A papírformának megfelelően a Mercedes pilótája, Valtteri Bottas volt a leggyorsabb az Olasz Nagydíj harmadik szabadedzésén, de megfogyatkozott a világbajnoki címvédő istálló pénteken még letaglózó előnye. A Mercedes pilótái a többiekhez hasonlóan késlekedve, de rögtön lágy gumikkal jelentek meg a pályán, így nem volt meglepő, hogy rögtön az élre álltak.
Az már annál inkább, hogy Max Verstappen közepes keverékű gumikkal gyorsabb tudott lenni a Mercedesek első, lágy abroncsos próbálkozásainál, ráadásul nem az első, hanem a második mért körében. A feketére festett autók egy következő etap során fokozták a tempót, Bottas ekkor 1:20.089-cel bebiztosította az 1. helyet.
Lewis Hamiltonnak nem ment ilyen jól, főleg az első szektorban küszködött az autójával,
de a középsőben is időt vesztett, ezért 0,35 másodperccel lassabbnak bizonyult Bottasnál, alig futott gyorsabb kört a közepes gumikkal igyekvő Red Bull-pilótánál.
A leintés előtt 10 perccel Lando Norris és Daniel Ricciardo is beférkőzött Hamilton elé, majd pillanatokkal később a Renault lerobbant, ezért piros zászlóval megszakították az edzést. Verstappen ekkor ismét mért körre készült, de az újabb próbálkozást megakadályozták a piros zászlók. Alexander Albonnak ebből a szempontból szerencséje volt, ő a 6. helyet lágy gumikkal szerezte meg. Úgy tűnt, hogy Albon javítani is tud a piros zászló után, de az utolsó mért körében kicsúszott a Parabolicában.
Próbált gyorsulni Hamilton is, de az Ascariból kifelé komoly kocsisor tornyosult elé, szinte szlalomozva megpróbált elmenni mellettük, de a fűre is hajtott, ezért időt vesztett, és veszélyes helyzet be is került. Vele ellentétben Carlos Sainz talál magának szabad területet, így az utolsó körében 0,2 másodpercre megközelítette Bottast, és feljött a 2. helyre.
A gumihasználat alapján kizárólag az időmérőre készültek a Mercedesnél, Ricciardo esetében a Renault-nál, a Ferrarinál, az Alpha Taurinál, a Williamsnél és az Alfa Romeónál, mindannyian csak lágy gumikat kaptak az autójukra.
A Scuderiának ez sem sokat segített, Charles Leclerc a piros zászló előtt csak a 9. helyezett volt, Sebastian Vettel pedig a 14. helyezett, az újraindítás után csak a 11-15. pozícióban zártak, ismét nem várható, hogy a Ferrari mindkét autója bejut a Q3-ba.
A mezőnynek láthatóan gondot okozott az FIA által az időmérőre előírt szintidő tartása és a tréning végén kialakult forgalom is azt mutatta, hogy a rajthelyekről döntő délutáni edzésen ismét zűrzavaros jelenetek várhatók.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Nemsokára kezdődik az Olasz Nagydíj harmadik szabadedzése, ahol ismét Mercedes-fölény várható. Az első két gyakorlást Lewis Hamilton és Valtteri Bottas uralta, az összefoglalókat az alábbi linkeken olvashatják.
A második szabadedzés alapján a Mercedes a versenytempót tekintve is más dimenzióban mozog. Ha a Red Bull nem tud javítani a beállításokon, akkor Max Verstappen 3. helye az időmérőn veszélybe kerülhet, de a futamon jó esélye van, hogy visszaszerezze. Mögötte viszont izgalmas csata várható.
A Forma-3-asok monzai főversenyén Frederik Vesti 1. és Oscar Piastri 3. helyével eldőlt, hogy a Prema megvédte bajnoki címét a csapatok között. Hozzá kell tenni, hogy az ottani mezőny már csak Mugellóba fog ellátogatni. Ami az egyéni állást illeti, Piastri 8 ponttal vezet Logan Sargeant előtt.
A Forma-1 egyetlen posztumusz világbajnoka éppen Monzában, a szombati gyakorláson vesztette életét. Az osztrák pilótát olyan nagyságok gyászolták, mint Bernie Ecclestone vagy Jackie Stewart. Portrénkat az alábbi linken olvashatják.
Miután megtudta, hogy kartonfigurákat ültetnek a valódi szurkolók helyére, fejenként 40 euróért jelképes jegyet váltott számukra.
A körülmények nem változtak jelentősen a pénteki naphoz képest. A levegő hőmérséklete 26, míg az aszfalté 36 fokos.
Elindult a harmadik szabadedzés, a két Alfa Romeo és Haas, Norris, valamint Gasly máris a pályára gördült. A francia pilóta és a hinwili istálló lágyakon próbálkozik, a többiek közepeseken.
Az ilyenkor szokásos módon mind a hat pilóta csak egy installációs kört tett meg, hogy aztán visszamenjen a garázsba. Más egyelőre nem látogatott ki az aszfaltcsíkra.
Ahogyan az tegnap is történt, az edzés elején nem annyira aktívak a csapatok, illetve a pilóták. A versenyzők egyelőre csak készülődnek, de a pálya egyelőre teljesen üres.
Az Olasz Nagydíjat eddig minden évben megrendezték 1950 óta, de 1980-ban Imolában tartották. Ezért a mezőny idén látogat el 70. alkalommal a sebesség szentélyébe.
A Ferrari csapatfőnöke a Sky Sports műsorában kijelentette, a középmezőny csapatai között szoros lesz az időmérő, ezért minél jobban meg kell érteniük a szélárnyék működését. A svájci szakember hozzátette, Monzában egy fokkal jobb szereplés várható, mint Spában, de erről a pályáról sem mondható el, hogy ideális az idei Ferrarinak.
Bár tavaly óta nem a Renault a Red Bull motorszállítója, úgy néz ki, hogy a két fél még mindig oda-odaszúr egymásnak. Cyril Abiteboul szerint az energiaitalosok nem értik az F1 lényegét, míg Christian Horner kijelentette, a Hondával sokkal jobb a kapcsolatuk.
15 perc elteltével Carlos Sainz kimerészkedett a pályára, sőt az első köre után nem ment vissza a bokszba. A McLaren pilótája közepes gumikon autózik.
Sainz 1:21,875 másodpercet autózott. A spanyol pilóta ideje közel 1.7 másodperccel marad el Hamilton tegnap délután futott legjobb köridőtől. Mérnöke közölte, hogy három lila szektort futott, de ezt sokkal inkább humoros, mint informatív megjegyzésnek szánta, tekintve, hogy kizárólag neki vannak szektoridejei.
Mindenki kijött a garázsból, a gumiválasztás pedig igencsak változatos, bár a kemény keveréket egyik csapat sem használja.
Ahogyan az várható volt, a két Mercedes vette át a vezetsét, Hamilton 1:20.658-as körével egyelőre 116 ezreddel veri Bottast. Gasly ezúttal is ott van az élmezőnyben, egészen pontosan a 3. helyen. Verstappen közepes gumikon a 7., Leclerc és Vettel lágyakon a 8., illetve a 11. helyet foglalja el.
A monacói pilóta Norris útjába került, amire a brit pilóta megkérdezte, hogy tudják-e egáltalán, hogy mit jelent a kék zászló.
Gaslyt hárman is megelőzték, így jelenleg Ocon, Verstappen és Pérez is előtte van, ráadásul mindhárman közepes gumikon. A francia pilóta lemaradása mindössze 198 ezred Hamiltonhoz képest. A Mercedes egyébként nem javított, hanem mindkét pilóta bement a bokszba új lágyakért.
Pár másodpercig Bottas vezetett, miután csapattársával ellentétben javított, utána viszont Verstappen mindenkit megelőzött. A holland pilóta 1:20.456-ot autózott a közepeseken, amivel 166 ezreddel vezet Bottas előtt. Eközben Pérez autója enyhén füstöl.
Leclerc a 13., míg Vettel csupán a 17. pozícióban áll, ráadásul mindketten lágy gumikon futották legjobb körüket. Eközben Albon körét törölték, így az 5.-ről visszaesett a 11.. helyre.
A spanyol pilóta más programon van, mint a többiek, mert nem sokkal azután, hogy ismét kigördült a garázsból, a pálya teljesen kiürült körülötte. A McLaren versenyzője jelenleg a 12., két hellyel csapattársa mögött. Eddig mindketten kizárólag a közepeseken próbálkoztak.
Bottas és Hamilton ismét lágy keverékű abroncsokon mennek ki a pályára, miközben Sainz befejezte második etapját, Javítani nem tudott, így továbbra is a 12. pozíciót foglalja el.
A finn pilóta a hétvége eddigi legjobb idejével, 1:20.089-cel vette át a vezetést. Hamilton az első sikánban rontott, ezért lelassított.
Ezúttal ugyan sikerült javítania, de 35 századdal még mindig elmarad csapattársától, ráadásul Verstappent csak 17 ezreddel előzi meg. Eközben ismét benépesül a pálya, és ezúttal mindenki a lágyakat tette fel.
Leclerc a 8., Vettel a 13. helyre jött fel, de kérdés, hogy ez meddig marad így, mert várhatóan mindenki gyorsulni fog. Verstappenre ez pont nem volt igaz, hiszen első mért körén nem tudott javítani, de csapattársa felzárkózott közvetlenül mögé.
Közvetlenül azután, hogy Norris a 2., ő pedig a 3. helyre jött fel, az ausztrál pilóta a második sikán után félrehúzódott, és motorhibát jelentett. Az edzést félbeszakították, de a mezőnynek vélhetően lesz ideje még egy gyorskörre.
Egyrészt előfordulhat, hogy a hiba olyan javítást igényel, amely megfosztja őt az időmérőn való részvételtől. Másrészt pedig lehetséges, hogy valamelyik alkatrészt cserélni kell, ami büntetést vonhat maga után.
3 perccel a vége előtt újraindult az edzés, és a mezőny szép sorban újra pályára gurul. Továbbra is a lágy abroncsokat preferálják, vélhetően változni fog a jelenlegi sorrend.
Romain Grosjean produkálta a legnagyobb sebességet, a mérési ponton több mint 350 km/h-val repesztett, majdnem 7 km/h-val megelőzve a második Pérezt.
Vége a harmadik szabadedzésnek. Az élmezőny sorrendje végül csak annyiban változott, hogy Sainz feljött a 2. helyre, 229 ezreddel lemaradva Bottastól. Hamilton azért nem tudott javítani, mert a Parabolica előtt utolérte a lépésben haladó bolyt, így félre kellett rántania a kormányt, és még a füvet is érintette.
A finn pilóta 1:20,089 másodperccel szerezte meg az 1. helyet, mögötte a két McLaren, Sainz és Norris zárt. Az első tíz további sorrendje: Ricciardo, Hamilton, Verstappen, Albon, Ocon, Stroll, Pérez. Leclerc a 11., míg Vettel a 15. pozíciót érte el. Ezzel megköszönjük figyelmüket, tartsanak velünk a 3 órakor kezdődő időmérőn is!