Horrorbukások, kettészakadt, lángoló autó, borulás és életveszély a Bahreini Nagydíjon
2020. november 29. 14:50
Harmadszorra tudott elrajtolni a mezőny az F1-es Bahreini Nagydíjon, amelyet először néhány méter után, Romain Grosjean életveszélyes balesete miatt kellett leállítani. A Haas pilótája a Danyiil Kvjattal ütközött, majd nagy sebességgel a szalagkorlátba csapódott, kettészakadt és lángra kapott, de a francia versenyző ki tudott szállni az autóból és a másodpercek alatt a helyszínre érkező mentők visszaverték a lángokat, és ellátták Grosjeant. (További részleteket percről percre közvetítésünkben olvashat az összefoglaló alatt.)
Grosjean kisebb égési sérülésekkel megúszta a történteket, a pályát helyreállították, és magyar idő szerint 16:35-kor újraindították a versenyt, de ismét csak néhány százmétert tudtak megtenni a versenyzők, mert Kvjat ezúttal Lance Stroll autójával akadt össze. A Racing Point felborult, de szerencsére a látványos események ezúttal jóval kevésbé voltak veszélyesek.
A versenyirányítás a pályára küldte a biztonsági autót, ezáltal egy kissé lenyugodhatott a felzaklatott és felkavarodott mezőny. A második állórajtnál nem az eredeti rajtsorrendet követték, ennek is köszönhetően Lewis Hamilton vezetett Max Verstappen és Sergio Pérez előtt, Valtteri
Bottas már az első indulásnál visszaesett, majd Grosjean autójának törmelékei miatt lassú defektet kapott.
Bottas ezért csak a mezőny végén folytathatta a versenyt, és ide jutott Sebastian Vettel is, aki a második állórajt után majdnem összeakadt Charles Leclerc-rel, feldúltan hibáztatta csapattársát a rádión, majd vezethetetlennek nevezte az autóját, és visszacsúszott az utolsó helyre. Leclerc közben a 7. helyen küzdött, de először Carlos Sainz, majd a két Renault és Pierre Gasly is megelőzte őt.
A 15. körben Hamilton 3,4 másodperccel vezetett az autójával küszködő Verstappen előtt, Pérez tartotta a dobogós helyet Albon, Norris, Ocon, Sainz, Ricciardo, Gasly és Leclerc előtt. A kezdeti helyezkedés után a viszonylag beállt a sorrend, Kvjat kapott egy 10 másodperces időbüntetést, így kezdtek romlani a pontszerzési esélyei.
A tervezett kerékcserék sorát Ricciardo nyitotta a 16. kör végén, az ausztrál pilóta kemény keverékű gumikra váltott, szokatlan módon a mezőny nem húzódott szét eléggé ahhoz, hogy az utolsó helynél előrébb folytathassa a versenyt. A Renault taktikázni kezdett, egy körrel később Ocon közepes keverékű gumikat kapott, Kvjat és Kimi Räikkönen viszont szintén a keményekre szavazott.
Hamilton és Albon viszont nem, ők a 19. kör végén szintén közepesekre váltottak, egy körrel később Verstappen is a bokszban járt és keményeket kapott. Ezen felbuzdulva
a Red Bull pilótája a bokszkiállás után a leggyorsabb kört futotta és Hamilton nyomába eredt,
azt mondta mérnökének, hogy nincs vesztenivalója, ezért ráhajt a győzelemre, közben a hétszeres világbajnok gumikímélő stílusban vezetett, így konzerválódott közöttük a 4 másodperc körüli különbség.
Pérez szintén tartotta a 3. helyet Albon előtt hasonló különbséggel, Norris, Ocon, Sainz, Ricciardo, Gasly és Leclerc ment pontszerző helyeken, miután a 25. kör végén Bottas másodszor is kiment kereket cserélni, és a 14. pozícióban folytatta a küzdelmet.
A verseny elején látott veszélyes jelenetek után a verseny derekán már nyugodtabb mederben köröztek a pilóták, mindössze azt érdemes kiemelni, hogy Kimi Räikkönen elengedte csapattársát, a 14. helyen Vettellel küzdő Antonio Giovinazzit, Ricciardo pedig kifogásolta, hogy miért kell küzdenie Oconnal, majd később ő is előrébb került.
Bottas a kerékcsere után tovább folytatta a felzárkózást, a 32. körben megelőzte Leclerc-t, ezzel bekerült a pontszerzők közé. Igyekeznie kellett, mert bár Verstappen hátránya jelentős az egyéni pontversenyben, még van esélye arra, hogy ő legyen az egyéni világbajnokság 2. helyezettje. A kezdeti lendület után Verstappen konzerválta a futamon a 2. pozícióját, Hamilton ismét 5 másodperc fölé növelte az előnyét.
Hamilton szempontjából tovább javult a helyzet a 35. körben, amikor Verstappen a vártnál korábban a bokszba hajtott, ráadásul csak 5,1 másodperc alatt sikerült lecserélni az abroncsait a második kemény szettjére, így nem tudott közelebb kerülni a hétszeres világbajnokhoz, ráadásul átmenetileg Pérez is beékelődött közéjük. Innentől már rutinfeladat volt a verseny Hamilton számára, az utolsó bő 20 kör során nem forgott veszélyben a győzelme.
Főleg azután, hogy Verstappen harmadszor is kiállt kereket cserélni, közepes keverékű gumikra váltott és megfutotta a verseny leggyorsabb körét is, de mivel a reményeikkel ellentétben további váratlan fejlemény nem alakult ki a versenyen, nem tudott komoly fenyegetést jelenteni Hamiltonra.
Ismét megbízhatóan versenyzett Pérez, úgy tűnt, újabb dobogós helyet szerez a Racing Pointnak, és neki köszönhetően csapata továbbra is a konstruktőri világbajnokság 3. helyének esélyese marad, de három körrel a verseny vége előtt lángolni kezdett az autójában dolgozó Mercedes-motor, ezért kénytelen volt félreállni, és újra beküldték a biztonsági autót.
Albon nem tudta még támadni sem a pink versenyautót, de az ölébe hullott a dobogós hely, és örülhettek a McLarennél is, mert néhány körrel Pérez kiesése előtt a fékproblémákkal küzdő Sainz megelőzte Gasly-t, így csapattársa, Norris mögött az 5. helyezett lett, és a wokingi istálló nagy lépést tett a konstruktőri dobogó felé.
Ricciardo behozta a Renault-t a 7. helyen Bottas és Ocon előtt, ezzel a francia istálló és a Leclerc révén mindössze 1 ponttal záró Ferrari lemaradt a McLaren mögött a konstruktőri pontversenyben, és Bottas előnye is jelentősen csökkent Verstappennel szemben az egyéni világbajnokság 2-3. helyén.
A futam végén a biztonsági autó mögött ért véget, de közel sem biztonságos körülmények között: az utolsó előtti körben Norris autója előtt átszaladt egy pályabíró az aszfaltcsíkon, de szerencsére nem foglalta keretbe egy újabb baleset az idei szezon legőrültebb versenyét.
Percről percre tudósításunk az eredmánytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Ezt általában nem az év ezen szakaszában szoktuk leírni, hiszen egy normál szezonban ilyenkorra már két ilyen versenyen is túlvan a mezőny, a koronavírus-járvány által felborított évad miatt azonban november 29-ig kellett várni az első villanyfényes összecsapásra.
A tegnapi időmérőn a két Mercedes bérelte ki az első sort, mögülük majd a két Red Bull rajtolhat. A pole-t pályafutása során 98. alkalommal Lewis Hamilton szerezte meg az alábbi körrel.
Noha az egyéni és konstruktőri világbajnoki cím már eldőlt, a szezon 15. versenyén is vannak még nyitott kérdések. A pilóták pontversenyében többek között a második és a negyedik helyért is nagy csata folyik. Jelenleg Valtteri Bottas áll a már világbajnok Lewis Hamilton mögött 197 ponttal, 27 pontos előnye pedig több mint elegendő lehet a szezon végéig, de azért még nem dőlhet hátra, hiszen a 170 pontos Max Verstappen ott leselkedik mögötte.
Miközben Verstappen harmadik helye már matematikailag is biztos, a holland mögött a 100 pontos Sergio Pérez még elveszítheti a negyedik pozíciót. A két legnagyobb kihívója a 97 pontos Charles Leclerc és a 96 pontos Daniel Ricciardo, utóbbi ráadásul közvetlenül az ötödik helyről rajtoló mexikói mögül indul.
A konstruktőrök között a harmadik helyért dúl ádáz csata. Jelenleg a Racing Point foglalja el ezt a pozíciót 154 ponttal, a 149 pontos McLaren azonban akár már a mai futamon is letaszíthatja őket a dobogóról, habár a silverstone-i gárda pilótái indulnak jobb helyről. A 136 pontos Renault-nak pedig azért kell kapaszkodnia, hogy az utolsó két futamra érkezve is legyen reális esélye a dobogós helyezésre, míg a 130 pontos Ferrarin a maranellóiak szombati teljesítményének tükrében már csak egy kisebb csoda segíthet.
Ez mondjuk a legtöbb futamon így van, de a maira különösen igaz lehet, mivel bahreini pálya rendkívül érdes aszfaltja nagy kihívás elé fogja állítani a csapatokat és a pilótákat főként a hátsó gumik életben tartásában. Lewis Hamilton szerint a két kiállás nagyjából garantált, de a három sem elképzelhetetlen, mindez pedig a szokásosnál nagyobb taktikai változatosságot eredményezhet. A Pirelli szerint a közepes-lágy-lágy taktika lehet a leggyorsabb, utána a közepes-lágy-közepes, majd a közepes-kemény, végül pedig a közepes-kemény-közepes.
Érdekes módon Toto Wolff tegnapi nyilatkozatában azt mondta, hogy szerintük a közepes-kemény-kemény stratégia lehet a nyerő, mindez pedig a harmadik helyről rajtoló Max Verstappent hozhatja jó helyzetbe, mivel neki két kemény szettje van, míg a Mercedes-pilótáknak csak egy, így ők ezt a taktikát nem is választhatják. A mezőnyből egyébként a két Ferrari, Ricciardo, a két Alpha Tauri, a két Racing Point és a két Haas rendelkezik még két kemény szettel.
A négyszeres világbajnok ugyanazt a sisakot fogja ma viselni, mint a Török Nagydíjon, a leintés után a hivatalos honlapján pedig árverés indul, amelyen a különleges szivárványos festésű, a figyelmet a sokszínűségre felhívó fejvédőre lehet majd licitálni. A darab értékét növelheti, hogy minden bizonnyal ez az a bukó, amelyben Vettel utolsó ferraris dobogóját szerezte, valamint ez az első sisak a Ferrarinál töltött évei alatt, amelyet elárverez.
Az elmúlt pár futam zárt kapuk mögött zajlott, és bár itt is ez a helyzet, mégsem teljesen üresek a lelátók, Bahrein ugyanis néhány egészségügyi dolgozót családostul meghívott az eseményre, így ők a helyszínről nézhetik a 16. Bahreini Nagydíjat.
A főszponzor légitársaság egyik utasszállítója áthúzott a célegyenes felett, jelezvén, hogy hamarosan elrajtol a verseny.
Nemrég adott interjújában a Mercedesek legnagyobb kihívójának ígérkező holland elmondta, hogy nem agyalja túl a versenyt és majd kiderül, hogy mire lesz jó a tempója, de ha a gumik engedik, a pálya több pontja is alkalmas arra, hogy támadást intézzen Hamilton és Bottas ellen. És akkor még nem beszéltünk a rajtról, ahol szintén megpróbálhat javítani.
Az első tíz helyezett egyaránt a közepes gumikon rajtol, lévén mindenki azon jutott be a Q3-ba, hátrébb azonban akadnak érdekességek. A leginkább talán a 15. helyről rajtoló Sainz választása az, a mezőnyből egyedüliként ugyanis lágy gumin kezd. Rajta kívül Leclerc (11.), Grosjean (19.) és Latifi (20.) tért el az első tíztől, ők egyaránt kemény gumin rajtolnak.
Nemsokára jön a rajt!
Hamilton eljött elsőnek, Bottas elrontotta a rajtot és négy helyet veszített, de csak két kanyart ment a mezőny, egy hatalmas baleset miatt ugyanis azonnal leállították a körözést. Még nem tudni, ki törte össze magát, de hatalmas lángok csaptak fel.
Egyelőre nem mutatnak képet az összetört Haasról, de reméljük, hogy jól van a francia.
Már az orvosi autóban ül és kommunikál, látszólag semmi baja. Az autók közben leparkoltak a bokszutcában
Úgy kell őt támogatni a mentőautóig, ami természetesen el fogja vinni kivizsgálásra. Egyelőre nem világos, hogy az autó gyulladt-e ki a becsapódásnál, vagy valami, ami a korlát mögött volt, mindenesetre nagyon ijesztő balesetet láthattunk.
Végre visszajátszották az esetet, amiből kiderült, hogy a pályán keresztbe átvágó Grosjean Kvjattal akadt össze, majd fékezés nélkül csapódott a szalagkorlátnak, amitől a Haas szó szerint kettészakadt. A cockpit ezután szó szerint belefúródott a szalagkorlátba, majd lángba borult. A csodával határos, hogy ezt Grosjean ép bőrrel megúszta.
Addig nem indulhat újra a körözés, amíg a Haas által szétbombázott korlátot nem javítják meg, ez pedig nem lesz két perc, elnézve a rombolás mértékét.
Érdemes persze megvárni a francia pilóta nyilatkozatát, de a visszajátszásokból és a fedélzeti kamerás felvételekből az látszott, hogy Grosjean az előtte összetorlódott autókat próbálta meg lendületből kikerülni, de nem vette észre, hogy Danyiil Kvjat van mellette, így amikor kirántotta jobbra a kormányt, az Alpha Tauri bal első kerekével találkozva honfitársa kiforgatta.
Ennyi időt minimum igénybe fog venni a korlát javítása, 10 perccel a verseny újraindítása után a versenyirányítás figyelmeztetést fog kiadni.
Érthető módon Günther Steinert is sokkolta az eset, a Haas csapatfőnöke hihetetlennek nevezte a balesetet és csodával határosnak, hogy Grosjean ép bőrrel megúszta azt.
Minél többször mutatják a lassításokat, annál több részletet lehet megfigyelni a balesetről. Az egyik ilyen, hogy Grosjean sisakjának bal oldal megolvadt a nagy hőtől az alatt a pár másodperc alatt, amíg a lángok között ült. Közben a lassítást figyelő bokszutcáról is mutattak reakciókat, mindenki, köztük Lewis Hamilton is csak a fejét rázta a döbbenetes képsorok láttán.
A Haas meg nem erősített információi szerint bordatörést szenvedhetett Grosjean, valamint enyhe égési sérülései vannak a kezén és a bokáján. Kórházba szállítják, amint lesz megerősített információ az állapotáról, közölni fogjuk.
A hétszeres világbajnok posztolt a közösségi médiában a balesetről és elmondta, hogy hálás, amiért Grosjean jól van, majd köszönetet mondott az FIA-nak, hogy lehetővé tette ezt. A Mercedes pilótája arról is szólt, hogy ez a baleset jó emlékeztető azoknak, akik elfelejtik, hogy ők az életükkel játszanak.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere több mérnökkel is beszélt, akik egyetértettek abban, hogy a 2018-as szezonra bevezetett glória mentette meg a francia pilóta életét, mert kettényitotta a szalagkorlátot. Amennyiben ezt nem tette volna meg, ez a feladat a francia pilóta fejének jutott volna. Nem ez lett volna az első olyan baleset a Forma-1-ben, amikor egy szalagkorlát végez a versenyzővel.
Betonelemeket szállítottak a szétrombolt korlát helyére, a jelek szerint szalagkorlátot telepíteni nincs lehetőség, így ezekkel fogják pótolni a kiesett szakaszt. A versenyzők továbbra is sisak nélkül sétálgatnak/beszélgetnek a bokszutcában, úgyhogy az újraindítás még odébb van.
Behallatszott az élő adásba, ahogy Alan van der Merwének azt mondja: „Őszintén köszönöm, meglepődtem, hogy milyen ki.....tt gyorsan reagáltatok.” A mezőnyt követő medical car volt az, amely elsőként a helyszínre ért és azonnal megkezdte a lángok oltását.
A hírek szerint 53 g-s becsapódást élt túl a francia, aki 28 másodperccel a becsapódás után ugrott ki az égő roncsból. A Haas közleményben megerősítette a kisebb égési sérüléseket, a bordatörés azonban csak a kórházi vizsgálatok után derül ki.
Az orvosi autót vezető Alan van der Merwe szerint az FIA által az évek során folyamatosan fejlesztett biztonsági eszközöknek köszönhető, hogy Grosjeannak nem lett komoly baja vagy még rosszabb. „Ez az eset megmutatja, hogy a kifejlesztett rendszerek kéz a kézben tették a dolgukat. A glória, a korlátok, a biztonsági öv. Minden úgy működött, ahogy kellett. Ezek egyike nélkül egész más lehetett volna a végkifejlet” – nyilatkozta.
Végeztek a javításokkal, 10 perc múlva folytatódhat a Bahreini Nagydíj, a pilóták elkezdtek beöltözni!
Stroll, Gasly, Kvjat és Norris autóján is kisebb munkák folytak, de az ilyenkor engedélyezett. Kvjat Grosjeannal ért össze, de ezek szerint a többiek is összeszedtek kisebb sérüléseket.
Régen ilyenkor az eredeti rajtsorrendbe állhattak volna be a pilóták, az FIA azonban megerősítette, hogy egy felvezető kör után (ami beleszámít a versenybe) a piros zászlós megszakítás sorendjében sorakoznak fel a rajtrácsra, hogy egy második álló rajtot hajtsanak végre.
A rajtsorrend a következő: Hamilton, Verstappen, Pérez, Bottas, Albon, Ricciardo, Norris, Ocon, Gasly, Vettel, Stroll, Leclerc, Sainz, Giovinazzi, Kvjat, Räikkönen, Magnussen, Russell, Latifi.
A Safety Car mögött kihajtott a mezőny a bokszutcából, a pilótáknak pedig ebben a körben kell beállniuk abba a pozícióba, ahonnan majd rajtolni fognak. A sorrendet az első körben a második Safety Car-vonalnál érvényben levő sorrend alapján határozták meg.
Biztonsági autó, Stroll jólvan, ki tudott mászni a Racing Point alól.
Stroll a nyolcas kanyarban ütközött össze az orosszal, amitől azonnal fejtetőre állt az autója. Alább Vettel fedélzeti kamerájából az eset.
Az élen maradt a Hamilton, Verstappen, Pérez, Bottas, Albon sorrend, hátrébb azonban nagy volt a kavarodás. Vettel például a 10. helyről hátraesett a 15. helyre, a rádión pedig arról panaszkodott, hogy Leclerc nem adott neki helyet.
A finn kemény gumikat kapott a nem tervezett kiállása során, a 16. helyre jött vissza. Még mindig pályán a Safety Car, Stroll autóját azonban hamarosan leviszik.
Magnussen valakivel összeakadt és első szárnyat kellett cserélni nála, így most ő az utolsó. Ez nem a Haas napja.
Vettel azért őrjöngött, mert miután a rajtot követően a belső íven bebújt mellé a monacói, igencsak kevés helyet hagyott neki a kettes kanyar előtt, kissé ráterelve őt az egyik McLarenre. Vettel azt mondta, hogy Ausztriában is ez volt, amikor összeütköztek, és talán jobb lett volna most is ezt tenni, miután hiába beszéltek reggel arról, hogy előzékenyek lesznek a másikkal.
Kiderült az is, hogy a dán hol törte le a szárnyát. Amikor Kvjat felborította Strollt, Vettel lassított, hogy ne menjen neki, a mögötte jövő Magnussen azonban nem tudott már időben reagálni, és nekiment Vettel bal hátsó kerekének. A négyszeres világbajnok még örülhet, hogy nem kapott defektet.
Mérnöke szerint valószínűleg Grosjean bukásából maradhatott még valami a pályán, ami kivágta a finn közepes keverékű gumiját. Bottasnak nincs szerencséje a törmelékekkel, Imolában is tönkretették a futamát.
A kör végén folytatódik a verseny, talán ezúttal eljutnak egy teljes körig versenytempóban a pilóták.
Verstappen nem tudta őt támadni, az élen maradt a sorrend. Leclerc szúrt be hátrébb Ocon mellé, de a francia visszaverte a támadását.
A 15. helyért folyik a csata, a finn tolja le a pályáról a Ferrarit. Az élen Verstappen tapad Hamiltonra, mindössze 1 másodpercre van, tőle Pérez már egy kicsit jobban leszakadt.
Lehet, hogy az orosz nem ússza meg büntetés nélkül Stroll fejreállítását. Nemsokára kiderül. Közben Verstappen 1,5 másodpercre szakadt le Hamiltontól, de egyelőre úgy tűnik, hogy képes tartani a Mercedes tempóját, noha panaszkodik a kocsi kezelhetőségére.
Sainz ellen védekezett nagyot, aki a célegyenes végén elment mellette. A monacói ezután megpróbált visszaelőzni, a négyes kanyarban azonban majdnem elvesztette az uralmat a Ferrari fölött, aminek az lett az eredménye, hogy Ricciardo is megelőzte, így már csak a 9. helyen halad.
A célegyenesben Gasly is elment a Ferrari mellett, Leclerc így már csak a 10. helyen van. Közben Vettellel is történt valami, mert visszaesett a 18. helyre és arról panaszkodik, hogy vezethetetlen az autója.
2,4 másodperc már a hátránya Hamilton mögött, miközben Pérez már 7-re van az élen álló Mercedestől. Közben megszületett az ítélet: Kvjat 10 másodperces időbüntetést kapott.
A finn pilóta jelenleg a 14. helyen áll, de hamarosan megelőzheti honfitársát, Kimi Räikkönent, majd rögtön ott lesz előtte George Russell a 12. helyen.
Már 3,4 másodperccel vezet Verstappen előtt, ez pedig már nem az a távolság, amit a holland szándékosan, a gumik óvása érdekében tart. Kérdés, hogy meddig bírják Hamilton közepes gumijai, Ricciardo ugyanis most cserélte le azokat keményekre. Az ausztrál az utolsó helyre állt vissza.
Beszorult az Alfa Romeo mögé, Räikkönen azonban megtette neki azt a szívességet, hogy a kör végén kiment kerékcserére. Rajta kívül még Ocon és Kvjat tett ugyanígy.
A 18. végén ugyanakkor még nem jött ki az élen álló mercedeses, a 19. kör végén azonban alighanem érkezni fog az első kerékcseréjére. Eközben a mezőny végén a két Renault friss gumin megette reggelire a szenvedő Vettelt, azaz simán elmentek mellette.
Közölte, hogy a hátsó gumik már elég melegek, majd a kör végén a bokszba hajtott. Közepesek után közepeseket kapott, egy cseréje tehát még biztos lesz, ahogy Albonnak is, aki szintén kint járt. Verstappen és Pérez egyelőre nem jött.
Érdekes lehet a következő etap, Verstappen ugyanis keményeket kapott, azaz papíron elmehetne a végéig is, eggyel kevesebbszer cserélve Hamiltonnál. 7 másodperccel a brit mögé tért vissza a második helyre.
Túl van ő is az első cseréjén, közepes gumikat kapva a 18., azaz az utolsó helyre jött vissza, miközben a rádión azt mondta, ennek az autónak köze sincs ahhoz, amit pénteken és szombaton vezetett.
Sokkal gyorsabb a hétszeres világbajnoknál a holland, aki a kemény gumikon a leggyorsabb kört megautózva 1,1 másodpercet adott Hamiltonnak a 22. körben, és már csak 4,5 másodpercre van a Mercerdestől.
„Nincs veszítenivalónk, nyomom neki, ahogy a csövön kifér” – közölte a mérnökével, aki „vette” az üzenetet. Sainz az előző körben közben a 3. helyről kiálva llecserélte a lágy gumikat és a 11. helyre állt vissza közepes gumikkal. Nem árt majd rá is odafigyelni.
Az előző körben 4 tizeddel volt gyorsabb Verstappennél, a 24.-ben azonban a holland 6 tizedet hozott rajta, noha Hamilton lila utolsó szektort autózott. Érdekes csata lesz.
Bottasszal közben közölték, hogy megnyújtják az etapját. A finn a hetedik jelenleg, Norris épp most előzte meg friss közepes gumin.
Egy tizeddel lassabb kört is autózott Hamiltonnál, aki 4,1 másodperccel vezet előtte. Bottas is megejtette közben a kerékcseréjét, közepes gumit kapitt és a 14. helyre jött vissza.
A kör elején levadászta Ricciardót, a végén pedig már Ocont támadta, hogy a 28. kör elején a célegyenesben őt is megelőzze, és átvegye a hatodik helyet.
A mexikóinak azt mondták, hogy nem a nála körönként 1 másodperccel gyorsabb hollanddal kell majd versenyeznie, hanem a tőle 3,5 másodpercre levő Albonnal, aki elveheti tőle a dobogót. Pérez nagy gumimágus, nem lenne meglepő, ha a végéig óvné a kemény gumikat.
Kérdés, hogy a kemény gumikat óvja-e, tudván, hogy Hamiltonnak még muszáj kijönnie, vagy ennyi van az autóban. Mérnöke azt közölte vele, hogy a négyes kanyar kijáratán Hamilton sokkal szélesebbre megy, mint ő.
„Tennünk kell valamit” – mondta az ausztrál arra, hogy Ocon mögött halad a 8. helyen, mire a francia elengedte őt, vélhetően a csapat utasítására. Ricciardo sokkal gyorsabb, ott is hagyta a csapattársát.
Hamarosan jöhet egy újabb csapaton belüli párharc, ezúttal az ötödik helyért, kérdés, hogy valóban az lesz-e, vagy a McLarennél is jön a csapatutasítás.
Pontszerző helyért zajlik a harc, Lecelrc kemény, Bottas közepes gumin van. Az élen közben 5 másodperc körül befagyott a különbség Hamilton és Verstappen között.
Nem is ellenkezett Leclerc, tartotta az ideális ívet a célegyenesben, így a finn átvehette a 10. helyet.
Räikkönen, Latifi és Magnussen is a négyszeres világbajnok előtt vann, volt csapattársát nemrég előzte meg, amikor az elfékezte az egyes kanyart.
Vélhetően az egyre kopottabb közepes keverékű gumik miatt van ez, akik ezzel együtt még tartanak, Hamilton növelte az előnyét Verstappennel szemben.
A 34. kör végén mindkét Red Bull kijött, Verstappen új keményeket kapott, de elrontották a kiállását, 5,1 másodpercet állt, amivel valószínűleg annyi az elévágási kísérletnek.
Hamilton vadonat új keményeket kapott, így most már ugyanolyan gumin van, mint Verstappen, ráadásul a Red Bull hibája miatt a holland közelebb sem került hozzá. Hamiltonnak sikerült visszajönnie Pérez elé, míg Verstappen jelenleg a harmadik.
Nincs értelme húzni a Racing Pointnak sem, a biztos harmadik hely többet ér. Verstappen közben megfutotta a leggyorsabb kört, 3,6 másodpercre csökkentve a különbséget Hamiltonhoz képest.
Kerékcseréik után ismét egymásra talált a két Renault, Ocon van előrébb a 10. helyen, de az ausztrál nagyon támadja őt. Verstappen ebben a körben nem került közelebb Hamiltonhoz.
A négyes kanyarban végül már tehetetlen volt a francia, csapattársa kívülről körbeautózta őt és feljött a 10. helyre.
Ehhez a közepes gumikon autózó Sainzot kellett megelőzni, majd visszaverni a spanyol visszatámadását. Saint a kör végén ki is ment a bokszba. Hátrébb Bottas is letudta utolsó cseréjét, a 11. pozícióban autózik jelenleg.
Nem volt boldog tőle, hogy a Ferrari mögé tért vissza a kerékcseréje után, de a hátsó egyenesben simán megelőzte a Leclerc-t és átvette tőle a hetedik helyet. Leclerc a kör végén kiment a bokszba.
Folyamatosan ingadozik a különbség az élen álló kettős között, az előbb lement 3,2 másodpercre, most azonban már 3,4. Mindketten ugyanolyan gumin vannak, egyedül az dönt, hogy melyikük kezeli jobban a kemény keveréket.
Ahogy Verstappen megy egy jobb kört, a hétszeres világbajnok azonnal válaszol és visszaállítja a 3,5 másodperc körüli különbséget, ami azt jelzi, hogy van tartalék a Mercedesben.
Mindketten a célegyenesben hajtották végre a manővert, a finn Ocont hagyta le a kilencedik, Vettel Magnussent a 15. helyért.
Ez sem volt nehéz előzés, a McLarenen ugyanis 13 körrel frissebb kemény gumik vannak, amelyek segítségével Norris feljött az ötödik helyre. A francia nemsokára megkaphatja a nyakába a másik McLarent is.
Már 4 másodperc fölötti a hátránya Hamilton mögött, ez a hajó elúszni látszik a Red Bullnak.
Néhány kör alatt hárman is megelőzták a dánt, sorrendben Vettel, Latifi majd Räikkönen ment el mellette, a Haas állva maradt pilótája így visszaesett az utolsó, 18. helyre.
Mit veszíthet alapon harmadszor is meglátogatta a szerelőit a holland, kapottt egy közepes szettet, amivel legalább a leggyorsabb kört bebiztosíthatja. 27 másodperccel autózik Hamilton mögött a második helyen.
Nincsenek nagyon kis különbségek a pilóták között, de azért még lehet csata, Sainz sokkal gyorsabb a hatodik helyen haladó franciánál, aki szerinte „könnyedén meglesz.”
Legalábbis az Alpha Tauri szerint, ettől azonban még a spanyol simán meg fogja előzni Gaslyt. Pérez eközben megkérdezte a csapatától, hogy alszanak-e, és keljenek már fel, mire a mérnöke válaszolt: „igen, itt vagyunk.”
Körök óta 1 másodperc körüli távolságból követi a Williamst a 15. helyen, de nem tud előzni. Ez nem a Ferrari napja, egyik pilótájuk sincs pontszerző helyen.
Nem sima kikerülés volt, de az első kanyarkombinációban így sem tudott nagy ellenállást kifejteni a francia. Sainz feljött a hatodik helyre.
Nincs már sok köre, de rohamosan közeledik ő is a franciára, Gasly így újabb pozíciót veszíthet nemsokára.
„Tapadást veszítek”– mondta Gasly, mire kérdezték tőle, hogy tud-e menni még öt kört. Ezután arra kérte a csapatot, hogy használhassa a teljes motorerőt.
A végére is maradt dráma, előbb csak füstölt az autó, majd fél körrel később kilehelte a lelkét. Nem lesz meg Pérez zsinórban második dobogója.
Mivel csak két kör van hátra, ezt már nem valószínű, hogy újraindítják. Albon jött fel a harmadik helyre, a Racing Point pedig így el fogja veszíteni a konstruktőri harmadik helyet a McLarennel szemben.
Kijöttek a szerelők, de a csapat végül belátta, hogy nincs értelme kihozni Hamiltont, mert nem fogják újraindítani a versenyt. Közben egy pályán átszaladó pályamunkás újabb meleg helyzetet teremtett, Norris kiabálva szólt be a rádióba, hogy egy fickó szaladt át előtte.
Őrülten kezdődött és őrült vége lett a 16. Bahreini Nagydíjnak, amelyet a pályafutása 95. győzelmét arató Lewis Hamilton nyert meg Max Verstappen és Alexander Albon előtt. A negyedik és ötödik helyen a két McLaren jött be, mögöttük Gasly, Ricciardo, Bottas, Ocon és Leclerc lett a pontszerzők további sorrendje. A balszerencsés Bottas még összeszedett a végére egy lassú defektet, de gond nélkül áthaladt a célvonalon.
Persze nem teljesen, hiszen folyamatosan jelentkezünk majd a futam utáni nyilatkozatokkal és reakciókkal, az élő közvetítésnek azonban most vége, köszönjük a figyelmet, tartsanak velünk a jövő heti Szahíri Nagydíjon is! A viszontlátásra!