Hamiltoné a pole a francia thrillerben, Leclerc tündökölt a Sauberrel
2018. június 23. 15:48
A fenyegető eső miatt feszült izgalmakat hozott a Francia Nagydíj időmérő edzése, a végeredményen ez azonban nem látszik: Lewis Hamilton folytatta a hétvégi remek sorozatát, mindhárom időmérő harmadot az élen zárta, így megszerezte a pole pozíciót a vasárnapi futamra. Ezért azonban keményen meg kellett dolgoznia, mert Valtteri Bottas mindössze bő egy tizedet kapott tőle.
„Ez nem volt rossz – mondta Hamilton az edzés után. – Az időmérő mindig nehéz, a Q3 nem is sikerült látványosan jól. A Q1 és a Q2 összejött, a Q3 úgy-ahogy” – tette hozzá. – Gyönyörű ez a hely, izgatottan érkeztem ide és [a munkatársaim] számára is nagyszerű, hogy az élre jutottunk.”
Bottas úgy érezte, a Q3-ban az utolsó etapja során nem futott rossz kört, „de nem is volt tökéletes.” Elismerte, az egész hétvégén nehezére esett, hogy tökéletes köröket rakjon össze. Az új Mercedes motorral kapcsolatban azt mondta, „frissnek és erőteljesnek” érzi azt, az első sor kisajátítását pedig jó érzésként élte meg.
A Mercedes pilótái ezzel teljesítették Niki Lauda pénteki kívánságát,
mivel a csapat elnöke azt remélte, hogy a továbbfejlesztett, 2.1-es verziószámú erőforrással visszaszerzik a csapatnak a mostanában ritkán elfoglalt pole pozíciót. Ennél jobban nem is szerepelhettek volna, de a pontverseny éllovasa, Sebastian Vettel is résen volt és a 3. helyet érte el.
Vettelnek az edzés elején akadtak nehéz pillanatai, előfordult, hogy közel került a kieső helyekhez, de a megfelelő pillanatokban mindig remek körökkel hozta vissza magát a játékba.
A Q2-ben úgy tűnt, hogy akár még Hamiltonra is veszélyes lehet. Ez most nem így történt, a futamon viszont turpisságra készülnek, mert a Ferrarik a Mercedesekkel és a Red Bullokkal ellentétben nem szuperlágy, hanem ultralágy gumikkal indulnak, de száraz pályán várhatóan így is csak egyszer cserélnek majd kereket.
„Nehéz volt eltalálni a megfelelő balanszt. Próbáltam mindent kisajtolni az utolsó próbálkozásból, de így utólag már úgy tűnik, hogy túl keményen nyomtam. Az ember próbál itt-ott találni egy kis időt, de aztán megcsúszik, letér az ívről, időt veszít, ahelyett, hogy nyerne. Az első próbálkozás után láttam, hogy egy igazán csodálatos körrel talán lehet esélyem, de ez nem jött össze.”
Végül is, elégedett vagyok a 3. hellyel, mert az autónak a versenyen jónak kellene lennie.”
Noha a szabadedzéseken ezúttal is Kimi Räikkönen szerepelt jobban, Franciaországban sem tudta átmenteni a formáját az időmérőre, és a Q3-ban, amikor igazán számított, nem tudott tiszta köröket összerakni, így Vettel és közé a két Red Bull is beékelődött. Räikkönen kénytelen beérni a 6. rajtkockával.
Miközben az eddigi utolsó Francia Nagydíj 2008-as győztesének Paul Ricardon nem jött ki a lépés, utódjelöltje, Charles Leclerc ismét tündökölt az időmérőn. Frederic Vasseur, a Sauber csapatfőnöke már a Q2 végén is az asztalt csapkodta örömében, amikor Leclerc a 10. helyen bejutott a harmadik harmadba, de a monacói fiatal erre is rátett egy lapáttal a Q3-ban.
Leclerc mindkét Haas-t megelőzte ugyanazzal a Ferrari erőforrással, így a 8. helyről rajtolhat vasárnap.
Ehhez az is kellett, hogy Romain Grosjean ismét összetörje az autóját, ezért a Q3-ban néhány percre előkerültek a piros zászlók. Bár később is tudtak javítani a pilóták, az első hat helyezett sorrendje az újraindítás után már nem változott, Räikkönen hiába próbálkozott több alkalommal is gyorskörrel.
A franciák számára felemásan alakult az időmérő, hiszen a monacói Leclerc sikere mellett csak az egyik Renault jutott be Carlos Sainz révén a Q3-ba, Grosjean a baleset miatt csak a 10. lett a 11. helyen kieső Esteban Ocon, valamint a 14. helyezett Pierre Gasly előtt. Kettejük közé a másik renault-s, Nico Hülkenberg és a csapattársától ismét vereséget szenvedő Sergio Pérez ékelődött be.
Az edzés legnagyobb csalódását a McLaren hozta össze azzal, hogy Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne is kiesett a Q1-ben,
így csak a 16-17. helyről rajtolhatnak majd, miután a 17. helyezett Brendon Hartley-t motorcsere miatt a mezőny végére sorolják majd. Nem fordult jobbra az egyre kínosabb szezont élő Williams sorsa sem, Szergej Szirotkin és Lance Stroll simán, Vandoorne mögött majdnem fél másodperces hátránnyal az utolsó lett, ráadásul Stroll vadul átugratott a sárga kerékvetőkön is.
Percről percre közvetítésünk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.09.20. - 11:30Singapore Grand Prix - 1st Practice |
2024.09.20. - 15:00Singapore Grand Prix - 2nd Practice |
2024.09.21. - 11:30Singapore Grand Prix - Last Practice |
2024.09.21. - 15:00Singapore Grand Prix - Qualification |
2024.09.22. - 14:00Singapore Grand Prix - Race |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Francia Nagydíj időmérőjének élő közvetítésében! A harmadik szabadedzést elmosta az eső, az időmérő előtt viszont száradni kezdett a pálya. Ross Brawn nemrég azt nyilatkozta a Sky Sportsnak, hogy az időmérő derekán újabb zivatar jöhet. Nem fogunk unatkozni!
Az alábbi képek ugyanazon a ponton készültek Fernando Alonsóról. Ennyi a különbség a pénteki és a szombati időjárás között.
Craig Slater, a Sky Sports riportere szerint nem igazak azok a sajtóértesülések, amelyek szerint Adrian Newey a Renault-hoz igazolhat. A McLaren érdemben nem kommentálta, hogy ajánlatot tettek Daniel Ricciardónak, az viszont elképzelhető, hogy az ausztrál pilóta helyet cserél Carlos Sainz-cal. Toto Wolff nemrég arra utalt, hogy Lewis Hamilton szerződtetését hamarosan bejelentik és elégedett Valtteri Bottas munkájával is.
Kérdés, hogy nem jön-e újabb zápor.
Ő az egyetlen a mezőnyben, aki minden alkalommal elverte a csapattársát az időmérőn. Vandoorne-t ráadásul azért is elővették a McLarennél, mert rendszeresen pozíciókat veszít a rajt után. Íme a pilóták háziversenye az időmérőkön.
Ferrari: Vettel-Räikkönen 6:1
Mercedes: Hamilton-Bottas 4:3
Red Bull: Ricciardo-Verstappen 3:4
McLaren: Alonso-Vandoorne 7:0
Renault: Hülkenberg-Sainz 5:2
Haas: Magnussen-Grosjean 4:2 (Grosjean a kanadai időmérőn nem vett részt)
Toro Rosso: Gasly-Hartley 3:3 (Hartley a spanyolországi időmérőn nem vett részt)
Force India: Pérez-Ocon 2:5
Williams: Stroll-Szirotkin 3:4
Sauber: Ericsson-Leclerc 2:5
Lehet, hogy már annak is örülnek, hogy kiértek a pályára, mivel tegnap és ma is nagy dugók alakultak ki Paul Ricard környékén. Videóklip készült a harmadik szabadedzés eseményeiről.
Karun Chandhok járatta be az egyik 2004-es Williams FW26-ost, amit Juan-Pablo Montoya is vezetett. Ebben még V10-es motor üzemel, 19000-es maximális fordulatszámra és 930 lórerős teljesítményre képes. Ráadásul, mindössze 605 kilogrammot nyom. Legközelebb a goodwoodi Sebességfesztiválon láthatja majd a közönség.
Luke Smith, a Crash.net tudósítója szerint felszáradt a pálya Paul Ricardon, de az eső valószínűsége továbbra is 60%.
Utána viszont bármi megtörténhet, értesült a Sky Sports. Egyelőre kellemes idő van Paul Ricardon.
Szó szerinti és áttételes értelemben is. Pillanatok múlva kezdődik az időmérő, egyelőre napos az időjárás, de az edzés végére megérkezhet újra az eső.
Ultrával indult ki a pályára eddig mindenki: Alonso, Vandoorne, Gasly, Sainz, Leclerc, Ericsson, Stroll, Magnussen, Hartley és Grosjean sietett kifelé. Az aszfalt felszáradt, de jóval hűvösebb a korábbiaknál.
Az első percek után Grosjean áll az élen 1:32.466-tal, úgy tűnik, hogy nem sokat lassult a pálya annak ellenére, hogy Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint az eső a lehető legrosszabbkor érkezett meg a pályára és lemosta a felhordott gumit az aszfaltról.
Néhány szett gumit megspóroltak a csapatok a haszontalan harmadik szabadedzésen, így nincs senki, aki most nem a hétvégi leglágyabb keverékkel kezdene. Hamilton, Räikkönen és a két Red Bull is kint van már.
A Red Bull pilótája 1:31.823-at ért el, de az öröme nem tarthatott sokáig, mert először a két Mercedes, majd Kimi Räikkönen is megelőzte. Most ő áll az élen, Vettel egyelőre csak az 5. helyezett.
A Mercedes pilótája már 1:31.271-nél jár, pedig még igazán fel sem tekerték a motorokat. Az ifjú Verstappen 1:31.531-re volt képes, Räikkönen is 1:31.567-nél tart.
A WTF1 azon viccelődik, hogy Alonso és Vandoorne egyelőre csak a 17-15. helyen áll. Ha így maradna és kiesnének a Q1-ben, valószínűleg nem kapnának jutalom csokit.
A vicc hátteréről itt írtunk bővebben.
A McLaren pilótája egyelőre csak a 13. helyezett, nem egész 1 tizedmásodpercre a kiesőhelytől. Vandoorne csak a 16. helyezett. Kieső helyen (pontosabban a két utolsón) van a két Williams is, Szirotkin a 19. helyezett, Stroll a 20., ráadásul a kanadai pilóta az előbb szó szerint átrepült a sárga kerékvető bagetteken.
Alonso mindössze a 16. lett, az sem vigasztalja majd valószínűleg, hogy már 8:0-ra veri Vandoorne-t az időmérőkön.
16. Fernando Alonso
17. Brendon Hartley (az utolsó helyről indul majd)
18. Stoffel Vandoorne
19. Szergej Szirotkin
20. Lance Stroll
Hartley szerint az 5-ös és a 6-os kanyarban jelentek meg az esőcseppek, a szurkolók már nyitják is az esernyőket.
Ám a kanadai pilótának ez sem volt elég ahhoz, hogy kijusson a Q1-ből. Nagy csalódás a Williams számára, hogy ismét utolsók lettek az autóik.
Ultralágy gumikkal küldték ki a versenyzőiket, a Red Bull és a Mercedes szuperlágyakkal kezd. Érdekesség, hogy az időmérés szerint Räikkönen használt gumikkal ment ki, bár előfordult már, hogy téves információ jelent meg.
Egyre több esőcsepp jelenik meg a kamerák képein és Vettel egyelőre csak a 8. helyezett. Hamilton 6 tizedet vert Bottasra, 1,4 másodpercet az ultralágyakkal haladó Räikkönenre. Verstappent, Ricciardót és Vettelt megelőzte Grosjean és Sainz is.
A német pilóta az egyre csúszósabb pályán is 1:30.953-at ért el, ezzel 0,308 másodpercre feljött Hamilton mögé abszolút legjobb középső szektoridővel. Räikkönen a 3. helyezett, az időmérés szerint továbbra is használt ultralágyakkal, de Christian Horner nemrég azt mondta a Sky Sportsnak, ez csak tévedés lehet. Räikkönen valószínűleg új gumikat kapott.
Általában a Red Bull szokott különutas taktikát választani, ha így marad, akkor a Ferrarik ultralágyakkal, a Red Bullok és a Mercedesek az egy fokkal keményebb szuperlágyakkal rajtolnak majd. Ettől függetlenül az istállók arra számítanak, hogy egy boxkiállás lesz csak a futamon. Feltéve, hogy száraz pályán rendezik majd meg.
Úgy tűnik, Vettel továbbra sem érzi magát egészen jól a pályán, ennek ellenére a Q2-re azért megint kiderül, hogy ő Hamilton legkomolyabb ellenfele. Ők ketten jutottak be eddig 1:31 alá, Hamilton 1:30.645-nél jár.
Elállt az eső, ezért lehetséges, hogy gyorsulni kezd a pálya. Verstappen maradt szuperlágy gumikon, a többiek ultralágyra váltottak, de elképzelhető, hogy elveszik majd a gázt a kör végén, ha nem fenyegeti őket a kiesés veszélye.
A Mercedesek két gyors szektorral kezdték a köreiket, de a végén elvették a gázt, így szuperlágy gumikkal jutottak tovább a Q3-ba. A Ferrarik már az első szektorban lelassítottak, így ők ultralágyakkal kezdik majd a versenyt. Nem változott a helyzet a Red Bullnál sem, de Ricciardo aggódhatott, csak a 8. helyen fért be az utolsó harmadba.
A Sauber újonca a 10. helyen bejutott a Q3-ba, ezzel újabb üzenetet küldött a Ferrarinak, hogy bízhatnak benne, ha Kimi Räikkönen helyét neki adnák.
11. Esteban Ocon
12. Nico Hülkenberg
13. Sergio Pérez
14. Pierre Gasly
15. Marcus Ericsson
Közben újra esni kezdett az eső...
Utánuk rögtön jön a két Mercedes is. Ultralágy gumikkal indultak ki, lehetséges, hogy már az első etap sorsdöntő lesz a Q3-ban.
Mérnöke szerint az eső gyengül. Kérdés, hogy ez meddig marad így.
A két Mercedes vezet, Hamilton az élen 1:30.222-vel, Bottas csak 0,095 másodpercet, Vettel pedig csupán 0,178 másodpercet kapott tőle. Verstappen, Ricciardo, Räikkönen, Sainz a további sorrend.
Grosjean látványos féknyomokat húzva orral a falnak ment. A visszajátszás alapján vezetői hibának tűnik.
Áll az óra, 7:49 van hátra.
A Q2 óta Vettel az egyenesben kitartja a kezét. Egyelőre nem világos, hogy miért teszi, talán az eső intenzitását próbálja figyelni.
A Ferrari pilótáját az egyik Haas akadályozta, ennek következtében meg is csúszott, Bottas pedig elfékezte magát. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, Räikkönen képes gyorsabban menni, ezért az ő pilótáinak is időt kell találni az utolsó etap során.
Räikkönen az első a pályán, az élmezőnyből talán neki kell a legjobban igyekeznie. A többiek még várnak, most úgy tűnik, nem kell az esőtől tartani.
Besokallt, ezért már a kör elején elvette a gázt. Maradt még ideje még egy körre, hiszen a két Mercedes még csak most halad kifelé a boxutcából. Bottas megy előrébb. Vettel csak utánuk.
Ő és Bottas is javított az utolsó körén, Vettel viszont nem, így a két Mercedesé az első sor, utánuk Vettel és Verstappen rajtolhat a 2. sorból. Räikkönen a piros zászló után nem tudott előrébb lépni, Ricciardo mellől a 6. helyről indulhat.
A további sorrend Sainz, Leclerc, Magnussen és Grosjean, aki összetörte a Haas-t a Q3-ban.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, de ne menjenek messze, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a további híreinkkel!