A magabiztos kezdés után a Mercedes párosa a második szabadedzésen is legyőzhetetlennek bizonyult Szuzukában, ráadásul Lewis Hamilton még csapattársát, Valtteri Bottast is majdnem fél másodperccel verte.
A tréninget többen is közepes keverékű gumikkal kezdték, a Ferrarik rögtön lágyakkal hajtottak ki, így Sebastian Vettel révén diktálni kezdték a tempót, egészen addig, amíg Hamilton és a Mercedes meg nem érkezett a pályára.
Innentől kezdve a Ferrarik lépéshátrányba kerültek az egykörös tempó terén, Vettel még szuperlágy gumival sem tudott gyorsabb lenni Hamilton lágy gumis eredményénél, ráadásul erre még rá is licitáltak az Ezüstnyilak, amikor ők is megkapták a piros jelzésű abroncsokat.
Az edzés második felében is kegyes maradt az időjárás a mezőnyhöz, nem érkezett meg a várt eső, így a pilóták a versenyszimulációt is teljesíteni tudták.
A Ferrari szempontjából itt is akadt ok az aggodalomra, mert szuperlágy és lágy gumikkal is hólyagosodást tapasztaltak a hátsó kerekeknél. Vettel a rádión elárulta, az edzés végén visszafogta az autója tempóját, Kimi Räikkönen ezt nem kommentálta, de Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is úgy vélte, a Ferrari nem mutatott meg mindent a valós tempójából.
A két Ferrari közé Max Verstappen be tudott ékelődni, de a hosszabb etapokon Vettelhez hasonlóan ő is arra panaszkodott, hogy csúszkál az autója, máskor meg alulkormányzottságot jelentett. A Renault-nál Nico Hülkenberg alacsony fékhőmérsékletekre gyanakodott, de mérnöke szerint más gondja volt, Pierre Gasly pedig több mint 70 percet várakozott a benzinpumpa kijavítására.
Az első edzéshez hasonlóan ezúttal is sok gondot okozott a forgalom,
Bottas megint Gaslyra panaszkodott, Esteban Ocon a McLaren versenyzőjével, Stoffel Vandoorne-nal viaskodott, Lance Stroll pedig Charles Leclerc-t akadályozta, aki Bottashoz és Kevin Magnussenhez hasonlóan kicsúszott a pályáról, de velük ellentétben nem a sikánnál, hanem a Spoonban vétett két alkalommal.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Japán Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! A mostanában ébredőket üdvözöljük, a hajnalban velünk tartóknak köszönjük a kitartást, reméljük, a második tréning is bővelkedik majd izgalmakban.
A francia pilóta az ideális íven araszolt, amikor Hamilton nagy tempóban megérkezett mögé. Elkerülték a balesetet, de nehéz helyzet volt, ezért Gaslyt megrovásban részesítették. Ez neki már a második, ha még egyet kap (akár csak egy himnusz elmulasztása miatt), 10 helyes rajtbüntetést kap.
Az időjárás nem kifejezetten kedvező a fotósok számára, a szuzukai pálya azonban több olyan pontot is kínál, ahol izgalmas képek készülhetnek. Már az első szabadedzés után válogattunk a fotókból.
---- separator ----gallery-content-type:a7e91048-9db8-4046-9022-d8f76324d2f6---- separator ----Úgy tűnik, megkegyelmeznek az égiek a mezőnynek, és hagyják a versenyzőket felkészülni a vasárnapi, várhatóan szintén száraz pályán zajló futamra.
A Racer.com tudósítója megfigyelte, ahogy a finn pilóta átviharzott a paddockon, kiosztott egy aláírást, de a többit megúszta, majd bevonult a női vécébe.
Nem sietnek a versenyzők, az eső valószínűsége egyelőre 20%, a lelátón pólóban üldögélnek a nézők.
Alonso az első a pályán közepes keverékű gumikkal. Természetesen rajtgyakorlattal kezd. Vandoorne és Grosjean is követi, ugyanezzel a keverékkel.
A frissen felmatricázott két Ferrari nem követi a többiek sormintáját, ők a közepes keverékű gumik helyett a lágyakat kapták meg.
A lágy gumiknak köszönhetően egyelőre természetesen ők vezetnek, Vettel 1:29.971-gyel vezet, Räikkönen 1:30.003-mal kezdett. Magnussen, Ericsson és Hülkenberg is lággyal ment ki a pályára.
A német pilóta 1:29.398-ra gyorsult, bő fél másodpercet faragott, így 0,605 másodperccel vezet Räikkönen előtt. A Mercedesek még nem léptek pályára, ahogy a két Red Bull sem.
A híd előtt csúszott ki az aszfaltozott bukótérbe, de tudta folytatni az útját. Gasly autóján közben a Sky Sports szerint műszaki hiba ütötte fel a fejét.
Räikkönen és Hartley is kiszélesítette a pályát, ezzel mindketten időt vesztettek. Az első tréningen Ricciardo is megtette ezt, most első mért körének befejezésére hajt.
A Mercedes pilótája 1:29.803-mal a 2. helyen kezdett, lágy gumikkal, Hamilton viszont az élre állt 1:29.005-tel, Vettelénél 393 ezredmásodperccel jobb idővel.
Ricciardo most fejezte be az első etapját, 1,2 másodperc a hátránya Hamilton mögött, Verstappen még igyekszik, de egyéni legjobb középső szektorral is csak 1,4 másodpercre van a Mercedes mögött.
A japán Mercedes-szurkolók örömére a világbajnoki címvédő 1:28.911-re gyorsult, Bottas egyelőre 1:29.593-mal a 3. helyezett.
"Csodás ez a pálya! Tökéletes ez a nap" - örvendezett a rádión. Mérnöke azt mondta, örül, hogy Hamilton élvezi a vezetést.
A Sky Sports riportere, Ted Kravitz szerint a Ferrari pilótái egyelőre még nem elégedettek a balansszal. Úgy tartják, hogy a lágy gumi holnap túl lassú lehet ahhoz, hogy a Q2-ben is használják.
Vettel és Ricciardo szuperlágy gumikra váltott, Räikkönen használt lágyakkal van kint.
A német pilóta 1:29.050-re javított a piros jelű szuperlágy gumikkal, de még mindig csak a 2. helyezett Hamilton mögött. Ricciardo feljött a 3. helyre szintén szuperlágyakkal, de a hátránya 6 tizedmásodperc.
Ocon elengedte Vandoorne-t, de a McLaren pilótája megint lelassított előtte, ezért Ocon gesztikulált és mérgelődött a rádión. A sikánban Leclerc kívülről megpróbált elmenni Stroll mellett, de a Williams pilótája nem engedte el.
Bottas kiszélesítette a pályát a Degner 2-nél, utána inkább visszavett a tempóból.
Hamilton majdnem 7 tizedmásodpercet vert az eddigi legjobbjára, 1:28.217-nél jár, Bottas 461 ezredmásodperces hátránnyal követi. Hamilton megint 8 tizeddel Vettel előtt tart.
Egy mért körön legalábbis bottal sem ütik a Mercedes nyomát a Ferrarik, a hosszabb etapok eredményeit az Esélylatolgatásunkban elemezzük.
Még az egykori F1-es pilóta, a Sky Sports szakértője, Martin Brundle is láthat drukkereket a lelátón, pedig (gyaníthatóan egészségügyi okokból) el sem utazott Japánba.
Több csapat is kiküldte a pilótáit a pályára, most futják a vasárnapi futam szempontjából igen fontos versenyszimulációkat a szuperlágy gumikkal.
A benzinpumpával küszködtek eddig a Toro Rossónál, bő egy órája vesztegel Gasly autója a bokszban. A francia pilóta most ült be.
A hosszú etapokon egy kicsit megpihenhetnek, ilyenkor úrrá is lesz rajtuk a jetlag miatti fáradtság. Egy kis drukkolás rájuk fér!
A rádión azt mondja, úgy csúszkál az autója, mintha ralikrosszozna. A mérnöke szerint a Dunlop és a Spoon kanyarban van gond.
Az autója csúszkálása után most azt mondja, a hajtűkanyarban alulkormányzottságot tapasztal. Nehéz lesz kiigazodni a visszajelzésein.
A Renault-nál közben a fékek melegednek túl Hülkenberg autóján.
A francia pilóta most hajtott ki a pályára, szuperlágy gumikkal. Néhány időmérő szimuláció talán belefér neki. Közben Hülkenberg és Bottas is küszködik az autójával.
Vettel autóján mindkét hátsó szuperlágy gumi hólyagosodott, lecserélték őket lágyakra, de nem sokkal később ugyanez látható a lágyakon is.
A Japán Nagydíjon gyakran kétszer kell kereket cserélni, Cyril Abiteboul azonban a Sky Sportsnak azt mondta, ők megpróbálnak majd csak egyszer kiállni, mert ezt gyorsabb taktikának tartja.
Visszafogott stílusban csak annyit mondott, hogy Gasly "megállt" a versenyvonalon. A francia pilótát Hamilton feltartása miatt az első tréning után már megrovásban részesítették.
A két Mercedes zárta az élen a második szabadedzést is Szuzukában, mögöttük jelentős hátránnyal Vettel és Verstappen végzett. Nemsokra összefoglaljuk az eseményeket, addig köszönjük szépen a figyelmet!