Hamilton esélyt sem adott a riválisoknak a bahreini időmérőn
2020. november 28. 14:52
Lewis Hamilton ellentmondást nem tűrően szerezte meg az első rajtkockát a Bahreini Nagydíjra, és Max Verstappen hiába tett meg mindent, végül nem választotta szét az első rajtsort elfoglaló Mercedeseket.
A szezon első villanyfényes időmérője nagyon lassan indult be, a Q1 felénél még senki sem rendelkezett mért körrel. Emiatt néhol jelentős tumultus alakult ki, ami többek eredményét befolyásolta, például Charles Leclerc-t is javítási kényszerbe hozta a második kísérletre. A hajrában végül nem történt meglepetés, az Alfa Romeók, a Haasok, valamint Nicholas Latifi búcsúzott, miközben a másik Williams-t ismét továbbjuttatta George Russell.
A Q2-ben már ízelítőt kaptunk a várható folytatásból és a kialakuló Max Verstappen kontra Mercedes csatából, a közepes gumin a trió fél-egy másodperccel elhúzott az üldözőktől a Q2-ben.
Azon belül is Hamilton vitte a prímet, a világbajnok közel fél másodpercet vert két vetélytársára.
Russell kivételével mindenki a lágyhoz képest tartósabb közepes gumin próbált továbbjutni, hogy taktikailag ne legyen beszorítva a futamon.
A középső felvonás kicsit elhúzódott, mert pont amikor szállították volna első köreiket a pilóták, Carlos Sainz megforgott és lefulladt a célegyenes végén, és néhány percre megszakították miatta az időmérőt. Aki rajta kívül csalódhatott, az a 13. Lance Stroll, valamint a Ferrari párosa, amely szintén búcsúzott. Sebastian Vettel ugyanakkor legyőzte Charles Leclerc-t a 11. helyért.
A Q3-ban Hamilton előnye csökkent, de viszonylag simán bezsebelte a pole-t, Valtteri Bottas pedig az utolsó kísérlet során megelőzte Verstappent.
Hiányzott egy kis hátsó tapadás a lassú kanyarokban
– mondta a holland. – Ez a pálya keményen bánik a gumikkal, remélem, a megfelelő kompromisszumokat hoztuk."
Albon behozta a 4. helyre a másik Red Bullt Sergio Pérez elé, őket a Renault-k követték a sorrendben.
„Nem ünnepeltem sokat. Edzettem, hogy formában maradjak, a célon tartottam a szemem" – nyilatkozta a hetedik vb-címét az előző versenyen bebiztosító Hamilton.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az idei 15. F1-es időmérő edzés élő közvetítésében! Reméljük, az egyik legizgalmasabb helyosztó jön, az eddigiek alapján úgy tűnik, Max Verstappen ezúttal felveheti a versenyt Lewis Hamiltonnal és Valtteri Bottasszal.
A harmadik szabadedzés során meghibásodott a hátsó szárny Verstappen autóján először csak kisebb javítással próbálták orvosolni az alábbi videón látható problémát, majd a tréning végén teljesen szétszedték a szerkezetet.
A harmadik tréning utolsó perceiben Lewis Hamilton autójánál is felmerült valamilyen probléma, Jo Bauer, az FIA technikai megbízottja is a helyszínen egyeztetett a csapattal. A közvetítésből nem lehetett pontosan érteni, de feltehetőleg egy biztonsági adatrögzítő működésében bukkant fel hiba. Hamilton az utolsó másodpercekben kiküldték egy újabb installációs körre, de végül nem jutott ki a bokszutcából időben.
Természetesen, a legfontosabb az, hogy Verstappen, Hamilton vagy Bottas közül melyikük éri el a pole pozíciót, Albon kissé a senki földjén szerepelhet az élmezőny mögött, de még a középmezőny előtt. A McLaren, az Alpha Tauri, a Racing Point, a Renault és a Ferrari versenyzői pedig a Q3-as szereplésért vívhatnak nagy csatát.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sports műsorában elmondta, elektromos hiba miatt nem tudtak megbizonyosodni arról, hogy Hamilton autójához biztonságosan hozzá lehet érni, ezt kellett kijavítani a harmadik szabadedzés végén.
A harmadik szabadedzés előtt Michael Masi versenyigazgató úgy döntött, a 4-es kanyarnál nem figyelik tovább a pályaelhagyást, mert nem jelent előnyt a pilótáknak. Így kevesebb törölt kör lehet ma.
George Russell az első, aki pályára lép, lágy gumikkal kezdi meg az időmérő edzést. Russell eddig sohasem szenvedett vereséget a csapattársától, ezzel beállíthatja Nelson Piquet rekordját.
Új gumikkal küldték ki a pályára, a mért köre végén mégis visszatért a bokszba. Ennek köszönhetően Verstappen lehet az első, aki mért kört fut, érdekesség, hogy Russellhez hasonlóan ő is 14:0-ra veri a csapattársát idén az időmérőkön.
Ahogy arról a harmadik szabadedzés összefoglalójában és az időmérő felvezetőjében is beszámoltunk, javítani kellett a hátsó szárnyat Max Verstappen autóján, az első, 1:28.885-ös köre alapján úgy tűnik, hogy minden rendben van az autójával.
Szinte egyszerre az egész mezőny pályára lépett, 10 percük maradt a versenyzőknek, hogy eldöntsék, ki juthat tovább, és kinek fejeződik be az edzés a Q1-ben.
A Mercedes pilótája 1:28.343-at ért el az első mért köre során, ezzel 0,542 másodpercet vert Verstappenre, befért közéjük Bottas is, de a finn pilóta is kapott 0,424 másodpercet a hétszeres világbajnoktól.
A monacói pilótának nem sikerült jól az első köre, egyelőre csak a 15. helyezett, vagyis nincs biztonságban a kiesés fenyegetésétől, ennek az az egyik oka, hogy a felvezető körén forgalomba került, így az abroncsai valószínűleg nem kerültek a lehető legjobb állapotba. Vettel a másik Ferrarival egyelőre a 10. helyezett, fél másodperccel a kiesés előtt.
Egyelőre Russell, Räikkönen, Grosjean, Magnussen és Latifi áll kieső helyeken, de a 10. helyezett Vetteltől kezdve a 12. helyezett Ricciardón át a 15. Leclerc-ig sokan aggódhatnak. Nem véletlen, hogy még az élmezőny tagjai is pályára léptek.
A Racing Point pilótája a Q1 időhátáránál még kieső helyen állt, majd 1:28.679-cel a 2. helyre ugrott, de Lando Norris, a 15. helye ellenére is abszolút leggyorsabb volt az első szektorban. A kiesők:
16. Antonio Giovinazzi
17. Kimi Räikkönen
18. Kevin Magnussen
19. Romain Grosjean
20. Nicholas Latifi
A brit pilóta ujjongva örült a hírnek, hogy bejutott a Q2-be, ennek következménye az is, hogy megmaradt a veretlensége a csapaton belül, mivel Latifi az utolsó helyen kiesett. Russell 15:0-ra vezet az idén.
Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke a Sky Sports műsorában a Lance Stroll 2. helyével záruló Q1 után azt mondta, "a pole talán túl nagy lépés lenne" a csapata számára. Isztambulban sikerült, igaz, ahhoz különleges körülmények is kellettek.
Ahogy ezt várni lehetett, a pilóták többsége közepes keverékű gumikkal ment ki a pályára. A két Alpha Tauri kivétel, ezek szerint ők mindent megtesznek azért, hogy bejussanak a Q3-ba, és erre így van is esélyük.
Sainz keresztben áll a pályán az 1-es kanyarnál. Féktávon blokkolt a hátsó tengelye, a hajtásláncban történhetett műszaki hiba.
Már úton van a munkagép Sainz autójához, ilyenkor nem lehet F1-es autó a pályán (Isztambulban ezt kifogásolták is a pilóták).
A kiesés nagy balszerencse Sainz számára, legjobb esetben is a 15. helyezett lesz, és ha például váltócsere miatt büntetést is kap, akkor visszakerül a mezőny végére.
Senkinek sincs még mért köre a Q2-ben, ráadásul két kört megtettek már a pilóták az első közepes gumiszettel. Ez senkinek sem jött jól, de előfordul az ilyesmi a Forma-1-ben, főleg az idei szezon során.
Sainz csapattársa, Norris az első a pályán. Érdekes lesz figyelni, hogy mihez kezd most a két Alpha Tauri, ők használt lágyakkal biztosan nem mennek ki újra.
Verstappen 1:28.025-re gyorsult a Q2-ben közepes keverékű gumikkal, csapattársa, Albon csak 1:28.749-et tudott. Hamilton viszont még gyorsabbnak ígérkezik.
A hétszeres világbajnok közepeseken is lendületben van, 1:27.586-tal ismét bő 4 tizedet adott Verstappennek, Bottas viszont csak megközelíteni tudta a Red Bull versenyzőjét, a 3. helyre ért oda.
A thai pilóta tanult a tegnapi hibájából, ezúttal elvette a lábát a pedálról, amikor kiszélesítette a pályát a célegyenes bejáratánál. Ennek köszönhetően egyben maradt az autója és egyelőre a 4. helyezett, igaz, a hátránya 1,1 másodperc Hamiltonhoz képest.
Egy lehetősége marad a Ferrariknak, hogy mért köröket fussanak, és beférjenek az első 10 közé. Nagy küzdelem lesz a közvetlen ellenfeleikkel.
Mindkét Alpha Tauri továbbjutott a Q3-ba közepes keverékű gumikon is, kitütötték Vettelt és Leclerc-t, akik csak a 11-12. helyen zártak, és még ők is legyőzték Strollt, aki a jobb eredményre érdemes Racing Pointtal csupán a 13. helyezett lett Russell és a mért idő nélkül záró Sainz előtt.
A négyszeres világbajnok indul a legjobb helyről a kiesők között, mégis morgott a rádión a levezető körben, mert azt mondta, volt néhány megcsúszása. Legalább 0,142 másodperccel kellett volna gyorsabbnak lennie, hogy legyőzze a 10. helyezett Gasly-t.
Stroll a rádión azt mondta, félreértés történt, amit majd később megbeszélnek.
Lehet, hogy csak elővigyázatosságból, de ismét megnézték a hátsó szárnyon a DRS-t állító mechanizmust, Ez lehet, hogy a futamon is aggodalmat okoz majd a Red Bullnál.
Otmar Szafnauer azt viszont elárulta a Sky Sportsnak, hogy Stroll használt közepes keverékű gumikon volt kint, ez magyarázat a gyenge tempójára.
A két Mercedes némi fáziskéséssel hajtott pályára, utánuk Ocon és a két Red Bull jön. A felvezető körök alatt ajánljuk friss képeinket!
---- separator ----gallery-content-type:c3ee4374-f98a-4be9-889a-330d55f380c6---- separator ----A Sainz miatti kényszerszünet alatt Vettel a tegnap látottakra utalva viccesen megjegyezte a rádióján, hogy remélhetőleg a kutyák nem tudnak arról, hogy ismét piros zászlós szünet van.
Most nagyon szoros a csata a pole pozícióért, az első mért körök után Hamilton 1:27.677-tel vezet, de Verstappen is gyorsult 1:27.823-ra. Bottas további 0,102 másodperccel lassabb a 3. helyen, a további sorrend egyelőre Pérez, Gasly, Ocon, Albon, Norris, Kvjat és Ricciardo.
Verstappen a Q2-ben tapasztaltnál gyengébb hátsó tapadásra panaszkodott, és egyelőre Ricciardo is sokkal lassabb a korábbi eredményénél. Nemsokára eldől, hogy mi lesz a rajthelyek sorsa, már indulnak a pilóták az utolsó felvezető köreikre.
Ők hárman jelentősen elmaradnak (Bottas elsősorban a helyezés terén) csapattársuktól, Albon látványosan elrontotta az első mért körét, ezért csak 7. egyelőre.
A Mercedes pilótája 1:27.264-gyel új pályacsúcsot futott, mindhárom szektorban abszolút leggyorsabb volt, és az idei 15. időmérőn a 10. rajtelsőségét szerezte meg. Bottas az utolsó körben feljött a 2. helyre, ezzel a Mercedes kisajátította az első rajtsort, mögöttük Verstappen és Albon kezd a két Red Bull-lal.
A rádión azt mondta, szerencsére a pálya tisztább oldaláról indulhat. Ez jó példája "a pohár félig teli" mentalitásnak, ami holnap ismét izgalmas versenyt hozhat.
A két élcsapat pilótái mögött Pérez és Ricciardo szerezte meg a harmadik rajtsor kockáit, utánuk Ocon és Gasly jön, majd Norris és Kvjat. Ez a Racing Pointnak a legjobb, de a Renault is optimista lehet, a McLaren és a Ferrari viszont nehéz versenyre számíthat.
A brit pilóta a 98. pole pozícióját szerezte meg, ezzel már viszonylag régen csúcstartó, de ha bezsebeli az idei utolsó két rajtelsőséget is, akkor eléri a 100. első rajtkockáját is.
A hétszeres világbajnok elmondta, nem nagyon ünnepelte az idei sikerét, "mert edzettem és továbbra is a feladatomra összpontosítottam. Ez az eredmény a folytatása annak, amire csapatként képesek vagyunk. Továbbra is lenyűgöznek a munkatársaim."
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk további hírekkel!
"Elég jó kört futottam - mondta Verstappen. - Az ízlésemhez képest kissé gyenge volt a hátsó tapadás a lassabb tempójú kanyarokban, de alapvetően szerintem rendben volt az időmérő. Majd meglátjuk, hogyan alakul számunkra holnap a verseny, mert eléggé megterhelő lesz a gumiknak. Remélem, e téren a megfelelő kompromisszumokat kötöttük meg. Mindenképpen úgy gondolom, hogy a Mercedes ma kissé fokozta a tempót."