni a kifizetéseket, így azok nem a győzteseknek kedveznének – nyilatkozta. – Hogy miért? Mert az NFL-hez hasonló perspektívát szeretnénk, amikor egy adott vasárnapon bárki nyerhet. Ez feszültséget okoz, kissé nagyobbat, mint vártuk és még több lesz, ahogy 2020 és a Concorde szerződés meghosszabbítása felé haladunk.”
„Kissé meglep, hogy milyen nagy a felhajtás. Mi ilyen üzleteket privátban szoktunk intézni, de az F1-ben mindenből szalagcím lesz, ha tetszik, ha nem.”
Maffei szerint Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója először olyan üzleti konstrukciót szeretne letenni a csapatok elé, amit mindenki el tud fogadni, „még akkor is, ha a 10 csapatnak nem feltétlenül minden szempontból egyezők az érdekei.”
A két testvércsapat fotóival nyitottuk meg a mai galériát.
---- separator ----gallery-content-type:fb08451f-1890-40b2-9630-b8451199dd36---- separator ----A többiek úgy tűnik, önkéntesen is ebédszünetre mentek, ha van, ha nincs. Ma papíron nincs, így tesznek majd pénteken is.
Hamilton körei szuperlággyal: 1:22.8 - 1:22.2 - 1:22.4 - 1:21.6
Karun Chandhok a Twitteren fakadt ki a lassan ezerféle gumikeverék miatt:
"Tiszta kínlódás az F1-es teszten követni a fonalat a rengeteg féle gumi miatt. Csak a szuperlágy és a közepes vagy ilyesmi gumik próbálgatását kellene engedni a csapatoknak, a többit találják ki a versenyhétvégéken!"
Hamilton etapját kerékcsere-gyakorlás szakította meg. Ezt is komolyan veszik a Mercedesnél.
A Red Bull pilótája már az 1:18-at ostromolja, legutóbbi eredménye 1:18.047 a hiperlágy gumikkal.
Rajtgyakorlattal ért véget a keddi tesztnap az új barcelonai aszfalton, erről is előkerült egy videó.
Ennek érdekessége, hogy az FIA az új állórajtos procedúrát tesztelte, hiszen az idén már a Safety Car-fázisok után is állórajtokkal folytatódhat a verseny, ha erre az időjárás lehetőséget ad. Ebben az esetben a pálya körüli fénypaneleken az SS felirat (standing start) jelenik meg, ha erre nincs lehetőség, akkor marad a hagyományos, gördülőrajt RS (rolling start) jelzéssel. Fénypanelek a barcelonai teszten nem szerepeltek, de az FIA így is kipróbálta a procedúra levezényléséhez szükséges szoftvert.
Egy rajongói Twitter csatorna szerint Vettel befejezte a mai munkát és délután már nem ül autóba. A Ferrari egyelőre nem közölte, hogy Räikkönen kész-e vezetni, de valószínűleg igen.
A Honda kirúgása után is csak bukdácsolnak a teszteken, egyre kínosabb a menedzsmentnek sajtótájékoztatót tartani. Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója a BBC szerint megint azt mondta, „ez csak tesztelés.”
„Az autó lerobbant, igen, de ez csak tesztelés, vannak kisebb gondjaink, amiket meg kell oldanunk. Ez viszont a folyamat része. Tudjuk, hogy urai vagyunk a helyzetnek. Ez egy új együttműködés a Renault-val, teljesen új az autó [hajtásláncának] elrendezése is. Ez csak tesztelés, adjanak nekünk időt és minden rendben lesz.”
A barcelonai pálya - egyébként igen lelkes - Twitter csatornája rámutatott, hogy Ricciardo legutóbbi körénél még senki sem ment gyorsabban a jelenlegi nyomvonalon.
Ez tény, de több szempontból is nehéz értelmezni az eredményt, hiszen az új, hiperlágy gumival futotta a kört, nem tudjuk az üzemanyagszintet és a motorüzemmódot, új az aszfalt, bár a hőmérséklete pillanatnyilag 34 fok, ami nagyjából ideális.
Ismét kedvező időjárás fogadta a mezőnyt a barcelonai teszt helyszínén. A keddi naphoz hasonlóan szerdán is kellemesen meleg tartományba, 34 fokosra hevült az aszfalt 13 órára, ez a csapatok kedvét is meghozta a munkához. Daniel Ricciardo 13:15-ig 89 kört teljesített, Lewis Hamilton és Carlos Sainz fejenként 88-at, Sebastian Vettel pedig 66-ot.
Az eredeti tervekkel ellentétben délelőtt Vettel ülhetett a Ferrariba, mert Kimi Räikkönen gyomorrontás miatt rosszul érezte magát, a McLarennél pedig újra az autó dőlt ki a sorból, miután Fernando Alonso 46 kört megtett vele. Olaj kezdett folyni az MCL33-ból, ezért a szerelők motorcserébe kezdtek és várhatóan csak délután tudnak újra pályára lépni.
---- separator ----gallery-content-type:fb08451f-1890-40b2-9630-b8451199dd36---- separator ----Alonso mellett Brendon Hartley okozott egy nagyon rövid piros zászlós fázist, a Toro Rosso pilótája kétszer is kicsúszott a kavicságyba, de csak a második alkalom miatt parancsolták le a mezőnyt a pályáról. Hartley műszaki okokból is vesztegelt a boxban, de ennek okát egyelőre nem közölte a csapat.
Bár szerdán nem tartják meg az ebédszünetet, 13 óra után csendesebb lett a pálya, előtte viszont a Mercedesnél és a Red Bullnál is előkerültek lágyabb keverékű gumik. Ezekkel a bejegyzés írásáig Daniel Ricciardo volt a leggyorsabb, 1:18.047-es köre ultralágyakkal nem hivatalos pályacsúcs és egyben természetesen a tesztelés eddigi legjobb eredménye is.
Az Autosport és a BBC szerint Hamilton is hiperlágy gumikkal érte el az ideiglenes 2. helyét érő 1:18.400-as körét, más források szerint azonban ultralágyakat használt.
Megerősítették, hogy Hamilton ultralágy gumival futotta a 2. helyet érő körét.
A Liberty Media nemrég bejelentette, hogy 2018-tól nem lesznek grid girl-ök az F1-es futamok rajtjainál. A döntés nagy visszhangot váltott ki, de Jean Todt, az FIA elnöke kicsit besokallt az ügytől.
"Ez egy hülye probléma és sokkal fontosabb ügyek vannak az életemben annál, hogy a grid girlökről értekezzek. Sajnálom, de sokkal több dolgot kell megvitatnunk ennél a baromságnál" - idézte a Press Association tudósítója.
A Mercedes is bejelentette, hogy elkezdték felkészíteni az autót Valtteri Bottasnak. A Renault-nál eddig tartott Carlos Sainz ideje, nemsokára Nico Hülkenberg váltja fel, ugyanez a helyzet a Williamsnél is, náluk Lance Stroll helyére Szergej Szirotkin jön.
Úgy tűnik, erről nem szóltak a csapatoknak, mert hosszú ideje egy autó sincs a pályán.
Íme az eddigi körszámok:
Hamilton (90)
Ricciardo (89)
Sainz (88)
Leclerc (80)
Vettel (66)
Ocon (64)
Stroll (63)
Hartley (53)
Grosjean (51)
Alonso (47)
A máltai hatóságok lefoglalták Vijay Mallya 93 millió dolláros jachtját, mert a Force India résztulajdonosa szeptember óta több, mint 1 millió dollárnyi fizetéssel tartozik a személyzetnek, írja a Guardian.
„A tagjaink több lehetőséget is adtak a munkáltatójuknak és a hajó tulajdonosának, hogy kifizessék a havi béreket” – nyilatkozta Danny McGowan, a Nautilus International nevű szakszervezet képviselője. Vannak dolgozók, akiknek Mallya fejenként több, mint 92 ezer dollárral (kb. 23,17 millió Ft) tartozik. A hajón egyebek mellett 15 fős mozi és Elton John egyik zongorája is megtalálható, a legutóbbi felújítása 2015-ben több, mint 5 millió fontba került.
Kézfogással üdvözölte a keménymag tagjait. Barcelonában a közönség a paddockba is bejuthat bizonyos időszakonként.
Bernie Ecclestone nemrég kijelentette, hogy szerinte az F1-nek is fel kellene vállalnia az elektromos hajtást, tegnap pedig feltűnt a Genfi Autószalonon, ahol az új Formula-E autó előtt Alejandro Agaggal, a sorozat promóterével készített közös képet. Vajon, van összefüggés?
A Renault már a múlt héten pedzegette, hogy inkább bevállalnak motorbüntetéseket, csak ne kelljen letekerni az erőforrásukat. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az Auto Motor und Sportnak kijelentette, „ha stratégiai [szemlélettel] megtervezzük a büntetéseket, nem vesztünk sokat” és Adrian Newey, az istálló technikai igazgatója is azt mondta, hogy „aki versenyez, az négy motorral tervez.”
A Ferrari és a Mercedes úgy tervez, hogy az ők három erőforrással teljesítik majd a szezont. Andy Cowell a Mercedes motorfőnöke elmondta: „A motorcsere miatti büntetés azt jelenti, hogy elveszítjük a versenyt és ez a világbajnoki címbe is kerülhet.”
Nico Hülkenberg és a Renault megunta az üresjáratot, a mezőnyből egyedüliként kihajtott a pályára lágy gumikkal. Rögtön mért köröket is fut, 1:22.480-nal kezdett, utána volt egy 1:22.547, majd 1:21.409-re javított. Már 6 kör van benne.
Ezt a Ferrari is megerősítette a Twitteren. Viszont, hiába elmaradt az ebédszünet (papíron), már csak kevesebb, mint 4 órája van.
A Red Bull képei után a többiekről készült fotókkal is bővítettük a mai képgalériát!
---- separator ----gallery-content-type:fb08451f-1890-40b2-9630-b8451199dd36---- separator ----A finn pilóta is megkezde a munkát Barcelonában a szerdai nap során, miután kedden 86 kört már megtett az Ezüstnyíllal. Hülkenberg közben 1:21.206-nál megállt és visszatért a boxba, Szirotkin viszont felbukkant a Williamsszel és egyelőre 1:24.413-nál tart.
Bottas erősebben kezdett, 1:19.411-es köre már 3 kör után a 3. helyre elég.
A finn pilóta közepes keverékű gumival is tud 1:18.658-at, ráadásul már zsinórban a 7. körét teljesíti, úgyhogy nem is nagyon alacsony üzemanyagszinttel megy. Sokkal több van a lágyabb keverékű gumikban az eddigi köröknél.
Egy képben összefoglalva a McLaren idei tesztsorozata.
Hamilton 90, Bottas eddig 12 alkalommal fordult, így egyelőre 102-nél tartanak. Ez szép szám, de messze még a vége, tegnap is 177-ig jutottak, ami új rekord.
Valószínűleg új légterelőket próbálgatnak, ezért kenték be az autót a flow-viz festékkel, ami a terülés révén a légáramlatokat vizualizálja a mérnökök számára.
Az Auto Motor und Sport szerint Sebastian Vettel szomszédolni ment korábbi csapatához, a Red Bullhoz, ahol Adrian Newey-val, a világbajnoki címeit hozó autók tervezőjével beszélget.
Nem mondhatni, hogy az Ezüstnyilak lassúak lennének, hiszen a köridőkben bizonyára rengeteg tartalék van, az Auto Motor und Sport azonban úgy értesült, hogy a Mercedes az idénynyitó előtt már nem tervez komolyabb fejlesztéseket az autón a mostani változathoz képest.
Közepes keverékkel futott etapot a Sauber újonca, Charlec Leclerc.
1:26.0 - 1:25.4 - 1:25.2 - 1:24.9 - 1:24.7 - 1:24.7 - 1:24.2 - 1:24.3 - 1:24.7 - 1:24.0.
A közvetlen ellenfeleikről egyelőre nincs sok információnk, de nem lenne meglepő, ha a gyönyörű, Alfa Romeo festésben pompázó autó a mezőny végén tűnne csak fel.
Íme az állás 15:05-kor:
1. Daniel Ricciardo (Red Bull RB14), 1:18.047 - 89 kör
2. Lewis Hamilton (Mercedes W09), 1:18.400 - 90 kör
3. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:18.658 - 16 kör
4. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:19.541 - 66 kör
5. Fernando Alonso (McLaren MCL33), 1:19.856 - 47 kör
6. Carlos Sainz (Renault RS18), 1:20.042 - 88 kör
7. Romain Grosjean (Haas VF-18), 1:20.237 - 64 kör
8. Lance Stroll (Williams FW41), 1:21.349 - 63 kör
9. Esteban Ocon (Force India VJM11), 1:20.805 - 68 kör
10. Brendon Hartley (Toro Rosso STR13), 1:20.834 - 65 kör
11. Charles Leclerc (Sauber C37), 1:20.918 - 92 kör
12. Nico Hülkenberg (Renault RS18), 1:21.206 - 19 kör
13. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:24.162 - 24 kör
14. Kimi Räikkönen (Ferrari SF71H), idő nélkül - 0 kör
Andrew Benson, a BBC tudósítója korábban arról posztolt, hogy Bottas hiperlágy gumikkal érte el az eddigi legjobb körét, de minden egyéb információ arra mutat, hogy a közepeseket használta. Még mindig ezek vannak az autóján, már 22 körnél jár.
A német pilóta 1:20.758-ra javította a mai legjobbját, ezzel még mindig csak a 9. helyezett, de már ő is megtett 25 kört délután.
"Sok mérést el tudtunk végezni és az eredményeink megerősítik a szélcsatornában tapasztaltakat vagy jobbak annál - nyilatkozta a Renault technikai igazgatója, Bob Bell a Sky Sportsnak. - Ennek örülünk. Ott tartunk, ahol kell, de a melbourne-i időmérőig senki sem tudja igazán, hogy ez elég jó eredmény-e."
Hülkenberg már a 9. helyezett 1:20.758-cal, szuperlágy gumikon, Sainz a 6. helyen fejezte be a mai munkát.
Beindították a Ferrari motorját, de Räikkönen még mindig nem lépett pályára. Már csak bő 2,5 óra van hátra a napból, ez még sok feladat elvégzésére elég lehet, de messze nem a finn pilótának eredetileg szánt 9 órás időtartam.
Az ausztrál pilóta egymaga próbálja tartani a lépést a Mercedes futásteljesítményével. Az Ezüstnyíl 114 körnél jár Hamilton és Bottas révén, Ricciardo 105-nél a Red Bull volánja mögött.
Pillanatokra, de megszakították a tesztet, mert Brendon Hartley autója megállt a boxutca végén. A szerelők visszatolták a Toro Rossót a garázsba. Közben úgy tűnik, Kimi Räikkönen végre felbukkant a pályán.
Fernando Alonso autója még délelőtt romlott el, azóta elkezdtek motort cserélni benne és azt ígérték, hogy délután még visszatérhet. Egyelőre nem lépett pályára.
---- separator ----gallery-content-type:fb08451f-1890-40b2-9630-b8451199dd36---- separator ----A piros zászlót most megúsztuk, mert Szergej Szirotkin autója a Red Bull garázsa előtt fulladt le, innen már nem kellett sokáig tolni a Williams boxáig. Az orosz pilóta egyelőre az utolsó helyen áll.
Egyelőre a mai (és a heti) 5. körénél tart lágy gumikkal, 1:21.094 az eddigi legjobb köre. Ez még csak a 13. helyre jó, Szirotkin elé, de Räikkönen múlt hétfőn vezette utoljára az autót, most teljesen más állapotú a pálya és lehet, hogy a betegség miatt nincs is csúcsformában.
Az egyik szerelőjük hűtőlevegőt fújt a bajba jutott Williamsbe, amíg odaérnek az autó gazdái. Ezzel további meghibásodásokat kerülhettek el. Bravó!
Romain Grosjean egy ideje, 64 megtett körrel a háta mögött felfüggesztette a munkát, mert a Haasnál is olajszivárgást tapasztaltak. Ez nem jó hír a Ferrari szempontjából, hiszen a komplett hajtásláncot tőlük vásárolják. A Twitteren azt írták, még dolgoznak a javításon.
A finn pilóta elsőre 12 kört tett meg a Ferrarival, 1:20.600-nál tart. Ez a szintén délutános Hülkenberg eredményénél bő 1 tizeddel jobb. Az aszfalt továbbra is 33 fokos, jelentős szélről nem érkezett információ.
Közepes keverékkel kezdett, majd egy gyors kerékcsere során ismét közepes gumikat kapott.
Lényegében csak Räikkönen és Hülkenberg miatt változott kissé az állás 16 óráig, az élmezőny sorrendje mintha befagyott volna.
1. Daniel Ricciardo (Red Bull RB14), 1:18.047 - 127 kör
2. Lewis Hamilton (Mercedes W09), 1:18.400 - 90 kör
3. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:18.658 - 32 kör
4. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:19.541 - 66 kör
5. Fernando Alonso (McLaren MCL33), 1:19.856 - 47 kör
6. Carlos Sainz (Renault RS18), 1:20.042 - 88 kör
7. Romain Grosjean (Haas VF-18), 1:20.237 - 64 kör
8. Lance Stroll (Williams FW41), 1:21.349 - 63 kör
9. Kimi Räikkönen (Ferrari SF71H), 1:20.600 - 12 kör
10. Nico Hülkenberg (Renault RS18), 1:20.758 - 19 kör
11. Esteban Ocon (Force India VJM11), 1:20.805 - 95 kör
12. Brendon Hartley (Toro Rosso STR13), 1:20.834 - 66 kör
13. Charles Leclerc (Sauber C37), 1:20.918 - 117 kör
14. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:24.162 - 44 kör
Íme a csapatok eddigi futásteljesítménye szerdán:
Renault: 135 kör
Red Bull: 128 kör
Mercedes: 125 kör
Sauber: 117 kör
Williams: 107 kör
Force India: 95 kör
Ferrari: 78 kör
Toro Rosso: 66 kör
Haas: 64 kör
McLaren: 47 kör
Nem várja az ember, hogy reggeltől estig folyamatosan pályán legyenek az autók, de most például összesen a délutános, Nico Hülkenberg gyűjti a kilométereket. Ma hiába nem volt ebédszünet sem, alig ment valaki a pályán 13 óra környékén. Pedig az időjárás most kifogástalan, még mindig 30 fokos a pálya.
MICHAEL MINDÖRÖKKÉ - üzenik a szurkolók a hatalmas molinóval.
Nem sok érdekesség történik a pályán ezekben a percekben, úgyhogy elégedjünk meg azzal, hogy Kimi Räikkönen 1:20.520-ra gyorsult, de még mindig a 9. helyezett. Lágy gumikkal van kint, 17 körrel a háta mögött.
Esteban Ocon már a 101-et tapossa, megbízhatónak tűnik a silverstone-i istálló autója is. Matthew Carter, a Lotus (a mai Renault) korábbi ügyvezetője nemrég a Missed Apex Podcastban azt mondta, a Force Indiánál nagy előny, hogy már évek óta változatlanul a Mercedes motorral dolgozhatnak.
Eddig azon vitatkoztak a helyszíni tudósítók, hogy Bottas közepes (valószínűleg igen) vagy hiperlágy (nem) gumival futotta-e a legjobb mai körét. Szerencsére, ez a vita egyelőre okafogyottá válik, mert a finn pilóta 1:18.643-mal, ultralágy gumikon új egyéni legjobb kört ért el és továbbra is a 3. helyezett.
A fotósok kicsit le vannak maradva, így még mindig csak a délelőtti mezőnyről, de új képekkel bővült a galériánk!
---- separator ----gallery-content-type:fb08451f-1890-40b2-9630-b8451199dd36---- separator ----Lehet köztük majdnem 20 év különbség, de egyelőre Kimi Räikkönen a gyorsabb a Ferrarinál. A finn pilóta 23 kört tett meg eddig, 1:20.242-nél jár. A kanadai pilóta ma már nem válaszolhat, délután átadta a helyét Szergej Szirotkinnak, még mielőtt elromlott az autó. A Williams egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy mi romlott el az FW41-esen, csak rácsodálkoztak a 6008 szurkoló arcképéből összeállított Kubica molinóra.
Ricciardo órák óta gondtalanul vezet a hiperlágy gumival elért 1:18.047-tel, Hamilton ultralággyal csak 1:18.400-ig jutott. Bottas is a sarkában lohol már, szintén ultralággyal 1:18.560-at ért el, így pont 0,16 másodperc a különbség a két Mercedes között.
Hartley közben előkerült a Toro Rossóval, közepes keverékű gumikon az alábbi köridőket érte el:
1:27.1 - 1:25.1 - 1:24.6 - 1:24.0 - 1:23.9 - 1:23.9 - 1:23.8 - 1:23.8 - 1:30.7 - 1:23.5.
Ricciardo, közepes keverékkel:
1:23.4 - 1:22.4 - 1:22.2 - 1:22.0 - 1:21.9 - 1:21.6 - 1:22.0 - 1:21.3
Hülkenberg, közepes keverékkel:
1:23.1 - 1:23.4 - 1:23.8 - 1:23.3 - 1:23.4 - 1:23.0 - 1:23.1 - 1:23.1 - 1:23.4 - 1:23.4 - 1:23.2 - 1:23.4 - 1:23.4 - 1:23.5 - 1:24.3
Hülkenberg, lágy keverékkel:
1:22.8 - 1: 22.7 - 1:23.0 - 1:22.6 - 1:22.4 - 1:22.4 - 1:22.2 - 1:22.5 - 1:23.3 - 1:23.1 - 1:22.8
Bottas, ultralágy keverékkel
1:18.9 - 1:31.8 - 1:18.6
Räikkönen, lágy keverékkel
1:20.6 - 1:20.5 - 1:28.2 - 1:20.5 - 1:20.2 - 1:20.7 - 1:21.1 - 1:22.6
Auto Motor und Sport
Az autókkal együtt valahogy a csapatok Twitter-csatornái is mindig ugyanakkor robbannak le. A McLaren legutóbbi posztja (egy órareklám kivételével) 6 órával ezelőtt került ki, akkor még Alonso 33 körnél tartott. Nem sokkal később olajfolyás miatt az autó elromlott és egyelőre nem láttuk újra a pályán.
Räikkönen miatt módosult kissé a sorrend, plusz Bottas javított az előző órában. A többieknél maximum a körszám emelkedett.
1. Daniel Ricciardo (Red Bull RB14), 1:18.047 - 138 kör
2. Lewis Hamilton (Mercedes W09), 1:18.400 - 90 kör
3. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:18.560 - 49 kör
4. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:19.541 - 66 kör
5. Fernando Alonso (McLaren MCL33), 1:19.856 - 47 kör
6. Carlos Sainz (Renault RS18), 1:20.042 - 88 kör
7. Romain Grosjean (Haas VF-18), 1:20.237 - 64 kör
8. Kimi Räikkönen (Ferrari SF71H), 1:20.242 - 30 kör
9. Lance Stroll (Williams FW41), 1:21.349 - 63 kör
10. Nico Hülkenberg (Renault RS18), 1:20.758 - 89 kör
11. Esteban Ocon (Force India VJM11), 1:20.805 - 113 kör
12. Brendon Hartley (Toro Rosso STR13), 1:20.834 - 93 kör
13. Charles Leclerc (Sauber C37), 1:20.918 - 135 kör
14. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:24.162 - 44 kör
Az F1 Today úgy értesült a csapattól, hogy az MCL33 negyedóra múlva pályára léphet. Ez azt jelenti, hogy Fernando Alonsónak ma 35 perce maradhat a pályán.
Hülkenberg 92 körnél jár, Sainz délelőtt 88-at tett meg, ezzel túlszárnyalták a Mercedes tegnapi, 177 körös rekordját. Eddig nem a megbízhatóságról volt híres az erőforrásuk, így ez mindenképpen remek teljesítmény.
A csapatok naponta egy karosszériát használnak, tehát akik váltják egymást, ugyanabba az autóba ülnek be. Ez alapján a Renault a mai rekorder 180 körrel, de egyéniben az újonc Charles Leclerc a Sauberrel, 147 körrel.
Carlos Sainz már tegnap is emlegette, hogy a délután feltámadó széllel küzdött és a csapat Nico Hülkenberg mai versenyszimulációja után is megjegyezte, hogy "sok az erős széllökés, ami megnehezítette a balansz kiismerését, de a tempó jó volt. Most ideje átnézni az autót, aztán újra kimenni."
A levegő még mindig 16 fokos, de valószínűleg felhők jelentek meg, mert a pálya már csak 23 fokos. Ilyen nagyszerű látvány volt a környék tegnap ilyenkor:
Az ausztrál pilóta ma eddig 150-szer fordult be ebbe a kanyarba, az alábbi felvétel épp nem a legtökéletesebb alkalommal készült.
„Szerintem ez egy igen fontos év – nyilatkozta Zak Brown, a McLaren ügyvezetője Barcelonában. – A Liberty [Mediának] rengeteg tárgyalást kell lefolytatnia, ahogy az FIA-nak is. Ők partnerek az F1 jövője szempontjából és szerintem gyorsan fel kellene fedni [a terveket]. Egyetértek Sergio Marchionnéval, aki azt követeli, hogy a csapatok írásban is lássák a jövőt érintő víziókat."
Az F1-ben várhatóan 2021-től lépnek érvénybe új technikai szabályok, de a csapatok ezekről még csak nagy vonalakban kaptak tájékoztatást.
Úgy tűnik, megérkezett Barcelonába a Ferrari-szurkolók keménymagja. Ma még 24 percig, majd holnap és holnapután is élvezhetik majd a tesztelést.
Úgy tűnik, mára már nincs nagy tervük a pályán, ez 156 kör után érthető is. A bal első kerék cseréje nem volt az igazi, de a kivétel erősíti a szabályt.
Az F1 Today szerint felbőgött a McLaren erőforrása és közben Romain Grosjean is beült a Haasba. Mindketten alapos csúszásban vannak, de legalább néhány rövid etap talán belefér nekik a mai programba.
Pályára gördült a Haas, amit rögtön Daniel Ricciardo vett üldözőbe. A "csata" nem tartott sokáig, mert Ricciardo a kör végén a boxba hajtott. Minden köre végén kerékcserét gyakorolnak.
A McLaren korábban 17:35-re ígérte a pályára lépést, most 17:48 van. Sokáig már nem halogathatják, mert 18:00-ig tart a tesztelés.
Csak sikerült összerakni az MCL33-ast, a spanyol pilótának lényegében 10 perce maradt a mai tesztnapon. Szuperlágy gumikkal van kint.
Charles Leclerc csúszott a kavicságyba. Fernando Alonso 1:21-es körökkel kezdett, így nem tudott javítani, Brendon Hartley viszont megelőzte őt, 1:19.823-mal, hiperlágy gumikkal az 5. helyre ugrott a Honda motoros Toro Rossóval.
Mivel a mentés miatt nem marad már idő újabb körökre, már most nyugtázhatjuk, hogy hiperlágy gumikkal Daniel Ricciardo zárta az élen a mai tesztnapot a két Mercedes-pilóta ultralágy gumis köreit megelőzve. Köszönjük szépen a kitartó figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval és a részletes eredményekkel!