A Forma-1 70. évfordulós Nagydíjának második szabadedzésére megérkeztek a felhők a silverstone-i pálya fölé, így a várt gumiolvasztó hőséget megúszták a csapatok, de ezzel együtt 30 fokban, 42 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdték meg a munkát.
A délelőtti gyakorlással ellentétben ezúttal már rögtön a közepes és a kemény keveréket részesítették előnyben a legtöbben, így nem csoda, hogy 13 perc elteltével Lance Stroll könnyedén állt az élre, az addig mért kört futó hét pilóta közül ugyanis ő volt az első, aki a piros oldalfalú Pirellikre szavazott.
Úgy tűnt, hogy a Sergio Pérez koronavírus-fertőzése miatt az erre a hétvégére is maradó Nico Hülkenberg jól folytatja a visszarázódást, és elkezdi felvenni a kesztyűt Stroll-lal. Ezt mutatja a német első mért köre is, amellyel 49 ezredet adott csapattársának és átvette a vezetést.
A Mercedes ezúttal kevesebbet várt, mint az első gyakorláson, és 20 perc elteltével jelentkezett be a "partigyilkos" címére:
Valtteri Bottas közepes gumin 1,2 másodperccel javította meg Hülkenberg lágy gumis körét és megmutatta, mindegy, hogy ki, milyen abroncsokon megy, a Mercedesnek nincs ellenszere.
Nemsokára jött Hamilton is, ő viszont a lágyakon kezdett. Ennek fényében némileg meglepő lehetett, hogy csak 6 ezreddel volt gyorsabb Bottasnál, a leglágyabb keveréknek azonban minden bizonnyal már túl meleg volt az időjárás, ezért nem csak hosszabb etapon, de egy körön sem működött úgy, mint kellene.
A Mercedes kezdeti tempóját Verstappen köre árazta be, a holland 577 ezredet kapott Bottastól közepes gumin, de a lágy gumin levő Racing Pointokat és McLareneket így is kényelmesen megelőzte. Albon és a két Ferrari-pilóta volt az, akik nagyon haloványan teljesítettek az edzés elején, a thai-brit pilóta csapattársától 7 tizeddel elmaradva csak a hetedik helyen állt, miközben a közepes gumikat használó Ferrarik a 13. és a 18. helyet foglalták el, Leclerc volt előrébb.
A 60 perces időhatár alá kúszva szép lassan készülhettünk az időmérő-szimulációs körökre. Bottas ki is jött friss lágyakon és 1:25.782-re javított.
Őt követte a két Racing Point, akiknek közepes gumis időmérős köre sokat elárult arról, hogy valószínűleg ezúttal is a sárga Pirelliken akarnak majd továbbjutni a Q2-ből, és már most inkább ezeken az abroncsokon készülnek.
Hogy a közepeseken való továbbjutás ezúttal meglehet-e Leclerc-nek, arról a monacói lágy gumis köre ébresztett kétségeket, 1 másodperccel maradt el ugyanis Bottastól, és egyik Racing Pontot sem előzte meg. Ennél is rosszabb volt Vettel próbálkozása, a négyszeres világbajnok hátránya már 1,4 másodpercre rúgott, amivel az első tízbe sem került be.
Amennyiben első körével nem bizonyította eléggé, hogy melyik lehet a jobb időmérős és versenygumi, Hamilton a második nekifutásával mindenképpen megtette ezt: 1:25.606-ra javított a közepeseken és 176 ezreddel megjavította Bottas lágy gumis körét.
Ekkor úgy tűnt, hogy az élmezőny sorrendjét már csak a lágy gumis időmérős körükkel még adós Red Bullok befolyásolhatják, ám jött Daniel Ricciardo, és a semmiből előhúzott egy harmadik helyre elegendő 1:26.421-es időt, ami olyan jó lett, hogy az ezután lágyakon érkező Verstappen sem tudott gyorsabbat, 16 ezreddel kikapott Ricciardótól. Albon teljesítménye továbbra is csalódástkeltő: csak a 11. helyet szerezte meg.
A délután további részében aztán mindenki elkezdett a versenyszimulációkkal foglalkozni. Az időeredményeken már nem javítottak a pilóták, így is szolgálattak azonban beszédtémát,
a lágy és a közepes gumi ugyanis olyan mértékben hólyagosodott a hosszú etapok során, amilyet már jó ideje nem láthattunk.
Mindezt bizonyították az elfékezések, kisebb pályaelhagyások és a folyamatosan vibrációra panaszkodó versenyzők, akiknek úgy tűnik, hogy igazán nehéz dolga lesz az abroncsok menedzselésével a versenyen.
Amikor pedig már azt hittük, hogy békésen lecsordogálnak a hátralevő percek, a Ferrari szolgáltatott még egy kis látványossággal:
Vettel autója a régi célegyenesben kilehelte a lelkét és telefolyatta olajjal a pályát.
Miután a négyszeres világbajnok leparkolta a Stowe-kanyar után az SF1000-est, annak aljából csak úgy dőlt az olaj. Még kérdéses, hogy mi ment tönkre az autóban, de ha a váltó megúszta az esetet, akkor nem kell büntetésre számítania a németnek.
Hogy mindezt megfejelje, Antonio Giovinazzi is leparkolta az Alfa Romeót a Becketts bukóterében, úgyhogy a tréninget két perccel a vége előtt piros zászlóval félbeszakították és már nem is indították újra.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Nemsokára kezdődik A 70. Évforduló Nagydíjának második szabadedzése. Az első gyakorláson a két Mercedes hatalmas fölényt mutatott, az alábbi linken annak összefoglalóját olvashatják.
Délelőtt a csapatok kizárólag a lágy gumit használták, mivel az előző hétvégén ez nem volt benne a kínálatban. Azonban jól látszott, hogy nem ez lesz a versenygumi, így vélhetően a csapatok nagyobb hangsúlyt fognak fektetni a közepes és a kemény abroncsokra.
A hétvége legfontosabb híre, hogy a Racing Pointot 15 pont levonásával, illetve 400 ezer eurós büntetéssel sújtották. Az ügyről az alábbi linkeken olvashat bővebben.
Az első szabadedzésen Robert Kubica vezette Antonio Giovinazzi Alfa Romeóját, de ezúttal természetesen már az olasz pilóta kap lehetőséget. Az egyszeres futamgyőztes a 19. helyen végzett délelőtt, meglátjuk, hogy Giovinazzi tud-e javítani hozzá képest.
A délelőtti napsütés után megjelentek a felhők, így a levegő hőmérséklete 30, míg a pályáé 42 fokra csökkent. Az előrejelzések 40 százalékos eséllyel jósolnak csapadékot a gyakorlás idejére.
Elindult a második szabadedzés, de egyelőre még senki nincs a pályán, mindenki a garázsban tartózkodik
Az első gyakorláson az ezúttal is a koronavírusos Pérez helyett beugró Nico Hülkenberg némi meglepetésre a 4. helyen végzett. Csapattársának, Lance Strollnak majdnem 6 tizedmásodpercet adott. Könnyen lehet, hogy a múlt heti nehézségek után valamelyest sikerült akklimatizálódnia.
A dán pilóta az első, aki pályára gurul, de pár pillanattal később csapattársa, Romain Grosjean, valamint Kvjat, Ricciardo és a két Alfa Romeo is követi őt. A kemény abroncsokon autózó ausztrál pilótát leszámítva mindenki közepes gumikon van.
Megjöttek az első köridők, az orosz pilóta 1:27.468-cal került a tabella élére. Őt Ricciardo, majd a Haasok és az Alfa Romeók követik.
A kanadai versenyző az első, aki lágy keverékeken próbálkozik, aminek meg is látszott az eredménye, bár csak 3 tizeddel előzte meg Kvjatot. Eközben pályán Hülkenberg, valamint a két Ferrari is, utóbbiak közepes abroncsokon.
A beugró pilóta ezúttal is gyorsabb volt csapattársánál, bár most csak fél tizeddel. A két Ferrari egyelőre nem mutatott meg mindent, hiszen Leclerc a 8., míg Vettel csupán a 10. pozíciót foglalja el. Már Bottas és Albon is a pályán van.
Legalábbis Bottas személyében, aki közepes gumikon több mint 1 másodpercet adott Hülkenbergnek. Ocon szintén jó időt autózott, hiszen a kemény gumikon az 5. helyen áll, mivel nem sokkal ezelőtt Albon bejött elé a sárga oldalfalú abroncsokon.
A Racing Pointok és a McLarenek mellett Hamilton az egyetlen, aki a piros oldalfalú abroncsokkal gördült pályára. Ennek tudatában nem lenne meglepő, ha nemsokára átvenné a vezetést.
Persze hozzá kell tenni, hogy lágy abroncsokat használnak, így a helyén kell kezelni Norris 3., illetve Sainz 5. helyét.
A hatszoros világbajnok csupán 6 ezreddel előzte meg csapattársát úgy, hogy eggyel lágyabb keverékeken autózott. A Mercedesk már most túlszárnyalták az első szabadedzésen futott legjobbjukat.
Ahogyan délelőtt, úgy most is a két Mercedes mögé jött be első gyorskörével, ezúttal közepes gumikon. A holland pilóta több mint 4 tizeddel előzi meg az egy hellyel mögötte álló Hülkenberget.
Az edzés harmadához közeledve mindössze négyen köröznek az aszfaltcsíkon. Mért körrel már mindenki rendelkezik, a pillanatnyi állást elnézve talán Vettel 18. helye a legnagyobb meglepetés.
Vettel a két Haas mögött és a két Alfa Romeo előtt áll, ami azt jelenti, hogy az utolsó öt pozíciót Ferrari-motorral hajtott autó foglalja el. Mondanánk, hogy az erőforrás becsületét Leclerc menti meg, de a 14. helye ezt nem igazán indokolja.
A finn pilóta is feltette a lágyakat, és két lila, valamint egy sárga szektorral 129 ezreddel autózott jobb időt, mint csapattársa. Kérdés, hogy Hamilton megpróbál-e válaszolni, vagy innentől kezdve már a versenyszimulációval foglalkozik.
Ez még mindig nem néz ki jól, főleg a lágy guikkal, de legalább már nem a mezőny végén tartózkodnak. A monacói pilóta lemaradása 1, míg csapattársáé 1,4 másodperc Bottasszal szemben.
Megkaptuk a választ a pár perccel ezelőtt feltett kérdésünkre, hiszen a brit pilóta javított, és ismét ő áll az eredményjelző első helyén. A 35 éves versenyző 176 ezreddel előzi meg csapattársát, ráadásul mindezt közepes abroncsokon tette.
A közvetítésben is megmutatták, hogy Toto Wolff csapatfőnök és James Allison technikai igazgató rollerrel közlekednek a pálya mellett.
Ha a Ferrari rossz teljesítménye nem lenne elég, Charles Leclerc-t még 200 euró befizetésére is kötelezték, miután a bokszutcában túllépte a maximálisan megengedett sebességet.
Legalábbis ami a motort illeti, hiszen a korábbi állás csak annyit változott, hogy a Williamsekkel együtt az utolsó hét helyet foglalják el. A Scuderia számára Leclerc 6. helye jelenthet némi reményt.
Az ausztrál pilóta megelőzte Verstappent a lágy gumikon, aki ugyan javított, de 16 ezredmásodpercre van a Renault-tól.
A két pilóta köztudottan jóban van egymással, hiszen rengeteget szimulátoroznak együtt. Norris integetett is a holland versenyzőnek, miközben elhaladt mellette.
A második szabadedzés ezen szakaszában általában már a versenyszimulációnál tartanak, de egyelőre Hülkenberg van pályán a leghosszabb ideje, aki csupán az 5. körénél tart a közepeseken.
A köridők alapján most már egyértelmű, hogy elkezdődtek a hosszú etapok. Ahhoz képest, hogy a futamon várhatóan mindenki kerülni fogja a piros oldalfalú gumikat, többen is ezeken az abroncsokon autóznak.
A német pilóta rádión jelentette, hogy ülésével valami nincs rendben, úgy érzi, hogy lazább a kelleténél. Ez távolról sem ideális egy Forma-1-es versenyző számára.
A finn versenyző apró hibát vétett a Village-kanyarban, aminek következtében kiszélesítette a pályát. Természetesen semmi baja nem lett az autónak, de ez az időmérőn és a versenyen már nem biztos, hogy belefér.
Egyelőre a német pilóta a legkitartóbb, hiszen már a 13. körénél tart a közepes gumikon, legutóbb 1:33.604-et autózott. Leclerc szintén átlépte már a 10-es határt, ugyancsak a sárga oldalfalú abroncsokon.
A monacói pilótával rádión közölték, hogy az adatok vibrációt mutatnak, és annak ellenére, hogy ez még nem jelent veszélyt, kihívták a bokszba. Egy gyors kerékcsere után azonnal folytatta a körözést, de már lágy abroncsokon.
A Racing Point versenyzője 15 kört tett meg a közepeseken, ami az eddigi legtöbb a mai napon. Leclerc-rel ellentétben viszont betolták a garázsba, vélhetően megnézik a meglazult ülését. Eközben csapattársa, Stroll meglátogatja a pálya szélét.
A Renault pilótája rádión jelentette, hogy a fékek nem elég kemények. Eközben Hülkenberg visszaül az autóba, vélhetően sikerült megoldaniuk a problémát.
A német pilóta motorhibát jelent a rádióban. A Ferrari a régi célegyenesben lassult le, Vettel pedig az ottani bokszutca kijáratánál állt meg vele. A sárga zászló mellett virtuális biztonsági autó is érvényben van ezen a szakaszon.
Szerencsére gyorsan kitolták az autót a megnyitáson, így a mezőny ismét szabadon körözhet.
Vége az edzésnek, mivel 55 másodperccel a vége előtt Giovinazzi megállt a Becketts melletti bukótérben.
Hamilton végzett az élen a második szabadedzésen, 176 ezreddel megelőzve Bottast és 815-tel Ricciardót. Mögöttük Verstappen, Stroll, Hülkenberg, Leclerc, Norris, Sainz és Ocon alkotja az első tíz sorrendjét. Mára köszönjük figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a pilóták nyilatkozataival.