Szombatra elvonultak az esőfelhők az interlagosi pálya fölül, a Brazil Nagydíj harmadik szabadedzése alatt helyenként pedig már a nap is kisütött, a csapatok így nagy elánnal vetették bele magukat a munkába, hogy bepótolják a pénteken elvesztegetett időt. A második szabadedzést a Ferrari zárta az élen Sebastian Vettel-Charles Leclerc sorrendben, ma azonban rögtön az első mért körök után komoly kihívóra leltek előbb a Mercedes, majd a Red Bull személyében.
A topcsapatok nem sokat vesződtek az akklimatizálódással, mindenki rögtön lágy gumin jött ki a pályára. Az első mért körök után Max Verstappen diktálta a tempót, több mint két tizedmásodperces előnye tiszteletet parancsolónak számított egy ilyen rövid körön. Mögé Lewis Hamilton sorolt be, nyomában Valtteri Bottasszal, a két Ferrari pedig csak negyedik és az ötödik helyet foglalta el.
A valódi, feljebb tekert motorral végrehajtott időmérő-szimulációk az utolsó fél órában következtek, az autójukkal elégedettnek tűnő, azon nagy beállításváltoztatást nem igénylő Ferrari-pilóták jöttek ki elsőként, hogy jókora fölénnyel átvegyék a vezetést. Leclerc több mint 4 tizeddel bizonyult gyorsabbnak Verstappennél, de Vettel sem maradt el sokkal csapattársától, mindössze 53 ezreddel.
Tiszavirág életű volt azonban a vörös autók tündöklése, Hamilton ugyanis repesztett egy 1:08.320-as kört, amivel 3 tizedet adott Leclerc-nek.
A másik Mercedesben Bottas belehibázott az első próbálkozásba, másodjára pedig mindössze egy csapattársáénál 9 tizeddel lassabb időre futotta, amin később minimálisan faragott ugyan, de így is 881 ezreddel elmaradt Hamiltontól.
Reális esélye Verstappennek volt még megelőzni a Mercedes világbajnokát, kis híján meg is tette ezt, végül 26 ezreddel kapott csak ki tőle.
A Red Bulloknál is hatalmas volt az űr a két pilóta között, Alex Albon 816 ezredre a hollandtól az ötödik lett.
Ami a középmezőnyt illeti, az eddigi futamokhoz képest az Alfa Romeók szereplése jelentett kellemes meglepetést, Antonio Giovinazzi a nyolcadik helyre hozta be az autót, míg Kimi Räikkönen a két McLaren mögött a 11. lett. A topcsapatok után Danyiil Kvjat érte el a legjobb időt a hetedik helyen, bő két tizeddel előzte meg a 12. helyen záró Pierre Gaslyt. Akik nem lehettek büszkék a teljesítményükre, az a két Renault, Daniel Ricciardo csupán a 15., Nico Hülkenberg a 13. helyet szerezte meg.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Brazil Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében, jön az utolsó gyakorlási lehetőség az időmérő edzés előtt. Ma már egyáltalán nem esik, így igen mozgalmas tréningre számíthatunk. Tegnap a Ferrarik diktálták a tempót, alább olvashatják szokásos esélylatolgatásunkat arról, hogy vajon a versenyen milyen esélyekkel indulhatnak.
A lengyel pilóta tegnap a teljes második edzést kihagyta, mert az elején csúnyán összetörte az autót. A csapat megerősítette, hogy mára új kasztni köré építették újjá a versenygépet.
Senki ne aggódjon, nem esik, mindössze a Porsche szuperkupa első három helyezettje pezsgőzött egy kicsit, ami miatt a Mercedesnek szüneteltetnie kellett a harmadik edzés előtti kerékcseregyakorlást, nehogy pezsgőt kapjon a W10-es is.
Így néz ki jelenleg az égbolt az interlagosi aszfaltcsík felett.
Köztük volt Max Verstappen is, rajta kívül a két Toro Rosso, a két Haas és Norris járt a pályán, de egy installációs kör után visszatértek a bokszba.
Van mit bepótolnia a lengyelnek, hiszen tegnap az első edzésen Latifi vezette az autóját, majd a második tréning elején ő maga a falhoz csapta azt, így semennyi tapasztalatot nem gyűjtött eddig. Az ideje 1:14.407 lágy gumin.
1:13.998 az új ideje, miközben a McLaren spanyolja jött ki egy feltehetően installációs körre. Más nincs a pályán.
A hétvégén most a legjobbak eddig a körülmények, nem meglepő, hogy mindenki rögtön időmérő szimulációkkal kezd, lágy gumikkal.
Először Leclerc, majd Vettel ért körbe, 1:09-es körökkel átvették a vezetést, de Bottas befért közéjük, és Hamilton is két abszolút legjobb szektorral kezdett.
Leclerc 0,25 másodperces hátrányban volt a 2. mért ponton Hamiltonhoz képest, majd beállt Kvjat szélárnyékába és a kör végén mindössze 0,037 másodperc lett a lemaradása. Vettel feladta a körét, így maradt a 3. helyezett.
Pár századdal maradt csak el az eddigi legjobbjától, maradt a 4. helyen. Közben Hamilton belehibázott a második mért körébe az utolsó kanyarban.
Csak a középső szektorban volt övé a legjobb szektoridő, de ez is elég volt ahhoz, hogy több mint 2 tizeddel megelőzze Hamiltont, 1:09.327-tel egész pontosan 235 ezredet adott a hatszoros világbajnoknak. Albon 450 ezreddel lemaradva a 6. helyre jött be.
A nyolcadik körét taposta a lágyakon a Mercedes finnje, de így is gyorsulni tudott egy hangyányit, 1:09.526-os ideje csak 7 századdal lassabb Hamilton körénél. Közben Verstappen második nekifutásra több mint 2 tizedet faragott előző idején, 1:09.063-as ideje jelenleg 4 tizeddel gyorsabb a második helyezett Hamiltonnál.
Már el is röppent az edzés fele, Verstappen, Hamilton, Bottas, Leclerc, Vettel, Albon, Hülkenberg, Norris, Gasly, Kvjat az első tíz sorrendje.
Azt mondta a Sky Sportsnak, hogy a vörös autók úgy mennek, mint a golyó az egyenesekben, valamint figyelmeztetett, hogy ez még nem az időmérő, nem szabad egyből ünnepelniük Verstappen jó tempóját látva.
Vagy fordítva, legalábbis a francia szerint, aki úgy vélte, hogy Pérez leszorította őt a középső szektorban található hajtűben, miközben a Haas pilótája megpróbálta körbeautózni.
A Sky Sports bokszutcai riportere azt jelentette, hogy egyik autón sem voltak nagy beállításváltoztatások, amiből arra lehet következtetni, hogy mindketten elégedettek az autóval. Az imént mindketten kihajtottak a pályára új lágy gumikon.
Miután elkezdték a gyorskörüket, Verstappen használt gumikon javított 9 ezredet, de aztán jöttek a vörös autók, és jócskán bementek 1:09 alá, Leclerc állt az élre 1:08.611-gyel, Vettel 53 ezreddel mögé sorolt be.
A két pilótának teljesen máshogy készítik elő az abroncsokat, Bottas autóján csak az első paplanokat hagyták fent, miközben a hátsó gumikat száraz jéggel hűtik, Hamiltonnál pedig pont fordítva cselekedtek. Ez vélhetően kísérletezés, a jobb megoldást keresik, nem a két pilóta igényei eltérőek.
Megkérdezte mérnökét, Riccardo Adamit, hogy mit szólna, ha az újabb gyorskör előtt két töltőkört menne, mire a mérnöke ráhagyta, ha ő úgy látja jónak. Vettel úgy látta jónak, így még nem kezdte meg az újabb gyorskört.
Tegnap még nem volt biztos benne, hogy utolérhetik-e a Ferrarit, úgy tűnik, hogy a válasz igen, Hamilton 1:08.320-as körével 3 tizedet adott Leclerc-nek. Bottas elrontotta az első kanyart, így nem nyomta tovább, miközben Vettel ment egy második gyorskört is, de 5 ezreddel elmaradt korábbi idejétől.
Miután átvette a vezetést, egyből vissza is jött a bokszba. Bottas közben ment egy mért kört, de 1:09.224-es idejére nem lehet büszke, 9 tizedre van csapattársától és csak az 5. helyet foglalja el.
Bement a bokszba a levezető kör végén, de csak átment rajta, hogy egy felvezető kör végén újabb mért körnek fogjon neki. Az első szektorban 1 tizeddel volt lassabb saját előző idejénél, majd rögtön ezután szélesre futott a négyes kanyar kijáratán, úgyhogy inkább elvette a gázt.
A két Red Bull is kijött új lágy gumin, Verstappen lila első szektorral kezdett, de később visszaesett egy kicsit, végül pedig 26 ezreddel elmaradt Hamilton idejétől, de így is feljött a második helyre. Albon nagyon rossz kört ment, javított ugyan, de 8 tizeddel maradt el a legjobb időtől, bár Bottast így is megelőzte.
Az utolsó kanyarban érte utol a pályán keresztbe poroszkáló McLarent, nagyot kellett fékeznie, hogy ne öklelje fel.
Ment még egy gyorskört, nem volt rossz ez sem, 8 századdal bizonyult lassabbnak Hamilton idejénél, de saját előző körét nem múlt felül vele.
Miután a sárga-fekete autók is teljesítették időmérős körüket, Ricciardo csak a 15., Hülkenberg csak a 13. helyet foglalja el. A középmezőny legjobbja Kvjat a hetedik helyen, mögötte meglepően jól szerepel a két Alfa, Giovinazzi a 8., Räikkönen a két McLaren után a 11. pozícióban tanyázik.
A tegnap még csak az ötödik helyen záró Lewis Hamilton végzett az élen Max Verstappen, Charles Leclerc és Sebastian Vettel előtt. A további sorrend: Albon, Bottas, Kvjat, Giovinazzi, Norris, Sainz. 18 óra 50 perctől jelentkezünk az időmérő edzés szöveges tudósításával, tartsanak velünk akkor is, a viszontlátásra!