Előszezoni tesztek ide, jó formát mutató Ferrari oda, Lewis Hamilton ott kezdte az idei szezont, ahol az előzőt abbahagyta: Körrekorddal szerezte meg zsinórban a 6. pole pozícióját az Ausztrál Nagydíjon, összesen a 8. alkalommal indul az élről Melbourne-ben, ez 84. rajtelsősége az F1-ben. A Mercedes örömét az teheti teljessé, hogy a 2. rajtkockát Valtteri Bottas szerezte meg.
Hamilton mindhárom szabadedzést az élen zárta, és az időmérőn is csak a Q1-ben tudta őt legyőzni Charles Leclerc, aki az utolsó pillanatra kapott új lágy szettet, és élt a rohamosan javuló állapotú pálya által nyújtott lehetőséggel. Leclerc-nek erre szüksége is volt, mert Sebastian Vettelhez hasonlóan közepes keverékű gumikkal kezdett a Q1-ben, de a kiesőhelyről menekült tovább a Q2-be.
A Ferrari új szerzeménye a későbbiek során sem szerepelt kimagaslóan, végül nem csak a két Mercedestől és Vetteltől kapott ki, hanem az egyetlen állva maradt Red Bullt vezető Max Verstappentől is, aki a négyszeres világbajnok mellett a 4. helyről indulhat a második rajtsorból, miután csapattársa, Pierre Gasly már a Q1-ben kiesett.
Vettel a Q2-ben kicsúszott, a kavicságyat is megjárta, és végül a pénteki formájukat igazolva jelentős hátránnyal kénytelen beérni a második sorral a két Mercedes mögött.
A Q3 elején úgy tűnt, Bottas meglepetést okozhat, és Hamilton egyik hagyományos vadászterületén elorozhatja a pole-t csapattársa elől, de a brit pilóta az utolsó körre összekapta magát, és Bottas pályacsúcsára rátett még egy lapáttal, miközben a finn versenyző nem tudott javítani az első mért körével elért eredményén.
„Még mindig remegek, nagyon szoros volt – nyilatkozta Hamilton az autóból kiszállva. – A tesztek után fogalmunk sem volt, hogy hol leszünk, persze reménykedtünk, hogy ott, ahol most vagyunk. Valtteri kivételes munkát végzett, nagyon szoros volt, jó látni, hogy az első hat csapat egy másodpercen belül van.”
Bár a 2. hellyel be kellett érnie, Bottas így is igazolta, hogy a tavalyi kudarcok után újult erővel kezdi meg a szezont.
„Nehéz volt a harmadik szabadedzés, de azóta sikerült fejlődnünk, az időmérő edzésem jól sikerült. Az első körömet a Q3-ban igazán élveztem, de sajnos nem volt elég a pole-ra. Lewis jó kört rakott össze, én pedig a második körömben kissé szenvedtem az első szektorban. Mindenesetre szórakoztató volt, várom a holnapot.”
A 3. helyezett Vettel kénytelen abban reménykedni, hogy a Ferrari versenytempója révén küzdhet majd a győzelemért. „Ez a pálya eléggé jellegzetes, úgyhogy nem aggódom túlságosan az időkülönbség miatt, ugyanakkor természetesen szeretném, ha fordított lenne a helyzet” – összegzett a Ferrari versenyzője.
A tavalyi idénynyitóhoz hasonlóan a Haas pilótái ismét megszerezték az élmezőny mögötti legjobb rajthelyeket, de az időmérő igazi meglepetése a McLaren újonca, Lando Norris volt. A brit fiatal egészen a Q3-ig jutott, ahol Kimi Räikkönent és Sergio Pérezt megelőzve a 8. rajtkockát érte el, miután csapattársa, Carlos Sainz már a Q1-ben kiesett motorgondokkal és a forgalommal küzdve.
Az edzés csalódását a Renault gyári csapata hozta össze: Úgy tűnt, Nico Hülkenberg az utolsó továbbjutó helyen még besurranhat a Q3-ba, miután 0,008 másodperccel jobb kört futott új csapattársánál, Daniel Ricciardónál, de jött Sergio Pérez, és a tavalyi Force India továbbfejlesztett változatát használó Racing Pointtal elorozta az utolsó helyet a továbbjutáshoz.
Az Alfa Romeóhoz szegődő Räikkönen kivételével minden újonc legyőzte rutinosabb csapattársát,
Alexander Albon felülmúlta a másodszor visszatérő Danyiil Kvjat eredményét, Norris megverte Sainz-ot, George Russell pedig legyőzte Robert Kubicát az utolsó előtti helyért zajló versenyben, miután a lengyel pilóta kicsúszott, majd a falat is érintette a Q1 végén. A Williams ismét reménytelenül lassú volt, esélyük sem volt megmérkőzni a többiekkel már az időmérő első harmadában sem.
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! Végre vége minden előkészületnek, altatásnak, tapogatózásnak, aki sikeres akar lenni Melbourne-ben, hajtani fog a pole pozícióra, és legkésőbb a Q2-től mindenki megmutatja, mire képes most. Izgalmas lesz!
A Mercedes pilótája eddig hibátlanul megy az Ausztrál Nagydíjon, mindhárom szabadedzésen ő volt a leggyorsabb. A Ferrarik ismét közelebb voltak hozzá, hozzájuk pedig a Haasok, úgyhogy lehet, hogy a Scuderia autóiban még mindig van tartalék.
Lance Stroll volt az első az idén, aki gyorshajtás miatt kénytelen volt 200 eurót befizetni az FIA kasszájába, de a McLaren sem úszta meg ingyen, hogy Lando Norris autóját veszélyesen engedték ki a harmadik szabadedzésen. Ez 5000 eurójuk bánta.
James Allison korábban a Ferrarinál is dolgozott, úgy tűnik, most is talál érdekességet az ellenfél autóján.
Összegyűjtöttük az idei mezőny sisakfestéseit, hogy könnyebb legyen felismerni a pilótákat, felvéte, hogy látszanak majd a fejvédők a glória mögött.
---- separator ----gallery-content-type:d54f4708-2529-4050-9bd2-5de43440bd0f---- separator ----Megérkeztek az első fotók az Ausztrál Nagydíj szombati napjáról, az első csokrot már át is adjuk, és a nap folyamán többször is frissítünk.
---- separator ----gallery-content-type:eefe600c-8b1d-4b28-81f5-36de15208dc4---- separator ----A brit pilóta az új turbókorszak kezdete óta minden évben megszerezte a pole pozíciót Melbourne-ben, erre most is jó esélye van.
A Sky Sports látványos szemléltetést készített arról, hogy a megváltoztatott szabályok hogyan befolyásolják a légáramlatokat az idei autókon. Bemutatta: Karun Chandhok, a HRT korábbi F1-es pilótája.
A légibemutató az Ausztrál Nagydíj egyik elmaradhatatlan eleme, már ma megérkezett egy F18-as a pálya fölé.
A Haas szerelői az éjjel túlóráztak, mert Romain Grosjean autóján olajszivárgást észleltek, Max Verstappen karosszériáját pedig előre tervezetten kicserélték, de műszaki hibával jelenleg senki sem bajlódik.
A mezőny egy része még csak most ül be az autóba, mások már a pilótafülkében várakoznak az indulásra. Az első pilóta a pályán Lando Norris a McLarennel.
A német pilóta az alsóház tagjaival ellentétben nem a lágy, hanem a közepes keverékkel kezdi az időmérőt, már előre egy szettel többet rendelt ebből a keverékből. Norris 1:24.654-gyel kezd, Kubica csak 1:26.728-ra képes, szintén lággyal.
A Ferrari pilótája 1:23.891-et ért el, de nem volt sokáig 1. helyezett, mert jött Räikkönen az Alfával és Leclerc a Ferrarival, mindketten megelőzték. Utóbbi szintén lágyakkal ment 1:23.326-ot.
A Mercedesek a lágy abroncsokkal kezdtek, Bottas szélárnyék nélkül is 1:22.658-at ért el, Hamilton 1:22.681-et, élvezhette a szélárnyékot, de a kör végén mintha kissé fel is tartották volna. Vettel közben felugrott a 3. helyre 1:22.885-tel.
Délelőtt a Haasok jól szerepeltek, most viszont Magnussen egyelőre csak a 16. helyezett, Grosjean viszont az 5. helyre ugrott legutóbbi mért körével.
1:22.043-mal meglógott Bottastól, szóltak is a finn pilótának, hogy a pálya állapota gyorsan javul, erre ő abszolút leggyorsabb 1-es szektorral válaszolt. Leclerc egyelőre csak a 12. helyezett, tőle jobb körre lesz szükség.
Csak ők próbálkoznak lágy gumikkal a Q1-ben, ez a jelenleg 4. helyezett Vettelnek működni fog, de Leclerc-nek nem biztos. A monacói pilóta a 12. helyezett, ezzel még tovább jutnak, de 3 tizedre van a kiesőzónától.
A Ferrari pilótája kicsúszott a kiesőzónába, de lágy gumikra váltott, ezzel ő állt az élre 1:22.017-tel és továbbjutott. Kérdés, hogy ez a stratégiáját mennyiben befolyásolja.
Noha még csak a szezon elején járunk, nincsenek meglepő nevek a kiesők között, a 17. helyezett Pierre Gasly-t kivéve, aki rögtön a Q1-ben búcsúzik a Red Bull-Hondával.
16. Lance Stroll
17. Pierre Gasly
18. Carlos Sainz
19. George Russell
20. Robert Kubica
Leclerc az utolsó pillanatban mozdult el a kiesőhelyről, kihasználva egy új lágy szett és a javuló pálya előnyét.
Nem tétováztak az élcsapatok, mindkét pilótájukkal azonnal pályára léptek. Bottas 1:21.241-gyel egyelőre majdnem fél másodperccel vezet Leclerc (1:21.739), Hamilton (1:21.861), és Vettel (1:21.912) előtt.
Az egyetlen állva maradt Red Bullt vezető pilóta egy hajszállal, de bejött a 2. helyre, 1:21.712-vel, 27 ezreddel megelőzve Leclerc-t most ő Bottas kihívója. Az utolsó kanyart enyhén kiszélesítette.
Kevesebb, mint 4 perc van hátra a második harmadból, az élmezőny kivételével szinte mindenki izgulhat a továbbjutásért. Íme a sorrend:
Bottas, Verstappen, Leclerc, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Magnussen, Hülkenberg, Ricciardo, Pérez.
Jelenlegi kiesőzóna:
Grosjean, Kvjat, Albon, Giovinazzi, Bottas
Sergio Pérez a Racing Pointtal az utolsó pillanatban mindkét Renault-t kiejtette, ez kisebb meglepetés az idénynyitó Q2-es szakaszában.
11. Nico Hülkenberg
12. Daniel Ricciardo
13. Alexander Albon
14. Antonio Giovinazzi
15. Danyiil Kvjat
Hamilton 1:21.014-gyel visszavette a vezetést a végén Bottastól, a Ferrarik nem tudták visszaelőzni még Verstappent sem, főleg, hogy Vettel a 2-es szektorban megjárta a kavicságyat, kishíján összetörte a Ferrarit. A Q2 meglepetése Lando Norris, aki bevitte a McLarent a Q3-ba úgy, hogy csapattársa, Carlos Sainz már a Q1-ben búcsúzott.
A Sky Sports szerint Vettel arra kérte a Ferrarit, hogy ellenőrizzék az első szárnyat és a padlólemezt, de mindent rendben találtak a kavicságy megjárása ellenére is. Hamilton a melegítő körén a fékekkel küszködött. Norrisnak nem maradt új szett gumija az első próbálkozásra, ezt abból is lehet látni, hogy az ő abroncsai nem annyira fényesek, mint a többieké.
Bottas 1:20.598-cal az élre állt, Hamilton 1:21.055-öt tudott, Vettel 1:21.250-nel egyelőre a 3. helyezett, Leclerc pedig 1:21.442-vel már bő 8 tizedmásodperces hátrányban van.
Verstappen az ideiglenes 5. helyezett, miután megcsípte a sóderágyat, mögötte Grosjean, Magnussen és Norris következik, Räikkönen és Pérez egyelőre nem tett meg mért kört.
Az első etapot Pérez és Räikkönen kihagyta, Norrisszal ellentétben nem akartak használt gumikkal menni, de most ők is tesznek egy próbát. Verstappennek sietnie kell, alig több, mint 2 perccel a leintés előtt hajtott ki a bokszból.
A Mercedes pilótája az utolsó mért körében új pályacsúcsot futva megszerezte zsinórban 6. pole pozícióját Melbourne-ben, ami összesen már a 8. az itteni gyűjteményében és a 84. a pályafutása során. Bottas nem tudott javítani, de így is a Mercedesé az első rajtsor, mögöttük 7 tizedes hátránnyal Vettel végzett Verstappen előtt, aki legyőzte a Ferrari új szerzeményét, Leclerc-t.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!