Hamilton behúzta a második edzést is az austini esőben
2018. október 19. 20:54
Kényszerű várakozássá sorvasztotta az eső az USA Nagydíj második szabadedzését, mivel a szabályok által meghatározott számú, kevés esőgumi miatt a csapatok a nedves pályát látva inkább a bokszban maradtak. A csendet két olyan pilóta törte meg, akik nem vettek részt az első szabadedzésen, ezért tapasztalatot kellett szerezniük a pályán.
Brendon Hartley eleinte extrém esőgumival kezdett körözni, őt Sean Gelael váltotta a Toro Rossóban az első szabadedzésen, míg Stoffel Vandoorne helyét Lando Norris vette át. Hartley hosszú etappal kezdett, egy ideig természetesen vezetett, aztán Kimi Räikkönen is megmutatta magát, és átvette az 1. helyet.
A kisebb istállók eleinte még a pálya állapotának javulásával sem tudták megdönteni Räikkönen eredményét, de az eső elállta után egyre többen kimerészkedtek az aszfaltra, így nemsokára már az intermediate abroncsok is előkerültek. Ezzel futott remek kört Pierre Gasly, ez végül a 2. helyre volt elég, mivel
Lewis Hamilton tempójára ezúttal sem volt senkinek sem válasza.
Hamilton bő 1 másodperces előnnyel zárta a tréninget, pedig csak néhány körre ment ki a pályára, és még arra is maradt energiája, hogy mérnökével viccelődjön a bokszutcába visszatérve. A brit pilóta csak az utolsó 10 percet használta fel, csapattársa viszont egyáltalán nem ült autóba.
A Ferrarinál mindkét versenyző edzett, Sebastian Vettel a körülményeket megfelelőnek nevezte, a gumikat viszont nem, valószínűleg azért, mert használt szettet kapott az autójára, amik már nem működtek az elvárásai szerint. A német pilóta helyzetét nehezíti, hogy rajtbüntetést kapott, mert az első szabadedzésen nem lassított eléggé hirtelen a piros zászlók megjelenésekor.
A Red Bullnál is csak Max Verstappen végzett érdemi munkát,
Daniel Ricciardo autóján dolgoztak a szerelők. Ezt lényegében kiesés nélkül megtehették, mert az első tréninghez hasonlóan a második sem gazdagította a csapatokat igazán hasznos adatokkal, mivel a futam várhatóan száraz pályán zajlik majd.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.07.19. - 13:30Hungarian Grand Prix - 1st Practice |
2024.07.19. - 17:00Hungarian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.07.20. - 12:30Hungarian Grand Prix - Last Practice |
2024.07.20. - 16:00Hungarian Grand Prix - Qualification |
2024.07.21. - 15:00Hungarian Grand Prix - Race |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az USA Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Bemelegítésként ajánljuk figyelmükbe az első tréning összefoglalóját!
A futam viszont várhatóan száraz lesz, így a mezőnynek jót tenne, ha felszáradna az aszfaltcsík.
---- separator ----gallery-content-type:747ee7dc-1782-4a52-8266-5cce9c6a5ed0---- separator ----Beidézték a sportfelügyelők, a gyanú szerint nem lassított eléggé az első szabadedzésen, amikor piros zászlóval megszakították a tréninget. Ocon ezért három rajthelyes büntetést kapott Japánban.
Esik az eső, és a csapatoknak spórolniuk kell a gumikkal, így valószínűleg a körszámok terén ma nem döntünk rekordokat.
Charles Leclerc még az első szabadedzésen pördült meg, vissza tudott jönni a pályára, de a felhordott kavics miatt piros zászlóval megszakították a tréninget.
A Safety Cart elküldték pályabejárásra, több ponton is lehetett látni, ahogy áll a víz a pályán, aquaplaning is volt, de mégis zöld utat kapnak a pilóták, ha szeretnének edzeni.
Még mindketten az előző csapatuknál versenyeztek, amikor Hamilton levadászta Vettelt a 2012-es futam megnyeréséért. Bár DRS-sel történt, így is viszonylag szép manőver volt.
Ma aligha fognak a forgalomra panaszkodni. Szegény szurkolók három évvel ezelőtt is pont így jártak Austinban.
Mivel egyelőre senki sem ment ki a pályára az első 10 perc alatt, van idő elemezni Sebastian Vettel piros zászlós esetét az első tréningről. A Sky Sports bemutatta a visszajátszást a belső kamerából, ezen az látható, hogy Vettel mérsékelte a tempót, de az nem derült ki, hogy túllépte-e az ilyen esetre előírt miniszektor-időket.
A Pirelli ezen a hétvégén is megautóztatja a VIP-kat McLarenekkel és Mercedesekkel, természetesen az utcai autóikkal. Az élménykörök alatt még jobbak voltak a pályaviszonyok.
Karaoke-znak a garázsban várakozás közben, éppen Verstappen személyi edzője próbált előadni egy magánszámot. A Mercedesnél felbukkant Esteban Gutiérrez, akit szimulátorpilótaként alkalmaznak.
"Verstoppernek" nevezték el azt a hurkát, amit azért helyeztek el a pályán, hogy megakadályozzák Max Verstappent, hogy a pályát levágva előzzön, ahogy azt tavaly próbálta Kimi Räikkönen ellen.
"Esetleg jönne valaki játszani?" - tették fel a kérdést a Twitteren. A válasz nem, a pilóták egy része még be sem öltözött.
Ez kis lépés lehet előre, de közben úgy tűnik, a körülmények még rosszabbak, mint voltak.
Keverték már a kávét fúrógéppel? Az F1 mindig is az innovációról szólt...
Döntés még nincs, de jó esély van arra, hogy megbüntetik Sebastian Vettelt piros zászló alatti gyorshajtás miatt. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke "vacaknak" nevezte a szabályt, ellenezte, hogy ezzel befolyásolják az időmérő eredményét, és inkább jótékony célú pénzbüntetést javasolt.
J. R. Hildebrand turistának öltözve beszélget a kétszeres világbajnokkal. Hildebrandnak 2011-ben egy kanyar kellett volna, hogy megnyerje az Indy 500-at.
Brendon Hartley is bekászálódott a Toro Rossóba. Lassan az edzés feléhez érünk, de autó még nem volt a pályán.
A pályán lévő pocsolyákon mintha úgy látszana, hogy kezd elállni az eső. Pár perccel ezelőtt egy műholdkép azonban nem erről árulkodott.
42 perc van hátra, végre megjelent az első autó a pályán! Mondani sem kell, extrém esőgumit szereltek a Toro Rossóra.
Már két autó kezdte falni a kilométereket a pályán, Hartley után Vandoorne is kimerészkedett, szintén extrém esőgumival.
Visszakapta az autóját Sean Gelaeltől, és 1:58.773-mal megtette az első mért körét az idei USA Nagydíjon. Hasonló cipőben jár Stoffel Vandoorne is, ő Lando Norris miatt hagyta ki az első tréninget.
A Ferrari pilótája 1:53.443 alatt ért körbe, és ez öltözésre készteti Vettelt is, aki most ül be azautójába. Verstappen egyelőre civilben beszélget.
A Toro Rosso pilótája már csak 1,9 másodpercre van Räikkönen 1:53.443-as körétől. Gyűjti a kilométereket, miután a délelőtti tréninget kihagyta. Csatlakozott hozzá Szergej Szirotkin is.
Hartley 1,7 másodpercre csökkentette hátrányát Räikkönenhez képest, Szirotkin egyelőre 2 másodpercre van, Stroll 2,2-re. A következő jelentkező Charles Leclerc.
Valószínűleg javul a pálya állapota, mert Hartley és Stroll is feljött 1,2 másodpercen belülre Räikkönenhez képest. Ericsson elsőre 1,4-et kapott a Ferrari-pilótától.
Még az első szabadedzésen történt, hogy Ocon kissé elmérte a fékutat a bokszbeállás előtt, de a szerelők szerencsére vették a lapot.
Hartley-énál újabb fejlesztések vannak az autóján, de így is figyelemre méltó, hogy a francia pilóta 1:53.295-tel, az első próbálkozásra átvette a vezetést. Hartley egyelőre 8 tizedmásodperces hátránnyal a 3. helyezett.
Szergej Szirotkin megkapta a zöld jelzésű gumikat. Ez kicsit korainak tűnik, de Szirotkin egyelőre nem csúszkál vészesen.
A Toro Rosso pilótája már 1:52.751-nél tart, Szirotkinnak viszont szóltak, hogy túl nedves a pálya, ezért abbahagyhatja a körét. Ő azért befejezte, de továbbra is a leglassabb azok közül, akik már futottak mért kört.
Hamilton is készülődni kezdett, az utolsó 10 percben várhatóan ő is megmutatja magát. Vettel már a mért körét kezdi.
Ennek ellenére Hamilton is a zöld jelzésű abroncsokkal hajt a pályára, és Ricciardo is ezt a példát követi. Hartley elfékezte magát és a célegyenes végén a bukótérből jött vissza.
A Renault pilótája 1:52.208-cal átvette a vezetést, de nem sokáig, mert jött Gasly, és 1:50.199-et ért el, szintén interekkel. Ricciardo autóját szétszedték a szerelők.
Bottas be sem ült az autóba, Hamilton viszont 1:48.716-ot ért el, ezzel 1,483 másodperces előnnyel vezet Gasly és 1,5 másodperccel Verstappen előtt. Vettel szerint a körülmények rendben vannak, de a gumik szerinte "nem nagyszerűek."
Még viccelődni is volt kapacitása a mérnökével a levezető körön. Kisebb meglepetésre Pierre Gasly érte el a 2. helyet a tréningen, de az eredményekből ma nehéz lesz következtetéseket levonni.
Köszönjük szépen a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval és a reakciókkal!