A verseny első szakaszában a két Mercedes elkezdett elszakadni az üldözőktől, a Ferrarinál pedig elkezdhettek ráeszmélni, hogy nemcsak az időmérőn, hanem a futamon sem lesznek pariban a nagy riválissal.
A vörösök kálváriáját csak tetézte, hogy Leclerc még szántani is elment, az egyes kanyarban véggiszánkázott a kavicságyon, amivel értékes időt veszített.
A tervezett kerékcseréket Kimi Räikkönen kezdte az Alfa Romeóval, nem sokkal később azonban az élmezőnyben is beindult az élet, Vettel jött ki lágy Pirellikért, a Mercedesnél Hamiltonnal pedig rögtön reagáltak a német kerékcseréjére, hogy megakadályozzák az elévágást, ami sikerült is nekik. Bottas nyolc körrel tovább húzta Hamiltonnál, így amikor teljesítette egyetlen kerékcseréjét és közepes gumira váltott, óriási előnnyel jött vissza Hamilton elé. A legtovább Verstappen és Leclerc maradt kint.
A Red Bull hollandja pozíciót nem nyert, a gumik terén azonban hatalmas előnybe került,
11 körrel frissebb abroncsokon tért vissza, mint amilyenek Vettel Ferrariján voltak, így hamarosan le is vadászta a négyszeres világbajnokot,
és a hármas kanyar féktávján elment mellette, hogy üldözőbe vegye Hamiltont a második helyért. Hamar utol is érte a Mercedes világbajnokát, támadást azonban nem indított ellene, inkább kivárt az utolsó 10 körig, akkor azonban egy hiba miatt leszakadt, és hiába zárkózott vissza, komoly esélye nem volt az előzésre.