Nem ilyen kezdésről álmodtak a Forma-1-es csapatok Austinban, a többnyire napsütötte és meleg texasi versenyen ugyanis esős időjárás fogadta őket, a pálya az első szabadedzés kezdetétől fogva vizes volt. Nem is siették el a munka érdemi részének megkezdését és bő 25 percig mért kört sem futottak, csupán a pálya állapotát mérték fel egy-egy tapogatózó installációs kör erejéig.
A csendet a már intermediate abroncsokon pályára hajtó Red Bullok törték meg, akik egy ideig azzal szórakoztatták a népet, hogy Max Verstappen és Daniel Ricciardo egymással pingpongozva javította meg a másik idejét. Nem sokkal később Valtteri Bottas, valamint a két Ferrari is megjelent, a Mercedes finnje pedig át is vette a vezetést Ricciardótól, de mielőtt két lila szektor után befejezhette volna az újabb körét, félbeszakították az edzést.
A piros zászlót Charles Leclerc csalogatta elő, miután megpördült a 8/9-es kanyarkombinációban, majd a bukótéren átvágva úgy tért vissza a pályára, hogy teleszórta az ideális ívet kaviccsal.
Fernando Alonso reakciójából úgy tűnt, szerinte ez még nem lett volna elég indok a megszakításra, a csapatrádióban nevetve konstatálta a kényszerszünet okát.
Tízperces várakozás után folytatódott a körözés, Bottas mellé pedig megjött Lewis Hamilton is, aki második mért körével rendesen odapörkölt és 1:47.502-es idejével mérföldekkel megelőzött mindenkit. A négyszeres világbajnok nem vitte túlzásba, mindössze 6 kört tett meg a másfél óra alatt, de így sem tudta senki letaszítani az első helyről.
A Ferrari a Toro Rosso után a mezőny második legszorgalmasabb csapatának bizonyult, ennek oka vélhetően az új aerodinamikai fejlesztések összehasonlítása volt,
Kimi Räikkönen az új, Sebastian Vettel a régi padlólemezzel körözött.
Mindketten sokat csúszkáltak, Vettel többször is meglátogtta a bukóteret, legjobb köre pedig pár század híján 2 másodperccel maradt el Hamilton idejétől, és csupán az ötödik helyre volt elég. Räikkönen közvetlenül csapattársa mögött zárt, így a vörösöket mindkét Red Bull megelőzte. A bikások Verstappen-Ricciardo sorrendben a harmadik-negyedik helyet foglalták el a két Mercedes mögött.
A piros zászló mellett Esteban Ocon bokszutcában bemutatott manővere okozott még némi izgalmat, a francia pilóta elmérte a helyét, és továbbcsúszott, ami miatt a szerelőknek úgy kellett elugrania az autója elől. Az első szabadedzés legfontosabb híre a két Toro Rosso motorcseréje volt,
a Honda változtatott az erőforrásán, így Pierre Gasly és Brendon Hartley is a mezőny végéről lesz kénytelen rajtolni vasárnap.
A gyakorláson beugrókat is köszönthettünk, az eredeti tervekkel ellentétben három helyett azonban csak kettőt, a Force India az utolsó pillanatban ugyanis úgy döntött, hogy inkább Abu-dzabiban biztosít lehetőséget Nicholas Latifinek, hogy inkább száraz pályán körözhessen. A McLarennél Lando Norris, a Toro Rossónál Sean Gelael ült autóba Stoffel Vandoorne, illetve Hartley helyett, előbbi a 12. helyen, utóbbi a mezőny végén zárt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.07.19. - 13:30Hungarian Grand Prix - 1st Practice |
2024.07.19. - 17:00Hungarian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.07.20. - 12:30Hungarian Grand Prix - Last Practice |
2024.07.20. - 16:00Hungarian Grand Prix - Qualification |
2024.07.21. - 15:00Hungarian Grand Prix - Race |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az USA Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében. Addig, amíg nem vált zöldre a bokszutca végén a lámpa, elolvashatják előzetesünket a szezon 18 futamáról. Ebből az is kiderül, hogy miben reménykedhet Sebastian Vettel, aki minden bizonnyal szeretné megakadályozni Lewis Hamiltont abban, hogy már Austinban bebiztosítsa a bajnoki címet.
Már a csütörtöki sajtónapról készült képeket böngészve is látszott, a versenyzők és csapattagok bizony kabátban grasszáltak a többnyire napsütéshez és meleghez szokott austini bokszutcában, péntekre azonban az eső is megérkezett a pályára.
---- separator ----gallery-content-type:bc7ce0d1-a377-4af1-85fa-c9ce362fb001---- separator ----A wokingiak azzal keltettek feltűnést az USA Nagydíj előtt, hogy bejelentették a Coca-Colát, mint új szponzorukat. De nem csak ők, hanem a Toro Rosso is új logóval az autóján gurul ki az austini aszfaltcsíkra, a Red Bull testvércsapata a KFC gyorsétteremláncot népszerűsíti.
Mindössze 16 fokot mutatnak a hőmérők Austinban, ahol helyi idő szerint délelőtt 10 óra van. A pálya hőmérséklete 17,4 fokos, a páratartalom 95%, és továbbra is esik, áll a víz a pályán.
Vélhetően az időjárás miatt döntött úgy a Force India, hogy az eredeti tervekkel ellentétben mégsem ülteti autóba Nicholas Latifit, a csapat harmadik számú pilótáját, aki ehelyett Abu-dzabiban kap lehetőséget az első szabadedzésen. Ehhez ilyenkor engedélyt kell kérni az FIA-tól, mivel előre le kellett adni, hogy kik vezetnek az első gyakorláson.
Már csak csöpög, így reménykedhetünk benne, hogy láthatunk autókat a pályán, és nem a garászban tölti mindenki a reggelét.
Ebben a pillanatban elindult a 90 perces gyakorlás, Marcus Ericsson az első autó a pályán, a kék jelzésű vizes pályára alkalmas abroncsok vannak az autóján.
Több csapatnál is vannak beugrók, úgy tűnik Latifi az egyetlen, aki végül nem vezethet, a Toro Rossónál Sean Gelael, a McLarenben a jövő évi pilóta Lando Norris foglalhat helyet az első edzésen, utóbbi már ki is hajtott a pályára.
Már kilencen is kihajtottak a pályára, az élmezőnyből Valtteri Bottas jelent meg egyedül, mért körre azonban egyelőre senki nem vállalkozik, helyette sorban visszatérnek a bokszba.
Óvatosak a csapatok, de a víz mennyisége is indokolja, hogy még az intermediate abroncsokat sem próbálta ki senki, egytől egyig a kék oldalfalú kerekeken hajtanak ki a bokszból a pilóták.
Tizenhatan már megtettek installációs kört, a két Red Bull, Alonso, Leclerc és Pérez azok, akik még egyszer sem merészkedtek ki a pályára. Mért köre továbbra sincs senkinek.
Ezt igyekeznek is megünnepelni, Kevin Magnussen például egyedi sisakfestéssel vágott neki a hétvégének.
Nico Hülkenberg volt az első vállalkozó szellemű pilóta, aki intermediate gumikon hajtott ki a pályára, de már vissza is tért a bokszba.
Nyilván senki másnak sem, a vörösöknek azonban talán különösen, mivel számos újítással, köztük egy új padlólemezzel készültek erre a versenyre, ilyen körülmények között azonban nem tudják letesztelni annak hatékonyságát.
Már csak négy olyan versenyző maradt, aki nem járt még a pályán, a spanyol ment egy kört a vizes pályára való abroncsokon és visszatért a garázsba.
Új turbó, MGU-K, MGU-H és belső égésű motor kerül a Toro Rosso pilótájának autójába, aki így az időmérős eredményétől függetlenül a rajtrács végéről lesz kénytelen rajtolni a vasárnapi versenyen.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere felfigyelt rá, hogy jelenleg a finn pilóta autóján van csak rajta az új padlólemez, Vettel a régivel megy azért, hogy össze tudják hasonlítani a két változatot.
Nemcsak, hogy megjöttek, de egyből az intermediate abroncskon hajtottak pályára, ráadásul mért kört is futottak, Verstappen vezet 1:53.644-gyel. Ő és Ricciardo is elég sokat csúszkál.
Ha már Magnussen amerikai stílusú fejvédőjét megmutattuk, úgy járja, hogy ugyanezt megtegyük a Haas másik pilótájával is. Íme Grosjean új dizájnja a csapat hazai futamára.
A két Red Bull folyamatosan szorítja lejjebb a lécet, Verstappen 1:50.642-nél tart, Ricciardo 8 tizeddel lassabb nála.
Elsőként ment be 1:50 alá, 1:49.386 az új mérce. Közben többen is kijöttek, hamarosan Bottastól is láthatunk egy mért kört.
Szétválasztotta a két Red Bullt a Mercedes finnje, mindössze 142 ezreddel maradt el Ricciardótól, aki Verstappennel együtt időközben visszatért a bokszba.
Időközben kiderült, hogy mindkét Toro Rossó a rajtrács végéről kénytelen rajtolni, miután a Hondánál apró módosításokat eszközöltek a motorban a Japán Nagydíj után, ami miatt új egységet kellett beszerelni.
Igen óvatos volt az első mért körében a német, 1:53.509-cel több mint 4 másodperccel maradt el Ricciardo idejétől, amelyet időközben Bottas 580 ezreddel megjavított és 1:48.806-ra változtatta a legjobb időt.
A Ferrari finnje az ötödik, 3,2 másodperccel lassabb Bottasnál.
A Ferrari pilótája az egyes kanyarban csúszott ki a bukótérbe, Leclerc pedig a második szektorban forgott meg, ami miatt a kavicságyon is át kellett hajtania.
Megállították az edzést a Leclerc által a pályára felhordott kavicsok miatt, amelyek szó szerint beterítették az ideális ívet. Takarítás következik.
A spanyol világbajnok a rádión érdeklődött, hogy miért a piros zászló, majd nevetve nyugtázta mérnöke válaszát, hogy a pályára került kavicsok miatt kellett visszatérnie a bokszba.
Az oválpályás versenyekről jól ismert nagyteljesítményű turbinával, valamint egy utcaseprőhöz hasonlító teherautóval a kavicsok nagy részét már eltávolították, vélhetően hamarosan folytatódhat a körözés.
40 perc van hátra, amikor újraindult az edzés, Ricciardo és Hamilton már a pályán.
A harmadik helyen kezdett a Mercedes négyszeres világbajnoka, 1:50.015-öt futott az intermediate gumikon, 1,2 másodperccel volt lassabb csapattársánál.
Nem sokkal, mindössze 41 ezreddel maradt el Bottastól. Mögötte Ricciardo, Hamilton, Sainz, Magnussen a sorrend.
1:47.502 az új legjobb idő, ami 1,3 másodperccel volt jobb Bottas korábbi idejénél.
Ez ilyenkor és főleg ilyen körülmények között persze nem sokat jelent, de ritka látvány a wokingiak autóit a 7. és a 8. helyen látni az eredménytáblázaton. Alonso van előrébb, Norris mögötte.
Meleg pillanatot úszott meg a holland, amikor megcsúszott a gyors jobbos 18-as kanyarban. Össze tudta szedni az autót a bukótérből.
Végre sikerült elmozdulnia a 19. helyről és feljött Räikkönen mögé, az ideje 3,2 másodperccel marad el Hamiltonétól. Räikkönen időközben a forgalommal birkózik és majdnem nekicsúszott az egyik Williamsnek.
Szemmel láthatóan küzd az autójával a 2007-es világbajnok, kis túlzással többet megy keresztbe, ment előre. Ez az idején is meglátszik, hiába próbál közelebb férkőzni a Mercedesekhez, egyelőre nem sikerül neki.
Már megelőzte Räikkönent, legutóbbi körében pedig 1:49.489-et ment, ami azonban továbbra is jóval lassab Hamiltonnál.
A bokszba érkezett vissza a Force India pilótája, de túlcsúszott a helyén, a szerelőknek úgy kellett félreugrania. Az austini bokszutca egyik fele beton, ami szemmel láthatóan csúszósabb az aszfaltnál.
Úgy tűnik, nem tervez több kört megtenni az első szabadedzésen, sisak nélkül beszélget a garázsban. Vettel eközben tovább köröz, az előbb ismét elrontotta az első kanyart és továbbment a bukótérbe.
Vettel is bejött, jelenleg csak a két Williams és az utolsó helyen tanyázó Sean Gelael köröz a Toro Rossóban.
A Haasnál nagyon komolyan veszik a hazai futamot, Grosejan és Magnussen nem csak új sisakdesignnal, hanem különleges cipővel is készült.
Sean Gelael helyét a Sauber pilótája vette át és csadtlakozott a két Williamshez, jelenleg ez a három autó köröz, miközben már csak 7 perc van hátra. Hamilton közben eltűnt a Mercedes motorhome-jában.
Igyekeznek minden percet kihasználni a fejlesztések összehasonlítására, így előbb Räikkönen, majd Vettel is kigurult kopott intermediate-eken.
Oconnal meccseltek a kanyargós harmadik szektorban, végül a finn jött ki győztesen a párbajból.
Ebben a pillanatban leintették a végére igencsak elcsendesedő edzést, amelyet Lewis Hamilton 1,3 másodperccel zárt az első helyen Valtteri Bottas előtt. A két Red Bull követte a Mercedeseket, a Ferrarik az ötödik és a hatodik helyet foglalták el Vettel-Räikkönen sorrendben. Tartsanak velünk a magyar idő szerint 21 órakor kezdődő második tréningen is! Viszontlátásra!