Elkezdett komolyodni a helyzet Ausztráliában, a szombati harmadik szabadedzéssel még egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy megtudjuk, hogy áll az erősorrend a szezon első versenye előtt. A nagy kérdés a pénteki nap alapján az volt, hogy mennyire valós a Mercedes előnye a Ferrari előtt, a vörösök valóban tévúton jártak-e pénteken, vagy csak nem fedték fel a lapjaikat. Az időmérő előtti utolsó tréninget elnézve
az igazság valahol félúton lehet, Sebastian Vettel és Charles Leclerc ugyanis nagyjából 1 másodpercet javított pénteki legjobb idejéhez képest,
és fél másodpercen belülre került az ezzel szemben csupán 3 tizedet gyorsuló Lewis Hamiltonhoz képest.
Az első három helyet az 1:22.292-t autózó Hamilton, a tőle 264 ezreddel elmaradó Vettel és az ötszörös világbajnoktól fél másodpercet kapó Leclerc bérelte ki. Aki viszont hiányzott, az a gyorskörében az utolsó előtti kanyarban nagyot hibázó Valtteri Bottas, aki ennek köszönhetően a 7. helyet szerezte meg.
Némi meglepetésre az első hármast nem a két Red Bull, hanem a Melbourne-ben híresen jól menő Haas követte.
Az amerikai csapat Grosjean vezérletével egy másodpercen belül volt Hamiltonhoz képest, az 5. helyen záró Kevin Magnussen azonban már 1,042 másodpercet kapott.
A közepes gumiból az élmezőny többi tagjánál egy szettel többel rendelkező Red Bullok sokáig csak a sárga Pirelliken köröztek, az időmérő-szimulációt azonban már értelemszerűen a lágy keveréken teljesítették, így valami más oka lehet a hátrányuknak, csak az időmérőn fog kiderülni, hogy hol is állnak valójában. Az új kasztnival köröző Max Verstappen 1,189 másodperccel Hamilton mögött csak a 9. lett, Pierre Gasly egy tizeddel jobb kört ment, és a 6. helyen zárt.
Ami a középmezőnyt illeti, a Haas jó eredménye ellenére nagyon szoros lesz benne a csata, Danyiil Kvjat csak egy tizeddel maradt el Magnussentől, utána azonban egy nagyobb lyuk következett, a két Renault már 3 tizedet kapott az orosztól. Kisebb csalódást a tegnap jól szereplő Kimi Räikkönen okozott, a 2007-es világbajnok csak a 17. helyen zárt és csapattársától is kikapott, noha nem volt teljesen tiszta a leggyorsabb köre. Ami nem változott péntekhez képest, az a reménytelenül lassú Williams tempója,
George Russell a 18. helyen záró Lando Norristól is 1,4 másodpercet kapott és 3,6 másodperccel maradt el Hamiltontól, miközben az utolsó helyen végző Robert Kubica hátránya már 4,3 másodpercre rúgott.
A lengyel, tetézve a grove-iak gondjait, még a falat is eltalálta a bokszba menet, és leszakított egy darabot az alkatrészhiánnyal küzdő istálló FW42-eséről.
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Ausztrál Nagydíj magyar idő szerint hajnali 4 órakor kezdődő harmadik szabadedzésének élő közvetítésében. A téli tesztek után úgy tűnt, hogy a Ferrari érkezik a legfőbb esélyesként a melbourne-i szezonnyitóra, a Mercedes azonban jókora előnnyel nyerte a pénteki második szabadedzést, amellyel mindenkit meglepett. Egyelőre csak találgatni lehet a vörösök gyengélkedésének okait, szándékosan fogták vissza magukat, vagy valóban gondokkal küszködtek pénteken? Alább olvasható pénteki elemzésünkben erre a kérdésre kerestünk választ.
A szezon első versenyhétvégéjének mindig különleges varázsa van, mindenki tele van várakozással, ráadásul az új autók látványa is jobban felcsigázza a rajongókat, mint mondjuk a szezon közepén, amikorra már mindenki megszokta az új színekbe öltözött versenyzőket és hasonlókat. Az alábbi képre kattintva pénteki galériánkban gyönyörködhetnek a szikrázó melbourne-i napsütésben köröző versenygépeken.
---- separator ----gallery-content-type:110141d7-107b-4bf8-aac6-b68527988ec4---- separator ----Természetesen nemcsak az autók újultak meg a 2019-es szezonra, hanem az F1 is igyekezett újításokkal, kameraképekkel, új grafikákkal frissíteni az arzenálját. Ezek egyike a hivatalos közvetítés elején látható bevezető megújítása, amelyben most minden egyes edzés, időmérő és verseny előtt végigfuthatunk azon, hogy kik alkotják a mezőnyt. Érdemes megnézni a végén Lewis Hamiltont, aki ötszörös világbajnokhoz méltó pózolással zárja az intrót. További posztokkal 10 perccel a harmadik tréning kezdete előtt, hajnali 3 óra 50 perctől jelentkezünk.
Ismét köszöntjük Kedves Olvasóinkat, jó reggelt és kellemes ébredezést kívánunk! Tíz perc múlva kezdődik a harmadik edzés, úgyhogy mindjárt vágjunk is a közepébe és jöjjön a nap eddigi legfontosabb híre: a Red Bull kasztnit, pontosabban túlélőcellát cserélt Verstappen autóján. Ezzel nem sértettek szabályt, a módosítás előre tervezett volt, az oka egyelőre nem ismert. A hírek szerint már a pénteki edzés előtt tudták, hogy erre sort kell keríteni, de azért csak most hajtották végre, mert különben Verstappen nem körözhetett volna az első edzésen.
Évente minden csapatnak két lehetősége van arra, hogy kihasználja bónuszát, és éjszaka is a pályán maradjanak a szerelői, hogy az autón dolgozhassanak. A Haas rögtön az első futamon élt az egyikkel, szerelői ugyanis hajnali fél 3 és másnap délelőtt 11 óra között is a helyszínen voltak, hogy egy olajszivárgást hárítsanak el Romain Grosjean autóján.
A levegő hőmérséklete közel 22, az aszfalté 42,4 fokos helyi idő szerint délután 2 órakor az Albert Parkban. Az időmérőt helyi idő szerint 17 órától rendezik, addigra minden bizonnyal ezek az értékek lejjebb fognak menni.
Elkezdődött a hétvége utolsó szabadedzése, egyben az utolsó gyakorlási lehetőség az időmérő előtt. Max Verstappen Red Bullja volt az első autó, amelyik kihajtott a pályára.
Verstappen vissza is tért a garázsba, ahogy tettek a legtöbben, Kubica volt az egyedüli, aki elment egy gyorskörre.
Kubica 1:45-ös köre az első „gyorskör” az edzésen, csapattársa, Russell 1:30.3-mal egyből le is hagyta a lengyelt. A két Williams az itteni közepes, sárga jelzésű, C3-as gumit használja.
Már tegnap több csapatnál láthattuk, hogy ilyen-olyan módon a csütörtökön tragikus hirtelenséggel elhunyt korábbi versenyigazgató előtt rótták le tiszteletüket, a mai napra pedig még többen tesznek így, többek között a McLarenre és a Williamsre is felkerült egy matrica.
Össze-vissza csúszkál az autó Russell rádióüzenete szerint. Az újonc 1:29.122-nél tart, Gasly a Red Bullal az imént azonban átvette tőle a vezetést egy 1:26.159-es körrel.
Gasly alatt minden egyenesben a földet súrolja az RB14, eközben Verstappen is megjött és 1:25.106-tal már ő vezet annak ellenére, hogy a hármas kanyarból kifele jókora megcsúszást mutatott be. A holland és a francia is C3-as, sárga jelölésű gumin megy.
Egy esetleges feltartás lehet a háttérben a bokszutcában, Kubicának kellhetett lassítania, mert a McLaren újonca elé került.
Egészen mostanáig, ugyanis az ex-red bullos Ricciardo és Sainz is kihajtott a pályára, amelyen Verstappen és Gasly szorgosan köröz, mindketten 5-5 körnél járnak.
Az ötszörös világbajnok ebben a pillanatban sétált be a Mercedes garázsába, miközben 15 perc már eltelt az edzésből. Még gyorsan kiosztott egy autogramot egy kisfiúnak, hogy remélhetőleg hamarosan beüljön a W10-esbe.
Ricciardo 1:25.216-tal a közben 1:24.944-re javító Verstappen mögé iratkozott fel a piros oldalfalú Pirellin. Szintén ezen a gumin van kint Sainz is, akinek 1:26.222 volt az első köre.
Az orosz a C4-es, piros jelzésű abroncson 1:24.860-at repesztett első nekifutásra, amivel át is vette a vezetést, az első kanyarban mondjuk hibázott egyet. Csapattársa, Albon, valamivel több mint 2 tizeddel lassabb körrel a harmadik helyre jött be. Emlékeztetőül, Hamilton tegnap 1:22.6-tal nyerte a második tréninget.
Norrisnak azt jelenti mérnöke, hogy mindenki a gyenge tapadási viszonyok miatt panaszkodik. A Ferrarik is jönnek, mindketten C4-esen. 12 pilótának van mért köre 37 perccel az edzés vége előtt.
Első mért körében egy 1:23.739-es körrel a négyszeres világbajnok rögtön az élre állt, mögé Bottas jött be 114 ezreddel lemaradva szintén a piros Pirellin.
Ezen javítania kell majd a Mercedesnek, nem a legideálisabb így vezetni. Leclerc közben 8 tizeddel ment lassabb kört Vettelnél, Hamilton is gyorskörön van már.
Ami jó hír a szoros csatáért imádkozóknak, hogy mindössze 4 századdal ment jobb kört a németnél, 1:23.699-nél állította meg a stoppert. Leclerc közben javított, 1 tizedre megközelítette csapattársát.
Kétféle Charlie Whitingra emlékező matricát kaptak a csapatok, az egyiken fehér, a másikon fekete a felirat. Minden autón látható már tehát az elhunyt versenyigazgatóra emlékező kis gesztus.
A két Red Bull egyelőre nem ment C4-es gumin, így ők még nagyon hátul vannak, vélhetően majd csatlakoznak a Ferrarihoz és a Mercedeshez, akik mögött jelenleg Grosjean áll a Haasszal, őt Kimi Räikkönen követi az Alfával.
A még csak sárga Pirellin futó Gaslyt figyelmen kívül hagyva a 17. helyezett Giovinazzi van a grove-iak előtt, az olasz hátránya 1,7 másodperc Hamiltonhoz képest, a 19. helyezett Russellé viszont már 3,5, miközben Kubica 3,7-tel van lemaradva. Hatalmas a szakadék a középmezőny vége és a Williams között.
Bottas átvette a vezetést egy rövid időre, de jött Hamilton és 1:23.360-nal vissza is vette azt. Csapattársa 324 ezreddel követi, Vettel 379 ezreddel, Leclerc már közel fél másodperccel van lemaradva.
Egészen érdekes helyen, a bokszutca bejáratánál tette mindezt, kissé túl nagy tempóval fordult be, egy nagyobb elem le is szakadt az autóról, vagy a falból, ez egyelőre nem világos. Räikkönen rögtön jelentette is, hogy törmelék van a bokszbejáraton.
Gasly még mindig a sárga Pirellin köröz, 1:24.888-cal feljött a 12. helyre. Rajta kívül csak Ricciardo és Sainz van most a pályán.
Egyértelműen Kubica autójáról, és nem a falról szakadt le az a darab, amit az egyik pályabíró begyűjtött. A lengyel tegnap arra panaszkodott, hogy továbbra is alkatrészhiánnyal küzdenek, ez a kis incidens aligha javított a helyzeten.
Az ötödik helyre sorolt be a hazaiak kedvence használt C4-eseken, az ideje 1:24.472, ezzel 1,1 másodperccel lassabb a továbbra is élen álló Hamiltonnál.
Az élmezőnyből Vettel az első, aki kijött új gumin, már meg is kezdte a gyorskörét.
Ahogy az várható volt, átvette a vezetést a négyszeres világbajnok, 1:22.556-os idővel fél tizeddel javította meg Hamilton tegnapi 1:22.6-os körét. Ez 8 tizeddel jobb Vettel tegnapi körénél.
Grosjean mindössze 556 ezreddel maradt el Vetteltől, amivel egyelőre második, Magnussen valamivel több mint 7 tizeddel lemaradva a harmadik.
264 ezredet adott Vettelnek az ötszörös világbajnok, aki 1:22.292-es körrel ismét az élen. A Mercedes továbbra is gyorsnak tűnik, tegnapi hatalmas előnye azonban eltűnni látszik. Közben Leclerc 1:22.749-es idővel bejött Vettel mögé a harmadik helyre.
Az utolsó előtt kanyart nagyon elrontotta a finn, megcsípte a füvet és kissé keresztbe állt, az ő tempóját így nem nagyon lehet majd belőni az időmérő előtt, ezzel ugyanis elpuskázta a legjobb lehetőséget a gyorskörre.
A Red Bull nem mutatott valami sokat az időmérős körén, a holland a hibázó Bottast sem tudta megverni, 1,189 ezreddel maradt el Hamiltontól, miközben egy nagyobb megcsúszást is bemutatott az utolsó szektorban. Gasly valamivel jobbat ment nála, 1,075 ezredmásodperces hátrányban a 6. helyre jött fel.
Ezzel együtt Russell és Kubica az utolsó továbbra is, ebben a sorrendben. Előbbi 3,6 másodperccel van Hamilton mögött, miközben a 18. helyezett Norris hátránya már „csak” 2,2 másodperc.
Közben leintették a tréninget, Lewis Hamilton maradt az első helyen, mögötte Vettel és Leclerc, valamint a két Haas végzett. Bottas rontott köre nélkül bejöhetett volna Grosjean és Magnussen elé, a Haas tempója azonban így is dicséretes. Az első 10-et a két Red Bull, a 8. helyen záró Kvjat, és a 10. Ricciardo tette teljessé. Mi most megköszönjük a figyelmüket, de ne menjenek messzire, reggel 6 órától jön a szezon első időmérő edzése! Addig is viszontlátásra!