Nem igazolódott be Sebastian Vettel, Charles Leclerc és a Ferrari pénteki szabadedzések utáni jóslata, nem a Mercedes volt fölényben a Kanadai Nagydíj időmérő edzésén, noha végig késhegyre menő csata zajlott az Ezüstnyilak és a vörös autók között, amiből végül a hatalmasat hajrázó Sebastian Vettel jött ki győztesen Lewis Hamiltonnal szemben. A négyszeres világbajnok már a Q1-ben is az élen végzett, majd a Q2-ben alulmaradt közepes gumikon a Mercedesekkel szemben, miként a Q3-at sem kezdte jól, az utolsó körének utolsó szektorával azonban behúzta idei első rajtelsőségét.
A Ferrarik már az első szakaszban igazolták, hogy nem a véletlen műve volt, hogy a második és a harmadik szabadedzést is megnyerték, Vettel-Leclerc sorrendben az élen végeztek, noha az ekkor még harmadik Valtteri Bottas 29 ezredes hátránnyal követte őket, miközben Lewis Hamilton már három tizedet kapott.
A Mercedes nemcsak emiatt nem örülhetett, hanem amiatt sem, mert mind a két partnercsapata búcsúzott a Q1-ben, Sergio Pérez a 16., Lance Stroll a 18. helyen végzett, utóbbi csak a két Williamst tudta megelőzni.
Közéjük ékelődött be Kimi Räikkönen az Alfa Romeóval, aki szokatlan módon alulmaradt Antonio Giovinazzival szemben.
A második szakaszban beindult a gumipóker,
a két Ferrari és a két Mercedes is közepes keveréken jött ki a versenyt szem előtt tartva, rajtuk kívül csak Max Verstappen kockáztatta meg a sárga Pirelliket, amire jól rá is fázott.
A Q2-t már nem egy Ferrari, hanem a Mercedesszel Lewis Hamilton nyerte, aki Bottashoz hasonlóan egy második közepes szetten érte el legjobb, 1:11.010-es idejét, miközben a Ferrarik az első szettjükön, azon a Mercedesek második garnitúrájánál eggyel több gyorskört futva jutottak tovább.
Max Verstappennek már nem ment ilyen jól, folyamatosan forgalomba kerülve csak a 11. helyen állt, ezért a Red Bullnál úgy döntöttek, hogy Pierre Gaslyhoz hasonlóan nem kockáztatnak, és felpakolták a lágyakat Verstappennek,
Kevin Magnussen azonban keresztülhúzta a számításaikat. A Haas dán versenyzője utolsó gyorskörén odaverte az autót a bajnokok falához, amitől azonnal defektet kapva átcsúszott a pályán keresztbe, és nagyon összetörte a kocsit a bokszutca falán.
A mögötte érkezők, köztük Verstappen, így nem tudtak javítani, a holland a 11. helyet szerezte meg.
A meglehetősen sokáig tartó romeltakarítás után jöhetett a Q3, amelyben az első körök után úgy tűnt, hogy Lewis Hamilton szokásához és a jó lovakhoz mérten a derbi napján fut jól, és elhozza a pole pozíciót, az első mért körök után ugyanis közel 2 tizeddel előzte meg Vettelt, 7 tizeddel Leclerc-t.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Bottas nem tudta tartani a lépést csapattársával,
az első gyorskörében ráadásul megpördült a kettes kanyarból kijövet, többet pedig már nem is találta meg a ritmust, a kerékcsere után sem tudott jó kört összerakni, és csak hatodik lett.
Annál jobb kört rakott viszont össze Vettel, aki úgy tűnt, nem tud mit kezdeni a két lila szektorral kezdő Hamiltonnal, a brit azonban nem tudott javítani az utolsó szektorban, miközben a négyszeres világbajnok igen, így 2 tizedmásodperccel végül mégiscsak megelőzte a Mercedes versenyzőjét, ezzel 17 futam elteltével először ünnepelhetett pole pozíciót.
Leclerc hiába javított, 7 tizedet kapott csapattársától, ráadásul egy vizsgálat is vár rá, amiért a Q1-ben nem a szabályok szerint tért vissza az aszfaltcsíkra az egyik pályaelhagyása után.
Leclerc mögé a remek kört összerakó Daniel Ricciardo jött be a Renault-val, megelőzve az állva maradt Red Bull-lal Pierre Gaslyt, így ő lett a középmezőny legjobbja. A másik Renault is ott volt a Q3-ban, Nico Hülkenberggel a volánnál a 7. helyen zárt, a két McLaren Lando Norris-Carlos Sainz sorrendben a 8. és a 9. helyen végzett, a Q3-ban az autótörés miatt már természetesen nem induló Magnussen a tizedik lett.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Kanadai Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! Ferrari vagy Mercedes? Az eddigi időmérők során nem egyszer tehettük fel úgy ezt a kérdést, hogy igazából mindenki tudta rá a választ, most azonban minden jel arra utal, hogy szoros csatát láthatunk a pole pozícióért. A harmadik szabadedzésen Vettel és Leclerc zárt az élen, vajon meg tudják ezt ismételni az időmérőn is?
A pénteki naphoz hasonlóan szombaton is kifogástalan idő és 40 fokosnál is magasabb pályahőmérséklet fogadta a csapatokat Montrealban, a képre kattintva megnézhetik folyamatosan frissülő galériánkat a mai napról.
---- separator ----gallery-content-type:56cfa3c4-8669-4380-b527-ee4b33d800a3---- separator ----A harmadik szabadedzésen a McLaren újonca átugratott az utolsó sikán rázókövén, majd a bukótérbe helyezett bóját nem balról megkerülve tért vissza a pályára, amiért vizsgálat indult ellene. A felügyelők végül nem büntették meg, mondván biztonságosan jött vissza az aszfaltcsíkra, és csak a harmadik szabadedzésen tette mindezt, ugyanakkor figyelmeztettek, hogy az időmérőn és a versenyen szigorúbbak lesznek.
Pénteken Nicholas Latifi, ma pedig Kimi Räikkönen csapott el kis híján egy mormotát a pályán, nem ők voltak azonban az egyetlenek, akik szerencsésen megúszták a találkozást a helyi élővilág egyik tagjával, Sebastian Vettelnek is volt ugyanis egy szoros esete.
Lance Stroll harmadik szabadedzésen látott elfüstölése után a Racing Point visszaváltott a régi specifikációjú, a szezon eddigi részében használt motorra a hétvégén bevetett kettes specifikáció helyett, valamint új MGU-K-t is beszereltek az autóba. Egyelőre nincs hír arról, hogy a másik 5 Mercedes-motoros autónál szükség van-e bármilyen óvintézkedésre.
Zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, de akárcsak a harmadik szabadedzésen, ezúttal sem kapkodnak a csapatok.
Helyi idő szerint délelőtt, természetesen. A levegő hőmérséklete 21 fok fölé kúszott, az aszfalt hőmérséklete 45,3 fokos. Nem lehet panasza a versenyzőknek, alighanem a gumik felmelegítésével nem lesz gond.
Legalábbis a pályára hajtók közül, Kubica-Russell sorrendben jöttek ki a grove-i istálló autói, őket a teljes harmadik szabadedzést kihagyó Stroll követte.
1:16.564 volt az első kör Kubicától, Russell 1:15.0-val azonban rögtön megelőzte, mígnem jött Stroll, hogy 1:13.2-vel átvegye az első helyet.
Magnussen már 1:13 alá is benézett, 1:12.7-el jelenleg ő vezet 3 tizeddel Grosjean és Räikkönen előtt.
1:12.407-et ment a McLaren újonca, ezzel átvette a dántól az első helyet. Őket Albon, Hülkenberg, Grosjean és Räikkönen követi az első 6 helyen.
Leclerc nem sokat teketóriázott, 1:11.786-tal az élre állt, Vettel 5 tizedet kapott tőle, de így is a második helyre jött be.
Mindössze 232 ezreddel maradt el Leclerc-től a holland. A négyszeres világbajnok mögé felzárkózott Norris a McLarennel, csupán 1 tizedre van a némettől.
A Red Bullt sem tudta megelőzni az ötszörös világbajnok, aki 1:12.099-cel kezdett, mögé 3 ezredre Bottas jött be a másik Mercedesszel.
Második gyorskörével javított, már csak kicsit több mint 1 tizeddel van csapattársa mögött, egyúttal előrejött a második pozícióba 1:11.601-gyel.
18 ezreddel maradt csak el Vetteltől, 138 ezreddel Leclerc-től, amivel jelenleg a harmadik úgy, hogy a hetes kanyarban majdnem lekoccolta a falat az autó bal oldalával.
A Mercedesek kezdenek életre kelni, a finn 1:11.229-cel átvette az első helyet, miközben Hamilton feljött harmadiknak 3 tizedre tőle.
Harmadik gyorskörében Vettel és Leclerc ismét javított, előbbi vezet 1:11.200-zal, tőle egy hajszállal, egész pontosan 14 ezreddel jön a monacói. Nagyon szoros az élmezőny, Bottas is csak 29 ezredre van, Hamilton viszont már 3 tizedre.
Stroll, Hülkenberg, Sainz, Russel és Kubica a kieső helyeken található nevek másfél perccel a vége előtt. Sainz kiesése nagy blama lenne a rendszeresen a Q3-ért harcoló McLarennel.
Nagyon szoros volt a vége is, Sergio Pérez lett az első kieső a 16. helyen úgy, hogy csak 997 ezreddel volt lemaradva Vetteltől. Mögötte Räikkönen, Stroll és a két Williams végzett Russell-Kubica sorrendben. Ez bizony négy Mercedes-motoros autó, csak a két gyári pilóta maradt állva.
Magnussen és Grosjean sem volt messze a búcsútól, miután a 13. és a 14. helyen végeztek. A középmezőny legjobbja Hülkenberg lett, mindkét Renault és a franciák motorjait használó McLaren is a top 10-ben.
Könnyen lehet, hogy meg fogják büntetni a McLaren spanyolját az időmérő után, miután ugyanis Albon félreállt előle, hogy befejezhesse a gyorskörét, ugyanezt a szívességet ő már nem tette meg a mért körét ekkor kezdő Toro Rossónak.
Mindkét Ezüstnyíl a sárga oldalfalú Pirellin jött ki, ezzel meg is kaptuk a választ arra, hogy melyik gumin szeretnék kezdeni a holnapi versenyt. Kérdés, hogy ilyen szoros mezőnyben tovább tudnak-e jutni vele.
Leclec és Vettel is sárga Pirellin van, közben Hamilton 1:11.336-tal kezdett, Bottas azonban belehibázott a körébe a hármas kanyarban.
Mindössze 27 ezreddel előzte meg Hamiltont, és akárcsak a Mercedesnél, itt is hibázott a másik autó, Leclerc a bukótérbe futott a nyolcas kanyarban, szintén eldobva ezzel az első körét.
Másfél tizeddel maradt el csapattársától, 178 ezreddel Vetteltől. Mögötte Giovinazzi jön 8 tizedes hátránnyal már lágy gumin.
Gaslynak nem, csak Verstappennek merték feltenni a közepes gumit, amellyel a holland 5 tizedet kapott Vetteltől, és jelenleg csak a hatodik, miközben a forgalomra panaszkodik.
Második nekifutásra már jó kört rakott össze a monacói, át is vette a vezetést, de rögtön utána jött Vettel, és visszaszerezte azt. A négyszeres világbajnok 1:11.142-vel vezet, Leclerc ideje 1:11.205.
A lágy gumin mindössze 54 ezreddel maradt el Vetteltől a francia, miközben Leclerc-re vizsgálat vár az időmérő után, amiért a hibája után a bóját nem balról megkerülve tért vissza a pályára.
Egy új közepes szettel jött ki a Mercedes pilótája, hogy 1:11.010-zel megelőzze Vettelt. Verstappen közben kieső helyen, nem fog tudni továbbjutni ezzel a közepes szettel, miután ismét a forgalomra panaszkodott.
Szintén új közepesen jött ki a finn, csak 85 ezreddel maradt el Hamiltontól. Jelenleg Verstappen, Giovinazzi, Kvjat, Albon és Grosjean van kieső helyen, 2 és fél perc van hátra.
Nem kockáztat a Red Bull, a hollandnak is feltette a piros Pirelliket.
Magnussen összetörte az autóját, miután megcsúszott az utolsó kanyarból kifelé, és odacsapta a Haast a bokszutca falához. Az óriási vesztese ennek Max Verstappen, aki így nem tudott javítani, a 11. helyen kiesett a Q2-ből. Rajta kívül erre a sorsa jutott Kvjat, Giovinazzi, Albon és Grosjean is.
Rendesen összetört a Haas, amely még mindig a célegyenesben pihen. Az autó bal oldala romokban, ahogy Grosjean is, aki nem akart hinni a szemének, jó körön volt ugyanis, Magnussen pedig az orra előtt ment neki a falnak, ezért ő sem tudott javítani, és kiesett. Hab a tortán, hogy a francia spórolt a gumival, ez lett volna az egyetlen mért köre a Q2-ben.
Ha nem is túl gyorsan, de nemsokára kiemelik Magnussen autóját a célegyenesből. A Q3 résztvevői között két Mercedes, két Ferrari, két McLaren, két Renault, egy Red Bull és egy Haas található.
Így nézett ki hátulról, ahogy Magnussen odacsapta az autót a bajnokok falához, amitől bal hátsó defektet kapott. Lényegében ettől vált irányíthatatlanná a Haas, és kötött ki a szemközti falban. Az autó még mindig a célegyenesben van, most próbálják feltenni a trélerre.
Még nem most, Magnussen autóját ugyanis továbbra is próbálják bevinni a bokszutcába a nem kimondottan a helyzet magaslatán álló pályamunkások, hanem a Q2 végén, ezzel biztosították be ugyanis, hogy biztosan ne essenek ki a javuló körülmények miatt. Hamilton futott is két lila szektort de végül nem fejezte be a körét, úgyhogy a Mercedes és a Ferrari is közepesen rajtol holnap, az első tízből egyedüliként.
Magyar idő szerint ekkor 21:05-kor indul újra az időmérő.
A szezon előtti tesztelésnél sokak nemtetszését kiváltotta a Haast szponzoráló Rich Energy „better than red bull” (jobb, mint a Red Bull) hesstegje, amit azóta nem láttunk, most viszont nagyot trollkodott az energiaitalgyártó cég, kiposztolta ugyanis, hogy Magnussen kiejtette Verstappent az időmérőről.
Elkezdődött az időmérő utolsó szakasza, Gasly az első a pályán.
1:12.185 a francia első köre, ennél a Q2-ben jóval gyorsabbat ment.
1:10.493-at ment az ötszörös világbajnok, ez a hétvége eddigi legjobb köre, mögötte Vettel jön 188 ezreddel lemaradva, a harmadik helyen álló Leclerc már 7 tizedre van.
A kettes kanyarból kifelé keresztbe állt az autója, vissza kellett jönnie a bokszba új gumikért.
Mögötte Gasly, Ricciardo és Sainz a sorrend, Norris visszajött a bokszba, vélhetően Bottas mögött volt és lassítania kellett. Leclerc közben minimálisat javított, de így is 6 tizedre van Hamiltontól. Ne feledjük, Magnussen is bejutott a Q3-ba, de értelemszerűen nem vesz részt a küzdelemben.
Feljött a 4. helyre az egyetlen állva maradt Red Bull, hátránya 1 másodpercnél is nagyobb.
Ő lesz az első, aki az élmezőnyből befejezi az időmérőt, a két Ferrari Leclerc-Vettel sorrendben érkezik.
Hamilton 4 századot javított, de az utolsó szektora nem volt jó, Vettelé viszont igen, az első kettőben nem tudott gyorsabb lenni az ötszörös világbajnoknál, a végén viszont 2 tizeddel jobb időt ment nála. Ez a négyszeres világbajnok első pole pozíciója az idén.
Nem rakott össze jó kört a finn, Vettel mögött a sorrend: Hamilton, Leclerc, Ricciardo, Gasly, Bottas, Hülkenberg, Norris, Sainz és Magnussen. Köszönjük a figyelmüket, hamarosan jelentkezünk a szöveges összefoglalóval, holnap este 19 óra 50 perctől pedig a Kanadai Nagydíj élő közvetítésével. A viszontlátásra!