Nagyot változott a helyzet Szingapúrban péntekről szombatra, és az időmérőn bebizonyosodott, hogy a Ferrari formajavulása az utolsó edzésen nem volt délibáb. Charles Leclerc és Sebastian Vettel végig tartotta az iramot az előzetes favorit Mercedesekkel, sőt, gyorsabbak is voltak náluk, az első Q3-as kísérletek után ők vezették a rangsort.
Vettel előnye ekkor meghaladta a 3 tizedmásodpercet csapattársa előtt, akitől a Q1-ben és a Q2-ben kikapott. Ebben az évtizedben a páratlan években mindig ő indult az élről Szingapúrban, de a sorozat megszakadt, mivel az utolsó kísérleténél az első két szektorban nem javított a részidőin,
majd meg is csúszott, ezért be sem fejezte a kört.
"Alapvetően jól éreztem magam az autóban, ésszerűen működött és etapról etapra tudtam javulni – jelentette ki. – Talán kicsit túl korán kerültem csúcsformába, volt egy kis megingásom, és nem volt értelme befejezni a kört. Jó helyzetben vagyunk a holnap előtt, jó versenyünk lehet."
Leclerc ellenben a lassú kezdést követően visszavágott, több mint 2 tizedet vert Vettelre, aki elé Lewis Hamilton is befurakodott. "Nagyon jó kör volt – mondta Leclerc.
Többször majdnem elvesztettem az irányítást az autó fölött, de visszaszereztem.
"Köszönetet mondok a csapatnak. Tudtuk, hogy a pálya nehéz lesz számunkra, de lenyűgöző munkával összerakták a megfelelő csomagot."
"A tegnapi nap nem az enyém volt, nem voltam magabiztos az autóban ülve, de keményen dolgoztam, és ez ma kifizetődött." A Ferrari több újítást is hozott Szingapúrba, amelyek beváltak, nem kellett visszaváltaniuk alkatrészek korábbi példányaira.
A Mercedes ellenben nem hozott átütő formát, az is kisebb csoda, hogy az első tapadás hiányára panaszkodó Hamilton szétválasztotta a maranellóiakat. "Nem tudom, a Ferrari mitől javult fel ma – ismerte el. – Charles nagyon jó köröket futott, és tőlem valami különlegesre volt szükség, úgyhogy abszolút mindent beleadtam. Nagyon szoros volt, biztosan súroltam is a falat néhány alkalommal, de ennyit tudtam most kihozni az autóból." Bottas pedig még kevesebbet, a finn csak 5. lett Max Verstappen mögött.
Az időmérőn nem történt baleset, csupán néhány kisebb falsúrolással pumpálták magasabbra saját és főnökeik vérnyomását a pilóták. A három élcsapat tagjain kívül a McLarenek és a Renault-k jutottak be a Q3-ba, itt Carlos Sainz és Lando Norris szendvicsbe fogta Daniel Ricciardót és Nico Hülkenberget. Ami a többieket illeti, érvényesült a papírforma azt leszámítva, hogy Antonio Giovinazzi legyőzte Kimi Räikkönent az Alfa Romeónál.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes délutánt kívánunk kedves Olvasóinknak, hamarosan kezdetét veszi a szingapúri időmérő. Ahogy vártuk, száraz időben, 30 fok közeli melegben.
Pérez nekiment a falnak az utolsó edzésen, és a Racing Point az ellenőrzés során megállapította, hogy megsérült a váltó, ki kell cserélni, ami öt rajthelyes büntetést jelent a mexikói pilótának.
Így történt a baleset:
Lehet, hogy az estitől kicsit eltérő körülmények miatt, de Leclerc az élre repítette a Ferrarit. Pénteken még úgy tűnt, Hamilton és a Mercedes uralja a pályát, és legfeljebb Verstappen nehezítheti meg a dolgát.
Akik nem követték a fejleményeket, elmondjuk, hogy a napokban a Haas bejelentette, a Grosjean-Magnussen párossal folytatja, Kubica távozik a Williamstől, az Alfa Romeo próbálja megtartani egy újabb évre az eddig hullámzóan teljesítő Giovinazzit, a Red Bull pedig a Mexikói Nagydíjig eldönti, Albon vagy Gasly lesz jövőre Verstappen csapattársa. Így Hülkenberg kiszorulhat a mezőnyből, mivel a német nem szeretne csak töltelékként vezetni, a szenvedő Williams nem vonzó opció számára.
"Elég ragyogóan megy, Maxtól különleges teljesítmény kell a legyőzéséhez. Leclerc is ott lehet a játékban" – mondta a Skynak. Verstappen a hasonló jellegű Hungaroringen összehozott egy bűvös kört a Q3 végén és ott sikerült megszereznie pályafutása első pole pozícióját.
Szingapúrban azóta besötétedett, de a nap korábbi részének eseményeiből már elkészítettük a frissülő galériánkat:
---- separator ----gallery-content-type:28d9e7f8-7498-442f-a738-4c54d76b6042---- separator ----Szöveg helyett beszéljen önmagáért a látvány. Pár perc múlva kezdődik az időmérő.
A délutáni motorhiba miatt kicserélték a V6-ost a Toro Rossóban, de az orosz versenyző nem kap érte büntetést, mert nem egy vadonatúj egységről van szó.
Eltelt az első két perc a kvalifikációból, a Williams jelent meg először.
A kezdeti közöny után szép sorban érkezik mindenki, hogy megkezdje az első mért körét a Q1-ben. Mondjuk Kubica visszatért a depóba, talán változtatni akar a beállításokon.
A McLaren pilótája erőhiányra panaszkodik, de egyelőre megy a verda. A csapat nem teljesített jól az előző két versenyen, a Renault közelebb férkőzött hozzájuk a konstruktőri tabellán.
A Q1 első harmadánál születtek meg az első eredmények, Räikkönen vezet Giovinazzi és Pérez előtt. Sainz problémái mintha megoldódtak volna, nekivágott egy gyors körnek.
Ugyanott súrolta a falat, ahol korábban csapattársa, de talán enyhébben, így megúszhatja a sérülést.
Bottas és Hamilton nem a lágy, hanem a közepes gumival jött ki, a 3-4. helyet foglalták el. A gyorsabb keveréken Leclerc vezet Verstappen előtt, Vettel csak 6. Sainz mögött.
Feltámadt a Ferrari szombatra? Ez tekintélyes különbség. Vettel javít, 360 ezredre megközelítette az 1:38.0-t futó csapattársa idejét.
Az itt lévő másik négy pilóta (a Haas és a Williams párosának) neve nem meglepő, de a finn számára kicsit kínos lenne ilyen hamar befejezni. 5 perc van hátra a felvonásból.
A 11. Hülkenberg és a 16. Räikkönen között bő 2 tized a különbség, a 10. Ricciardo nagyjából már biztonságban érezheti magát, több mint fél másodperccel áll Hülkenberg előtt.
Feltették a lágy gumit, bár nem volt szükségük rá. Bottas 1:37.3-at, Hamilton 37.5-öt repesztett, övék az első két hely. Mindjárt eldől, kik búcsúznak a Q1-ben.
A továbbjutó helyekről, Kvjat, Stroll, Grosjean, Russell és Kubica esik ki.
A Mercedes nagyon erősnek tűnik, meglátjuk, mit kezdenek velük a többiek.
Hamilton és Bottas rövid időre az első két helyen találta magát, de Leclerc bejött 1:36-ra, az előnye több mint egy tizedmásodperc. Vettel megint nem tartja vele a lépést, 4.
A thai pilóta továbbra sem érzi jól a szingapúri pályát, lassabb volt a McLaren pilótájánál, pedig Norris sem rutinos róka. Verstappen a másik Red Bull-lal szétválasztotta a Mercedeseket, tahát 3.
Giovinazzi fél másodperccel gyorsabb a finnél, bár egyelőre ez is csak a 11. helyre elég. Gasly, Pérez és Magnussen tartózkodik még a kiesőzónában.
Ezzel keretbe foglaltuk a Q2-t. Alighanem a változó feltételekkel próbálnak ismerkedni a továbbjutók is a Q3 előtt.
Pérez, Giovinazzi, Gasly, Räikkönen, Magnussen számára ért véget az időmérő ebben a pillanatban. Ne feledjük, Pérez 5 rajthelyes büntetést fog kapni váltócsere miatt.
Az utolsó lassú balosból kijövet ő is eltalálta a jobb hátsó kerekével a szalagkorlátot.
Indul a Q3, ahol eldől a legjobb rajthelyek sorsa.
1:36.437 az első etalon, Hamilton és Bottas 1 másodperccel lassabb. Hoppá! Leclerc hátránya sem csekély a 2. helyen, 354 ezred.
Nem sokkal lemaradva Leclerc mögé sorolt be, a Mercedeseket viszont megelőzte. Hátrébb a McLarenek megelőzték a Renault-kat.
Nem fordul jól az autó, ez nyilván komoly probléma ezen a pályán.
Ebben az évtizedben minden páratlan évben ő indult az élről Szingapúrban, és úgy néz ki, folytatódhat a 2011-ben kezdődött sorozat. Jönnek a döntő rohamok...
Az első két szektorban nem gyorsult, aztán meg is csúszott, be sem fejezte a körét.
Kiénekelték a sajtot Vettel szájából, Leclerc bravúros körrel végzett az 1. helyen, mögüle Hamilton indulhat. Vettel 3. lett Verstappen és Bottas előtt.