Räikkönen hozta a napot a Ferrarinak, de a Mercedes is örülhet
2018. március 09. 08:55
Pénteken véget ért az F1 előszezoni tesztsorozata, a csapatoknak a nyolc nap alatt felhalmozott információmennyiségből kell elvégezniük az utolsó simításokat a két hét múlva, Ausztráliában kezdődő szezon előtt.
A legtöbb istálló láthatóan megpróbálta lekopírozni a tegnapi programot a másik pilótájával, de a kivitelezés nem mindenütt sikerült zökkenőmentesen. A békésen lezajlott csütörtök után a McLarent például ismét foglyul ejtette egy technikai probléma,
Fernando Alonso egy óra eltelte után kénytelen volt félrehúzódni füstölgő, olajat eresztő autójával
– utóbb kiderült, a turbó tört el. A spanyol korábban azt állította, magabiztos, és abban bízott, hogy a teszteken, nem a versenyeken esik szét néhány rendszer, de a wokingiak aligha utazhatnak önbizalommal duzzadva Melbourne-be.
Bár a sorozatos meghibásodásokért nem minden esetben háríthatják a felelősséget a Renault-ra, ironikus, hogy
az előző motorszállítójuk, a Honda az egész előszezonban sebezhetetlen volt a Toro Rossónál.
Alonso pénteken eljutott 93 körig, ám a McLaren a kilométerlista végén kullog a nyolc nap összesítésében.
Ebben a rangsorban az 1040 tesztkört megtett Mercedes fölényesen végzett az élen a Ferrari előtt, de az is igaz, hogy a legjobb köridőket tekintve a maranellóiak villogtak, az utolsó gyakorlási napon is megszerezve az első helyet.
A gyomorbántalmakból felépült Kimi Räikkönen a hiperlágy abroncson majdnem ugyanolyan, 39 ezreddel lassabb eredménnyel (1:18.221) zárt, mint a tegnap új rekordot felállító Sebastian Vettel,
és a sprinteket később versenyszimulációval egészítette ki.
A Mercedes és a Red Bull ellenben főként utóbbit erőltette, a triójuk újabb sikeres virtuális futamokkal tette fel az i-re a pontot a tesztprogramban; szerencséjükre a két korai piros zászlós megszakítás még pont azelőtt történt, hogy belemerültek volna a szimulációba.
Az egyiket a lerobbant McLaren, a másikat Charles Leclerc kicsúszása okozta. „Nagyon elégedett vagyok a tempónkkal, de túl sokat akartam, megcsúsztam és egy kicsit nekimentem a korlátnak.
Buta hiba volt ez ilyen korán, tanulni fogok belőle"
– magyarázta a Sauber pilótája. Némileg talán meglepő, hogy a teszteken a két újonc közül ő, és nem a „pénzes versenyző" megbélyegzésű Szergej Szirotkin akasztotta meg többször csapata felkészülését vezetői hibákkal.
A gyári Renault-nál sem volt fennakadástól mentes a nap: egy váltóhiba késő délutánig kivonta a forgalomból Carlos Sainzot, aki addig csak néhány kört tudott megtenni – és a tervekkel ellentétben később nem adta át a volánt Nico Hülkenbergnek –, aerodinamikai méréseket végezve az új első légterelővel. A csapat számára vigaszt jelenthet, hogy az legalább jól bevált.
„Látjuk, hogy jobb köridőt tesz lehetővé és megfelelő leszorítóerőt termel, szóval jól működik – állította Nick Chester technikai igazgató. – Ez kedvező, hiszen az első szárnyak feladják a leckét a mérnököknek, könnyen bele lehet futni velük korrelációs problémába [eltérésbe a szélcsatornában és a pályán mért adatok között]." A régebben a Jordan technikai igazgatójaként dolgozó Gary Anderson elsősorban
a véglap egyszerűbb kialakítására és a felső elemek közötti változó térközre figyelt fel az új szárnyon.
Az utolsó másfél órában Daniel Ricciardo és Valtteri Bottas átmenetileg egyaránt felkapaszkodott a 2-3. helyig, de a hiperlágy gumin a záró percekben Fernando Alonso és Sainz befurakodott eléjük, Bottast a haasos Romain Grosjean is megelőzte. Lewis Hamilton a délelőtti idejével, a közepes keveréken 11. lett, csak Lance Strollt előzte meg.
A Williams másodéves pilótája egyébként az előzetes beosztás szerint nem is ült volna sokat az autóban, de Robert Kubica önként lemondott a pénteki vezetési lehetőségről, hogy Szirotkint Stroll válthassa délután és minél több kilométert tegyen meg az új idény előtt. Claire Williams méltatta a lengyel hozzáállását.
„Ő állt elő ezzel a kiváló gesztussal. Nem mi kértük meg rá és nem is Lance – mondta. – Különböző okokból kifolyólag a versenyzőink nem tölthettek annyi időt a pályán, mint szerettük volna. Mint tudjuk, Robert hihetetlenül nagylelkű, és mázlisták vagyunk, hogy tisztában van vele, mi a legjobb a csapatnak."
# | versenyző | csapat | típus | köridő | gumi | kör |
1 | Kimi Räikkönen | Ferrari | SF71-H | 1:17.221 | hiperlágy | 157 |
2 | Fernando Alonso | McLaren | MCL33 | 1:17.784 | hiperlágy | 93 |
3 | Carlos Sainz | Renault | RS18 | 1:18.092 | hiperlágy | 45 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull | RB14 | 1:18.327 | szuperlágy | 92 |
5 | Romain Grosjean | Haas | VF-18 | 1:18.412 | ultralágy | 181 |
6 | Valtteri Bottas | Mercedes | W09 | 1:18.825 | közepes | 104 |
7 | Brendon Hartley | Toro Rosso | STR13 | 1:18.949 | hiperlágy | 156 |
8 | Esteban Ocon | Force India | VJM11 | 1:18.967 | hiperlágy | 163 |
9 | Charles Leclerc | Sauber | C37 | 1:19.118 | hiperlágy | 75 |
10 | Szergej Szirotkin | Williams | FW41 | 1:19.189 | lágy | 105 |
11 | Lewis Hamilton | Mercedes | W09 | 1:19.464 | szuperlágy | 97 |
12 | Lance Stroll | Williams | FW41 | 1:19.954 | lágy | 27 |
# | csapat | kör | km |
1. | Mercedes AMG | 201 | 935,655 |
2. | Haas F1 Team | 181 | 842,555 |
3. | Force India | 163 | 758,765 |
4. | Scuderia Ferrari | 157 | 730,835 |
5. | Toro Rosso | 156 | 726,180 |
6. | Williams Racing | 132 | 614,460 |
7. | McLaren | 93 | 432,915 |
8. | Red Bull Racing | 92 | 428,260 |
9. | Sauber F1 Team | 75 | 349,125 |
10. | Renault | 45 | 209,475 |
Köszöntjük F1-rajongó Olvasóinkat az előszezoni tesztek nyolcadik, utolsó napján!
Kitart a tavasz a tesztszezon utolsó napjára is. A BBC időjárás-előrejelzése szerint ma napos, kissé felhős idő várható, a levegő 16-17°C-ra melegszik fel nap közben, ami – az eddigi tapasztalatok alapján – 30-32°C-os aszfalthőmérsékletet eredményezhet. Ideális körülmények tehát az F1-es tesztelésre.
Az előszezoni tesztek utolsó napján Lewis Hamilton kezd a Mercedesszel, a Ferrarihoz pedig várhatóan visszatér Kimi Räikkönen. A Red Bullnál Daniel Ricciardo zárja a tesztidényt, és Robert Kubica ismét lehetőséget kap a Williamsnél.
Mercedes: Lewis Hamilton / Valtteri Bottas
Ferrari: Kimi Räikkönen*
Red Bull: Daniel Ricciardo
Renault: Carlos Sainz / Nico Hülkenberg
Williams: Robert Kubica / Szergej Szirotkin
McLaren: Fernando Alonso
Toro Rosso: Brendon Hartley
Force India: Esteban Ocon
Haas F1: Romain Grosjean
Sauber: Charles Leclerc
Újabb eredményes napot zárt tegnap a Toro Rosso, Pierre Gasly 169 kört tett bele az STR13-ba. A Honda-motor továbbra is bírja, az előző évekkel éles ellentétben eddig nem panaszkodtak motorhibára a faenzaiak. Ma az új-zélandi Hartley vezetheti a kék autót, Gasly pedig elkezdheti a mentális felkészülést Melbourne-re, a szezonnyitóra.
F1-es történetének legeredményesebb napját zárta csütörtökön a Haas F1 Team. Kevin Magnussen meglepetésre a 2. legjobb időt autózta, ráadásul az élboly többi tagjával ellentétben nem a hiperlágy, hanem a (kélt fokozattal keményebb) szuperlágy gumikon. Az F1-es szaksajtó máris azt rebesgeti, hogy a Haas VF18, amelyek a motoron kívül is sok közös vonása van a Ferrarival, okozhat meglepetélseket a szezonban. Pénteken Romain Grosjean vezetheti.
A Mercedes váltógazdálkodásának eredményeként ezúttal a Lewis Hamilton vezetheti elsőként a W09 Hybridet. A világbajnoké az első köridő pénteken, 1:25,624-es időt ment az ultralágy gumikon. Ha a pályaviszonyok is megengedik, Ricciardo és Vettel után Hamilton is kísérletet tehet ma a pályacsúcs megdöntésére.
Lewis Hamilton közben már a hatodik körét futja az ultralágy (a második legpuhább keverékű) abroncsokon. A köridők is javulnak a barcelonai napsütésben, jelenleg 1:21,720 percnél jár a világbajnok.
Íme, a pénteki tesztelők névsora és a jelenlegi hőmérsékleti adatok a Pirellitől.
Miután Marcus Ericsson tegnap emberes 151 kört húzott le, a teszt utolsó napján az újonc Charles Leclerc-en a sor, hogy hasonlóan "meggyötörje" az Alfa Romeo Saubert. A monacói pilóta is kiment egy installációs körre.
Egyelőre csak Hamilton és Leclerc rendelkezik mért körrel, két eredmény árválkodik a monitorokon Barcelonában. A Force India közben aerodinamikai mérőrácsokkal szerelte fel Esteban Ocon VJM11-esét, ők is hamarosan kinéznek.
Remek hír a Ferrari-rajongók számára, hogy Kimi Räikkönen - a jelek szerint - kiheverte a gyomorbántalmait, amik szerdán és csütörtökön gyötörték a finnt. Räikkönen 1:22,215-ös körrel iratkozott fel az eredménylistára, majd a harmadik körében 1:20,519-re javított, ezzel az élre ugrott a lágy gumikon!
Az első félórához közeledve négyen futottak értékelhető kört a Circuit de Catalunyán.
Az állás 29 perc után:
1. Räikkönen Ferrari 1:20.519
2. Hamilton Mercedes 1:21.720
3. Grosjean Haas 1:22.006
4. Leclerc Sauber 1:24.186
Szomorú hírre ébredhettek a Formula-1 és az autósport kedvelői. Akik brit forrásokból (vagy azokból is) szokták beszerezni az információkat, ismerhetik Henry Hope-Frost nevét, aki tegnap este, 46 éves korában autóbalesetben elhunyt.
Hope-Frost volt többek közt a Goodwood Festival of Speed, illetve a Birminghamben megrendezett Autosport Show házigazdája, számost emlékezetes interjút készített az autó- és motorsport legendáival. Az F1 Racing által a Twitteren posztolt fotón éppen Nigel Mansell-lel cseveg az idei Autosport Show színpadán. Felkészültsége, lelkesedése és humora miatt halálával nagy veszteség érte a sportszerető közönséget.
...a mért körrel rendelkezők listájára. A Toro Rosso új-zélandi pilótája 1:21,150 perces körével a 3. helyre jött előre, Räikkönen és Grosjean mögé. Mindhárman a lágy gumikat használták a bemelegítő köreikhez. A pálya egyre melegszik, már 26,1 Celsius-fokos.
Carlos Sainz Jr. is megtett egy installációs kört, miután a szerelők aerodinamikai "létrákkal" szerelték fel a Renault RS18-ast. A kép tanúsága szerint az orrkúpot (rajta a hiper-szárnyakkal) csak az utolsó pillanatokban erősítették fel a kocsira. Ezzel mind a 10 csapat autója járt ma már a pályán.
A Haas francia pilótája 1:20,351-re javítja a pénteki nap eddigi legjobb eredményét (lágy gumikon), ezzel átveszi a vezetést Kimi Räikkönentől.
A Renault - a Williamshez és a Mercedeshez hasonlóan - felváltva "használja" a versenyzőit minden egyes tesztnapon. A franciáknál már tegnap a verseny-szimuláció, illetve az aerodinamikai alkatrészek összehasonlítása volt a feladat, amit sikeresen elvégeztek.
A Sainz autójára ma reggel felszerelt orr és első szárnykomplexum a legújabb fejlesztés, ma hajnalban érkezett meg Barcelonába a Renault enstone-i bázisáról.
A tíz csapatból hárman továbbra is a garázsban rostokolnak, a Red Bull, a McLaren és a Renault egyelőre csak egy-egy installációs kört tett meg.
Esteban Ocon megkapta a piros jelölésű szuperlágy gumikat a Force Indiánál, és a francia rögtön javított az idején.
1:20,715 - ez jelenleg a 3. helyre elég, Grosjean (Haas) és Räikkönen (ferrari) mögött.
Megint pechesen indul a McLaren napja: az Autosport szerint Fernando Alonso alatt megállt az MCL33 a pálya 7-es kanyarjánál! Vajon piros zászlós leállás is lesz belőle?
Annyi biztosnak tűnik, hogy Alonso nem csúszott ki, műszaki hiba okozta a McLaren megállását a pálya 7-es (Würth) kanyarjában. A spanyol egy szervizútra hajtott a füstölő MCL33-assal, ott megállt és kiszállt belőle. "Szerencse" a szerencsétlenségben, hogy ez a kanyar éppen a boxutca és a paddock mögött található, így Alonsónak legalább nem kell sokat sétálnia a garázsig.
Alonso McLarenjéből folyadék csöpögött a pályára, méghozzá a versenyívre, amit a pilóták általában használnak, ezért a 7-es kanyarnál posztoló két sportbíró kiment a pályára, hogy szemügyre vegyék. Úgy tűnik, nem olyan veszélyes, hogy emiatt le kellett volna állítani a tesztet piros zászlóval.
Megjegyezzük, hogy a McLaren szerda délután - elővigyázatosságból - kicserélte a Renault-motort az MCL33-ban, vagyis ez az erőforrás Vandoorne tegnapi 135 körével együtt is kevesebbet futott 650 km-nél. Furcsa...
A technikai KO-t szenvedett McLaren elszállítása miatt mégis kitették a piros zászlót néhány percre, de immár folytatódik a teszt.
Látványos csata alakult ki az első helyért Räikkönen és Hamilton között: a Mercedes angolja egy gyors körrel átvette a vezetést, amire a finn 1:19,911-gyel válaszolt, de megint jött Hamilton (a szuperlágy gumikon) és 1:19,601-re javírtotta az eddigi legjobb időt. Alakul a Mercedes-Ferrari-csata!
A Sauber ifjú titánjának a 11-es kanyarban történt kicsúszása miatt áll a teszt, piros zászló van érvényben.
Verseny-szimulációval kezdi a téli F1-es teszt zárónapját a Red Bull, legalábbis erre utal, hogy Daniel Ricciardo (aki az első órában csak egy installációüs kört tett meg) rögtön a közepes gumikon ment ki a pályára. 1:21,370 perces körével éppen csak feliratkozott az eredménylista 8. helyére, de a Leclerc kicsúszása miatt kitett piros zászló miatt rögtön mehetett is vissza a Red Bull garázsába.
Egy F1-es újonctól természetes, hogy elkövet hibákat élete első király-kategóriás tesztjén. Ha viszont azt nézzük, hogy Charles Leclerc milyen fölényesen nyerte tavaly az F2-es sorozatot, talán nem lenne szabad ennyi bakit megengednie magának. A 19 éves monacói pilóta eddig három tesztleállást okozott, ő a felelős a mai nap második piros zászlójáért is.
A Pirelli jó érzékkel a piros zászlós leállásra időzítette az idei Spanyol, Monacói és Kanadai Nagydíjon használatos abroncsainak a bejelentését.
A május eleji barcelonai hétvégére az olaszok a szuperlágy, a lágy és a közepes keveréket bocsátják majd a csapatok rendelkezésére. Monacóban és Kanadában hagyományosan a leglágyabb keverékeket szokta bevetni a Pirelli - nem lesz ez másként idén sem. Monte-Carlóban és Montrealban tehát a hiperlágy, az ultralágy és a szuperlágy gumik lesznek porondon.
Még 5 percig áll a tesztelés, közölte a Circuit de Catalunya versenyirányítása. Addig vethetünk egy pillantást az F1-es tesztnap állására, másfél óra után:
1. Hamilton Mercedes - 1:19,601 (szuperlágy)
2. Räikkönen Ferrari - 1:19,792 (lágy)
3. Ocon Force India - 1:20.296 (lágy)
4. Grosjean Haas F1 - 1:20.351 (lágy)
5. Leclerc Sauber - 1:20,878 (lágy)
6. Szirotkin Williams - 1:20,963 (ultralágy)
7. Hartley Toro Rosso - 1:21,074 (lágy)
8. Ricciardo Red Bull - 1:21,370 (közepes)
9. Sainz Renault idő nélkül
10. Alonso McLaren idő nélkül
Egyelőre nem láttuk Charles Leclerc 11-es kanyarnál történt balesetét, de a helyszíni angol és német forrásaink is arról számolnak be, hogy a megrongálódott gumikordon, illetve korlát miatt húzódik el a piros zászlós leállás.
A sportbírók és a pályamunkások közben helyretették az elmozdult gumibálákat, így újraindulhat a tesztelés.
Mint korábban már utaltunk rá, Charles Leclerc újoncként csak most kóstolgatja az F1-es autó határait. A Sauber ifjú pilótájának becsületére válik, hogy "feltartotta a kezét", elsimerte a hibáját.
A Twitteren ezt írta: "Nagyon elégedett vagyok a tempónkkal. De túlságosan akartam, megcsúsztam és egy kicsit nekimentem a korlátnak. Buta hiba volt ez ilyen korán - tanulni fogok belőle. Remélem, hamarosan visszatérhetek!"
Daniel Ricciardo és Esteban Ocon az elsők között hajtott újra a pályára a zöld jelzés után. A Red Bull ausztrálja 1:19,686-ra javít, ezzel ötödik (közepes abroncsokon), míg a Force India francia pilótája 1:20 perc alá került (1:19.828), ezzel tartja a 3. pozíciót.
Most már biztos, hogy Kimi Räikkönen szerdai gyomorrontása már csak egy kellemetlen emlék a múltból. A "Jégember" Ferrarija megkapta a piros jelölésű szuperlágy gumikat, és 1:18,298-as körével átvette a vezetést Hamiltontól. Igaz, még mindketten messze vannak Sebastian Vettel tegnapi 1:17,182-es abszolút legjobb eredményétől, ahogy az is igaz, hogy korán van még.
Romain Grosjean - továbbra is a lágy gumiikon - még egy kicsit faragott az egyéni legjobbjából, lement 80 másodperc alá, ami idén a téli tesztek egyik fokmérője lett Barcelonában. A francia 1:19,952-es eredménye körülbelül 3 tizeddel marad el a 3. helyen tanyázó Ocon köridejétől.
Jelenleg csak a Red Bull ausztrál pilótája köröz, aki verseny-szimulációba kezdett a Pirelli közepes abroncsain. A helyszínen tartózkodó kollégák azonban azt jelentik, hogy hamarosan társra talál ebben, Kimi Räikkönen, illetve a Ferrari is készülődik.
Újszerű megoldást talált a visszapillantó tükrök kialakítására a Ferrari. Az olaszok nem érték be azzal, hogy az F1-es visszapillantók aerodinamikai szárnyelemként, illetve a gumiszenzorok "otthonaként" funkcionálnak - bevezették a menetszelet az SF71-H visszapillantóinak burkolata alá!
A Motorsport.com animációjából Olvasóink is elleshetik a rendszer működésének fortélyait.
A Renault és Carlos Sainz eredetileg egy komplett verseny-szimulációra készült ma délelőtt, a spanyolnak azonban még nincs egyetlen körideje sem. Az Autosport szerint az RS18-ast bakra emelték a garázsban, váltóhibát gyanítanak. Egy F1-es autóban a váltócsere 30-40 perc alatt megoldható, így reméljük, Sainz nem veszít sok időt emiatt.
Optimálisak a körülmények Barcelonában, a levegő időközben 15, az aszfalt 26°C-ra melegedett fel. Ennek köszönhetően Brendon Hartley és Szergej Szirotkin is javít valamennyit az idején, a Toro Rosso ezzel a 4. helyre jön fel (1:19.905 a szuperlágy gumikon), míg a Williams orosz pilótája marad a 7. helyen 1:20,661 perccel.
...a nap eddigi legjobb eredményén. A Ferrari finn világbajnoka egy újabb garnitúra szuperlágy gumin minimálisan, 54 ezreddel lejjebb tornássza a legjobb idejét (1:18,238). Lewis Hamilton közben rajtgyakorlatokat végez a boxutca végén, a Mercedes gyaníthatóan versenyszimulációra készül.
Brendon Hartley nemrég 1:19,905-re javította a legjobb eredményét, az új-zélandi ezzel jelenleg a 4. helyen áll, Räikkönen, Hamilton és Ocon mögött. Mindjárt átlépi az 50 megtett kört is.
Räikkönen megkapta az ultralágy abroncsokat, lila szektort (abszolút legjobb részidőt) futott velük a pálya első szektorában, később azonban visszalassult. Továbbra is a szuperlágyon elért 1:18,238-as idejével vezeti a listát.
Daniel Ricciardo közben a garázsban járt, most azonban ismét kihajt a pályára a Red Bull-lal.
Miközben a pálya már 34 fokosra melegedett fel, Sainz, Alonso és Leclerc autója továbbra is a garázsban vesztegel. A Renault-nál váltót cserélnek, a McLarennél vizsgálják a spanyol világbajnokot mindössze 4 kör után partvonalra tevő olaj- (vagy benzin-) folyás okát, a Saubernél pedig a monacói újonc korlátnak csapódása miatti károk felmérése zajlik.
Az F1 hivatalos honlapja közben minivideót posztolt a Twitteren a McLarenről, amikor még "élt".
Már utaltunk rá, hogy a csütörtöki tesztnap egyik kellemes meglepetését a Haas F1-es csapat okozta, Kevin Magnussen a 2. legjobb idővel zárt a szuperlágy gumikon. A Haas-Ferrari elemében érzi magát a piros jelölésű Pirelliken, Romain Grosjean ugyanis tovább gyorsul rajtuk: a francia 1:19,176-ra javít, ezzel a 2. helyre jön előre, egy másodpercen belülre kerülve Räikkönen legjobb idejéhez!
Romain Grosjean immár belül az 1:19-es határon: 1:18,590-es kört fut a szuperlágy gumikon, 0,352 másodpercre közelítve meg Räikkönen eredményét. Ha figyelembe vesszük, hogy a Haas nemcsak a Ferrari motorját használja, de a váltót (erőátvitelt), a hiraulikai rendszereket és az ERS-t is az olaszoktól lízingeli, nyugodtan nevezhetjük "kis Ferrarinak" is a VF-18-ast.
Az Auto, Motor und Sport Barcelonában tartózkodó riporterei közben kiderítették, hogy a McLarennél motort cserélnek (ezen a héten már másodszor!), mert olajfolyást tapasztaltak, Fernando Alonsónak emiatt kellett mindössze 4 kör után leállítani az autót ma reggel.
Megjegyezzük, hogy nagy valószínűséggel nem a Renault erőforrás romlott el (a belsőégésű motor és a járuékos alkatrészek a Red Bull és a gyári Renault autóiban hibátlanul működtek eddig). Sokkal valószínűbb, hogy a motor beszerelését nem tudták optimálisan megoldani Wokingban.
Kíváncsiak vagyunk, vajon most mit fog mondani Eric Boullier, aki a szerdai motorcsere után még igyekezett elhessegetni minden vádat, ami a McLarennél előállt alapvető hibákra vonatkozott.
A Renault a Twitteren megerősítette, hogy váltót cserélnek, ezért áll Carlos Sainz autója két órája a francia-brit gárda garázsában.
A turbó törése okozta az olajfolyást a McLarennél - derítette ki az Auto, Motor und Sport. Vagyis - mea culpa - mégsem a brit csapat hibázott, hanem a Renault.
Továbbgondolva a dolgot, ha nem pontosan az előírások szerint szerelték be a turbót az autóba - például a szűkös hely miatt módosítottak rajta a brit mérnökök -, akkor felmerülhet a McLaren felelőssége. De az efféle találgatások (túl) messzire vezethetnek... A mai nap végére remélhetőleg már okosabbak leszünk!
Lewis Hamilton közben befejezte az első verseny-szimulációs etapját a közepes gumikon a Mercedesszel, ami - ahogy várható volt - úgy megy, akár egy svájci óramű. A világbajnok a kerékcsere előtt egy 29 körös etapot futott, a köridői így alakultak: kivezető kör - 1:25.0 - 1:24.2 - 1:23.9 - 1:23.6 - 1:23.6 - 1:22.8 - 1:22.9 - 1:22.6 - 1:22.8 - 1:22.8 - 1:22.6 - 1:24.2 - 1:22.8 - 1:22.6 - 1:22.6 - 1:22.3 - 1:22.4 - 1:22.0 - 1:21.9 - 1:21.8 - 1:21.8 - 1:21.8 - 1:22.1 - 1:21.6 - 1:21.4 - 1:23.1 - 1:22.6 - bevezető kör. A pálya hőmérséklete eközben 34-ről 36°C-ra emelkedett.
Rákapcsolt a Ferrari: Kimi Räikkönen a hiperlágy gumikon 1:17,375-ön állította meg a stoppert! Ezzel nemcsak megerősítette a mai vezető pozícióját, de a pálya mindhárom szektorában abszolút legjobb részidőt futott (21.827, 28.774 és 26.774), és kicsivel több, mint 2 tizedmásodpercre megközelítette a csapattársa, Vettel tegnapi pályacsúcsát.
Az már tisztán látszik, hogy a Ferrari edzéstempója rendben van. Már csak a versenytempójuk lehet kérdéses - ha egyáltalán.
További biztató jel a Ferrari-rajongók számnára, hogy ahogy Sebastian Vettel sem "üres tankkal" futotta az edzés-szimulációját tegnap, úgy Kimi Räikkönen sem egy benzinnel csak minimálisan feltöltött autóval érte el az eddigi leggyorsabb körét.
Az Auto, Motor und Sport szerint Räikkönen szimulációjának köridői így alakultak: kivezető kör - 1:24.7 - 1:17.3 - 1:35.7 - 1:17.3 - boxutcába be - boxutcából ki. Vagyis: legalább 7-8 körre megtankolták a Ferrarit.
Még tovább faragta a legjobb körét Kimi Räikkönen (1:17,221 percre), így a finn már csaupán 3 századdal marad el Sebastian Vettel tegnapi legjobb idejétől. Räikkönen ezúttal stratégiát váltott: az eddigi egy helyett két bemelegítő kör előzte meg a "csúcstámadást". A "Jégember" egyébként az első és a harmadik szektorban is újraírta a legjobb részidőket, és természetesen a hiperlágy gumikat használta.
Daniel Ricciardo közben folytatja a verseny-szimulációt a középkemény abroncsokon, és eddig semmilyen "drámait" nem láthattunk tőle (ahogy azt ilyenkor kell). Drámai, szinte ijesztő hatást keltenek viszont az RB14 oldalára szerelt aerodinamikai rácsok, amelyek egészen biztosan nehezítik a hátratekintést a visszapillantókból. Itt a Red Bull "Szárnyas fejvadásza"!
Remek tempóval és megbízhatóan teljesítette a verseny-szimulációját Lewis Hamilton. A Mercedes pilótája 97 kört tett meg, az ideális közepes gumikon. Az Auto, Motor und Sport helyszíni tudósítása szerint a kerékcseréjét követő utolsó etapjában így alakultak Hamilton köridői:
Kivezető kör - 1:22.0 - 1:21.2. - 1:20.3 - 1:19.4 - 1:20.1 - 1:19.8 - 1:19.7 - 1:19.6 - 1:19.5 - 1:20.7 (forgalomban) - 1:19.8 - 1:19.7 - 1:20.0 - 1:19.9 - 1:19.9 - 1:20.2 - 1:20.2 - 1:22.3 - 1:23.0 - bevezető kör.
A levegő és az aszfalt is sokkal melegebb ma, mint Valtteri Bottas tegnapi szimulációja során volt.
A nyolcnapos tesztsorozat legtöbb napjához hasonlóan pénteken sem tartanak hivatalosan ebédszünetet Montmelóban. A Toro Rosso mintha egy kissé szomorú lenne emiatt - igaz, a leleményes olaszok (a Red Bull-lal karöltve) eddig is minden nap megoldották, hogy az egész csapat kapjon egy kis tésztát, némi édességet és persze Red Bullt ebédidőben.
Charles Leclerc még korábban csúszott ki a 11-es kanyarban a pályáról, ám csak most láthatjuk először a kavicságyban füstölgő Sauber C37-est és az ütközéstől megsérült gumikordont, aminek a javítása 10 percet vett igénybe. A fotót az F1 hivatalos Twitter-csatornája tette közzé.
Nem sok szó esett a mai élő közvetítésünkben a Force Indiáról, ahol Sergio Pérez tegnap megtett, derék 159 köre után ma Esteban Ocon vezetheti a VJM11-est. A francia pilóta megkapta a hiperlágy gumikat, amiken 1:18,967-re javította az egyéni legjobb idejét. Ocon mindössze 18 ezreddel marad el a harmadik helyet őrző Brendon Hartley mögött.
Csodaszép fotót posztolt a Ferrari a délelőtti edzés-szimulációja után a legjobb idővel rendelkező Kimi Räikkönenről. A kép láttán még egy kérdés vetődött fel bennünk: a téli F1-es tesztelés végéhez közeledve beszél még valaki egyáltalán a "rusnya" fejvédő glóriáról?
Kimi Räikkönen vezet három kis-közepes csapat pilótája előtt (az ilyesmit mindig örömmel látjuk). Lewis Hamilton befejezte a verseny-szimulációját, 97 kör megtétele után legközelebb már csak Melbourne-ben, az idénynyitó verseny hétvégéjén száll be a Mercedesbe. Carlos Sainz 4 kört, Fernando Alonso 7 kört tett meg, mielőtt az autójuk megadta magát.
1. Räikkönen Ferrari - 1:17.221 (hiperlágy)
2. Grosjean Haas - 1:18.590 (szuperlágy)
3. Hartley Toro Rosso - 1:18.949 (hiperlágy)
4. Ocon Force India - 1:18.967 (hiperlágy)
5. Hamilton Mercedes - 1:19.464 (szuperlágy)
6. Szirotkin Williams - 1:20.250 (szuperlágy)
7. Ricciardo Red Bull - 1:20.275 (közepes)
8. Leclerc Sauber - 1:20.878 (lágy)
9. Sainz Renault - idő nélkül
10. Alonso McLaren - idő nélkül
Update a pénteki tesztnap első 4 és egynegyed órájában megtett körökről:
Hamilton (97 kör), Hartley (91 kör), Grosjean (81 kör), Szirotkin (73 kör), Ocon (69 kör), Räikkönen (66 kör), Ricciardo (47 kör), Leclerc (18 kör), Alonso (7 kör), Sainz (4 kör).
Eredetileg úgy volt, hogy Szergej Szirotkin mellett Robert Kubica vezetheti ma délelőtt a Williams-Mercedest. Eddig nem értettük, miért csak az orosz pilóta szerepelt, a Williams Twitter-videójából azonban fény derült a távolmaradás okára.
Claire Williams csapatvezető ebben elmondja, hogy a lengyel igazi csapatjátékosként viselkedett. Amikor tegnap este látta, hogy nem állnak valami fényesen a tesztre tervezett feladatok elvégzésével (túl kevés kört tettek meg, főleg Stroll), Kubica magától felajánlotta, hogy pénteken átadja a helyét kanadai csapattársának, hogy a lehető legalaposabban készülhessen fel a melbourne-i szezonnyitó versenyre.
Mostantól nem kérdés: Robert Kubica nemcsak kiváló versenyző és csapatjátékos, de úriember is.
Ha már Kubica apropóján Sir Frank Williams csapata szóba került, mutatunk egy képet a Williams FW41-ről. Szergej Szirotkin jelenleg az eredménylista 6. helyén tanyázik, és már 80 körnél jár. A brit csapatnak van mit behoznia a teszt-kilométerszám terén, csütörtökön csak a McLaren futott kevesebbet a martinis autók által megtett 140 körnél (651,7 km-nél).
Javított egy leheletnyit az egyéni legjobb idején Romain Grosjean (1:18,412, ultralágy gumikon), de továbbra is marad a második helyen a Haas-Ferrarival. Kimi Räikkönenhez képest még mindig 1,2 mp-es hátrányban van a francia.
Miután Lewis Hamilton "lekoppintotta" a csapattársa csütörtöki penzumát (a finn tegnap, az angol ma tett meg 97 kört), a Mercedes átállította Valtteri Bottasra a W09 Hydridet. A finn tegnap joggal volt büszke a majdnem 100 körös teljesítményére és reméli, hogy ma sem marad el ettől. #VB77 máér megtette az első köreit a közepes abroncsokon, vagyis a Mercedes továbbra is a verseny-beállításokra koncentrál.
Méghozzá egy 5. helyet érő köridőt (1:19,001) a közepes gumikon. Ez a 2018-as téli tesztelés legjobb eredménye a fehér oldalfalú abroncsokon, amelyet Mario Isola, a Pirelli sportfőnöke "kiváló versenyabroncsnak" nevezett tegnap.
Eleget látott, ezért elhagyta a barcelonai F1-es pályát a Red Bull pilóta-tanácsadója, Helmut Marko - jelentetik a helyszínen tartózkodó kollégáink. Angolosan, hiszen egy tekintélyt parancsoló Aston Martinba látták beszállni az osztrák energiaital-gyártó (és az F1-es alakulatok) befolyásos emberét.
Daniel Ricciardo jelenleg az eredménylista 8. helyén tanyázik és nem áll túl sok kör (csak 47) a neve mellett.
Egyelőre kénytelenek vagyunk csak a brit helyszíni forrásainkra hagyatkozni és elhinni nekik, hogy közel 5 órányi várakozás (motorcsere) után Fernando Alonso újra kihajtott a pályára! Vajon a spanyol pozitívba tudja billenteni a McLaren erősen negatívba hajló heti tesztmérlegét?
A McLaren spanyol világbajnoka pontosan tudja, hogy rengeteg ledolgoznivalója lesz az F1-es tesztelésből még hátralévő bő 3 és fél órában, ezért rögtön az ultralágy gumikon kezdte meg a felzárkózást. Egyelőre 1:19,192-nél tart, ami a hetedik pozíciót jelenti a McLaren ászának, de Szirotkin már csak néhány ezredmásodperccel előzi meg.
Habár Hamilton révén a Mercedes (97 kör) és Hartley jóvoltából a Toro Rosso (92 kör) is karnyújtásnyira került a 100 körös lélektani határhoz, elsőként a Williams orosz újoncánk, Szergej Szirotkinnak sikerült átlépnie ezt a küszöböt. Szirotkin munkaideje vélhetően hamarosan lejár, csapattársának, Lance Strollnak adja át az FW41 kormányát.
Fernando Alonso ultralágy abroncsai 15 kört bírtak ki, a spanyol ezután a boxutca felé vette az irányt. Az Autosport helyszíni tudósítói fanyar humorral megjegyzik: "Ez 98 körrel marad el a Mercedes teljesítményétől".
Pontosabban, hárman tartózkodnak jelenleg a pályán: Ricciardo (Red Bull), Hartley (Toro Rosso) és Ocon (Force India). Miután valamennyien a közepes Pirelli-gumikon hajtanak, mondjuk úgy, egyikük sem fenyegeti Räikkönen és a Ferrari pénteki legjobb idejét.
A délután folyamán először Räikkönen ismét kihajt a Ferrari garázsából. Az olasz gárda Sebastian Vettel tegnapi programját kopírozza, mert a szuperlágy gumikat szerelték fel az SF71-H-ra, amiből arra következtetünk, hogy a finn verseny-szimulációba kezd hamarosan. Rajta kívül Bottas és Ricciardo is kinéz a pályára.
MIközben a Ferrari hosszú etapos készülődésével voltunk elfoglalva, Fernando Alonso belevágott az F1-es pilóták munkájának leglátványosabb részébe, a gyors körök gyártásába. A spanyol egy 1:18,412-es kört robbantott az ultralágy gumikon, ezzel felugrott az eredménylista második helyére, közvetlenül a Ferrari finn pilótája mögé! Nagyon kell a pozitív hírverés a McLarennek.
Semmisnek nyilvánították Fernando Alonso előző szupergyors körét a stewardok, mivel a spanyol állítólag átvágta a sikánt, vagyis lerövidítette a pályát. Tiszavirág-életű volt tehát a McLaren tündöklése az eredménylista élén. Hiába tehát a spanyol (és katalán) szurkolók lelkesedése, Alonsót visszasorolták a 7. helyre.
Volt, aki már azt sem bírta nézni, amikor Alonso alatt megállt a McLaren mindössze 4 és fél kör megtétele után (lásd a képen). Vajon mit szólnak most a kétszeres F1-világbajnok spanyol szupersztár rajongói, hogy "elvették" kedvencük legjobb idejét?
A pénteki nap három nagy vesztese - a McLaren, a Renault és a délelőtti piros zászlós leállást okozó Sauber - közül a McLaren már visszatért a pályára Alonsóval, és a Sauber is hamarosan végez (vagy talán már végzett is) Charles Leclerc sérült autójának a kijavításával - mint ez a lesifotó is elárulja.
Egyedül Carlos Sainz kényszerül tudomásul venni, hogy a számára eddig vajsimán zajló második teszthét utolsó napján még mindig nem ülhet be a Renault-ba (amelyben váltót cserélnek).
...az F1-es rajongók, különösen a szatirikus, kritikus hangvételéről ismert "WTF1" közösség tagjai. A brit istálló még tegnap végzett el egy - nem túl sikeres - kerékcserét Stoffel Vandoorne autóján, ami közben nem elég, hogy egy sort szerencsétlenkedtek a szerelők a beragadt hátsó kerékanyával, de le is ejtették az autót az emelőbakról. Van baj Wokingban!
Sikerült megtalálnunk az előző posztunkban említett, kínos McLaren-kerékcseréről készült videót a teljes hosszában. Csak erős idegzetű Olvasóinknak ajánljuk (a wokingi gárda rajongói pedig előbb foglaljanak helyet)!
Több csapat is verseny-szimulációba kezdett, köztük a McLaren, a Toro Rosso és a Haas F1 Team is. A videón Romain Grosjean hagyja el éppen a garázst.
Természetesen mi is, de ezt üzeni legfrissebb tweetjében a kolumbiai ex-F1-es pilóta volt csapata, a Williams is. A 2012-es Spanyol Nagydíj meglepetésgyőztese, Pastor Maldonado ma ünnepli 33. születésnapját, Isten éltesse!
(Maldonado F1-es "hőstetteit" emlegetve ne feledkezzünk meg arról a valóban bámulatos reflex-manőverről sem, amit a kolumbiai a Lotus versenyzőjeként mutatott be a 2015-ös Osztrák Nagydíjon, a célegyenesben.)
Majdnem ötórányi veszteglés és a Sauber C37 teljes átvizsgálása után végre visszatérhetett a pályára Charles Leclerc. A svájci alakulat újonc pilótája ezen a héten kedden 160 kört tett meg, a mai napon viszont csupán 25-öt, és az igazán gyors körökkel is adós maradt - egyelőre.
Eksőként Szirotkin (Williams), majd Hartley (Toro Rosso) és Grosjean (Haas), legutóbb pedig Räikkönen és Ocon érte el a 100 körös hatért a Ferrarival, illetve a Force Indiával. Vettel tegnap 188 fordulónál állt meg, ennyire talán már nem lesz ideje ma a finnek.
A megtett körök listája (15:30-ig):
Hartley 133 kör
Grosjean 106
Szirotkin 105
Räikkönen 100
Ocon 100
Hamilton 97
Ricciardo 68
Bottas 43
Alonso 31
Leclerc 27
Sainz 4
Utolsó érkezőként Lance Stroll is megtette az első bemutatkozó körét a Williamsszel, Szirotkintól vette át az FW41-est. Hamarosan írjuk az időereményét is.
Stroll az első igazán lendületes köre végén 1:21,318-on állítja meg a stoppert. A lágy gumin vágtatott ki a pályára, hogy kihozza a péntek délutánból még hátralévő bő 2 órából a lehető legtöbbet.
Befejezte a Haas újabb verseny-szimulációját Romain Grosjean. A francia 110 kört tett meg, legjobb idejét (1:18,412) azonban még késő délelőtt, az ultralágy gumin érte el. Grosjean eddig szerdán ment a legtöbbet (78 kört), ma viszont már 110-et fordult.
Remek szuperlassított felvételt osztott meg az F1-es futamok egy részét Nagy-Britanniában közvetítő Channel 4 a Twitteren. Riporterük, a pálya 14-es és 15-ös kanyarjánál figyelő Karuin Chandhok szerint a Ferrari teljesen más íveken veszi be az S-kanyart, mint a Mercedes. Az "egyenlet" egyik oldalát - Räikkönen kanyartechnikáját - láthatjuk is a videón.
Valtteri Bottas mai penzuma immár meghaladja az 50 kört - a finn kedden 86, szerdán 85, csütörtökön 97 fordulót tett meg a számára megadatott fél tesztnapokon. A Mercedes AMG F1 Team 2018-as nagytotálja (a körök számát tekintve) erősen közelít az ezerhez. Mindez látványos technikai hibák nélkül!
Technikai értelemben a Renault két újdonsággal jelentkezett a második barcelonai teszten. Az egyik a (korábban már a GPHírek élő tudósításában, képpel is bemutatott) új első szárny, illetve a kocsitest körül elhelyezett aerodinamikai segédszárnyak. A másik a befújt hátsó szárny, amelynek lényege, hogy a mérnökök úgy vezetik el a motorból kiömlő forró kipufogógázokat, hogy azok egyúttal segítsék a hátsó légterelő működését.
Erről készített fotót Fritz-Dieter Rencken, aki ettől az évtől kezdve a RaceFans.net privát F1-rajongói honlapnak dolgozik. A Renault szakemberei természetesen azt állítják, hogy a befújt hátsó szárny "csak kis előnyhoz" juttatja a francia gárdát. Hamarosan meglátjuk.
Az Auto, Motor und Sport jelentése szerint Carlos Sainz autója még mindig darabokra szedve áll a Renault garázsában (elvileg) a váltócsere miatt. Minden perccel csökken a remény arra, hogy a spanyol ki tudjon jönni a pályára a mai napon. Az eredeti tervek szerint az ebédidő után Nico Hülkenberg vette volna át tőle az R.S.18-ast, de a csapat értesítette a németet, hogy felesleges kiautóznia a pályára, akár haza is mehet.
Hülkenbergnek ezzel véget ért az idei előszezoni tesztsorozat; Sainz abban bízik, hogy számára még nem.
Épp amikor azon kezdtünk sajnálkozni, hogy a Renault spanyol matadorja számára fogy a remény, Carlos Sainznak jelezték, hogy a csapat elkészült a váltócserével, kimehet a pályára.
A spanyol már négy fordulót tett meg az ultralágy Pirelliken, ezzel megduplázta a reggeli köreinek számát. Az ideje egyelőre nem reprezentatív, várhatóan sokat fog gyorsdulni a következő percekben, illetve a tesztelésből hátralévő bő másfél órában.
Korábban már utaltunk rá, hogy Claire Williams "osztályfőnöki dicséretben" részesítette Robert Kubicát, amiért önszántából átengedte a helyét a Williams versenyzőinek, Strollnak és Szirotkinnak, hogy inkább ők gyűjthessék a tapasztalatokat az FW41-essel. Most a lengyel is megszólalt.
"Beláttam, hogy a téli teszteken a két versenypilótának kell szerepelnie, ugyanis ők vezetik majd az autókat Melbourne-ben, sőt az egész idényben. Ők fogják szerezni a csapat számára a fontos pontokat is" - mondta Kubica az újságíróknak Barcelonában.
Valtteri Bottas friss közepes gumikat kapott a Mercedestől, és máris javított az egyéni legjobbján: 1:18,923 - ezzel a finn a harmadik helyre ugrott előre, közvetlenül Grosjean mögé.
A Renault spanyolja a szuperlágy - piros oldalfalú - gumikon köröz jelenleg, 1:19,913-as ideje egyelőre a kilencedik helyre predesztinálja.
Megszólalt a McLarent az utolsó tesztnapon jelentősen hátráltató turbóhiba okán Eric Boullier. A wokingi gárda spoertigazgatójának szavait a RaceFans.net jóvoltából idézzük.
"Tegnap este, szerelés közben hibát találtunk a turbóban, ezért a fiúk visszaszerelték a kedden kiszerelt motor turbóját [az új motorra]. Ma reggel olajfolyás nyomait találtuk a karosszérián, ennek az okát még vizsgáljuk. Azért cseréltük ki [a komplett motort], hogy ki tudjunk menni az autóval a pályára a mai napon - ez volt a leggyorsabb módja annak, hogy ezt megtegyük."
Charles Leclerc is megjavítja az egyéni legjobbját - 1:20,090-et villant a Sauberral az ultralágy gumikon, ezzel feljön a 10. helyre. Megelőzte Daniel Ricciardót, aki délután teljesen belefeledkezett a Red Bull versenyszimulációjába, és jelenleg 72 körnél jár.
Carlos Sainz megint javuított az ultralágy abroncsokon, a Renault versenyzője 1:19,214-es kört futott, ezzel 22 ezredmásodpercre megközelítette Fernando Alonsót (aki jelenleg nem tartózkodik a pályán).
Egyetlen óra maradt hátra a 2018-as előszezoni tesztsorozatból, amely a nyolcadik, befejező napjánál tart a Circuit de Catalunyán. Ideje, hogy számvetést csináljunk a pénteki eredményekkel.
Az állás 1 órával a leintés előtt:
1. Kimi Räikkönen Ferrari - 1:17.221 (hiperlágy)
2. Romain Grosjean Haas - 1:18.412 (ultralágy)
3. Valtteri Bottas Mercedes - 1:18.923 (közepes)
4. Brendon Hartley Toro Rosso - 1:18.949 (hiperlágy)
5. Esteban Ocon Force India - 1:18.967 (hiperlágy)
6. Szergej Szirotkin Williams - 1:19,189 (lágy)
7. Fernando Alonso McLaren - 1:19,192 (ultralágy)
8. Carlos Sainz Renault - 1:19,214 (szuperlágy)
9. Lewis Hamilton Mercedes - 1:19.464 (szuperlágy)
10. Charles Leclerc Sauber - 1:20.090 (ultralágy)
11. Daniel Ricciardo Red Bull - 1:20.275 (közepes)
12. Lance Stroll Williams - 1:20,523 (lágy)
Eddig a Toro Rosso új-zélandi reménysége, Brendon Hartley tette meg a legnagyobb távot a pénteki tesztnapon. Esteban Ocon és Romain Grosjean is közel jár a 150-es álomhatárhoz, ám mielőtt elérhették volna, mindketten a boxba vonultak. Räikkönen ma már biztosan nem fogja utolérni Vettel tegnapi, fantasztikus 188 körös penzumát.
A megtett körök listája:
Hartley 156
Ocon 148
Grosjean 147
Raikkonen 134
Sirotkin 105
Hamilton 97
Bottas 74
Ricciardo 71
Alonso 67
Leclerc 53
Sainz 22
Stroll 10
Lehet, hogy több istálló, illetve versenyző is az utolsó órára tartogatta a mai puskaporát. Leclerc felrakatta a Sauberra a hiperlágy gumikat, Ricciardo pedig - a nap folyamán először - levetette a középkeményeket, szuperlágy gumikon igyekszik javítani a 11. (utolsó előtti) helyezésén.
A Sauber pilótája megkezdte a lassú felzárkózást. A monacói a leglágyabb keveréken 1:19,450 percet hozott ki, ezzel a 10.-ről a kilencedik helyre jött fel, a délután 1 órakor kiszállt Hamiltont megelőzve.
Közel másfél óra várakozás után a szuperlágy (piros jelölésű) gumukkal vágtatott ki újra a pályára Ricciardo. Az ausztrál a harmadik körében eserdményes is volt: 1:18,715, megvan a harmadik hely. Mindjárt sokkal szebben néz ki a zárónapi eredménylista a Red Bull szempontjából.
Ricciardo újabb 3 tizedmásodpercet farag az egyéni legjobb idején - 1:18,431, mindössze két század választja el a 2. helyet (egyelőre még) őrző Romain Grosjeantól.
Az ötödik gyors körében Ricciardo tovább farag az idején - 1:18,327! Ezzel maga mögé utasítja a pénteki nap egyik meglepetésemberét, Grosjeant (Haas-Ferrari) - de még mindig több mint 1 másodperccel elmarad a listavezető Räikkönen 1:17,221-es idejétől, amit a finn még a déli órákban ért el.
Fantasztikus új rekord, Valtteri Bottas a mai 74. fordulójával eléri a Mercedes AMG F1 Team 1000. tesztkörét a 2018-as felkészülési sorozatban! Mindezt látványos technikai hiba, és pláne motorhiba nélkül. Ehhez csak gratulálni lehet - mi is azt tesszük.
Carlos Sainz Jr. közben a 4. helyre furakszik be a Renault-val (1:18,425 - hiperlágy gumikon), Fernando Alonso pedig letaszítja Leclerc-t és visszaveszi a nyolcadik pozíciót (1:19,117 - szintén hiperlágyon).
A mai tesztelők közül már csak Lance Strollnak nem sikerült megugrania a "bűvös" 80 másodperces barcelonai limitidőt. Pedig a Williams 19 esztendős ifjonca bőszen próbálkozik, jelenleg 15 megtett körnél tart. De amíg azokat a fránya sárga gumikat le nem dobja a Williamsről, addig nem reménykedhet jelentős javulásban.
Némi gyógyírként a Renault mai szendevéseire (váéltóhiba, több órás állás), Carlos Sainz nagyot dobbant - 1:18,092, ezzel átveszi a második helyet Ricciardo (szintén Renault-motoros) Red Bulljától. A fiatal spanyol az első a mai napon, aki egy másodpercen belülre tud kerülni a vezető Räikkönen eredményéhez.
Fernando Alonso váratlanul a 2. helyre ugrik - 1:17,784, a Pirelli hiperlágy abroncsain! Lehetne ennél drámaibb végkifejletet koreografálni (mesterségesen) egy Spanyolországban megrendezett F1-es teszthez? Az elmúlt félórában heten javítottak az addigi legjobb eredményükön...
...az eredménylista első 5 helyezettje között, mégis remekül állnak. Bottas jelenleg 75 körrel a hatodik, Hamilton a kora délutánig összehozott 97 körével a 11. pozíciót foglalja el. Mégis az Ezüstnyilak lehetnek igazán megelégedve az elmúlt napokban végzett munkájukkal - az a problémamentes 1000 kör többet mond minden szónál.
Utolsóként Lance Stroll is csatlakozott a "80 másodpercen belüliek" képzeletbeli klubjához. A Williams kanadai ifjonca az utolsó 10 percen belül 1:19,954-es kört csiukart ki az FW41-ből, meg a Pirelli lágy gumijaiból.
Az Autosport arról számol be, hogy mindenki lélegzet-visszafojtva figyel a barcelonai sajtószobában, az időmérő monitorokon ugyanis 1:16,720-as megaköridő jelent meg Alonso neve mellett... Vajon ezúttal is levágta a sikánt, vagy érvényes a kör?
Bizony-bizony, törölték Fernando Alonso és a McLaren szürreális eredményét (1:16,720). Továbbra is Räikkönen 1:17,221-es köre a mérvadó eredmény. Alonso a második helyen. De még hátravan 3 perc a tesztnapból.
A Renault már nem megy ki többet "télitesztelni" a pályára. Nem is tehetnék, hiszen lejárt az idő. Izgalmas perceken, órákon vagyunk túl, az hétszentség!
A Ferrari a négyből három tesztnapot zárt az élen ezen a héten, kedden és csütörtökön Sebastian Vettel, míg a pénteki zárónapon Kimi Räikkönen jegyezte a legjobb időt. A szerdai napon Daniel Ricciardo villant meg a Red Bull-lal, így a Mercedes "tesztkirályság" nélkül maradt ezen a héten.
Ha azonban a megtett távokat nézzük, az Ezüstnyilak mindent vittek: Hamilton és Bottas bámulatosan hatékony munkával, ezen a héten minden nap 170 megtett kör fölött végezve, összesen 1000 körrel zárták a 2018-as előszezoni teszteket. Melbourne-ben kiderül, hogy a Ferrari (és a Red Bull) egykörös tempója, vagy a Mercedes tartós gyorsasága bizonyul nyerő stratégiának.
A Renault váltócseréje miatt elvesztegetett idő ellenére Carlos Sainz a 3., helyen zárt pénteken, ami a többi nap eredményességét is beszámítva biztató jel a franciák számára. Alonso mai villantása sokkal inkább köszönhető a hiperlágy gumiknak és a spanyol pályaismeretének, mint a több olajfolyást és két motorcserét is kényszeredetten elvégző McLaren jó autójának.
Jó volt látni a tesztelés második hetében, hogy a Toro Rosso, a Haas és a Force India is meg-megvillant - az említett csapatoknál alkalmazott ifjú tehetségek még sok borsot törhetnek az "öreg rókák" és az igazi nagycsapatok orra alá a szezon során.
Hamarosan jövünk az utolsó tesztnap eredményeivel, illetve összefoglalónkkal az Origo GPHíreken.
Íme, az előszezoni tesztek utolsó napjának (péntek) végeredménye:
1. Kimi Räikkönen Ferrari - 1:17.221 (hiperlágy)
2. Fernando Alonso McLaren - 1:17.784 (hiperlágy)
3. Carlos Sainz Renault - 1:18.092 (hiperlágy)
4. Daniel Ricciardo Red Bull - 1:18.327 (szuperlágy)
5. Romain Grosjean Haas - 1:18.412 (ultralágy)
6. Valtteri Bottas Mercedes - 1:18.825 (közepes)
7. Brendon Hartley Toro Rosso - 1:18.949 (hiperlágy)
8. Esteban Ocon Force India - 1:18.967 (hiperlágy)
9. Charles Leclerc Sauber - 1:19.118 (hiperlágy)
10. Szergej Szirotkin Williams - 1:19,189 (lágy)
11. Lewis Hamilton Mercedes - 1:19.464 (szuperlágy)
12. Lance Stroll Williams - 1:19.954 (lágy)