Sebastian Vettel zárta az élen a Mexikói Nagydíj második szabadedzését, jelentős előnnyel verve csapattársát, a kétszer is megpördülő Charles Leclerc-t. A német pilóta az egész tréning során fölényben volt a házi versenyben, ezúttal nem Leclerc, hanem a Red Bullt vezető Max Verstappen volt a legnagyobb ellenfele.
Vettel először közepes majd lágy gumikkal is a leggyorsabbnak bizonyult, de a sárga jelzésű abroncsokkal Verstappen ezredre azonos időt tudott futni vele, majd az időmérő-szimuláció esetén is csak 0,115 másodperccel bizonyult lassabbnak, miközben Leclerc már majdnem fél másodpercet kapott csapattársától.
Lemaradtak a Mercedesek is, Valtteri Bottas egy látványos megpördülés után 0,6 másodperccel ment lassabban Vettelnél, Lewis Hamilton pedig az autójával küszködve 0,9 másodperccel maradt el a referenciaidőnél. Beszédes adat, hogy a Mercedes pilótája kevesebb, mint 0,2 másodpercet vert a 6. helyezett Danyiil Kvjatra, aki Pierre Gasly 7. helyéhez hasonlóan váratlanul jól szerepelt.
Az első tréning után a másodikat is meg kellett szakítani,
ezúttal a másik Red Bullt vezető Alex Albon szenvedett balesetet a 7-es kanyarban. Bottashoz hasonlóan a thai pilóta is kemény keverékű gumikkal ment, amikor túlságosan kihúzódott a pálya szélére a kanyar bejáratánál, majd a csúcspont felé haladva elvesztette az uralmát az autója fölött, majd a védősávnak ütközött még az edzés első harmadában.
A korábbi évektől eltérően egyelőre nem látszik, hogy a Renault-motorokkal hajtott autók az átlagosnál versenyképesebbek lennének, Carlos Sainz a McLarennel már majdnem másfél másodpercet kapott. A csúcssebességek listáját négy Ferrari-motorral szerelt autó vezette, Nico Hülkenberg csupán a 9. legnagyobb sebességre volt képes, bő 10 km/h-val a Ferrari mögött.
Az eső ezúttal elkerülte a pálya térségét, de a későbbiek során lemoshatja a felhordott gumiréteget, ami tovább nehezítheti az abroncsok kezelését.
Úgy tűnt, a lágyak mindössze egy mért körre képesek, és a hosszabb etapokon több pilóta is panaszkodott a szemcsésedésre, valamint ezúttal is folyamatosak voltak az elfékezések, kicsúszások és egyéb vezetői hibák, amelyek oka a gyenge tapadás volt. Várhatóan nagy feladat vár a csapatokra, hogy megtalálják a helyes beállításokat a hétvége további felvonásaira.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes estét kívánunk Kedves Olvasóinknak! A péntek esti fő műsorsávban ezúttal a Forma-1 kap teret, hamarosan kezdődik a Mexikói Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítése! Ráhangolódásként ajánljuk a hétvégi futamelőzetesünket.
Bár előzetesen nem magát tartotta az esélyesnek, Lewis Hamilton kezdett a legjobb köridővel Mexikóban az első szabadedzés során.
Mexikóváros az F1 egyik jól bejáratott helyszíne, annak ellenére, hogy hosszú kihagyás után a mezőny csak 2015-ben tért vissza a pályára. Azóta viszont minden alkalommal ez a verseny a legjobban szervezett a szezon során, nagy a közönség és a pilóták is élvezik a kihívást a tengerszint feletti magasság miatt.
A helyszínről munkatársunk, az F+1 blog állandó szerzője, Mészáros Sándor jelentkezett.
Folyamatosan bővítjük képgalériánkat a Mexikói Nagydíj pénteki eseményeiről.
---- separator ----gallery-content-type:a871df1a-4d33-4fc0-b212-64f6ee0f8628---- separator ----Mexikóban is problémát okoz a torlódás a pályán, mielőtt a pilóták mért kört kezdenének. Az etikett szerint ilyenkor mindenki vár a sorára, de akadnak alkalmak (főleg, ha szorít az idő vagy esnek a gumihőmérsékletek), amikor egy pilóta megpróbálja megelőzni a sort.
Így tett volna Sebastian Vettel is, majd őt megpillantva Max Verstappen, aki később méltatlankodni kezdett Vettel akciója láttán.
A csapatok számára jó hír, hogy nem esik az eső, így slick gumikkal készülhetnek majd a vasárnapi futamra. Amennyiben nem is érkezik égi áldás, lesznek (valamelyest) reprezentatív eredmények a hosszú etapokról.
A Mercedes pilótája az Instagramon arra kíváncsi, hogy követői szerint is baromság-e ("bs") a szabály, hogy a pilóták fejenként csak egyszer használhatnak egyedi sisakfestést egy szezon során.
A mexikói pálya egyik különlegessége, hogy egy baseball stadionon is keresztül vezet, a hatalmas lelátók már majdnem teljesen megteltek szurkolókkal, pedig még csak péntek délután van a helyszínen.
Az első szabadedzésen a lengyel pilóta utódjelöltje, Nicholas Latifi vezette a Williams egyik autóját, de a második tréningre már ismét Robert Kubica ülhetett autóba.
Antonio Giovinazzi és Kimi Räikkönen tandemben hajtott ki a bokszutcából a 90 perces tréningre. Daniel Ricciardo is követte őket.
Räikkönen kemény gumikkal egyelőre gyorsabb a közepesekkel kezdő Giovinazzinál. Hamilton most ült be az autóba, Bottas egyelőre kávézik, Hülkenberg nyújtózkodik a garázsban.
A brit pilóta 1:19.600-t futott, közben Vettel is felvezető kört kezdett, szintén közepes keverékű abroncsokkal.
A Sky Sports elküldte riporterüket, Ted Kravitz-et a Renault-hoz, hogy vajon Nico Hülkenberg miért nem lépett még pályára, és megállapította, hogy nem dolgoznak a szerelők az autón, így valószínűleg egyszerűen kivárnak.
Még az is lehet.
A német pilóta 1:18.697-tel az élre állt, de úgy tűnt, Max Verstappen rögtön elveszi tőle a vezetést, azonban a Red Bull versenyzője a 3-as szektorban megcsúszott, így végül csak a 2. helyre ért oda.
A monacói fiatal csapattársához hasonlóan közepes keverékű gumikkal ment ki, elsőre fél másodpercet vert Vettelre, de a négyszeres világbajnokot sem kellett kétszer kérni, javított 2 tizedet, és 1:17.960-nal továbbra is diktálja a tempót.
Az előző évekhez hasonlóan ismét rengeteg az elfékezés és a kicsúszás a célegyenes végén. Hiába mennek az autók a hungaroringihez hasonló szárnyállásokkal, a leszorítóerő így is csak monzai szintű, ezért rengeteg az elfékezés és a kicsúszás, főleg a DRS-sel támogatott célegyenes végén. Leclerc meg is pördült, de folytatta az útját.
Nem nagyon telik el edzés anélkül, hogy Max Verstappen valami hibát jelezne az erőforrással kapcsolatban. Ezúttal arról számolt be, hogy a kigyorsítások során a teljesítmény-leadás nem megfelelő.
Alex Albon a védősávnak ütközött. Úgy tűnik, a Red Bull jobb eleje sérült meg, és nem tud vele továbbmenni.
Zajlik a műszaki mentés, közben a visszajátszásokból kiderült, hogy Albon a 7-es kanyarban a külső íven kikerülte Bottast, de túlságosan kihúzódott, és túl nagy tempót vitt be a kanyarba. A koccanásnál erősebb ütközés érte az autó vázát.
Christian Horner a Sky Sports műsorában megerősítette, hogy vezetői hiba történt, de nem bírálta versenyzőjét, mondván, mindenki követ el hibákat.
A versenyirányítás közölte, magyar idő szerint 21:28-kor indul újra a második szabadedzés.
Bottas a baleset előtt már tudott mért kört futni a kemény keverékű gumikkal (ezekkel is folytatja), de a közepeseket használó Hamiltonnak egyelőre nincs eredménye. Ez a helyzet Kubica, Russell és Hülkenberg esetében is.
A McLaren pilótája abszolút leggyorsabb volt a középső szektorban, de összesen 6 tizedmásodperc hátrányt összeszedett Vettelhez képest. Hamilton egyelőre lassú körrel kezdett.
Verstappen beugrott a két Ferrari közé, 0,115 másodperces hátránnyal, közepes keverékű gumikon.
A brit pilóta is megelőzte Leclerc-t, miközben Bottas is megpördült a stadion bejáratánál, Albonhoz hasonlóan kemény gumikon.
Lágy gumikat szereltek a Ferrarira, hamarosan jönnek a mai leggyorsabb körök, amire Vettel és az autója képes. Leclerc már a piros jelzésű Pirellikkel megy.
A Red Bull pilótája ugyanúgy 1:17.960-at futott, mint ellenfele, mindketten közepes keverékű gumikkal érték el az eredményt. Ha ez számítana, akkor Vettel lenne előrébb, mert hamarabb teljesítette a körét.
A monacói pilóta az első két szektorban tudta csak megdönteni Vettel korábbi, közepes gumis eredményét, Vettel mindhárom szektorban gyorsabb volt még nála is, így 1:16.607-tel tartja a vezetést, 0,465 másodperccel Leclerc előtt.
A finn pilóta Leclerc-től nincs messze, Vetteltől viszont igen, 0,6 másodperccel lassabbnak bizonyult lágy gumikkal a listavezetőnél. Verstappen viszont megint ott erősködik az élen, mindössze 0,115 másodpercre megközelítette Vettelt.
Nem tűnt altató körnek Hamilton lágy gumis próbálkozása, bizonytalanul mozgott a Mercedes, és ez az eredményen is látszik. A világbajnoki cím várományosa egyelőre 0,963 másodperccel lassabb Vettelnél az 5. helyen.
A faenzai istálló elégedett a pilótái által végzett munkával, és azzal, hogy Kvjat a 6. helyezett, Gasly pedig a 7. helyezett.
A holland pilóta közepes keverékű gumikkal ezredre azonos időt autózott a gyorsabb Ferrari-versenyzővel, Sebastian Vettellel, lágyakkal pedig mindössze 1 tizedet kapott tőle. Az időmérő szorosnak ígérkezik, persze, a Ferrari általában nagyot lép előre péntekről szombatra.
A második szabadedzés pillanatnyi traffipax-listájának élén négy Ferrari-motorral szerelt autó található, ráadásul a gyári istálló autói jelentős előnyben vannak, bár az eredményt a szélárnyék is befolyásolhatja.
A német pilóta mért körre készült a stadionból kifelé, a versenytempóban érkező Verstappen úgy is beszúrt mellé, hogy utána rögtön kihajtott a bokszba. Apró játszmák zajlanak a pályán, ez törlesztésnek tűnik az első szabadedzésen történtek után.
Több pilóta is panaszkodik a rádión a szemmel láthatóan is szemcsésedő abroncsok miatt, a pálya jellegéből adódóan a hátsó tengelyeken. Emellett a fékek hűtése is komoly feladat elé állítja a csapatokat, mindenki a legnagyobb fékhűtőkkel megy, de lehet, hogy ez sem lesz elegendő.
Az egykörös tempó terén a faenzaiak két autója meglepően jól szerepel, érdemes lesz figyelni, hogy a továbbiakban tudják-e tartani a 6-7. helyet. Ha összerakják Albon autóját, ez nehezebb lesz, mint ma, de így is hajthatnak a pontszerzésre.
Ezt az edzést már lényegében megúszta a mezőny eső nélkül, de nagy kérdés, hogy mennyire áztatja majd eső a pályát a továbbiakban, mert ha lemossa a már felhordott gumiréteget, vasárnap még a mostaninál is nehezebb lesz életben tartani az abroncsokat és ez a kétkiállásos taktika felé tereli majd a csapatokat.
A tempós S-kanyarokban vesztette el uralmát a Ferrari felett, korábban ettől Vettelt és Pérezt is csak egy hajszál választotta el. A monacói pilótának ezúttal jól jött az aszfaltozott bukótér, a látványos kicsúszás után is lábon tudta folytatni az útját a Ferrarival.
A Ferrari német versenyzője remek formában vezetett az egykörös tempó terén, de Max Verstappen szorosan a sarkában lohol. Leclerc és a Mercedesek egyelőre nem rúgnak labdába, de a szombati folytatásig bizonyára ők is képesek lesznek fejlődni.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!