Vettel a Ferrari második tesztelsőségét szerezte Barcelonában
2018. március 06. 08:46
Végre kellemes tavaszi napsütésben, igazi, tesztelésre való időben vághattak neki a téli menetpróbák második felvonásának kedden a Formula-1-es csapatok. A versenyzők és a csapattagok is élvezték, hogy végre 16-18°C-os melegben körözhetnek,
de az érzékeny lelkű F1-es autók is „hálásak" voltak a gyorsan melegedő, kora délután 27°C-on tetőző aszfaltért,
ami a felgumizódás következtében egyre gyorsult.
A Mercedesnél Valtteri Bottas kezdte a napot (a finn ebéd után átadta az autót Lewis Hamiltonnak), a Renault-nál Carlos Sainz váltotta Nico Hülkenberget, a Williamsnél pedig Lance Stroll vehette át a kormányt Szergej Szirotkintól. Sebastian Vettel ezzel szemben egész napra megkapta a Ferrarit, hasonlóan Max Verstappenhez (Red Bull) és Stoffel Vandoorne-hoz (McLaren).
Bottas egész délelőtt szorgalmasan rótta a köröket, a Mercedes a lágy és a közepes gumikon is egyenletes tempót hozott. A finn 86 körig jutott és sokáig az eredménylistát is vezette, ám
Vettel nem sokkal fél egy előtt repesztett egy 1:20,396 perces kört, amivel átvette a vezetést. Ez maradt a nap legjobb ideje.
A Ferrari világbajnoka délelőtt hosszú (14-15 körös), délután rövid (6-8 körös) etapokat futott a lágy és a közepes keveréken, stabilan hozta az 1:21-es, majd az 1:20-as köridőket. Az SF71-H hátsó kerekei ráadásul a helyszíni fotók alapján jobb állapotban maradtak az etapok végére, mint Bottas Mercedesén.
Miután a Pirelli a hiperlágy gumik bevezetésével egy időben lágyított az összes keverékén, a Melbourne-ben várható nyár végi hőséghez képest hűvösebb barcelonai klímában a közepes (lényegében a tavalyi lágyaknak megfelelő) abroncsok is jól működtek.
Lewis Hamilton óvatosan kezdett délután, három órán keresztül csak a közepes keverékkel ment a pályára, ahol hosszú etapokat futott. Csak az utolsó óra kezdetén előzte meg Pierre Gaslyt (Toro Rosso) és zárkózott fel az eredménylista 4. helyére.
A Mercedes a világbajnok autóján is hólyagosodást tapasztalt, ezért időről időre állítottak a W09 szárnyain,
hátha attól javul a helyzet. Hamilton hajrája végül elmaradt, a negyedik helyen zárta a napot.
Úgy tűnt, kedden is folytatja remeklését a múlt heti teszt meglepetéscsapata, a Toro Rosso, de most felütötte a fejét a technika ördöge. Pierre Gasly újabb 53 körrel és a negyedik idővel a tarsolyában mehetett ebédelni, maga mögé utasítva Kevin Magnussent (Haas F1), Hülkenberget, Szirotkint, Marcus Ericssont (Sauber) és Pérezt. Délután azonban – eddig ismeretlen – technikai hiba hátráltatta a faenzaiakat, Gasly csupán egy fordulóra tudott kijönni a garázsból.
Sergio Péreznek is volt mit behoznia, a mexikói eddig csak egyszer, a nyitóteszt utolsó napján körözhetett a Force Indiával. A csapat szerint „több kisebb technikai hiba miatt" Pérez sokáig vesztegelt a garázsban, délelőtt csak 37 fordulóig jutott, de délután is csak a 9. helyre tudott felkapaszkodni – igaz, az 50 plusz forduló alatt rengeteg értékes adatot gyűjtött a mérnököknek.
Meglepően stabilan kezdett a múlt héten a McLaren, kedden azonban elapadt a wokingiak szerencséje. Stoffel Vandoorne autója délelőtt kétszer is megállt (az akkumulátor hibájából), másodszor kint a pályán, ami előcsalta a nap első piros zászlóját. Az ebédszünetig a belga futotta a legkevesebb kört, mindössze 7-et. A szerelők délután sokáig dolgoztak az MCL33-ason, de amikor Vandoorne újra kimerészkedett, a sárga démon harmadszor is cserbenhagyta.
A belga GP2-es bajnok csak egy vetélytársát, a Williamsszel összehasonlító köröket futó Lance Strollt tudta megelőzni. Carlos Sainz a hajrában a 8. helyre ugrott előre, miután egyhuzamban lefutott egy teljes verseny-szimulációt (sőt másfelet) a Renault-val.
A spanyol vélgül 91 körnél állt meg, ami rendkívüli futásteljesítménynek számít, figyelembe véve, hogy csak délután vezethetett.
A tesztelés szerdán folytatódik Barcelonában, Kimi Räikkönen visszatér a Ferrariba, Daniel Ricciardo a Red Bullba, míg a Mercedes és a Renault továbbra is megosztja az autót a két versenyzője között.
Pilóta | Csapat | Modell | Köridő | Kül. | Kör | |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | SF-71H | 1:20.396 | 171 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | W09 | 1:20.596 | 0,200 | 86 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | RB14 | 1:20.649 | 0,253 | 130 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | W09 | 1:20.808 | 0,412 | 91 |
5. | Pierre Gasly | Toro Rosso | STR13 | 1:20.973 | 0,577 | 54 |
6. | Kevin Magnussen | Haas | VF-18 | 1:21.298 | 0,902 | 96 |
7. | Nico Hülkenberg | Renault | R.S.18 | 1:21.432 | 1,036 | 48 |
8. | Carlos Sainz | Renault | R.S.18 | 1:21.455 | 1,059 | 91 |
9. | Szergej Szirotkin | Williams | RB14 | 1:21.588 | 1,192 | 42 |
10. | Sergio Pérez | Force India | VJM11 | 1:21.643 | 1,247 | 93 |
11. | Marcus Ericsson | Sauber | C37 | 1:21.706 | 1,310 | 120 |
12. | Stoffel Vandoorne | McLaren | MCL33 | 1:21.946 | 1,550 | 38 |
13. | Lance Stroll | Williams | FW41 | 1:22.937 | 2,541 | 86 |
Kör | Táv (km) | |
Ferrari | 171 | 796,005 |
Force India | 93 | 432,915 |
Haas | 96 | 446,88 |
McLaren | 38 | 176,89 |
Mercedes | 177 | 823,935 |
Red Bull | 130 | 605,15 |
Renault | 139 | 647,045 |
Sauber | 120 | 558,6 |
Toro Rosso | 54 | 251,37 |
Williams | 128 | 595,84 |
Kör | Táv (km) | |
Ferrari | 387 | 1801,485 |
Honda | 54 | 251,37 |
Mercedes | 398 | 1852,69 |
Renault | 307 | 1429,085 |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az F1 előszezoni tesztelésének 5. napján, vagyis a második négynapos etap kezdetén! Ezen a héten keddtől péntekig dolgozik majd a mezőny, várhatóan az előző napoknál kedvezőbb időjárási feltételek mellett. A zöld zászlót 9 órakor lengetik meg, addig ajánljuk a múlt heti eseményekről készült összefoglalóinkat.
A Sky Sportsszal forgattak a barcelonai teszt helyszínén. Az idő jobb volt, mint a múlt héten bármikor.
A Sky Sportsszal forgattak a barcelonai teszt helyszínén. Az idő jobb volt, mint a múlt héten bármikor.
A tesztelés eredményei alapján veszélyes dolog konkrét következtetéseket levonni, de Mark Hughes, a Motorsport Magazine szakírója szerint az egykörös tempó terén így alakult a sorrend:
Mercedes, Red Bull és Ferrari (+0,3 mp), Renault (+0,6 mp), Williams (+0,5 mp), Haas és McLaren (+0,5 mp), Force India (+0,3 mp), Toro Rosso (+0,4 mp), Sauber (+0,3 mp).
Az Auto Motor und Sport elemzése már árnyaltabb képet ad. Rámutattak, hogy a hidegben a közepes keverékű gumiknak 10 kör kellett, hogy felmelegedjenek, majd Sebastian Vettel szerint „lényegében nem koptak.” A köridők értelmezését a hideg mellett az új aszfalt is megnehezítette, Nico Hülkenberg úgy vélte, lényegében új pályán körözhettek a múlt héten. A csapatok azonban a GPS adatokra így is támaszkodhattak, ezek alapján a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója,
Toto Wolff szerint a három élcsapat, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull tempója körönként 2 tizedmásodpercen belül volt.
Az AMuS szerint a Mercedes a Red Bullt tartja a leggyorsabbnak, mindkét autó gyorsabbnak tűnt a kanyarokban a Ferrarinál. Lewis Hamilton pénteki köre ráadásul közepes keverékű gumikon született meg, ezt nehezebb volt felmelegíteni Sebastian Vettel lágy abroncsainál, azok viszont néhány kör után szemcsésedni kezdtek, ezért gyorsan vesztettek a tapadásukból.
Az előzetes tervek szerint ő tesztelt volna ma, viszont a Red Bull mégis Max Verstappent hívta be a mai napra. Íme a teljes névsor:
Valami ilyesmit reméltek a csapatok a múlt héten is. Az aszfalt már most 19 fokos, nagy felhőnek nyoma sincs.
Íme az F1 2018-as felállása! Nem csoda, hogy a múlt héten a hó nem feküdt nekik.
„Lehet, hogy azt gondoljátok, luxuséletet élek, de most pont az élelmiszerboltban vagyok” – jelentkezett be Hamilton Instagram sztoriban egy monacói üzletből. Salátát, gombát, ananászt, kígyóuborkát, paradicsomot, áfonyát és málnát vásárolt, majd elmondta, gyakran megy ő a boltba, amikor egy versenyről vagy a múlt héten éppen a tesztről hazaér. „Nem valami izgalmas” – mondta.
A húspultot gusztustalannak nevezte (tavaly áttért a vegán étrendre), a csokikat és a pudingokat elkerülte, csípős szószból elsőre nem talált kedvére valót, a chipsekről pedig mindenkit lebeszélt. A slusszpoén viszont a Nutellánál jött el.
Barcelona már a múlt heti tesztek előtt új aszfaltréteget kapott. A Hungarororing (szükségszerű) újraaszfaltozásához hasonlóan Lewis Hamilton tetszését ez sem nyerte el.
Nem tudom pontosan, hogy erre mi szükség volt
– nyilatkozta Hamilton. – Alapvetően ezt kidobott pénznek tartom. Minél öregebb a felület, annál karakteresebb a pálya. Ha kisimítják, a jellegzetes pályák, mint Barcelona is, elvesztik a különlegességüket. Ezt sok pályával megtették, gondolom a Moto GP miatt. Ez fura kettősség: miközben imádom a Moto GP-t, ők utálnak minket, mert rázóssá tesszük a pályát, mi pedig neheztelünk, mert miattuk kellenek nagy bukóterek.”
Miközben csapattársa bírálta a barcelonai pálya új aszfaltrétegét, Valtteri Bottas kiemelte, hogy az új borítás sokkal simább, újabb és sötétebb. „Több napfényt fog vonzani és magasabb hőmérsékletű lesz. Ha engem kérdeznek, nekem ez tetszik, mert a legjobb versenyeimet simább aszfalton futottam és elég sokat kellett tanulnom a durvább felületű aszfaltokkal kapcsolatban. Így sokkal gyorsabb lesz a pálya."
---- separator ----gallery-content-type:bc743d45-fda1-4e39-9630-20d6ce9e5831---- separator ----Vandoorne az első a pályán a McLarennel, ismét nagy szorgalommal kezdik a hetet. A múlt héten 260 körig vagyis 1210 kilométerig jutottak.
Vandoorne és Vettel csak installációs kört tett meg, utóbbi ismét lágy gumikkal. Szirotkin, Gasly és Bottas is kint járt a pályán.
Vandoorne az installációs kör végén nem jutott el a garázsig, a boxutcában már tolni kellett az autóját. Ez nem jó kezdés egyelőre.
A korábban kiadott renderek után fizikai valójában is megmutatták a Formula E új autóját. A Twitteren azt írták, ha a versenyzés játék lenne, most átírták volna a szabályait.
A Mercedes pilótája 1:25.552-vel kezdett, majd 1:23.870-re gyorsult, máris 5 kört tett meg, közepes keverékű gumikon.
Az Ezüstnyíl egyelőre 1:23.126-nál jár. Ez még nem kiemelkedő tempó, hiszen a múlt héten Hamilton 1:19-et is tudott, hidegebb aszfalton, de a Mercedes korábbi éveinek formáját idézi. Akkor elindultak és csak mentek és mentek, naponta több, mint két versenytávot is.
Mivel a héten várhatóan melegebb lesz, nem meglepő, hogy újabb hűtőnyílásokat vágtak a McLaren karosszériáján. Már a múlt heti hidegben is látszott, hogy melege van az erőforrásnak. Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója normálisnak nevezte, hogy nincsenek teljesen tisztában a számukra új Renault motor hűtésigényével.
Az is érdekes, hogy a McLaren ismét hiperlágy gumival küldte ki Vandoorne-t az installációs körre.
Megjelent a pályán Nico Hülkenberg és korábbi csapattársa, Sergio Pérez is a Force Indiával. A Renault pilótáját egyelőre aerodinamikai mérésekkel bízták meg.
A Mercedes pilótája 9 kört ment elsőre, a többiek egyelőre 1-2-t vagy annyit se. Csak Bottas teljesített eddig mért kört.
A gyártó képviselője, Toto Wolff sem arra gyanakodott, hogy ügyfelük kért teljes egyenlőséget a motorok terén. Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója az Autosportnak azt mondta, a kialakult helyzet még árt is nekik, mert „nem tudok semmilyen változásról, amit a kiadott irányelv szerint befolyásolná a Mercedest.” Hozzátette: „Más gyártókat viszont érinthet és a potenciális riválisaink, a McLaren vagy a Red Bull [gyorsulhat]. Ez alapján
nem lenne érdekünk ezt népszerűsíteni.”
Az Auto Motor und Sport úgy tudja, a helyzet valószínűleg a Toro Rosso és a Renault tavalyi vitája miatt alakult ki, de a tudósítójuk szerint ezt nyilvánosan senki sem fogja felvállalni.
A Renault mellett a Red Bull és a Ferrari is a nagy, kerítésnek csúfolt aerodinamikai mérőkeretekkel szerelte fel az autóit. Nem csoda, hogy csak 1-1 kört tettek meg a pályán.
A Ferrari a helyszíni hírek szerint "mindössze" 200 km/órás tempóval hajtott a célegyenesben.
Már csak a Sauber várat magára, a többi csapat megmutatta már magát a pályán. Köztük a Ferrari és Sebastian Vettel is, az autó hátsó kerekei mögé szerelt aerodinamikai mérőkerettel.
Úgy tűnik, az alapokkal kezdik a csapatok a munkát, mintha a múlt heti tesztek nem is lettek volna. Ez a reprezentatívabb körülmények miatt érthető. Íme Pierre Gasly Toro Rossója kedden délelőtt.
A finn pilóta már 1:21.674-nél jár közepes keverékű gumikkal, orosz ellenfele a Williamsszel 1:23.869-nél lágy gumikkal, Sergio Pérez 1:25.229-cel kezdett, szuperlágy gumikkal, majd 1:24.455-re javított.
Közben Bottas is gyorsult, 1:21.359-re.
Megmutatta magát a Sauber is, Marcus Ericsson autóját egyelőre flow-viz festékkel vonták be, ahogy a múlt héten ezt többször is tették.
A Red Bull pilótája is megkezdte az érdemi munkát, 1:22.656-tal jelentkezett be a 2. helyen, lágy gumikkal. Verstappennek kellenek a körök, pénteken mindössze 35 alkalommal fordult a pályán.
A múlt héten azt ígérték, hogy Hinwilből egy teljesen új karosszériát visznek Barcelonába és új fejlesztésekkel is felszerelik az autót. Úgy tűnik, állták a szavukat, a zöld színű festékkel bekent első szárny mellett több légterelő és gyaníthatóan a padlólemez is új.
Nem meglepő módon csomag jött a Ferrarinak is, Maranellóból.
Faragja a köridőt, ahogy ez ilyenkor lenni szokott. 1:21.1 után már 1:20.756-nál tart, eddig 19 kör van benne, ebből a 13 órás ebédidőig simán összejöhet egy versenytáv, ha nem több.
Verstappen 1:21.773-nál jár, lágy gumikkal.
A Renault-n a versenyző feje fölötti légbeömlő nyílás alatt jelent meg egy apró szárnyacska. Valószínűleg a glória által keltett turbulenciát próbálja valahogy kisimítani.
Ross Brawn, az F1 sportigazgatója továbbra sem tudja kezelni azt, hogy a Ferrari elnök-vezérigazgatója, Sergio Marchionne azzal fenyegeti a Liberty Media menedzsmentjét, hogy kivonja a Ferrarit az F1-ből. „Én 10 évig dolgoztam náluk és még mindig a szívemben hordozom őket – idézte a Ferrari korábbi technikai igazgatóját az Auto Motor und Sport. –
A Ferrari egy ikon és remélem, hogy találunk megoldást, ami mindenkinek működni fog. Egy nagyszerű sport, mindenkinek az és mi nem akarjuk, hogy a Ferrari elmenjen.”
Brawn azt viszont leszögezte, hogy „a sportnak mindenki felé fairnek kell lennie, beleértve a Ferrarit is. Az igaz, hogy a Ferrarinak vétójoga van, de úgy tudom, soha sem használták, csak lobogtatták.” Ezt rosszul tudja.
Pont az első óra végén leállították a tesztet, megint a McLaren állt meg, ezúttal a célegyenes végén. Nem baleset, hanem a mai második műszaki hiba történt a wokingi istállónál.
A piros zászló és főleg az első óra letelte jó apropót ad a sorrend áttekintésére:
1. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:20.756 - 24 kör
2. Max Verstappen (Red Bull RB14), 1:21.587 - 15 kör
3. Sergio Pérez (Force India VJM11), 1:23.576 - 8 kör
4. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:23.869 - 9 kör
5. Stoffel Vandoorne (McLaren MCL33), 1:24.773 - 4 kör
6. Pierre Gasly (Toro Rosso STR13), idő nélkül - 8 kör
7. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), idő nélkül - 5 kör
8. Kevin Magnussen (Haas VF-18), idő nélkül - 5 kör
9. Marcus Ericsson (Sauber C37), idő nélkül - 3 kör
10. Nico Hülkenberg (Renault RS18), idő nélkül - 2 kör
A múlt héten Alonso első körei alatt levált egy kerékanya, ezért a spanyol pilóta a kavicságyban landolt, utána Vandoorne körei közben meghibásodott a kipufogórendszer és kábelek égtek el a brake-by-wire rendszernél. Vandoorne ma eddig kétszer robbant le a Renault motoros autóval.
Mivel még nem siet ki senki, gyönyörködjünk a Red Bull új oldalsó légterelőjében és az egyre részletesebb és gazdagabb szárny-armadában.
Ultralágy (lila) gumikat kapott az autójára, de Pérez is szuperlágyakkal (piros) lépett pályára. Vettel egyelőre marad a lágy (sárga) keverékeknél, Ericsson viszont hiperlágyakkal (rózsaszín) próbálkozik.
A Ferrari felzárkózott a Mercedes mögé, igaz, Bottas közepes keverékű gumival érte el az 1:20.756-os körét, Vettel viszont lággyal futott 1:20.888-at. Most Bottas is lágyakkal próbálkozik.
Benne az első képekről a mai teszt első órájáról. Később frissítünk!
---- separator ----gallery-content-type:f513a2c7-b6bf-4033-9b2c-79dc4d8c84b3---- separator ----Lágy gumikkal gyorsabb volt Bottas korábbi, közepes gumis körénél és 1:20.653-mal átvette a vezetést...
...aztán Bottas is körbeért 1:20.631-gyel, így a sorrend csak pillanatokra változott meg.
Ultralágy gumik vannak az autón, Verstappen mégsem vette át a vezetést, továbbra is 0,811 másodperc a hátránya az élen állóhoz képest. Az Autosport szerint a holland pilóta következetes köröket fut, már a mai 27. körénél jár. Bottas 33-nál.
Nem futott igazán gyors kört, valami más tervük volt a Red Bullnál. Testvércsapatuk pilótája, Pierre Gasly viszont megtette a mai első mért körét, 1:26.176-tal egyelőre az utolsó.
Bottas már 36 körnél jár, 1:21-es köröket fut.
Az apró légterelő az orrkúp alján, oldalán tűnt fel.
A Toro Rosso továbbra is meglepően megbízható, a múlt héten nem volt kifejezetten gyors, de ez akkor még nem sokat számított. Most Gasly feljött lágy gumikkal a 3. helyre 1:20.973-mal, a hátránya 0,342 másodperc Bottas mögött.
Elektromos hiba miatt állt meg Vandoorne a pályán nagyjából 40 perccel ezelőtt, a McLaren szerint ezért adatot is vesztettek az előző etap során.
A délelőtti mezőny minden tagja futott már mért kört. Legutóbb Magnussen, Ericsson és Hülkenberg tette ezt, a dán pilóta egyelőre a 4. helyezett 1:21.829-cel közepes keverékű gumikkal, a Renault és a Sauber pedig egyelőre a 9-10. helyen áll.
Ez még mindig nem az igazi, ultralágy gumis tempó, de Verstappen egy kis lépést tett előre. 1:21.325-tel már csak 0,694 másodperc a hátránya, de Bottas, Vettel és Gasly így is előtte van.
A motorformula alapvetően nem változott, mégis, idén mintha "versenyautósabb" hangja lenne az 1,6 literes, V6-os hibrid erőforrásoknak.
Az Auto Motor und Sport kigyűjtötte, hogy milyen köröket futott Bottas a legutóbbi, 10 körös etapján, lágy gumikkal.
1:22.2 - 1:21.6 - 1:21.2 - 1:20.7 - 1:20.6 - 1:21.0 - 1:21.1 - 1:20.8 - 1:21.1 - 1:21.2
Verstappennél ugyanez, ultralágy gumival, valószínűleg visszafogott teljesítménnyel:
1:25.4 - 1:21.4 - 1:28.7 - 1:21.4 - 1:30.7 - 1:22.9 - 1:23.8 - 1:24.0 - 1:23.5 - 1:23.5
1:20.596-ra változtatta a mai legjobb körét. Ez még mindig nem eget rengető, de várhatóan a 13 órakor kezdődő ebédszünet előtt jönnek az időmérős körök.
Az első órához hasonlóan a második során is 24 kört tett meg a pályán. Íme az állás 11 órakor:
1. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:20.596 - 48 kör
2. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:20.653 - 28 kör
3. Pierre Gasly (Toro Rosso STR13), 1:20.973 - 16 kör
4. Max Verstappen (Red Bull RB14), 1:21.325 - 40 kör
5. Kevin Magnussen (Haas VF-18), 1:21.829 - 15 kör
6. Sergio Pérez (Force India VJM11), 1:23.548 - 14 kör
7. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:23.869 - 9 kör
8. Stoffel Vandoorne (McLaren MCL33), 1:24.773 - 4 kör
9. Nico Hülkenberg (Renault RS18), 1:31.524 - 5 kör
10. Marcus Ericsson (Sauber C37), 1:32.471 - 12 kör
Két pilóta van, akik egyelőre nagyon kilógnak a mezőnyből, Marcus Ericsson és Nico Hülkenberg. A Sauber pilótája 1:28.012-re javított, ez még mindig 8 másodperccel gyengébb Bottas tempójánál, Hülkenberg továbbra is 1:31.524-nél tart, az utolsó helyen.
Még reggel "szólták el" magukat, amikor egy tweethez azt írták, "all systems Woking". Valószínűleg egy okostelefon automata korrektora szólt közbe és a "working" (működik) szót a McLaren főhadiszállására, Wokingra cserélte. Ironikus, annak fényében, hogy a Honda továbbra is kiválóan üzemel, a McLaren viszont eddig csak ma kétszer robbant le.
Andrew Benson, a BBC tudósítója kijelentette, a csapatokkal való egyeztetés alapján nem publikált erőviszonyokat a múlt héten, mert sok a hibalehetőség az ilyen fejtegetésekben. Azt viszont leszögezte, hogy "ha a McLaren tényleg olyan helyzetben van, mint amilyen pozícióban feltűntek a listán, komoly kérdésekre kell majd válaszolniuk a melbourne-i szombat este."
Magyarra lefordítva ez azt jelenti, hogy Benson szerint a McLaren lassú, ezért trükköztek a hiperlágy gumival a múlt hét során.
Bemutatták az Aston Martin Valkyrie Prót, ami az Adrian Newey által tervezett utcai szupersportautó kizárólag versenypályákra optimalizált változata.
Ezektől egyelőre nem leszünk sokkal okosabbak, de a korhűség kedvéért íme egy leirat:
Közben Magnussen megelőzte Verstappent és feljött a 4. helyre a Haas-Ferrarival. Lágy gumikkal 1:21.298-at ért el.
A McLaren egyelőre az akkumulátor hibája miatt vesztegel, de a pálya szélén korábban megfigyelték, hogy ismét égésnyomok jelentek meg az autón. A múlt héten azt mondták, csak a kipufogórendszer hibája miatt sérült a karosszéria, de úgy tűnik, inkább az autó túlmelegedésével küzdenek. Ma 12 fokos a levegő és 27 fokos a pálya, még mindig nincs szingapúri vagy bahreini hőség.
Továbbra is húzódik a Force India névváltása, sajtóhírek szerint ez a csapat esetleges értékesítésével is összefüggésbe lehet. A VJM11-es múlt hétfői bejelentése előtt a menedzsment közleményben tagadta, hogy ajánlatot kaptak a csapatra, de továbbra is tartja magát a pletyka, hogy még március folyamán új gazdára találhat az istálló. Ebben az esetben érthető, hogy kivárnak a névváltással.
„Szerintem a következő lépést a költségvetés terén kellene megtenni. Vannak jó tervek a jövőre nézve, de semmi sem biztos még. A legfőbbnek biztosan a költségvetésnek kell lennie – nyilatkozta Sergio Pérez az El Mundo Deportivo riporterének. – Az [ellenfelekkel] idén vigyáznunk kell, mert hatalmasat fejlődtek. Nehéz dolgunk lesz, keménynek ígérkezik a verseny.”
Alaposan körbe bástyázták magukat, így nem lehet látni, hogy milyen gumikkal készülnek és hogyan készítik fel őket.
Ez ma már a második megszakítás, a 4-es kanyarban valaki kavicsot hordott fel a pályára.
Szűk másfél óra maradt az ebédszünetig, ezt még bőven kihasználhatják a csapatok. A McLarennek kellene már nagyon jönnie, mert még csak 4 körnél járnak, így nehéz lesz összeszedni az 500 kilométert, amit naponta terveztek.
Sok kört mennek a pilóták (a McLaren és Vandoorne kivételével), így jó lehetőségek nyílnak a fotózásra is. Bővült a mai gyűjtésünk.
---- separator ----gallery-content-type:f513a2c7-b6bf-4033-9b2c-79dc4d8c84b3---- separator ----A Manor és a Sauber korábbi F1-es pilótája Charles Leclerc szerződtetése miatt idén állás nélkül maradt az F1-ben, de a Mercedes visszafogadta a 2015-ös bajnoki címe helyszínére, a DTM-be. Wehrlein arra is gondolt, hogy a japán Super Formula-bajnokságban is szerencsét próbál, de végül letett erről.
Japán körülbelül a múlt hétig lehetőség volt
– idézte az Autosport. – A DTM leköt 10 hétvégére, az F1 legalább 10-re, ha Japán is lenne, akkor szinte minden hétvégén más időzónán lennék. Ez igen nehéznek ígérkezik, ezért úgy döntöttünk, hogy nem csinálom” – nyilatkozta a német pilóta. – Csak a DTM-re fogok összpontosítani és elutazom az F1-es versenyek legalább felére, hogy ott legyek, ha a Mercedesnek szüksége van rám.”
A Ferrari pilótája még mindig a 2. helyezett Bottas mögött, de a hátránya már csak 0,014 másodperc. Vettel legutóbbi mért köre 1:20.610 lett. Gyorsult Hülkenberg is, megelőzte a már utolsó helyezett Vandoorne-t és az utóbbi időben Szirotkin is faragott az idejéből, 1:21.588-cal egyelőre a 6. helyezett.
„Ezen a héten reprezentatívabbak a körülmények, úgyhogy a Toro Rossóhoz és a Haashoz hasonló csapatoknak közelebb kellene jutni az élmezőnyhöz – mondta a korábbi F1-es pilóta, Karun Chandhok az Autosportnak. – Úgy tűnt, nekik a múlt héten több körre volt szükségük, hogy felmelegítsék a gumikat, úgyhogy kíváncsi vagyok, a magasabb hőmérsékletek segítik-e őket a Mercedeshez képest.”
A német pilóta először Ericssont előzte meg, aztán Pérezt is, így a 7. helyen tért vissza a boxba 1:21.787-tel. Ma egyelőre csak 20 köre van, ezzel csak a szintén Renault motoros McLarent előzi meg. Közepes keverékű gumikkal így alakultak a körei az Auto Motor und Sport szerint:
1:27.4 - 1:25.0 - 1:24.3 - 1:23.4 - 1:22.6 - 1:22.6 - 1:23.2 - 1:22.4 - 1:22.4 - 1:22.3 - 1:21.7
Szirotkin futott egy abszolút legjobb első szektort és megerősítette a 6. helyét 1:21.588-cal.
Közepes keverékkel is megközelítette Bottas tempóját, az 1:20.649-es köre mindössze 0,053 másodperccel gyengébb a Mercedes lágy gumis körénél.
Két kör híján levezette a 66 körös futamot és még van egy órája ebédig. A McLaren egyre nagyobb bajban van, délelőtt még csak 4 körnél járnak. Az állás így festett 12 órakor:
1. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:20.596 - 64 kör
2. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:20.610 - 50 kör
3. Max Verstappen (Red Bull RB14), 1:20.649 - 60 kör
4. Pierre Gasly (Toro Rosso STR13), 1:20.973 - 39 kör
5. Kevin Magnussen (Haas VF-18), 1:21.298 - 36 kör
6. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:21.558 - 29 kör
7. Nico Hülkenberg (Renault RS18), 1:21.787 - 20 kör
8. Sergio Pérez (Force India VJM11), 1:22.056 - 25 kör
9. Marcus Ericsson (Sauber C37), 1:22.523 - 27 kör
10. Stoffel Vandoorne (McLaren MCL33), 1:24.773 - 4 kör
A múlt heti havazás és a fagypont körüli hőmérséklet után most 32 fokos a pálya, esőnek egyelőre nyoma sincs.
Az Auto Motor und Sport megkörökítette Bottas egyik bal hátsó, lágy gumiját egy hosszabb etap végén. Egyáltalán nem festett jól.
…a hűtés terén, írja Gary Anderson, az Autosport technikai szakértője. Ő is rámutatott, hogy szaporodnak a hűtőnyílások a karosszérián és „nagyon aggasztónak” nevezte, hogy barna égésnyomok láthatók a karosszérián a kipufogórendszerhez vagy a turbóhoz közel. „Ha nem tudják kontrollálni a hőmérsékleteket, minden sérülékeny lehet. Ahhoz, hogy az elsők legyenek, először célba kell érni és a Honda-korszakból megmaradt műszaki hibák nagyon aggasztók. Most csak magukat okolhatják.”
Az Autosport szerint a német pilóta 1:23-as köröket teljesített, majd hirtelen felugrott az 1:21-es tartományban, ahol Bottas is közlekedett éppen. Aztán mindketten lassulni kezdtek, Vettel visszacsúszott 1:22-re, Bottas 0,4 másodperccel lassabb volt nála.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke az Auto Motor und Sportnak elmondta, a múlt héten mindössze két első szárnyuk és két padlólemezük volt, ezért nem erőltették a tesztelést, nehogy összetörjék az autót. Egyelőre csak a DRS mechanizmussal volt kisebb gondjuk, erre a hétre "láthatatlan" újításokkal készültek.
1:20.396-tal átvette a vezetést a Ferrarival, ráadásul közepes keverékű gumikkal. A 66. körében jár, Bottas 77-nél tart.
Az Autosport úgy tudja, a McLarennél még az ebédidő előtt szeretnének pályára lépni, de erre már egyre kevesebb az idejük. Vettel Ferrarijából közben füst szállt fel, mielőtt a német pilóta visszatért a boxba, de ez a múlt héten sem volt példátlan.
Elég furcsa hanggal közlekedett az előbb Szirotkin, ráadásul lassan is. Visszatért a boxba.
Az eddigi leggyorsabb körét egy hosszabb etap vége felé érte el közepes keverékű gumikkal. Így alakultak a körök:
Vettel
Verstappen
Magnussen és Ericsson
A csapat megerősítette, hogy a reggeli és a kora délelőtti leállásukat is ugyanaz a hiba okozta. Más forrásnak elismerték, hogy az akkumulátorral volt gond.
Az egész tesztelésen eddig most a legjobbak a körülmények, ezért arra lehetne számítani, hogy most jönnek a csapatok körrekordokat döntögetni. Ehhez képest Vettel közepes keverékű gumikkal megy, a többiek általában lágyakkal. 10 perc van hátra a délelőttből.
Újabb köröket gyűjt a Gasmobile, vagyis a Toro Rosso a francia Pierre Gasly-val. Ma eddig 45 fordulóig jutottak, ez e téren a középmezőnybe jó, hiszen Verstappen már 84 körnél jár, Vettel és Bottas pedig 79-79-nél. Gasly lágy gumikat kapott.
Az Auto Motor und Sport szerint így alakult Verstappen legutóbbi etapja, közepes keverékű gumikkal:
1:23.1 - 1:23.8 - 1:22.1 - 1:21.5 - 1:21.5 - 1:27.5 - 1:22.0 - 1:21.5 - 1:24.6 - 1:21.5 - 1:21.7 - 1:21.0 - 1:21.6 - 1:21.7 - 1:22.5 - 1:24.0 - 1:22.6 - 1:22.5 - 1:23.4
A hűtőköröktől eltekintve egészen erős tempót diktált az ifjú holland, kérdés, hogy mennyi üzemanyaggal és milyen beállításokkal tette ezt.
A "délelőtti" etapot a virtuális Safety Car-fázis gyakorlásával zárják a pilóták. Nemsokára összesítjük a délelőtti eredményeket!
A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull pilótája is 80 kör fölé jutott a délelőtt során vagyis majdnem másfél versenytávot megtettek Barcelonában. Így alakult az állás az első négy óra után:
1. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:20.396 - 86 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:20.596 - 86 kör
3. Max Verstappen (Red Bull RB14), 1:20.649 - 85 kör
4. Pierre Gasly (Toro Rosso STR13), 1:20.973 - 53 kör
5. Kevin Magnussen (Haas VF-18), 1:21.298 - 46 kör
6. Nico Hülkenberg (Renault RS18), 1:21.432 - 48 kör
7. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:21.558 - 42 kör
8. Marcus Ericsson (Sauber C37), 1:21.893 - 56 kör
9. Sergio Pérez (Force India VJM11), 1:21.936 - 37 kör
10. Stoffel Vandoorne (McLaren MCL33), 1:24.773 - 4 kör
Dolgos délelőttöt zártak a csapatok Barcelonában, ahol a múlt heti ítéletidő után az égiek megkegyelmeztek a mezőnynek és végre érdemi munkát végezhetnek az idei autókon. Ez a futásteljesítményen meg is látszott, a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull is 80 kör fölötti eredménnyel zárta a délelőttöt és csak a McLaren lógott ki nagyon a sorból.
A wokingi istálló a keddet is megbízhatósági gondokkal kezdte, az ebédszünetig Stoffel Vandoorne neve mellett mindössze 4 kör szerepel. A belga pilóta autóját már az installációs kör végén is tolni kellett, majd a célegyenes végén is lerobbant, ezért előcsalta a nap első piros zászlóját pont 10 óra körül. Vandoorne-t az akkumulátor hibája hátráltatja és délelőtt már nem is ült újra autóba.
Mivel az élcsapatok elsősorban hosszabb etapokat teljesítettek, egyelőre a körülmények javulása ellenére sem kerültek a múlt heti, 1:19-es köridőtartományba, Vettel is mindössze 1:20.396-ig jutott, közepes keverékű gumikkal. A 2. helyezett Valtteri Bottashoz hasonlóan ő is próbálgatta a lágyakat is, de egyelőre a közepessel bizonyult a leggyorsabbnak.
Idén ez a keverék is használhatóbbnak tűnik, de a mezőny többsége ma inkább a lágyakat vetette be, bár Pierre Gasly és Vandoorne autóján feltűntek a szuperlágyak és a McLarenen a hiperlágy is, míg a 3. helyezett Max Verstappen kipróbálta az ultralágyakat is, de nem ezekkel érte el a legjobb körét. Délután Bottast csapattársa, Lewis Hamilton váltja, jön Carlos Sainz és Lance Stroll is.
Ahogy emelkedett a körszám, úgy bővítettük mi is a keddi F1-es tesztnap galériáját. Egy csapat autója igazoltan hiányzik belőle.
---- separator ----gallery-content-type:f513a2c7-b6bf-4033-9b2c-79dc4d8c84b3---- separator ----De csak az F1 után. A Crash.net-nek elismerte, imádná, ha részt vehetne az Indianapolis 500-on, de kijelentette, az F1-gyel párhuzamosan nem, mert a legendás verseny
teljes odafigyelést igényel és én nem csak Indianapolisban szeretnék indulni, hanem egy teljes szezont futnék az IndyCarban. Azt viszont még nem tudom, hogy erre lehetőséget kapok-e.”
Magnussen elárulta, 2015-ben közel állt a bemutatkozáshoz az Andretti-csapattal, de azt állította, hogy a McLaren nem állt mögé, ezért végül kénytelen volt a teljes szezont versenyzés nélkül tölteni.
Készítettünk egy apró galériát a McLaren néhány fontos autójáról, amiket a most is használt papaja sárga színnel készítettek el, köztük vannak Johnny Rutherford és Fernando Alonso IndyCar-autói is. Bruce McLaren Can-Am autója csak a háttérben látszik, a többi verseny- és tesztautó viszont premier plánban látható.
---- separator ----gallery-content-type:cff611db-36fb-4fd7-a55c-27a760d034e4---- separator ----Mókás videó került elő Lewis Hamiltonról egy rajongói Instagram-csatornán. A felvételt a pilóta készítette, miközben azon kuncogott, hogy főnöke, Toto Wolff beesett a hóba egy utcai Mercedesszel, amikor Hamilton rászólt a rádión. „Totónál elfogyott a tudomány” – mondta.
Nem sok jót lehet elmondani az F1 új arculatáról és logójáról, de az Abu-dzabi Nagydíjon bemutatott animáció jól sikerült.
A kreatív ügynökség most megmutatta azt is, hogyan készítették a kisfilmet.
Ez a megszokott menetrend a Mercedesnél, ha éppen az időjárás nem írja felül a terveket. Bottas az ebédnél kiszáll, Hamilton váltja az Ezüstnyílban.
Zöld zászló van érvényben, a délelőtthöz hasonlóan ismét Stoffel Vandoorne az első a pályán a McLarennel. Remélhetőleg, most tovább jut 4 körnél.
Megduplázta délelőtti körei számát Vandoorne, már 9 körnél jár ma a McLarennel. Valószínű, hogy a délután addig megy, amíg csak lehet, a múlt hét után már a ma délelőttöt is be kell hozniuk.
A Force India közösségi média felelőse megpróbált fotót készíteni Pérezről, azonban a mexikói pilóta nem várta meg őt a boxban. Neki sem árt sietni, Vandoorne-on kívül neki van a legkevesebb köre ma. A belga pilóta közben 1:23.133-ra gyorsult, de még mindig utolsó, pedig szuperlágy gumikkal megy.
Most viszont rendben eljutott a garázsig. Délelőtt 4, délután már 10 kört ment, legutóbb szuperlágy abroncsokkal.
A Mercedes, a Williams és a Renault is pilótát cserél napközben és ezt nem tudják az ebédszünet alatt elvégezni. Rájuk még várnunk kell egy kicsit, de a többiek sem igyekeznek egyelőre a pályára. Vandoorne és Pérez megmutatta magát, de most üres az aszfaltcsík.
A Mercedes pilótája 18 perccel a délutáni félidő kezdése után már a pályán van, igaz, ehhez az is kellett, hogy Valtteri Bottas délelőtt kicsit korábban végezzen, de így is megtett 86 kört az Ezüstnyíllal. Hamilton lágy gumikat kapott.
A világbajnoki címvédő 1:22.677-tel kezd, ez egyelőre a mai leggyengébb idő, de a gumikat valószínűleg még melegítenie kell. Ha úgy kezd, mint Bottas, ő is hosszabb etapra indult.
Annyi fotó készül ma, hogy nem győzzök bővíteni a galériánkat!
---- separator ----gallery-content-type:f513a2c7-b6bf-4033-9b2c-79dc4d8c84b3---- separator ----A brit pilóta már a mai 8. körénél jár, 1:21.341 az eddigi legjobbja lágy gumikkal, ezzel Vettel, Bottas, Verstappen, Gasly és Magnussen mögött egyelőre a 6. helyezett.
A spanyol pilóta leváltotta Hülkenberget, ezúttal nem kell kihagyni a fél délutánt, mint csütörtökön tette. Érdekes, hogy akkor is az akkumulátor romlott el a gyári Renault-ban, mint ma a McLaren-Renault-ban. Hamiltonhoz hasonlóan Sainz is 1:22-es körrel kezdett, már csak Lance Strollra várunk.
A Twitteren megerősítették, hogy délután Sainz is az R.S.18-as második példányát hajtja. Ezt valószínűleg a többiek is így csinálják, de a Sauberen kívül más egyelőre nem említette meg.
A csapatok aerodinamikai mérésekkel kezdték a napot, de úgy tűnik, a Force India a délutáni légnyomás-értékekre is kíváncsi. Természetesen nehéz belelátni a lapokba, de Pérez 41 köre alapján úgy tűnik, mintha a Force India nagyon le lenne maradva a programjukkal.
Az Auto Motor und Sport szerint a Mercedes Hamiltonnal is azt figyeli, hogy elkezdenek-e hólyagosodni a lágy abroncsok, hűtőköröket is megtett az előző etapja során. Így alakultak a körök:
1:22.8 - 1:22.6 - 1:22.0 - 1:22.0 - 1:21.4 - 1:21.3 - 1:25.7 - 1:21.3 - 1:24.1 - 1:24.6
„A magasabb hőmérsékletek miatt a pálya nagyon más, mint a múlt héten volt – idézte Hülkenberget az Auto Motor und Sport. – Teljesen más érzetet ad az autóban – tette hozzá, majd elárulta, hogy szenzorproblémákkal bajlódtak délelőtt, aztán kopott gumikkal futott. – Amikor megoldottuk [a hibát] a beállítások nem voltak jók” – összegzett.
Egy Hamilton-szurkoló azt írta a Twitteren, hogy nagyon fúj a szél a pályán. Ez Barcelonában egyáltalán nem ritkaság, ma viszont más még nem panaszkodott erre.
A múlt héten viszonylag nagy port vert fel, hogy a csapatok képtelenek voltak megegyezni arról, hogy a szerdai tesztnap helyett inkább a kellemesebb időjárású szombati napon dolgozzanak. Ennek több akadálya is volt, de a legnagyobb az, hogy a csapatok részéről egyhangú, közös álláspont kellett volna az indítványozáshoz és ez nem volt meg.
A héten viszont abban megegyeztek, hogy ne legyen ebédszünet a tesztnapokon, az F1 Today szerint viszont ebbe a pálya nem ment bele, mert ebédidőben a boxutca-látogatással plusz bevételeket szereznek. Végül megalkudtak, holnap és pénteken nem lesz ebédszünet.
Csak az 1:27-es tartományban halad, az Auto Motor und Sport szerint gumikat tesztel. Érdekesség, hogy délelőtt a Haasnak is volt egy etapja, amikor Kevin Magnussen autóján jelöletlen Pirellik voltak.
Az állás 15 órakor:
1. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:20.396 - 93 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:20.596 - 86 kör
3. Max Verstappen (Red Bull RB14), 1:20.649 - 91 kör
4. Pierre Gasly (Toro Rosso STR13), 1:20.973 - 54 kör
5. Kevin Magnussen (Haas VF-18), 1:21.298 - 46 kör
6. Lewis Hamilton (Mercedes W09), 1:21.332 - 18 kör
7. Nico Hülkenberg (Renault RS18), 1:21.432 - 48 kör
8. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:21.558 - 42 kör
9. Marcus Ericsson (Sauber C37), 1:21.893 - 64 kör
10. Sergio Pérez (Force India VJM11), 1:21.936 - 50 kör
11. Stoffel Vandoorne (McLaren MCL33), 1:21.946 - 23 kör
12. Carlos Sainz (Renault RS18), 1:22.331 - 16 kör
Most éppen Paddy Lowe nyilatkozik Will Buxtonnak, aki úgy tűnik, új munkát talált az NBC Sports után.
Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója nem igazán árult el újdonságot a Williams helyzetével kapcsolatban, de azt elmondta, hogy a viszontagságos múlt hét sem telt teljesen hasztalanul a csapat számára.
Esteban Ocon, a Force India pilótája azt mondta, nem a legjobb barátok Sergio Pérezzel, de sokkal jobb a hangulat a csapatnál, mint korábban volt.
Egy kicsit javított, 1:21.214-nél jár lágy gumikkal. Vettel közben közepes keverékű abroncsokkal van kint, már ő is 101 körnél tart.
Szuperlágy gumival van kint, 76 perc alatt 25 kört ment, így már 29-nél jár ma. Van mit bepótolni, de van még ideje is a délután során.
Közben Stroll is megjelent a pályán a Williamsszel, ő csapattársát, Szirotkint váltotta fel a délutánra.
Régen láttuk a pályán Kevin Magnussent és a Haast, az Auto Motor und Sport szerint a padlólemezt kellett javítani (valószínűleg cserélni) az autón. Délelőtt volt egy piros zászló egy kicsúszás miatt, lehet, hogy Magnussen ugratott át a kavicságyon.
Mindössze annyit írtak a Twitteren, hogy Vandoorne a délutáni programot futja, köztük mért körök sorozatát. Hogy ez vajon azt jelenti-e, hogy minden a terveik szerint halad, nem tudhatjuk.
A Mercedes és a Ferrari után a Red Bull is elérte a szép számot. Érdekesség, hogy ők is az aerodinamikát vizsgálják, az Auto Motor und Sport szerint legutóbb flow-viz festékkel vonták be az első futómű alkatrészeit. Így alakultak Verstappen körei:
1:22.5 - 1:22.1 - 1:21.9 - 1:22.1 - 1:24.9 - 1:22.0 - 1:22.0 - 1:22.0 - 1:33.1 - 1:23.0 - 1:31.4 - 1:21.8 - 1:21.9 - 1:21.7 - 1:22.2 - 1:22.3 - 1:23.5
A levegő 17, a pálya 30 fokos, úgy tűnik, bevált a sötét aszfaltréteg, mert most munkára alkalmasak a körülmények. Ennél ma már nem lesz jobb, hiszen 15:30 van, csökkenni kezdenek a hőmérsékletek.
Nikolas Tombazis több szakaszban is dolgozott a Scuderiánál aerodinamikai szakemberként, legutóbb a Manor tagja lett, de a brit istálló tavaly ilyenkor csődbe ment. Tombazis az FIA-nál korábbi munkatársa, Gilles Simon beosztottja lesz és a formulaautós kategóriákért felel majd, beleértve a sportszakmai és a technikai szabályokat érintő stratégiát is.
A Genfi Autószalonon bemutatták a McLaren Senna GTR tanulmányautót. Egyelőre nem erősítették meg, de akár már 2019-ben beszállhatnak a Le Mans-i 24 órás versenybe az új modellel.
Tatiana Calderón már eddig is kapcsolatban állt a csapattal, most viszont tesztpilótának nevezték ki. Egyelőre a szimulátorban és a mérnökökkel való munka terén számítanak rá, de később elképzelhető, hogy egy korábbi autót is tesztelhet.
A Ferrari pilótája 5-6 körös etapokat futott, Hamilton 10 köröket tesz meg egyben.
Vettel körei: 1:23.3 - 1:22.3 - 1:22.2 - 1:22.9 - 1:22.6 - 1:22.2
Hamilton körei: 1:22.2 - 1:22.1 - 1:22.0 - 1:21.5 - 1:22.3 - 1:22.2 - 1:22.5 - 1:23.5 - 1:24.5 - 1:24.9.
Már ő is megtett 13 kört a Williamsszel, de egyszer sem fejezett be mért kört. Vajon mi szerepel a délutáni programban?
Ő ma nincs bevetésen, Kevin Magnussené az autó, de a francia pilóta így sem maradt a szállodában. Érdekesség, hogy Jenson Button viccelve megjegyezte egy korábbi videóban, hogy a versenyzők is csak a hangok miatt mennek ki a pálya szélére, szerinte ők sem látnak semmit az autók mozgásán. Ez persze így azért túlzás.
Ez ma a harmadik leállás a délelőtti kettő után. Megint Vandoorne-nal van baj a 3-as kanyarban.
A McLaren ma harmadszor romlik el Vandoorne alatt, összesen 37 kört tett meg ma. Ha megint olyan sokáig javítják, mint délelőtt, akkor a McLarent ma már nem láthatjuk.
16 órakor épp piros zászló volt Vandoorne mai harmadik lerobbanása miatt.
1. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:20.396 - 111 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:20.596 - 86 kör
3. Max Verstappen (Red Bull RB14), 1:20.649 - 113 kör
4. Pierre Gasly (Toro Rosso STR13), 1:20.973 - 54 kör
5. Lewis Hamilton (Mercedes W09), 1:21.214 - 39 kör
6. Kevin Magnussen (Haas VF-18), 1:21.298 - 50 kör
7. Nico Hülkenberg (Renault RS18), 1:21.432 - 48 kör
8. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:21.558 - 42 kör
9. Marcus Ericsson (Sauber C37), 1:21.893 - 75 kör
10. Sergio Pérez (Force India VJM11), 1:21.936 - 52 kör
11. Stoffel Vandoorne (McLaren MCL33), 1:21.946 - 37 kör
12. Carlos Sainz (Renault RS18), 1:22.331 - 27 kör
13. Lance Stroll (Williams FW41), 1:25.214 - 17 kör
Füst vagy egyéb árulkodó jelek nincsenek, lehetséges, hogy megint az akkumulátor adta fel és elektromos probléma merült fel.
Elszállították a McLarent, Hamilton, Vettel és Sainz rögtön pályára lépett Barcelonában. Az aszfalt még mindig 27 fokos.
A csapatok általában ügyelnek, hogy "üres" pályára küldjék ki a pilótájukat vagyis ne kerüljön forgalomba, de Sebastian Vettel volt már, hogy utolérte Valtteri Bottast és lehet, hogy most Carlos Sainz is így jár.
A Mercedes pilótája még mindig az 5. helyezett, legutóbbi köre viszont jobb volt a korábbiaknál, 1:21.093-at ért el a lágy keverékekkel. Az élmezőny sorrendje az ebédszünet óta nem változott.
Legalábbis a főnökei biztosan. Az Autosport úgy értesült a Renault-tól, hogy a hátralévő 100 percben Sainz el akar érni legalább egy képzeletbeli futam végéig. Most 37 körnél jár, 66 kör egy versenytáv.
1:23.7 - 1:21.8 - 1:21.7 - 1:23.8 - 1:21.7 - 1:25.2 - 1:21.6 - így alakultak a körök az Auto Motor und Sport szerint. Az etap végén lecserélték a közepes keverékű gumikat.
Most Verstappen miatt áll az óra, ő már csütörtökön is okozott egy kényszerszünetet, amikor a kavicságyba csúszott az autóval.
Verstappen az 1-es kanyarnál állt meg.
Délelőtt elektomos problémák hátráltatták őket, délután a hidraulikus nyomás csökkent le az autóban, Vandoorne ezért volt kénytelen harmadszor is megállni.
Közben előkerült egy videó arról, ahogy Hamilton üldözőbe veszi Sainz-ot, később meg is előzte a Renault-t, nem sokkal a piros zászló előtt.
Ismét szabad a pálya, 85 perc van hátra a mai tesztből.
A csapat azt írta a Twitteren, hogy nem a padlólemezzel, hanem az ERS-szel volt probléma, de már rakják össze az autót és hamarosan pályára lépnek. Ez aggasztó a Ferrarira nézve is.
Délután nem volt nagy mozgás az időtáblázaton, most Pérez előzte meg Ericssont és 1:21.868-cal átvette a 9. helyet. Lehet, hogy ez nem lesz tartós, mert a Sauberen a piros jelzésű szuperlággyal próbálkoznak.
Csak az időn, a helyezésén nem. 1:21.643-nál tart, továbbra is a 9. helyezett.
Nem sokkal a 17 órai állás rögzítése előtt.
1. Sebastian Vettel (Ferrari SF71H), 1:20.396 - 137 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes W09), 1:20.596 - 86 kör
3. Max Verstappen (Red Bull RB14), 1:20.649 - 114 kör
4. Lewis Hamilton (Mercedes W09), 1:20.941 - 56 kör
5. Pierre Gasly (Toro Rosso STR13), 1:20.973 - 54 kör
6. Kevin Magnussen (Haas VF-18), 1:21.298 - 50 kör
7. Nico Hülkenberg (Renault RS18), 1:21.432 - 48 kör
8. Szergej Szirotkin (Williams FW41), 1:21.558 - 42 kör
9. Sergio Pérez (Force India VJM11), 1:21.643 - 67 kör
10. Marcus Ericsson (Sauber C37), 1:21.893 - 94 kör
11. Stoffel Vandoorne (McLaren MCL33), 1:21.946 - 38 kör
12. Carlos Sainz (Renault RS18), 1:22.331 - 56 kör
13. Lance Stroll (Williams FW41), 1:25.214 - 39 kör
Ez ma a hetedik frissítésünk a galériában. Eseménydús a nap fotó fronton.
---- separator ----gallery-content-type:f513a2c7-b6bf-4033-9b2c-79dc4d8c84b3---- separator ----Aszfaltozott a bukótér, így simán megúszta a kalandozást. Stroll közben 1:22.937-re javított, hiperlágy gumikkal. Még mindig az utolsó helyen van.
Az Auto Motor und Sport már civil ruhában látta Vandoorne-t, így nem valószínű, hogy a maradék 48 percben ismét pályára lép a McLarennel. Ez egy újabb sikertelen nap a számukra, mindössze 38 kört tettek meg és háromszor lerobbant az autó.
Pierre Gasly délután egyelőre mindössze 1 kört tett meg, legutóbb 3 órával ezelőtt. Nem közölték, hogy mi a probléma.
Ma az évszakhoz képest ideálisak a körülmények, mégsem jutottunk még a közelébe sem a múlt heti köridőknek, pedig akkor szinte fagyos volt az aszfalt. Jelzi azt is, hogy a csapatok nem a körrekordokra hajtanak, hogy Marcus Ericsson és Kevin Magnussen is tudott abszolút legjobb szektoridőket elérni.
A Sauber nem különösebben gyors (F1-es léptékkel mérve), de úgy tűnik, megbízható. Marcus Ericsson is átlépte a 100 körös napi határt.
"Jó dolog visszaülni a volán mögé rendes körülmények között is a héten. Sokat fogunk tanulni e négy nap során" - írta a Twitteren.
Az F1 Today névtelen forrása azt mondta, sikerül megjavítani az autót és az utolsó fél órában ismét pályára lépnének. Egyelőre nem derült ki, hogy mi romlott el az autón.
Egyelőre gyorsabb náluk (már amennyire ez ma értelmezhető), a körszám terén azonban az Ezüstnyíl túlszárnyalja. Vettel egyedül 154 kört ment eddig, Bottas és Hamilton együtt összesen 160-at.
Az Autosport korábban úgy hallotta, hogy egy versenytáv (66 kör) teljesítését írták elő neki a délutánra, most 81 körnél jár.
Az előrelépések csak aprók, de így is fontosak. Hamilton még mindig a 4. helyezett, de már 1:20.808-cal, Sainz is maradt a 11. helyezett, 1:21.807-tel.
Az Auto Motor und Sport szerint a fotósuk úgy hallotta, felbőgött a Honda motor a Toro Rossóban. Egyelőre nem mondták el, hogy mi volt a gond, de a délután során valami komolyabb problémájuk adódott, csak 1 kört tettek meg.
Összerakták a Red Bullt, a mai teszt hajrájára ismét pályára léphet. Ilyen látványos fényviszonyok fogadják:
Az Autosport fotója szerint paravánok takarják el a garázst, tudósítójuk azt mondta, nincs az autón orrkúp, kerekek, hátsó szárny és motorburkolat sem. 10 perccel a leintés előtt ez nem sok jót sejtet.
A futamokon viszonylag ritka, hogy a szerelőcsapat lassan dolgozik, ehhez azonban gyakorlatok ezreire van szükség. Hiába a jól ismételt mozdulatsorok, az alábbi próba nem sikerült a Haasnál. Inkább most, mint később.
Az Auto Motor und Sport feljegyzése szerint az eddigi tesztrekord Nico Rosberg nevéhez fűződik, 2016-ban 172 kört ment itt egy nap alatt. Bottas és Hamilton ma 169-nél jár az Ezüstnyíllal.
Valtteri Bottas délelőtt 86 kört tett meg és Lewis Hamilton délután is pont ugyanennyit, ezzel együtt beállítják Nico Rosberg 2016-os rekord futásteljesítményét, a későbbi világbajnok akkor szintén 172 kört vezetett.
Sebastian Vettel újabb 1. helyet szerzett a barcelonai teszteken, de az időkbe ma tényleg nem lehet sokat belelátni. Sok kört tettek meg a csapatok, ez bizonyára nagy megkönnyebbülés nekik a múlt heti viszontagságok után. Nemsokára érkezik az összefoglalónk és a részletes eredmények. Nagyon szépen köszönjük a mai figyelmet, holnap nem sokkal 9 óra előtt folytatjuk!