A második tréningen volt először alkalma a csapatoknak reprezentatív körülmények között kipróbálni autóikat a szingapúri aszfaltcsíkon, mert bár ez minden versenyhétvégére igaz, itt különösen nagy a kontraszt a még nappal tartott első, és az időmérőhöz, valamint a futamhoz hasonlóan már éjszaka rendezett második gyakorlás között. Ennek megfelelően nem is húzták sokat a munka elkezdését és hamar kirongyoltak az aszfaltcsíkra, egyedül Valtteri Bottasnak és Charles Leclerc-nek kellett tovább várnia, előbbinek az összetört autóját pofozta helyre a csapat, utóbbinak pedig a váltócsere utolsó mozzanatait kellett türelemmel kiülnie.
Egy ideig az egyedüli lágy gumis pilótaként köröző George Russell élvezhette a rivaldafényt, ő vezette ugyanis az edzést, ezután azonban jött Hamilton a közepes keveréken, és rögtön az élre állt, majd egy kicsit még faragott is az idején, sem az ugyanilyen gumin köröző csapattársa, sem Sebastian Vettel nem tudta megközelíteni. A Red Bullok eleinte kemény keveréket használtak, ezért velük ilyen téren még nem kellett számolni, így is fel tudták azonban hívni magukra a figyelmet, azok után ugyanis, hogy Albon kiszaladt a 7-es kanyar bukóterébe, ugyanezt megtette a 10-esben is,
ezúttal viszont nem tudott lefékezni a falig, és összetörte a Red Bull első szárnyát.
Más kár nem esett az autóban, a bokszba visszatérve nemsokára folytatni tudta a körözést.
Az időmérő-szimulációk kezdetén ismét a Williams, azaz inkább Russell villogott, egészen a hatodik helyig jött fel friss lágy gumin, ami még úgy is szép teljesítmény, hogy a lágy keverék mellett a rohamosan javuló pálya is nagy szerepet játszott benne. Az igazi tűzijátékot Alex Albon kezdte, aki a Red Bull-lal hajszállal legyorsulta Hamiltont. Jóval többel sikerült ez Verstappennek, aki 1:39 alá is bement, sokáig azonban nem élvezhette az első helyet, Hamilton 1:38.773-mal újra az élre állt. Az első edzésen autót törő Bottas a harmadik helyre sorolt be.
Akiknek nem ment, az az első tréningen biztató formát mutató Ferrari volt, Vettel és Leclerc is kénytelen volt félbeszakítani az első gyorskörét, a négyszeres világbajnokot Kevin Magnussen tartotta fel.
Amikor végre összeraktak egy tiszta kört, akkor sem volt benne sok köszönet, több mint 1 másodperces lemaradással csak az ötödik és a hatodik helyre soroltak be,
Leclerc volt előrébb. Vettel ugyanakkor nem hagyta annyiban a dolgot, és csapattársával ellentétben nekivágott egy harmadik időmérős körnek is, amivel végül felugrott a harmadik helyre (1:39.591), noha hátránya így is 8 tized volt Hamiltonhoz képest.
A versenyszimulációkra sok izgalom nem maradt, egy ütközés azonban így is szolgáltatott látnivalót. Sergio Pérez szorította rá a falra Magnussent a 21-es kanyarból kifelé. Az esetért a mexikóit beidézték a felügyelők. Ami a mezőny hátsóbb régióit illeti, a két McLaren most is befért az első tízbe, Carlos Saint a hetedik, Lando Norris a kilencedik lett, őket Nico Hülkenberg választotta el, a tizedik pozíciót Pierre Gasly kaparintotta meg. A két Alfa Romeónak, és ami sokkal szembetűnőbb, a két Haasnak sem ment, Magnussen még Russellt sem tudta megelőzni, az utolsó előtti helyen végzett.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Délelőtt, azaz helyi idő szerint már délután Max Verstappen zárta az élen az első szabadedzést Szingapúrban. A Marina Bayen azóta teljesen lement a nap, már bőven este van, a csapatok először körözhetnek reprezentatív körülmények között a holnapi időmérő edzésre és a vasárnapi futamra készülve.
Aki esetleg lemaradt volna róla, az most újra megnézheti, ahogy Valtteri Bottas a falhoz csapta Mercedesét, véget vetve ezzel saját gyakorlásának. A finn a Sky Sportsnak nyilatkozva megerősítette, hogy vezetői hibáról van szó, nem valamilyen technikai gond miatt törte rommá a W10-est.
Ha nem lett volna elég Bottas autótörése, a Mercedes még egy 5000 dolláros bírságot is kapott azért, mert Lewis Hamilton autójában az előírtnál több mint 10 Celsius fokkal alacsonyabb (a külső hőmérséklet a referencia, ennél legfeljebb tíz fokkal lehet hidegebb az üzemanyag, az edzés előtt 32 fok volt, az üzemanyagot azonban 20.3 fokra hűtötték) hőmérsékletű üzemanyagot akartak használni, az FIA azonban a szenzorai segítségével észrevette ezt. Az ilyesmi komoly teljesítményelőnyt hozhat, ezért is tiltott. A Mercedes emberi mulasztással magyarázta a dolgot, egyszerűen rosszul állították be a hőmérsékleti értéket.
Azok után, hogy Leclerc alatt megadta magát a váltó az első edzés közben, a vörösök büntetlenül cserélhették azt, az SF90-ben ugyanis egy edzésre szánt egység volt, nem az, amelyikkel majd a versenyen indul a monacói.
Vélhetően nem fog tudni az edzés elejétől részt venni a tréningen a finn, alaposan összetörte az első gyakorláson a W10-est, amit most a szerelők igyekeznek minél gyorsabban helyrepofozni.
Papíron legalábbis, hiába váltott ugyanis zöldre a lámpa a bokszutca végén, egyelőre senki sem hajtott a pályára.
A második szabadedzés általában azonos időben kezdődik az időmérővel és a versennyel, itt azonban nem ez a helyzet, a második tréning ugyanis Szingapúrban fél órával korábban van. Ez is lehet az oka annak, hogy a csapatok még tovább várnak, hogy hagyják hűlni a levegő és a pálya hőmérsékletét, ami természetesen már így is alacsonyabb, mint az első gyakorláson.
Giovinazzi és Räikkönen hajtott elsőként pályára, előbbi kemény, utóbbi közepes keveréken van.
Egyelőre nem a minél jobb köridőre hajtanak, a finn mindössze 1:43.996-ot autózott, mögé az Giovinazzi sorolt be két másodperces hátránnyal. Az olasz az itatóberendezéssel küzd, minden gázadásnál folyadék is megy a szájába a csövön keresztül. Mit mondjunk, így elég hamar el fog fogyni az itala.
Räikkönenhez hasonlóan közepes gumin van a Haas dánja, aki csak néhány századdal volt lassabb a finnél.
Leclerc-t és Verstappent kivéve már mindenki a pályán, jelenleg Russell vezet, mögötte Albon, Norris, Kubica és Räikkönen a sorrend. Megvan természetesen a magyarázata a Williams tempójának, eddig csak ők mentek gyorskört lágy keveréken.
A hetes kanyar bukóterébe rongyolt ki, ezzel tönkretéve Vettel gyorskörét, aki lila első szektorral kezdett. Albon visszajött a bukótérből, nem talált el semmit. Már Pérez az élen Magnussen és Russell előtt, a mexikói lágy, a dán közepes gumin van.
1:40.685-öt repesztett közepes gumin az ötszörös világbajnok, Vettel ugyanilyen keveréken 9 tizeddel elmaradt tőle és a harmadik időt autózta. Közben Leclerc autóján is befejezték a munkálatokat, jelenleg mind a 20 autó kint van a pályán.
Láthatóan nem erőlteti most annyira a Mercedes finnje, inkább szeretné egyben tartani az autót. 1:41.453-as ideje 7 tizeddel lassabb Hamilton körénél. Verstappen kemény gumin egyelőre csak a 8., Albon ugyanilyen keveréken a 15. helyen áll.
Bő két tizedet faragott az idején, 1:40.405-tel továbbra is vezet, eddig megközelíteni sem tudta őt senki, az imént Leclerc 5 izeddel ment nála lassabb időt ugyanolyan közepes keveréken, amivel a harmadik helyre iratkozott fel. Pérez tartja a második helyet lágy gumin.
Elfékezte magát a 10-es kanyarban és meg sem állt a védőkorlátig, aminek orral ment neki, otthagyva a teljes első szárnyát. Vissza tudott tolatni és az elfékezett gumin visszaevickélni a bokszba. Mondhatni olcsón megúszta.
Gyorskört kezdett közepes gumin, de alighogy befordult az egyes kanyarba, maga előtt találta a poroszkáló Racing Pointot, félre kellett rántania a kormányt, majd rádiózott egyet arról, hogy milyen veszélyes dolgot csinált a mexikói. Közben Hamilton bement 1:40 alá, 1:39.991-nél tart, mögé Verstappen zárkózott fel kemény gumin 1:40.694-et autózva. A további sorren: Leclerc, Bottas, Pérez, Gasly, Vettel, Sainz.
Mindenki visszatért a bokszba Lando Norrist kivéve, hamarosan kezdődhetnek az időmérős körök a lágy keveréken.
A két Williams már ki is jött időmérőt szimulálni, sőt, már a mért körükön is túl vannak friss lágy gumin, Russell egyenesen 1,7 másodpercert gyorsult és 1:41.478-as körrel feljött az előkelő hetedik helyre, éppen Vettel elé. Kubica 1,3 másodpercet talált, amivel a 14. helyre lépett fel.
Elképesztő amit csinál a Williams újonca, talált a második körén még egy kis időt és Gaslyt is átugrotta, már a hatoadik helyen áll 1:41.445-tel. Ez 1,7 másodperccel gyorsabb Kubica körénél...
A Red Bull újonca is megtette első időmérős körét, amivel át is vette a vezetést Hamiltontól, 1:39.943-as kört ment lágy gumin.
Közben Verstappen ugrott az élre, 1:38.957-tel, Hamilton azonban még ennél is gyorsabban ért körbe, 1:38.773-mal újra ő vezet. A harmadik helyre Bottas sorolt be 1:39.894-gyel.
Lila első szektorral nyitott a négyszeres világbajnok, a 10-es kanyar után azonban utolért Magnussent, aki nem állt előlre félre időben, ezért Vettelnek el kellett vennie a lábát a gázról. Ideges is lett, integetett Magnussennek és megkérdezte rádión, hogy mégis mit csinál a dán.
Valamiért ő is félbeszakította a körét, egyik Ferrarinak sincs tehát egyelőre időmérős köre.
Leclerc 1,2, Vettel 1,3 másodpercet kapott Hamiltontól, az ötödik és a hatodik helyre soroltak be a két Mercedes és a két Red Bull mögé.
A 21-es kanyarban csapta oda a jobb hátsót, pont ott, ahol Vettel a tavalyi második szabadedzésen. Egyelőre úgy tűnik, nem rongált meg semmit, tovább tudott menni.
Alighanem ennyi volt mára a tűzijáték, mindenki letudta az időmérős köröket és hamarosan megkezdik a csapatok a versenyszimulációkat. A sorrend az első tízben: Hamilton, Verstappen, Bottas, Albon, Leclerc, Vettel, Sainz, Hólkenberg, Norris, Gasly.
Nem hagyta annyiban, hogy megint lassabb volt Leclerc-nél, ezért inkább elment még egy gyorskörre annak ellenére, hogy csapattársa a bokszba hajtott. Megérte, 1:39.591-gyel feljött a harmadik helyre Hamilton és Verstappen mögé, noha lemaradása így is tetemes, 8 tized.
A mexikói épp egy gyorskört készített elő lassan haladva, majd amikor rágyorsított az utolsó előtti kanyarra, a dán ugyanígy tett mögötte, mintegy figyelmen kívül hagyva, hogy előtte ott a Racing Point. Pérez felkente Magnussent a falra, a Haas egy kicsit lekoccolta azt.
Szenzációs felvételek készülnek a versenyzőkről ahogy koncentrálnak, ilyenkor ugyanis nem a napsütésben használt színezett sisakrostélyt teszik fel, hanem jóval átlátszóbbat.
Szinte mindenki a pályán, az élmezőny tagjai Bottas kivéltelével a lágy gumit próbálgatják, Bottas van egyedül közepesen.
Norris érte utol Sainzot, aki nem engedte el, mire az újonc megkérdezte rádión: „Mit csinál ez a fickó?" A „fickóval" egyébként történetesen kimondottan jó a kapcsolata a pályán kívül.
Gasly nem engedte őt el, miután a hetes kanyar előtt a Mercedes utolérte. Hamilton értetlenkedett egy sort a rádión, hogy miért is versenyez vele a Toro Rosso, miközben szó szerint most hajtott ki a bokszból, miközben ő, mármint Hamilton, versenyszimuláción van. A csapata osztotta az ötszörös világbajnok véleményét.
Ilyenkor többnyire egy előre meghatározott tempóhoz próbálják magukat tartani a versenyzők, Bottast azonban most arra utasította a mérnöke, hogy hozza ki a gumikból, ami bennük van. Meg is fogadta a tanácsot a finn, füstölő gumikkal hajtott be a bokszba.
A 14-es kanyarban mentett nagyot, attól sem volt messze, hogy odacsapja az autót, de végül megúszta egy falsúrolással.
Most már meg is forgott a francia, az egyes kanyar kijáratán túlságosan ráhajtott a kerékvetőre, ami annyira megdobta, hogy keresztbe állt alatta az autó. Egy kis gumifüstöléssel ezután egyenesbe állította és tovább ment, valamint megdorgálta a mérnökét, amiért a kanyar közben beszélt hozzá.
Ennyi volt mára, a sorrend nem változott, mindenki visszatért a bokszba a versenyszimulációja végeztével. Köszönjük a mai figyelmet, holnap 11:50-kor jelentkezünk a harmadik szabadedzés élő közvetítésével. Viszontlátásra!