Továbbra is a Ferrarik az élen, Bottas nagy balesetet úszott meg
2018. augusztus 25. 11:51
Továbbra is a Ferrari uralja a Belga Nagydíj hétvégéjét Spában, a vörösök a pénteki két szabadedzés után az időmérő előtti utolsó gyakorlást is az élen zárták. Az első tréningen Sebastian Vettel, majd Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb, most pedig ismét Vettelen volt a sor. A német utolsó igazán gyors körével tudta csak letaszítani a sokáig élen álló csapattársát a vezető pozícióból, előnye pedig mindössze 63 ezredmásodperc.
Nem indult jól a 60 perc a négyszeres világbajnoknak, aki Räikkönenhez hasonlóan kizárólag a szuperlágy gumikkal körözött a teljes edzésen.
Első mért körében Nico Hülkenberg tartotta fel őt a Stavelot kanyarban, ami miatt Vettel kétszer is nemtetszését kifejezve integetett honfitársának. A Renault pilótája nem sokkal később, szinte méterre ugyanott Räikkönen útját is elállta.
Az edzés második felében következő időmérő-szimulációk során a Ferrari és a Mercedes pilótái egyszerre jöttek ki szuperlágy abroncsokon, az első nekifutás után pedig Räikkönen maradt az élen, őt szorosan Vettel és Lewis Hamilton követte.
Ekkor az első hármat mindössze 64 ezredmásodperc választotta el.
Egy hűtőkört követően ismét nekiveselkedtek, de egyedül Vettel tudott javítani és átvette a vezetést.
A Mercedes a Ferrarival ellentétben a lágy gumikat is kipróbálta, Bottas az utolsó 10 percben éppen ezeken haladt, amikor nem vette észre a hátulról az Eau Rouge után nagy tempóban érkező Stoffel Vandoorne-t és nem hagyott neki helyet a pálya bal oldalán.
A McLaren pilótájának sikerült elkerülnie az ütközést, a fűre kormányozta az MCL33-ast, amitől az 300km/h körüli tempónál keresztbe állva csúszott a Kemmel egyenesben. Az edzést piros zászlóval félbe kellett szakítani.
A McLarenek valószínűleg a tavaly ugyanezen a pályán már alkalmazott szélárnyékozást akarták gyakorolni, ahogyan tették azt az edzés elején. Akkor Vandoorne segítette Alonsót, a végén pedig megcserélték a sorrendet, Alonso és csapattársa közé azonban beszorult Bottas, amiből végül a baleset lett. Vandoorne McLarenje csak súrolta a belső korlátot miután keresztbe állt, a hatalmas bukást tehát ő is sikerrel megúszta. A felügyelők végül megrovásban részesítették Bottast.
A Ferrarit és a Mercedest a tegnapi második edzéshez hasonlóan a két Red Bull követte, akik ezúttal sem tudtak közel férkőzni az említett két csapathoz, a kisebb leszorítóerős hátsó szárnnyal köröző Verstappen 1,387 másodperccel lemaradva az ötödik, a nagyobb tapadást biztosító változatot használó Daniel Ricciardo 1,818 másodperces hátrányban a hatodik lett. Némi izgalmat még a testvércsapat Toro Rosso pilótája, Pierre Gasly szolgáltatott, aki miután 2 és fél perccel a vége előtt újraindították a tréninget, már a bokszijáraton megpördült, de nem talált el semmit, tovább tudott menni.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatják!
2024.07.19. - 13:30Hungarian Grand Prix - 1st Practice |
2024.07.19. - 17:00Hungarian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.07.20. - 12:30Hungarian Grand Prix - Last Practice |
2024.07.20. - 16:00Hungarian Grand Prix - Qualification |
2024.07.21. - 15:00Hungarian Grand Prix - Race |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Belga Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! Mielőtt nekivágunk az izgalmaknak, tekintsünk vissza a pénteki napra, amelyet a Ferrari versenyzői uraltak.
Egyelőre nem esik, száraz a pálya, néha még a nap is kisüt, de az Ardennekben bármi előfordulhat, úgyhogy aki esőben reménykedik, még nem kell lemondjon róla.
Spában mindig különleges látványt nyújtanak az F1-es autók, ahogyan a padlógázas, vagy ahhoz közeli kanyarokban száguldanak a 7 kilométeres aszfaltcsíkon. A képre kattintva tekintsék meg pénteki galériánkat!
---- separator ----gallery-content-type:d8ddbfa6-a0bd-4624-a347-abe9ac67980b---- separator ----A levegő hőmérséklete egyelőre a 13 fokot sem éri el, míg a pálya is mindössze 20 fokos.
Gyakorlatilag ismét a nulláról kezdenek a csapatok, ami a pálya tapadását illeti, hiszen a tegnap felvitt gumiréteget az éjszakai eső lemosta.
Elindult az edzés, Marcus Ericsson hajtott elsőként a pályára, őt Romain Grosjean követte.
Noha az egyetlen hazai versenyző a McLarent vezető Stoffel Vandoorne, a legtöbb szurkolója a tulajdonképpen szintén hazai pályán versenyző, Belgiumban született holland Verstappennek van.
A Red Bull pilótái Ted Kravitz, a Sky Sports bokszutcai riportere szerint más utat választottak a hátsó szárnyak terén, Verstappen a kisebb leszorítóerős változattal, míg Ricciardo a nagyobb tapadást biztosítóval megy. Ennek az időmérőn lehet nagy jelentősége, Ricciardo előrébb végezhet, Verstappennek azonban a futamon lehet könnyebb dolga.
A spanyol volt az első, aki mért kört teljesített, 1:47.202-nél állította meg a stoppert. A McLaren szélárnyékos taktikát próbált a Kemmel egyenesben, Vandoorne húzta meg egy kicsit Alonsót.
A két McLaren a közepes keverékeken kezdett, a Ferrarik azonban nem vártak, egyből a leglágyabb keveréken jöttek ki. Talán az esőtől tartanak?
A Renault németje a következő, aki a McLarenek után mér kört teljesít. A lágy gumikat használva 3,2 másodperccel lassab Alonsónál, aki időközben 1:46.942-re javított.
A Stavelot kanyarban érte utol Hülkenberget, aki nem húzódott félre, integetésre késztetve a németet. Közben Räikkönen az élen 1:43.425-tel, Vettel a feltartás ellenére második, hátránya azonban 1,6 másodperc.
Tegnap Hülkenberg és Sainz is kipróbálta az új változatot, majd mindketten a megtartása mellett döntöttek.
Ismét Hülkenberg volt a ludas, aki pontosan ugyanott tartotta fel a finnt, ahol korábban Vettelt. Räikkönen lila első szektorral kezdett, de értelemszerűen nem tudott javítani. Vettel eközben 444 ezredre felzárkózott csapattársára.
Lila középső szektor után végül 517 ezredre Räikkönentől, Vettel mögé sorolt be lágy gumikon.
A brit csapattársához hasonlóan lágy gumikat használ. Egyelőre csak 10 autónak van mért köre, Pérez és Szirotkin még egyáltalán nem járt a pályán.
A levegő még mindig csak 13 fokos, a pálya a kezdeti 19,8 helyett azonban már 24 foknál jár.
A Mercedes pilótája két lila szektor után 98 ezreddel elmaradt Räikkönentől, de ne felejtsük el, a finn a szuperlágyakat használta, míg Hamilton lágy gumin ment.
Az élmezőnyből csak Ricciardónak és Verstappennek nincs mért ideje, de az ausztrál most elkezdett egy kört a lágy gumikon.
1:45.242 az ausztrál ideje, amivel 1,8 másodperccel lassabb Räikkönennél.
Nemcsak az erőforrás terén hozott újítást a címvédő, hanem új felnivel is készült a Belga Nagydíjra.
Elérkeztünk az edzés feléhez, a sorrend: Räikkönen, Hamilton, Bottas, Vettel, Verstappen, Ricciardo. A finn számálja a jelenlegi mezőnyben a legtöbb győzelmet Spában és nagyon úgy tűnik, továbbra is számolni kell vele Belgiumban.
Noha mára tulajdonképpen nem is kanyarként, hanem egyenesként kezelik a pilóták az Eau Rouge-t, az erők továbbra is hatalmasak, öt F1-es gép súlyával nyomják az autókat az aszfalthoz.
De így is marad a 15. helyen, 2,8 másodpercre Räikkönentől. A Renault-k eddig nem villognak, Hülkenberg 6,7 másodperccel lemaradva egyelőre az utolsó.
Legalábbis a keverék erre utal Hülkenberg autóján, aki a szuperlágyakon jött ki, de így is csak 1:45-998-ra volt képes, amivel a 12. helyre jött előre.
A két Ferrari és a két Mercedes is a pályán szuperlágyakon. Először kaphatunk képet arról, hol állnak egymáshoz képest az új fejlesztésű motor bevetése után?
Lila első szektort futott, de nem tudta megdönteni Räikkönen 1:42.734-es idejét, ahogy a két Mercedes sem, Hamilton 64 ezreddel lemaradva a harmadik, Bottas több mint 7 tizedes hátrányban a negyedik.
Mindössze 64 ezredmásodperc választja el az első hármat.
Räikkönen javított 1 századot, de jött Vettel és 63 ezreddel megdöntötte a finn idejét, 1:42.661-gyel átvette a vezetést.
Räikkönen jelenti: az egyes kanyarban vízcseppek kerültek a sisakrostélyára. Kevesebb mint negyed óra van már csak az edzésből.
Egyetlen autó sincs a pályán, vélhetően mindenki a monitorokat és az eget kémleli. Lehet, hogy teljesen irreleváns lesz a mostani időmérő-szimuláció, miután esni fog délután?
Újabb erőforrás-elem csere a németnél, akinél ez már nem változtat semmin, hiszen így is a mezőny végéről indul.
Bottas nem vette észre a Kemmel egyenesben, ahogy a McLaren kívülről ki akarja kerülni, és leszorította a fűre a belgát, aki 300 körüli tempónál keresztbe állt. A jelek szerint nem törte össze az autót.
Vandoorne kiszállt az autóból, félbeszakították az edzést.
Bottas előtt Alonso haladt, a McLaren vélhetően továbbra is a szélárnyékozást akarta gyakorolni, csak most Vandoorne lett volna a kedvezményezett. A belga nem volt boldog, "mi a fenét csinált a Mercedes?" - kérdezte a rádióban.
A finnt figyelmeztették a rádión, hogy jön mögötte egy McLaren, de nagyon nagy volt a sebességkülönbség.
Alig több, mint két perccel a vége előtt a pilóták kiözönlenek a pályára, de ez sem ment mindenkinek simán, Pierre Gasly a bokszból kikanyarodva azon nyomban megpörgött a Toro Rossóval.
Páran még el tudtak kezdeni egy utolsó gyorskört, köztük a Red Bull hollandja is, aki a szuperlágyon 1,7 másodpercől 1,4-re faragta a hátrányát Vettel mögött, de maradt az ötödik helyen.
A vörösök várhatják a legjobb helyzetből a 15 órakor kezdődő időmérő edzést, tartsanak velünk akkor is. Mostanra megköszönjük a figyelmüket, a viszontlátásra!