Hamilton lenyomta Vettelt az esős időmérőn, a Red Bull visszaesett
2018. augusztus 25. 14:52
A Magyar Nagydíj időmérője után Spában is hasznot húzott Lewis Hamilton az eső megérkezéséből, hiszen a szabadedzéseken remekelő Ferrarikat megelőzve folytatja a Mercedes 2013 óta tartó veretlenségét a belgiumi időmérő edzéseken. A Mercedes pilótája a hétvégén először állt az élre Sebastian Vettelt és meglepetésre Esteban Ocont is megelőzve.
Az időmérő első kétharmada száraz pályán zajlott, lényegében nagyobb meglepetések nélkül. A Q1-ben a papírforma szerint kiesett a két McLaren és a két Williams, Carlos Sainz búcsúja viszont kellemetlen eredmény a Renault számára, mert Nico Hülkenberg hiába jutott tovább a Q2-be, ott már nem vett részt, mivel motorcsere miatt csak az utolsó előtti helyről kezdhet majd.
A Q2 végén hirtelen esni kezdett az eső, de gyorsan el is állt, ezért a mezőny szuperlágy gumival hajtott a pályára a Q3 elején, de a kivezető körök végére már ismét szakadni kezdett az égi áldás. A motorcsere miatt szintén az utolsó helyre száműzött Valtteri Bottas vezette fel a mezőnyt, szélárnyékot akart adni Hamiltonnak, de Bottas megpördült,
majd az egész élmezőny a bokszba hajtott kereket cserélni a két Force India kivételével. A húzás nekik sem jött be, később ők is váltottak intermediate-re.
Kimi Räikkönen és a Red Bullok rögtön visszatértek a pályára, így a Q3-ban sokáig ők álltak az élen még úgy is, hogy mindannyian többször meg is csúsztak. Arra nem számíthattak, hogy a pálya elkezd felszáradni, így a második hullámban érkező Vettel átvette a vezetést és az eleinte csak bukdácsoló, sokáig 5. helyezett Hamilton is rájuk licitált, így az övé lett a pole pozíció.
„Az egyik legkeményebb időmérő edzés volt, amire csak emlékszem – nyilatkozta Hamilton az autóból kiszállva. – Nagyon közel voltunk a Q2-ben, reménykedtem, hogy le tudjuk dolgozni. Aztán jött az eső, egyikünk sem vezetett még esőben a hétvégén, el sem tudom mondani, mennyire nehéz volt.”
A pálya állapotának gyors javulását jelzi, hogy Hamilton egy ponton 3 másodperces előnnyel vezetett Vettel előtt, aki úgy vélte, száraz pályán meglett volna a tempója a pole pozícióhoz.
Hamilton a 3. helyezett Esteban Ocont 3,6 másodperccel verte. A Force India szereplése tündérmesébe illő, pont jókor voltak jó helyen, így a csődből kimentett és újjászületett istálló autói vasárnap a szerencsés 3-4. helyről indulhatnak a versenyen. „Nem számítottam erre az eredményre, gyorsan kereket cseréltünk és sikerült egy tiszta kört összehoznom” – nyilatkozta a francia.
Räikkönenhez hasonlóan a Red Bullok is eltaktikázták a Q3-at,
hiába voltak kint rögtön intermediate abroncsokkal, ebből nem tudtak profitálni és a száraz pályán várható 5-6. helynél is gyengébb eredménnyel zártak a 7-8. kockában. A legjobb 10-be befért még Kevin Magnussen és Valtteri Bottas is, aki a mezőnyből egyedüliként lágy gumikon jutott be a Q3-ba, de rajtbüntetés miatt csak az utolsó helyről indulhat, a helyét Pierre Gasly örökli meg.
A hétvége egyik érdekes mellékszála volt, hogy vajon az F1-es mezőny felnő-e a Porsche 919 evo, vagyis a sportautógyár Le Mans-i autójának továbbfejlesztett változata által felállított nem hivatalos körrekordhoz. A Porsche minden fejlesztést felszerelt a rekorddöntéshez és minden korláttól megszabadította az autót, ami 1:41:8-at futott Neel Janival a volánnál.
A Belga Nagydíj időmérőjén, a Q2 során azonban megdőlt a rekord,
hiszen először Räikkönen írta át szuperlágy gumikkal szerelt Ferrarijával 1:41.627-re, majd jött Vettel 1:41.501-gyel, így ha a pole nem is lett meg neki, ismét visszaszerezte az F1-nek és a Ferrarinak a dicsőséget a legendás spái pályán.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.07.19. - 13:30Hungarian Grand Prix - 1st Practice |
2024.07.19. - 17:00Hungarian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.07.20. - 12:30Hungarian Grand Prix - Last Practice |
2024.07.20. - 16:00Hungarian Grand Prix - Qualification |
2024.07.21. - 15:00Hungarian Grand Prix - Race |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Belga Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! Eddig mindhárom szabadedzésen a Ferrarik zártak az élen, ez alapján talán meglepő lehet, hogy a Mercedes 2013 óta minden alkalommal pole pozíciót szerzett Spában. Ez Valtteri Bottas rajtbüntetése miatt ma csak Lewis Hamiltonnak jöhet össze.
A finn pilóta az utolsó helyről rajtol holnap motorcsere miatt és még figyelmeztetést is kapott mert mjdnem összeakadt Stoffel Vandoorne-nal a harmadik szabadedzésen. A belga pilótát is megdorgálták, az eseményekről összefoglalót és videót alább közöltünk.
Ugyanaz, visszafelé:
Az idei autókkal több olyan kanyart is padlógázzal lehet venni, ami korábban nagyobb kihívást jelentett, de Spa így is rejteget még meglepetéseket. Max Verstappen korábban bevette fordítva is, így még meredekebb élmény lehetett.
Legalábbis a Mercedes nem számít arra, hogy előkerülnek ezek az abroncsok a délután folyamán.
Az időmérő előtt jelent meg Twitter-bejegyzése, amiben arról ír, hogy Schumacher inspirációt jelentett a számára és megtiszteltetésnek érzi, hogy tavaly a Belga Nagydíj időmérőjén beállíthatta a pole pozíciós rekordját.
Az F1 hivatalos időjárás-jelentője, a Météo France 90%-ra teszi az eső érkezésének valószínűségét. Zivatarok valóban formálódnak a pálya környékén.
A középmezőny tagjai rögtön szuperlággyal, Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen lágy gumikkal kezdi a Q1-et.
Érdeklődött a rádión, hogy milyen körrel lehet továbbjutni, 1:44-et válaszoltak neki. Hamilton 1:43.543-mal kezd lágy gumikkal, Räikkönen 1:42.585-tel, szintén lágyakon. Vettel 1:43.035-tel indít.
Élcsapattól kissé szokatlan, de ők is rögtön szuperlágy gumikkal kezdték a Q1-et, így a továbbjutásuk nem foroghat veszélyben. Kellemetlen azonban a számukra, hogy Verstappen már az első szektorban 0,251 másodperccel lassabb volt a lágy gumis Räikkönennél.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke azt mondta, leghamarabb a Q2 végén érkezhet meg az eső a pályára, de szerinte lehet, hogy egyáltalán nem lesz ebből semmi. Hamilton nemrég elfékezte magát a La Source-ban, így egy köre odalett. Verstappen megelőzte őt és szuperlágy gumikkal feljött a 3. helyre.
A finn pilóta motorcsere miatt csak az utolsó helyről rajtol, így nincs értelme továbbjutnia, valószínűleg csak rendszerellenőrzéseket végez.
Szuperlágy gumikkal küldték ki, a középső szektorban abszolút leggyorsabb volt, de végül 0,22 másodpercet kapott Räikkönen lágy gumis körétől. Közben Ericsson, Alonso, Vandoorne, Stroll és Szirotkin tartózkodik a kiesőzónában.
Bottas és Hülkenberg is futott mért köröket, így folytathatják az időmérőt, viszont kiejtettek két szereplőt az utolsó ötösből, akik a rajtrácson váratlanul eléjük kerülhetnek. Ők nem folytathatják a Q2-ben:
16. Carlos Sainz
17. Fernando Alonso
18. Szergej Szirotkin
19. Lance Stroll
20. Stoffel Vandoorne
Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője szerint a McLaren pilótái mindent megtettek a továbbjutásért, de az autó csak ennyire képes. A két versenyző még szélárnyékozni is próbált, de ez sem segített rajtuk. Carlos Sainz a hátsó tapadás hiányára panaszkodott, legutóbb Silverstone-ban esett ki a Q1-ben.
A Ferrari pilótája megdöntötte a nem hivatalos pályacsúcsot is, amit a Porsche Le Mans-i autójának továbbfejlesztett változatával értek el. Räikkönen 1:41.627-tel vezet, mögötte Hamilton 1:41.811-gyel, Vettel 1:42.133-mal következik. A várakozásoknak megfelelően mindenki szuperlágy gumikkal megy.
8 perc maradt a Q2-ből, az élmezőny gond nélkül teljesítette első mért köreit, így ha meg is érkezik az égi áldás, a Q2-t már aligha borítja fel.
Hartley, Leclerc és Ericsson aggódhat, ők kieső helyen állnak, Bottas és Hülkenberg pedig innen már nem akar továbbjutni.
Ez kissé meglepő, mert már csak 5 perc van hátra és egyre fenyegetőbbek a felhők a pálya környékén. Kevin Magnussennek azt mondták, a Q3-ig nem fog esni.
Lágy gumikat szereltek a Mercedesre, egyelőre nem világos, hogy mi a tervük ezzel.
Martin Brundle, a Sky Sports szakértője is csak találgat, hogy mire készül Bottasszal a Mercedes, de érdekes, hogy a finn pilóta akár segíthetne is Hamiltonnak, ha továbbjutna a Q3-ba, hiszen ott szélárnyékot adhatna csapattársának. Igaz, akkor elveszítené a szabad gumiválasztás lehetőségét.
Most a német pilótáé a pályacsúcs 1:41.501-gyel, de nagyon szoros az élmezőny, Räikkönen hátránya csak 0,032 másodperc, Hamiltoné csak 0,052 másodperc.
Hartley megpördült az 1-es kanyarban.
A finn pilóta a 4. helyezett lett lágy gumikkal, miközben mindenki más szuperlágy abroncsokat használt. A kiesők listája:
11. Pierre Gasly
12. Brendon Hartley
13. Charles Leclerc
14. Marcus Ericsson
15. Nico Hülkenberg
A célegyenesben erősen esni kezdett az eső, Damon Hill, a Sky Sports szakértője szerint azonban el is állt és szuperlággyal indítják a mezőnyt a Q3-ra.
Ismét előkerültek az esernyők, közben Hamilton megelőzte Vettelt a pályán és beállt Bottas mögé a sorban. Ez kulcsfontosságú lehet, mert Bottas így szélárnyékot adhat Hamiltonnak.
A finn pilóta nem törte össze az autóját, de megpördült a buszmegálló előtt. Hamilton és Vettel is azonnal visszatért a bokszba, be is tolták őket. A két Force India kint maradt szuperlággyal, Ricciardo rögtön intermediate-re váltott.
Vettel autójával nem kapkodnak, a szerelők az első szárnyat vizsgálják. Ha erősödik az eső, Ricciardo nagyot nyerhető, ő már most kezdi a mért körét.
A La Source-ban is állóra fékezte az autóját, Verstappen is a határon autózik, de egyelőre gyorsabb a csapattársánál.
Hatalmas megcsúszásokkal, de egyelőre Räikkönen vezet a két Red Bull előtt a nedves pályán. A köre 2:02.671. Hamilton befért Ricciardo elé a 3. helyre.
Valószínűleg folyamatosak lesznek a helycserék, mert elállt az eső és javul a pálya állapota. Hamilton ennek ellenére kicsúszott és maximum 2 mért köre van hátra. A brit pilóta egyelőre csak az 5. helyezett.
A Magyar Nagydíj után Belgiumban is elorozta a pole-t az esőben a Ferrari elől. Vettel rajtolhat mellőle, majd a Force India duója következik Ocon-Pérez sorrendben. Kimi Räikkönen az utolsó percekben nem volt a pályán, ezért Romain Grosjean is megelőzte őt, de még nála is rosszabbul járt a két Red Bull.
Köszönjük a figyelmet, hamarosan jelentkezünk részletes összefoglalóval!