Vettel vezetésével a Ferrarik az élen, a Mercedes lemaradt
2018. szeptember 15. 11:53
Nagyrészt még világosban zajlott a Szingapúri Nagydíj harmadik szabadedzése, amely az utolsó lehetősége volt a csapatoknak felkészülni az időmérőre. A tréning első perceiben a Ferrarik voltak a legszorgalmasabbak, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen egyaránt a hiperlágy abroncsokon hajtott a pályára, és futotta meg a 60 perc első mért körét, a finn pilóta mindössze 4 ezreddel maradt el csapattársától.
Hogy Vettelben milyen nyomokat hagyott pénteki hibája, amely során lekoccolta a falat a 21-es kanyar kijáratán, rögtön az első mért köréből megtudhattuk. A Ferrari négyszeres világbajnoka szó szerint milliméterekkel kerülte el az újabb találkozást, útban a leggyorsabb idő teljesítése felé.
Az FIA egyébként fontos változtatást eszközölt péntekről szombatra,
a 7-es kanyar kijáratánál sárga vonalat helyeztek el a kerékvető mögött, amelynek érintése az időmérőn automatikus köridőelvételt eredményez.
Pénteken a versenyzők előszeretettel ugrattak át a rázókövön, hogy minél hamarabb a gázra léphessenek a kanyarból kifelé, Charlie Whitingék ezt szerették volna elkerülni a folytatásban.
Ami a Mercedeseket illeti,
a címvédő istálló az első szabadedzésen bevetett taktikáját alkalmazta, és a lágy gumikon a köridők hajszolása helyett azonnal versenyszimulációba kezdett.
A tréning végére természetesen Lewis Hamilton és Valtteri Bottas autójára is felkerültek a rózsaszín oldalfalú Pirellik, de egyikük sem tudta megjavítani a második fél órában Vettel által felállított 1:38.054-es etalont, ami természetesen újabb körrekord. Räikkönen 362 ezreddel maradt el csapattársától, Hamilton és Bottas hátránya azonban már 5 tizedre rúgott.
Érdekes volt megfigyelni, hogy míg Vettel az első hiperlágyas időmérős köre után már nem tudott javítani, csak egy lila első szektorra futotta második próbálkozásra, addig mind Hamilton, mind Bottas a második gyorskörén futotta meg legjobb idejét.
A Mercedesek mögött a két Red Bull zárt Daniel Ricciardo-Max Verstappen sorrendben. A teljes mezőnyből ők vártak ki a legtovább, a holland kevesebb, mint fél órával az edzés vége előtt jelent meg először a pályán, majd végig a motorjával szenvedett, összevissza működött a motorfékje. A tréning végére Verstappen teljesen kijönni látszott a béketűrésből, mérnöke megkérte, pontosabb visszajelzéseket adjon, mire ő annyit felelt:
a pontos visszajelzésem az, hogy a termék az autó hátuljában nem úgy működik, ahogyan akarom.”
A Red Bull hollandja kicsit szétesett, a végén majdnem ráhúzta a közeledő Marcus Ericssonra a kormányt.
Balesetek és megpördülések szempontjából nem volt valami eseménydús az utolsó szabadedzés, a versenyzők pénteken jóval többet hibáztak. A boxban viszont így is majdnem történt egy ütközés, Esteban Ocont engedték ki veszélyesen, a Force India versenyzője kis híján nekiment Kevin Magnussennek.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Szingapúri Nagydíj 3. szabadedzésének élő közvetítésében! Még mielőtt kezdetét venné a hétvége utolsó gyakorlása, tekintsék meg a pénteken látottak alapján készült esélylatolgatásunkat!
A Szingapúri Nagydíj az év egyik leglátványosabb versenye, és noha a 3. edzés még világosban indul, a végére már kizárólag a reflektorok biztosítanak majd fényforrást. A fotósok egyik kedvelt helyszíne ez, hogy milyen képeket lőttek pénteken, arról a képre kattintva megnézhetik a tegnapi napról készült galériánkat.
---- separator ----gallery-content-type:44d6eb6e-1152-42e4-a8d5-11f654fb49ab---- separator ----Lewis Hamilton saját bevallása szerint is újoncokra jellemző hibát követett el pénteken, amikor túlságosan előre állította a fékerőelosztást, aminek következtében kis híján nekiment Vettelnek. Hamilton azt is mondta, ez azért nem esik meg vele túl gyakran.
Mégpedig arról, hogy mostantól nem szélesíthetik ki a 7-es kanyar kijáratát, tegnap ugyanis előszeretettel ugrattak át a kerékvetőn. Charlie Whitingék egy sárga csíkot helyeztek el a kerékvetőn túlra, aki pedig ezt a vonalat akár csak elcsípi a kerekével, annak az időmérőn automatikusan törlik a körét.
Marcus Ericsson hajtott ki elsőként a pályára, mögötte az a Fernando Alonso következett, aki, mint kiderült, még mindig nem heverte ki teljesen hatalmas spái bukását.
A csapatoknak azzal is meg kell küzdeniük Szingapúrban, hogy a 3. szabadedzésen még jóval magasabb a pálya hőmérséklete, mint az később, az időmérőn lesz. A levegő hőmérséklete jelenleg 30, az aszfalté 36,7 fokos.
Lassan 5 perce tart az edzés, a Mercedes világbajnoka azonban csak ebben a pillanatban gurult be a garázsba, rolleren.
Az élmezőnyből nekik van a legtöbb a rózsaszín jelzésű Pirellikből, tegnap is nagyrészt ezeken köröztek, és most Vettel és Räikkönen is ilyen gumikon hajtott ki a boxból, míg a mezőny nagy része az ultralágyat, páran pedig a lágyat tették fel.
A Ferrari finnje 1:40.012 alatt ért körbe a hiperlágyakon. Ez még természetesen jócskán elmarad attól az 1:38,6-os időtől, amivel tegnap megnyerte a második szabadedzést.
Van mit behoznia, hiszen a tegnap esti edzés teljes második felét ki kellett hagynia, miután lekoccolta a falat a Ferrarival. Most 1:40.008-at ment elsőre, mindössze 4 ezreddel előzte meg Räikkönent.
Első mért körében hihetetlenül közel ment ahhoz a falhoz, amelyhez tegnap odaverte az autót. Nem szívbajos.
Lassan letelik az első negyed óra, eddig azonban csak Räikkönen és Vettel futott mért kört. Bottas az imént lágy gumikon hajtott ki a boxból.
Csapattársához hasonlóan egyelőre a Mercedes világbajnoka is a legkeményebb keveréket részesíti előnyben.
Hülkenberg és Stroll is megérkezett, utóbbi a harmadik, előbbi a negyedik helyre jött be.
Jócskán, kereken 3 másodperccel elmaradt Vettel idejétől a lágy gumikon, 1:43.033 alatt ért körbe.
Rögtön az első kanyarban volt egy meleg pillanata, de meg tudta fogni a Mercedes kitörő hátulját, innen azonban már nem nyomta tovább, 2 perces kört futott.
Így is messze van az elejétől, 1.42.507-es köre 2,5 másodperccel lassab Vettelnél. Bottas is lejjebb faragott az idejéből, 1:41.975-tel a harmadik. A Mercedes most is a versenyre készül?
Az utolsó, gyors jobbosban kicsit lecsúszott az ideális ívről, éppen, hogy a pályán maradt.
A következő szezonra továbbra is ülés nélküli francia a hiperlágyakon 1:41.101-et ment, mögé Grosjean és Gasly jött be, szintén a rózsaszín Pirelliken.
Egyedül Verstappen és Ricciardo az, aki eddig csak kivezető kört futott. Az ausztrál 36 perccel a vége előtt kijött, a holland autója azonban kerekek nélkül áll a garázsban.
Már a hetedik körét futotta a lágy gumikon, 1:41.292-vel feljött negyediknek. Hamilton eközben visszatért a boxba.
Csupán a 13. helyre jött be első mért körével, ennek vélhetően az is az oka, hogy a Mercedesekhez hasonlóan ő is lágyakat tett fel. Verstappen közben felvette a sisakját, hamarosan ő is kijöhet.
Már a 10. helyen, 1:42.145-tel 2,1 másodpercre van a továbbra is vezető Vetteltől.
Meglehetősen tetszetős kört rakott össze a spanyol a hiperlágyakon, 1:41.031-gyel 1 másodpercre megközelítette Vettelt. Még a negyedik volt, amikor átszelte a célvonalat, de Pérez szinte azonnal megelőzte. A két Force India a 3. és a 4. helyen áll jelenleg.
Ő volt az első, aki időmérő-szimulációt futott a hiperlágyakon, 1:38.054-nél állította meg az órát, amivel 7 tizeddel ment jobbat, mint Räikkönen tegnap.
A holland is megérkezett, első mért körét kezdte a lágyakon 25 perccel az edzés vége előtt.
Övé a legjobb idő eddig a lágyakon, 1:40.826-tal a két Ferrari mögé jött be első nekifutásra.
"Fura hangok jönnek a motorból" - jelentette a Red Bull pilótája a csapatrádión. Vettel közben újabb időmérős kört ment, lila első szektor után 7 tizeddel maradt el saját legjobbjától.
A finn 1:38.416-ot futott saját időmérős körén, 362 ezreddel maradt el Vetteltől.
Ocont egy kicsit figyelmetlenül engedte ki a Force India, nem sok híja volt hogy nekimenjen Magnussennek.
A Mercedes világbajnoka is megejtette időmérős körét a hiperlágyakon, 684 ezreddel volt lassabb Vettelnél, Bottas 4 századdal mögé jött be.
"A motor magától használja a motorféket, olyan mérges vagyok emiatt" - mondta a rádióba. Ez a féktávokon nem segít, gyakorlatilag kiszámíthatatlanná teszi az autó viselkedését.
Vettelnek nem sikerült, a Mercedes pilótája azonban képes volt másodjára gyorsabb kört menni a hiperlágyakon. 1:38-558-as ideje még így is 5 tizeddel lassab Vettelénél.
Úgy tűnik, a Mercedesekben egynél több kör is van a leglágyabb keveréken, a finn 1:38.603-mal 549 ezredre van Vetteltől, maradt a negyedik.
Daniel Ricciardo feje sok mindent elárul arról, mit élnek át a pilóták a 60 fokos pilótafülkében ülve Szingapúrban. Itt ráadásul nem is a pályán, hanem a garázsban van és hűti magát.
A spanyol 1:40.254-et futott a hiperlágyakon. Ne feledjük azonban, többek között a két Red Bull sem szimulált még időmérős kört.
Egyikük sem tudott bejönni a Mercedesek elé, Ricciardo 1:39.186-tal az ötödik, Verstappen 1:39.265-tel a hatodik.
Egy kicsit több visszajelzést kért tőle a csapat, mire a holland azt válaszolta: „a visszajelzés az, hogy a termék az autó hátuljában nem úgy működik, ahogy akarom.”
Ericssonra húzta rá majdnem a kormányt, kissé frusztráltnak tűnik.
Ennyi volt, leintették az edzést, a két Ferrari végzett az élen Vettel-Räikkönen sorrendben. Tartsanak velünk a 15 órakor kezdődő időmérő edzésen is, a viszontlátásra!