A verseny után egyenként 30 másodperces időbüntetéssel sújtották a Német Nagydíjat a 7-8. pozícióban befejező Alfa Romeo két pilótáját, Kimi Räikkönent és Antonio Giovinazzit, így kicsúsztak a pontszerző helyekről, ahova Lewis Hamilton és az idén először Robert Kubica ért oda. A pontverseny éllovasa így növelte az előnyét Valtteri Bottas előtt, a Williams pedig az idén először érdemelt pontot.
Az Alfa Romeo a technikai szabályzat 27.1-es pontját sértette meg, ez a kuplung üzemeltetésére vonatkozik. A sportfelügyelők megállapították, hogy a pilóták az előirányzott 70 milliszekundumos idő helyett körülbelül 300 milliszekundum alatt engedték ki a tengelykapcsolót, ezzel lényegében a kipörgésgátlót imitálták a nedves pályán.
A sportfelügyelők ugyanazt a büntetést szabták ki, amit korai rajt esetén is tettek volna, ez futam közbeni stop & go büntetésnek felel meg, de mivel nem tudták letölteni a táv során, mindkét pilóta idejéhez hozzáírtak 30 másodpercet, így kicsúsztak a pontszerző helyekről.
Räikkönen jól indult a futamon a 4. helyről, átvette a 3. helyet, ehhez azonban az is kellett, hogy a 2. kockából kezdő Max Verstappen kerekei feltűnően kipörögjenek.
Ez azonban a döntésen nem változtat, Romain Grosjean átveszi a 7. helyet a Haasszal, Kevin Magnussen a 8. helyet kapja, Lewis Hamilton 2 ponttal növelte az előnyét a 9. hely révén, és zsinórban 23 verseny óta pontszerző, Robert Kubica pedig F1-es visszatérése óta az első pontját gyűjti, ami egyben a Williams első idei pontja is.
A Williams az idén katasztrofális szezont fut, de a kedvező döntés értelmében már minden csapat elmondhatja magáról, hogy pontot szerzett 2019-ben, pont a szezon második felének kezdetén.
Az Alfa Romeo jelezte az FIA-nak, hogy fellebbezni kívánnak a döntés ellen.
„Hihetetlenül elkeserítő, hogy mindkét autónkat megbüntetik és kidobják a pontszerzők közül egy ilyen izgalmas verseny után – idézte Frédéric Vasseur csapatfőnököt az Alfa Romeo Racing közleménye. – A helyzet a Safety Car mögött töltött körök során alakult ki az állórajt előtt, a kuplung rajtunk kívül álló okok miatt nem a megszokottak szerint működött.”
„Tiszteletben tartjuk az FIA folyamatait és a sportfelügyelők munkáját, de megfellebbezzük a döntést, mert úgy gondoljuk, hogy van alapunk és bizonyítékunk ahhoz, hogy visszafordítsuk ezt. Ezügyben hamarosan felvesszük a kapcsolatot az FIA-val.”