Meglepetéssel ért véget az utolsó szabadedzés Montrealban. Amennyiben a pénteki második tréning eredményeire pillantunk, ez a megállapítás némileg érdekesnek tűnhet, Sebastian Vettel és Charles Leclerc előző napi nyilatkozata alapján azonban már nem az, mindketten kiemelték ugyanis, hogy a második szabadedzés eredménye nem mérvadó, továbbra is a Mercedes van fölényben. Ebből a fölényből a harmadik gyakorláson semmi sem látszott, Vettel és Leclerc meggyőző teljesítménnyel zárt az élen a falakat ezúttal elkerülő Lewis Hamilton, valamint Valtteri Bottas előtt.
Az időmérő főpróbája annál álmoskásabban nem is indulhatott volna, mint ahogy indult, egy csokor autó kijött teljesíteni az installációs körét, utána azonban mindenki visszamasírozott a bokszba, kivéve Robert Kubicát, aki egyedüliként szórakoztatta a hazai közönséget bő tíz percen át. Negyed órával a 60 perces tréning kezdete után azonban elcsendesedett a pálya, az ember akár egy 20 évvel ezelőtti időmérőn is érezhette volna magát, a csapatok annyira elszántan várakoztak a bokszban arra, hogy a lehető legjobb pályaviszonyok között tegyék meg a köreiket.
Negyven perccel a leintés előtt aztán beindult az élet, a Ferrarik és a Mercedesek is megjelentek, és
már ekkor látszott, hogy a vörösök megőrizték a tegnap délutáni formájukat,
az első körök után jónéhány tizedes előnyben voltak az Ezüstnyilakkal szemben, akik közül Hamilton diktálta a tempót. Az élmezőnyből az időmérő-szimulációkat Bottas kezdte, pár századdal le is nyomta Vettelt, aki nem sokkal ezután egy nem túl tökéletes körrel visszavette tőle az első helyet, de csak addig, amíg Leclerc nem ment egy közel fél másodperccel gyorsabb időt.
Ekkor azt hihettük, ezzel ki is alakult a végső sorrend, előzetesen ugyanis arra lehetett számítani, hogy a lágy gumik nem bírnak egy gyorskörnél többet, ez azonban annyira nem így volt, hogy Vettel egyenesen a harmadik próbálkozásában érte el 1:10.843-as idejét,
amivel kevesebb mint egy tizedre közelítette meg a tavalyi pole pozíciós időt, amit szintén ő ért el.
Leclerc 1:10.982-es körrel 139 ezredet kapott a négyszeres világbajnoktól, az viszont hozzátartozik a teljes képhez, hogy csúnyán elfékezte a harmadik gyorskörének elejét, és kifutott a bukótérbe. A Mercedesek is több időmérős kört autóztak, Hamilton azonban így is 4 tizeddel elmaradt Vetteltől, míg Bottas hátránya már közel 7 tizedre rúgott.
A Red Bullok még ennél is nagyobb lemaradásban voltak, Max Verstappen 1 másodperccel volt lassab az élen záró Ferrarinál, őt kevesebb mint 1 tizedre Pierre Gasly követte.
A középmezőny legjobbja a Renault lett Daniel Ricciardóval, a legfontosabb hír azonban nem ez, hanem Lance Stroll látványos elfüstölése volt. A Racing Point hazai pályán versenyző pilótája mért kört sem tudott futni, autója lángokat szórva lehelte ki a lelkét a hosszú hátsó egyenesben, mérnöke hidraulikai hibáról beszélt a rádióban.
Más nem járt annyira pórul, mint a fiatal kanadai, páran azonban nem voltak messze tőle, Romain Grosjean egyszer lekoccolta a bajnokok falát, míg Lando Norris csúnyán átugratott az utolsó sikán kerékvetőjén, majd vizsgálat alá vonták, amiért a bukótérben levő bóját nem balról kerülve tért vissza a pályára.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.08.23. - 12:30Dutch Grand Prix - 1st Practice |
2024.08.23. - 16:00Dutch Grand Prix - 2nd Practice |
2024.08.24. - 11:30Dutch Grand Prix - Last Practice |
2024.08.24. - 15:00Dutch Grand Prix - Qualification |
2024.08.25. - 15:00Dutch Grand Prix - Race |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Kanadai Nagydíj 3. szabadedzésének élő közvetítésében. A csapatoknak 60 perce maradt arra, hogy felkészüljenek a szezon hetedik időmérő edzésére. A pénteki második szabadedzést a Ferrari zárta az élen, a vörösök azonban nem magukat tartják az esélyesnek. Hogy ki lehet a vasárnapi verseny favoritja, arról olvassák el alább található szokásos esélylatolgatásunkat!
A versenyzők többsége élvezi a montreali versenyhelyszín jelentette kihívásokat, a falak közelségét és a hatalmas tempót. Hogy hol is versenyez ezen a hétvégén a mezőny, arról pályabemutató rovatunkban Bereznay Danitól tudhatnak meg többet.
A Ferrari monacói versenyzője a kanadai versenyhétvége felvezetésében arról beszélt, hogy mostantól nem fog a határon autózva balesetet kockáztatni az időmérő edzések első percétől kezdve, okulva a korábbi hibáiból. Hogy ez így lesz-e, az majd a magyar idő szerint 20 órakor kezdődő kvalifikáción derülhet ki, amelyet szintén élőben tudósítunk.
Csak emlékeztetőül: a Pirelli a három leglágyabb keveréket hozta Montrealba, a piros oldalfalú C5-össel pedig pénteken többeknek meggyűlt a baja, sokak szerint a versenyen 5-6 kört bírhat mindössze ez a keverék, az időmérőn pedig csak egyetlen mért körre lesz alkalmas.
Elindult a hétvége utolsó szabadedzése, Kevin Magnussen hajtott ki elsőként a pályára a Haasszal.
Szép az idő, a levegő hőmérséklete azonban még a 19 fokot sem éri el, noha az aszfalté már közel 37 fokos.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere megtudta a Mercedestől, hogy Hamilton autójában tegnap egy edzésre szánt váltó volt, amikor odacsapta a falhoz a W10-est, a csapat pedig egy másik edzésváltót igyekezett beszerelni a tréning végéig. Ma már természetesen a versenyre szárt egység van az autóban.
A legtöbben csak installációs köröket futottak, Robert Kubica azonban belecsapott a lecsóba, és egy 1:17.7-es körrel a lágy gumin megnyitotta a mért körök sorát.
Jelenleg csak Kubica van kint a pályán, és szorgosan szedi le a tegnapinál kisebb mennyiségben, de azért továbbra is jelen levő port az aszfaltról, eközben pedig már 1:16.7-nél tart 5 kör elteltével.
Már 10 perc eltelt az edzésből, de még mindig csak Kubicának van mért köre, sőt, rajta kívül más nincs is a pályán.
A tömött lelátókon ülő nézők bizonyára nem örülnek, negyed óra elteltével ugyanis az üres pályát figyelhetik csak, mindenki a garázsban vár arra, hogy minél reprezentatívabbak legyenek a körülmények az érdemi munkához.
Kevin Magnussent küldték ki közepes keveréken, majd nem sokkal később a Red Bull ugyanígy tett Pierre Gaslyval, a Toro Rosso pedig Danyiil Kvjattal. Utóbbi lágyakon ment ki.
1:13.569-es körrel állt az élre a finn, őt Kvjat követi 4 tizeddel lemaradva, majd jön Gasly és Magnussen eggyel keményebb keveréken.
Mindhárman lágy keveréken jelentek meg, Leclerc már a kivezető körén kockásra fékezte a jobb első gumiját.
A német 1:12.478-cal vette át a vezetést, Leclerc 136 ezreddel elmaradt tőle, miközben a hajtűben ismét elfékezte magát. Hamilton 257 ezreddel Vettel mögé a harmadik helyre jött be.
Méghozzá a hazai pályán versenyző Lance Strollé, aki visszaért a bokszba, ott azonban megállt az út közepén. A mérnöke hidraulikus hibát közölt vele a rádión. Közben Leclerc jókorát javítva 1:11.596-tal átvette a vezetést, valamint Bottas is megjött, 1:12.683-mal bejött harmadiknak a lágyon.
Az ötszörös világbajnok 1:12.176-ot ment, de így is 580 ezredre van Leclerc-től.
Leclerc-t nem tudta megelőzni, 110 ezreddel elmaradt tőle 1:11.706-os körével. Bottas is javított, 1:12.191-gyel azonban Hamiltont sem tudta legyőzni.
Leclerc gumija lehet mégsem az elfékezéstől volt foltos, hanem mert a Ferrari garázsában is felvált a festék a padlóról, akárcsak a Haasnál tegnap. A szerelők most igyekeznek felszedni a maradékot is mire visszatérnek az autók a garázsba.
1:11.557-tel 39 ezreddel volt gyorsabb a csapattársnál, már ő vezet. Közben Russell mindkét kerekét egyszerre blokkolta és kifutott a bukótérbe a célegyenes végén, Norris pedig csúnyán átugratott a kerékvetőn az utolsó sikánban, szólt is a csapatnak, hogy ellenőrizzék, hogy egyben maradt-e az autója.
A hosszú egyenesben látványos módon adta meg magát Stroll autója, először egy nagy füstfelhő tört elő a hátuljából, majd lángnyelvek csaptak elő ugyanonnan.
Bottas és Hamilton is bejött 1:12 alá, utóbbi 3, előbbi 4 és fél tizedre zárkózott fel Vettelre. Közben Grosjean lekoccolt a bajnokok falát a bal hátsó kerekével.
A kerékvető meglovaglása után nem az előirányzott módon, a bukótérben levő bóját balról kerülve tért vissza a pályára. Stroll vélhetően nem jön ki ezen az edzésen többet, az autója bakokon, a teljes hidraulikus rendszerből leengedték a folyadékot.
A 2007-es világbajnok a hatos kanyar előtt jelentett valamilyen állatot a pályán, aminek nem tudta a nevét, „nem tudom, hogy hívják” – mondta. Mormota, Kimi, mormota.
Egyelőre csönd honol a pályán, amelyet Bottas tört meg a Mercedesszel, miután vadonatúj lágyakon hajtott ki a garászból.
Nem meglepő módon átvette a vezetést az új gumikon a finn, de csak 26 ezreddel tudta megelőzni Vettelt. Ez vélhetően nem lesz elég az első helyhez ezen az edzésen. Ideje 1:11.531, ami nagyjából 7 tizedre van a tavalyi pole pozíciótól.
Vettel köre nem volt igazán jó, csak 53 ezreddel előzte meg Bottast, de utána jött Leclerc és repesztett egy 1:11.058-as kört, amivel több mint 4 tizedet adott a csapattársának.
Szétválasztotta a két Ferrarit, 1:11.236-tal pedig Leclerc-től is csak 178 ezreddel maradt el.
A négyszeres világbajnok jó első szektor után rontott, pár századot javított csak, maradt a harmadik, miközben Leclerc bement 1:11 alá, 1:10.982-vel 254 ezredre szakadt el Hamiltontól. Ezek szerint nem csak egy mért kört van a leglágyabb Pirellikben.
Nemhogy kettő, három mért kör is van a lágy gumiban, Vettel lila első és harmadik szektorral átvette a vezetést Leclerc-től egy 1:10.843-as körrel.
A monacói is nekiment egy harmadik mért körnek, a célegyenes végén azonban mindkét kerekét blokkolta és nyílegyenesen kiment a bukótérbe.
Verstappen feljött a Ferrarik és Mercedesek mögé az ötödik helyre, hátránya azonban több mint 9 tized Vettelhez képest. A hollandot 1 tizeddel hátrébb követi csapattársa, Pierre Gasly.
Egyelőre örülhetnek a Renault-nál, az ausztrál ugyanis a 7. helyet foglalja el, alig több mint egy tizedre lemaradva Gaslytól. Őt Norris, Pérez és Kvjat követi az első tízben.
Leintették a Kanadai Nagydíj utolsó szabadedzését, amelyet a két Ferrari zárt az élen Vettel-Leclerc sorrendben, őket Hamilton és Bottas, valamint Verstappen és Gasly követte. Hamarosan jelentkezünk a szöveges összefoglalóval, 20 óra előtt pár perccel pedig az időmérő edzés szöveges tudósításával. Addig is viszontlátásra!