A nedves pályán megrendezett első szabadedzés után a második tréning nagyrészt száraz pályán zajlott Interlagosban, ami lehetőséget biztosított a csapatoknak, hogy megkezdjék az érdemi felkészülést a vasárnap várhatóan száraz pályán zajló Brazil Nagydíjra. Ezzel a Toro Rosso és részben a Williams nem tudott élni, miután műszaki hibákkal és balesetekkel piros zászlókat okoztak.
Az első tréninget kihagyó Robert Kubica már az első mért köre során összetörte az autóját, majd az edzés második felében mindkét Toro Rossóban elfüstölt a Honda-motor. Pierre Gasly esetében még elég volt egy VSC-fázis, Danyiil Kvjat miatt azonban ismét, ezúttal véglegesen le kellett állítani a körözést.
Menet közben sem alakultak zavartalanul az események, elsősorban a forgalom okozott problémát a rövid aszfaltcsíkon, de az edzés során ismét esni kezdett az eső, igaz, még intermediate gumikra sem volt szükség. A pilóták néhány percre visszavonultak a garázsokba, utána viszont lágy gumikkal teljesítették az időmérő-szimulációkat. Ez zűrzavarral kezdődött, mivel
Valtteri Bottas az ideális íven poroszkálva elrontotta Lewis Hamilton és Sebastian Vettel első körét is, ráadásul a két Mercedes majdnem össze is ütközött.
Az incidens miatt Vettel csak a második próbálkozásra tudott igazi gyors kört futni, de így is ő érte el a legjobb eredményt, míg Charles Leclerc az első mért körével lett 2. helyezett. Bottas szintén újra próbálkozott, Hamiltonnak pedig további két mért kör kellett, hogy az eleinte bő 4 tizedmásodperces hátrányát 0,2 másodpercre csökkentse.
A változékony időjárás és tapadási viszonyok miatt nehéz messzemenő következtetéseket levonni az eredmények alapján, de a pole pozícióért vívott csata ismét háromesélyesnek tűnik a csapatok szintjén, mivel Max Verstappen be tudott furakodni a két Ferrari és a két Mercedes közé, még úgy is, hogy Christian Horner csapatfőnök kénytelen volt megállapítani,
a Ferrarik ismét nagyon gyorsak voltak a pálya padlógázas szakaszán.
Noha a hétvége előtt az FIA újabb technikai direktívát adott ki, ezzel reagálva az ellenfelek aggályaira a Ferrari feltételezett trükkjei kapcsán, Horner szerint a Scuderia autói megint 0,7 másodpercet vertek a többiekre az egyenesben, bár ezt a mért pontokon nem támasztotta alá kiugróan magas csúcssebesség.
Az egykörös tempót látva az élcsapatok valószínűleg ismét használhatják majd a Q2-ben a közepes keverékű gumikat, mivel lágyakon a középmezőny legjobbja, Kevin Magnussen a rövid pályán is 0,9 másodperces hátrányt szedett össze. Igaz, a McLaren valószínűleg jobb eredményre is képes, mivel Carlos Sainz autóját egy adott ponton flexszel kezdték átszabni,
Lando Norris pedig nem tudott jó köröket futni az időmérő-szimuláció során, ezért csak a 18. helyezett lett a két Williams előtt.
A 6-10. helyeken öt különböző csapat pilótái osztoztak, várhatóan nagy csata lesz majd a Q3-ba kerülés érdekében, annál is inkább, mert a 16. helyezett Romain Grosjean is csak 3 tizedmásodpercre volt a top 10-től, bár a rövid aszfaltcsíkon ezt a szokásosnál nehezebb lesz ledolgozni.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Brazil Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Az első tréninget elmosta az eső, ezért a csapatoknak van mit behozni a második 90 perc során, várhatóan nagy lesz a forgalom.
Slick gumik csak az első szabadedzés végén kerültek elő, de nem sok jót hoztak a Red Bull pilótáinak. Albon összetörte az autóját, de Verstappen is megpördült. A többiek inkább esőgumikkal próbálkoztak, ez látható a galériánk képein is.
---- separator ----gallery-content-type:0a278197-74bd-4720-95d1-0973cb2c6756---- separator ----Valtteri Bottas csütörtökön kijelentette, van terve Lewis Hamilton jövő évi legyőzésére, de nem volt hajlandó elárulni azt. Több sem kellett Daniel Ricciardónak és a tapintatosságot egy pillanatra félretéve odasúgta ellenfelének, hogy "etess vele steaket". Hamilton 2017 óta vegán étrendet követ.
Jelenleg nem esik az eső és a következő 15 percben ez nem is várható, viszont a pályán még vannak nedves foltok. Valószínűleg slick gumikkal lehet már menni, de a tapadás biztosan gyenge lesz.
A Racing Point lőtt egy képet a célegyenesben, itt már nem tűnik vészesnek az aszfalt állapota. Öltöznek a versenyzők, most várhatóan nem késlekednek majd sokat a tréning elején. A levegő 19, a pálya 24 fokos.
Az F1-es időjárás-jelentésekre szakosodó Rodolfo Alves szerint nem várható, hogy eső zavarja meg a második szabadedzést.
Az első szabadedzésen ismét Nicholas Latifi vezette a Williams egyik autóját, de a szokásos menetrendet követve Robert Kubica ismét visszaülhetett a második szabadedzésre. Ez Kubica utolsó előtti nagydíja a Williams színeiben.
Monza mellett az elmúlt évtizedekben interlagosi sajátossággá vált, hogy a lelátón egy hatalmas Ferrari zászló jelent meg, az idén már a csapat is várta, hogy viszontláthassák a jelképet. Nem kell tovább várniuk.
A Red Bull pilótája bő 2 perccel az első szabadedzés vége előtt törte össze az autóját, a csapatnál úgy döntöttek, kicserélik a padlólemezt is, valamint természetesen az első szárnyat, és javítják az első futóművet is. Az Alfa Romeónál közben nincsenek ilyen gondok, megvolt az ebéd és örülnek a száraz pályának is.
A várakozásoknak megfelelően több pilóta is rögtön pályára lépett, slick gumikkal és rajtgyakorlatokkal kezdik az edzést.
Giovinazzi közepes keverékű gumikkal kezdte meg első mért körét, de a többiek között akadnak keménnyel próbálkozók is, például Bottas. A lágyak várhatóan csak később kerülnek majd elő.
A finn pilóta kemény keverékű gumikkal rögtön 1:10.812-t futott és gyorsan letette a névjegyét, de a köridők most a szokásosnál is gyorsabb ütemben javulnak majd.
Robert Kubica csúnyán összetörte a Williamst, alig 6 perc után le kell állítani az edzést. A pilóta jól van, kiszállt az autóból.
Az első 5 perc alatt heten futottak mért kört, de pillanatokon belül többen is feliratkozhatnak a listára, mivel 19:12-kor újraindítják a második szabadedzést. Max Veratappen az első, aki már a bokszutca végén várakozik.
A Red Bull thai pilótája is megkezdte a második szabadedzést, miután a csapata megjavította az autóját. Leclerc és Hamilton is pályára lépett.
A holland versenyző az első mért körében rögtön 1:10.051-et futott közepes keverékű gumikkal. Hamilton is jön ugyanezzel a keverékkel, Albon feljött a 2. helyre, de alig verte közepessel Bottas kemény gumis eredményét.
A Mercedes pilótája csak a középső szektorban volt gyorsabb Verstappennél, de ez is elég volt egy 1:09.938-hoz. A Red Bull pilótája a 2. helyezett, Leclerc egyelőre csak a 3. helyezett.
Hamilton a leváltásokra panaszkodik.
Leclerc 1:09.820-ra gyorsult, Vettel viszont 1:08.570-re javított, nem sokkal azután, hogy Gasly majdnem a falban kötött ki.
Romain Grosjean nemrég váltott egy másik specifikációjú első szárnyra, és hasonló munka folyik a Red Bullnál is.
Jól láthatóan esőcseppek jelentek meg Sergio Pérez kameráján, de Nico Hülkenberget megnyugtatták, hogy ez csak átmeneti probléma.
Szokatlan probléma merült fel, a Sky Sports riportere szerint Max Verstappen autójára egyszerűen nem tudtak felszerelni egy új orrkúpot, mert az alkatrész nem illeszkedett. Betolták a Red Bullt a garázsba, és úgy tűnik, gyorsan megoldást találtak.
Sainz autóját csonkítják éppen, miközben egyre erősebben esik az eső, Hülkenberg autójára már intermediate gumikat szereltek, de a pályára egyelőre nem küldték vissza őt.
A holland pilóta jóval lassabb korábbi eredményénél, ez a pálya állapotának romlása miatt is lehet, de eltérő beállítások is okozhatják. Továbbra is közepes keverékű gumikat használ.
A McLaren és a Toro Rosso pilótája 14-14 kört teljesített, a többiek jellemzően 10-12 alkalommal fordultak eddig. Erős szél is fúj, a célegyenesben hátszél van.
Hirtelen megnövekedett a forgalom a pályán, mindenki lágy gumikra váltott. Hamarosan jönnek a mai legjobb köridők.
A brit pilóta versenytempóban érkezett csapattársa mögé, aki az ideális íven poroszkált az utolsó kanyar előtt. Hamiltonnak alaposan fékeznie kellett, majd Vettel is utolérte a két Mercedest. Egyikük sem tudott javítani. Kvjat közben megpördült az 1-es kanyarból kifelé.
Leclerc az élre állt, majd egy hűtőkör után Vettel újra próbálkozott, és 1:09.217-tel átvette a vezetést. Bottas a poroszkálás után szintén rákapcsolt, egyelőre 0,156 másodperccel lassabb a német pilótánál, Hamilton csak a harmadik mért körében tudott értékelhető eredményt elérni, miután a második gyorskörében is elfékezte magát, majd beragadt Gasly mögé. A brit pilóta egyelőre majd fél másodperc hátránnyal a 4. helyezett.
A holland pilóta a középső szektorban abszolút leggyorsabb volt 0,134 másodperccel viszont lassabbnak bizonyult Vettelnél. Hamilton is gyorsult, de a hátránya még mindig bő 2 tizedmásodperc.
A Sky Sports szerint a Ferrari ki akarta küldeni Vettelt még egy etapra új lágy gumikkal, de a német pilóta azt mondta, tudja, mire képes az autója az időmérőn, ezért inkább a versenytempóval foglalkozna, és hosszabb etapot futna. 35 perc maradt hátra.
Noha a Williams csak az Abu-dzabi Nagydíj (és az F2-es szezonzáró) után akarja hivatalosan is bejelenteni, hogy Nicholas Latifi lesz Robert Kubica utódja és George Russell csapattársa 2020-ban, a kanadai pilóta a Sky Sports műsorában úgy beszélt a helyzetről, mintha ez már közismert döntés lenne.
Latifi az idén utoljára vezetett F1-es szabadedzésen, de valószínűleg ismét bevetik a szezonzáró utáni gumiteszten.
Rádión jelentette, hogy csökken az erőforrás teljesítménye, ez aggasztó lehet a Ferrari szempontjából, de ha probléma is akadt, a versenyt várhatóan nem érinti, ilyenkor már edzésmotorokat használnak a csapatok.
A körülmények miatt nehéz lesz kiindulni a köridőkből, de Kevin Magnussen egyelőre 0,9 másodperccel lassabb Sebastian Vettelnél (a szezon egyik legrövidebb körén), így bár még nem tudjuk, mennyi a tempókülönbség a közepes és a lágy gumik között, valószínű, hogy az élcsapatok megengedhetik majd maguknak, hogy a Q2-ben a versenytaktika szempontjából kedvezőbb, sárga jelzésű gumikat használják.
A Mercedes pilótája ezúttal a gyors sávban haladt a bokszutcában, amikor kiengedték elé Charles Leclerc-t a garázsból. Nem a finn versenyző volt a hibás.
A holland pilóta szinte minden edzésen aggodalmaskodik a motorja miatt, most is szólt a mérnökének, aki új beállításokat javasolt neki.
Pierre Gasly autójában sűrű füstöt eregetve megadta magát a Honda-motor. A műszaki mentés miatt VSC-fázist léptettek életbe.
A McLaren pilótája mindössze a 18. helyezett, vagyis csak a két Williamst előzi meg, ennek az az oka, hogy nem tudta összerakni az időmérős köreit, ezért nem hozott ki mindent a McLarenből, ám így is bő 1 másodperccel gyorsabb a 19. helyezett Russellnél.
Brazíliában akkor is rajong a közönség az F1-ért, amikor éppen nincs hazai versenyző, még a láthatáron sem.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports műsorában felhívta a figyelmet arra, hogy a Ferrarik ismét nagyon gyorsak az egyenesben, 0,7 másodpercet vernek a többiekre a pálya legtempósabb szakaszán.
Újabb Honda-motor romlott el, ezúttal Danyiil Kvjat autójában. A Toro Rosso versenyzőjét arra utasították, hogy ugorjon ki gyorsan, mert az autó ki is gyuladt, de gyorsan eloltották.
Kvjat ki is csúszott, és nekiment a falnak, de lehetséges, hogy ez már a műszaki hiba következménye volt.
Ismét piros zászló vet véget a szabadedzésnek, nem lesz idő újraindítani a tréninget a mentés miatt, így az eredmények ma már nem változnak. Köszönjük szépen a kitartó figyelmet, nemsokára jelentkezünk összefoglalóval és további hírekkel!