Az első, gyakorlatilag teljesen értékelhetetlen szabadedzés után némileg javult a pálya állapota a Török Nagydíj második szabadedzésére, a rendkívül csúszós új aszfalt azonban továbbra is nagyon megnehezítette a versenyzők és a csapatok dolgát. Délelőtt Max Verstappen érte el a legjobb időt 1:35.077-tel, ami több mint 10 másodperccel maradt el Juan Pablo Montoya 2005-ös pályacsúcsától, miközben normál körülmények között akár már az első gyakorláson megdőlhetett volna ez a kör.
Verstappen délelőtti idejét már az első tíz perc során sikerült beállítani majd megdönteni, miközben az élen a sorrend körről körre változott. Fél óra után Alex Albon állt az élen közepes keveréken elért 1:30.872-es körrel, őt Hamilton, Verstappen és Leclerc követte 6 tizedes hátrányban.
A lágy gumikat elsőként a két Ferrari tette fel, Vettel 1,8 másodperccel elmaradva az élen álló Albontól a hatodik helyre jött be vele, míg az ennél már közepeseken is 1,2 másodperccel jobbat tudó Leclerc nem tudott javítani, lágy gumis köre pár századdal elmaradt Vettel idejétől, jóllehet Lando Norris McLarenje mögött némi időt veszített.
Miután azonban monacói pilóta panaszkodott egy sort a gyorsan szemcsésedő lágyakra, másodjára már jobb kört ment, és 1:30.751-gyel 121 ezreddel átvette a vezetést Albontól. Vettel is javított, de 9 tizeddel elmaradt a csapattársától az ötödik helyen.
Leclerc elsősége nem tartott azonban sokáig, mert jött Albon és lágyakon visszavette az első helyet, viszont kiszélesítette az első kanyart, ezért elvették az idejét. Ezután Leclerc 1:30.307-re javított, mögé pedig Vettel jött fel 5 tizedre, Albon azonban nem hagyta magát és 1:29-627-et repesztett, amit már nem vettek el. Leclerc is próbált kapaszkodni, de 1:29.824-es körével maradt a második. Időközben a másik Red Bull-lal Verstappen is beszállt a lágy gumis buliba, 1:29.941-gyel a harmadik helyre iratkozott fel.
Ahogy a Red Bullok kezdték felvenni a ritmust a lágyakon, a Ferrariknak látszólag úgy lett egyre kisebb esélye tartani velük a lépést. Albon előbb 1:29.363-ra szorította le a lécet, majd Verstappen ment egy ennél mindössze 7 ezreddel lassabb kört, Leclerc azonban nem tágított, és a Ferrarit szinte a nyakánál fogva végigrángatva a pályán 17 ezreddel lemaradva Albontól feljött a harmadik helyre. Közben Vettel hibázott és kiszélesítette az első kanyart, majd a hátsó egyenes végén teljesen kinyírta a bal első gumiját egy hatalmas elfékezéssel, ami után bement a bokszba.
A többiek azonban folytatták a csatározást a lágyakon, előbb Verstappen nyomta le Albont egy 1:28.984-es körrel, majd jött Leclerc és 1:28.731-gyel ennél is gyorsabbat ment. Ez volt a 14. köre a lágy gumin... Ekkor már a Mercedesek is lágyakon voltak kint, Bottas azonban nem igazán tudta működésre bírni a piros oldalfalú Pirelliket, miközben Hamilton 1:29.902-vel bejött a negyedik helyre.
Leclerc 14 kör után gondolta úgy, hogy neki elég volt ennyi, Verstappen azonban ment tovább és 1:28.330-cal tovább faragta le a legjobb időt, újra átvéve a vezetést. Közben a tapadás hiányára panaszkodó Hamilton is közelített, 1:29.274-gyel átugrotta Albont és előrelépett a harmadik helyre, hátránya azonban így is 944 ezred volt Verstappen mögött. Ezt később 1:29.180-nal egy kicsit lejjebb faragta.
Kilencedik lágy gumis körére Bottas is megtalálta a tempóját és 1:28.905-tel bejött a csapattársa elé, 3 és fél tizedet adva neki. Mint kiderült, az övé volt az utolsó szó, ezután ugyanis minden élen álló visszaváltott a közepes keverékre és a folytatásban már a versenyre készültek.
Néhány vezetői hibától és megforgástól eltekintve a hátralevő fél óra ezzel telt, az élen maradt a Verstappen, Leclerc, Bottas, Hamilton, Albon sorrend. A második számú Red Bull mögé a két Alpha Tauri kapaszkodott fel, a nyolcadik Vettel, a kilencedik Stroll, a tizedik Norris lett. A további sorrend: Pérez, Ocon, Giovinazzi, Sainz, Ricciardo, Räikkönen, Russell, Grosjean, Magnussen, Latifi.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Hamarosan kezdődik a Török Nagydíj második, 90 perces szabadedzése! Addig is ajánljuk az első felvonás összefoglalóját.
A fellocsolt pálya és a visszatérő helyszín jó téma volt a fotósoknak is, galériánkban látható az első néhány képcsomag Isztambulból!
---- separator ----gallery-content-type:c68cc85b-b05a-495f-9e78-39f80ad65a7c---- separator ----Charles Leclerc gyorshajtás miatt kénytelen befizetni 1000 eurót, George Russell pedig motorcsere miatt lényegében a mezőny végére kerül a Török Nagydíj rajtrácsán.
A két Alfa Romeo az első a pályán, Giovinazzi annak ellenére is nagyon csúszkál, hogy jelentősen emelkedtek a hőmérsékletek. Az olasz pilóta ezúttal is kemény gumikkal kezdett.
A McLaren az első szabadedzésen lerobbant, a Sky Sports szerint megjavították a spanyol pilóta autóját és büntetéssel sem kell számolnia.
A pilóták továbbra is csak tapogatóznak a pályán, Bottas futott eddig valamelyest értelmezhető kört 1:38.443-mal, de még ez is nagyon lassú. A Mercedes pilótája közepes keverékű gumikon van kint, ahogy Giovinazzi és Grosjean kivételével mindenki.
Sainz belső kamerás felvételéből jól látható, hogy továbbra is nagyon csúszik a pálya, gyenge a tapadás, és fel sem merülhet, hogy a legendás 8-as kanyart padlógázon vegyék a pilóták.
A Mercedes pilótája 1:35.107-re gyorsult, közben Hamilton is megjelent a pályán szintén közepesekkel, de ő is látványosan gépészkedik. Egyelőre jóval lassabb a csapattársánál és kevesebb kört tett meg nála.
A finn pilóta 1:34.300-ra gyorsult, Hamilton feljött a 2. helyre 0,344 másodperces hátránnyal, de Verstappen leggyorsabb első szektorral kezdett. Egyelőre a Ferrari-motorral szerelt autók is jól szerepelnek Räikkönen, Vettel és Leclerc révén, de ez csak átmeneti helyzet.
Ahogy a pilóták egyre több kört megtesznek, úgy változik a sorrendjük, lényegében körről körre. Verstappen jelenleg 1:32.836-nál jár.
A Haas pilótája megpördült, alacsony sebességnál ráhajtott a belső kerékvetőre és keresztbe fordult az autója. A rádión a kemény keverékű gumikat okolta, ez nem véletlen, a mezőny tagjainak többsége már váltott közepesekre.
Sőt, Alexander Albon már 1:30.872-nél jár, ő az első, aki bejutott 1:31 alá. Leclerc hátránya jelenleg 0,668 mp.
Rádióüzenet érkezett, azt nem tudni pontosan, hogy mikori a felvétel, de Verstappen egyelőre 9 kört ment közepes keverékű gumikkal, és azt jelentette, hogy a jobb első kezdi feladni. Karun Chandhok, a Sky Sports szakértője szerint ez szemcsésedés és nem kopás miatt lehet.
A holland pilóta tovább panaszkodott a gumikra, főleg a jobb elsőre, ezért 11 kör után behívták őt a bokszba. Hamilton közben már a 16. kört teljesíti ugyanazzal a gumiszettel, és feljött a 2. helyre, de még 0,636 másodperc a hátránya.
Az orosz pilóta szerint elszállt a fékje, ennek ellenére egyéni legjobb kört autózott, de továbbra is csak a 11. helyezett, 4,1 másodperces hátránnyal.
Leclerc és Vettel lágy gumikkal ment ki, ezek szerint a többieknél korábban kezdik az időmérő szimulációt. Egyelőre csak a Williams pilótái készülnek erre.
Nem jött meg a lágyaktól hagyományosan várt nagy ugrás, Leclerc a 4. helyezett, de 0,668 másodperc a hátránya a közepes gumis Albon mögött, de még ő is közepesekkel érte el ezt az eredményét, Vettel pedig a 6. helyezett, de 1,8 másodperc a lemaradása.
Leclerc arról panaszkodott a rádión, hogy a lágy gumik nagyon gyorsan szemcsésednek, ennek jelét Vettel belső kameráján is lehetett látni. A monacói pilóta ennek ellenére a pályán maradt, és mintha javulna a tempója.
1:30.751-gyel a monacói pilóta állt az élre a lágy gumis etapja ötödik köre végén, 0,121 másodperccel gyorsabb Albon közepes gumis eredményénél. Vettel hátránya 0,184 másodperc.
A Red Bull gyorsabban működésre bírta a lágy gumikat a Ferrarinál, Albon már a harmadik körében 1:30.872-t ért el, ezzel átmenetileg visszavette a vezetést, de Leclerc 1:30.307-tel ismét az élre állt.
Albon 1:29.627-tel visszaszerezte a vezetést, mögötte kezd besűrűsödni a mezőny. Leclerc 0,197 másodperccel lassabb, Verstappen 0,317-tel, Vettel 0,395-tel.
1:29.363-mal tovább növelte az előnyét, ez most majd' fél másodperc Leclerc előtt, de most jönnek a Mercedesek is lággyal.
Kezd hihetetlenül szoros lenni a sorrend, Albon előnye mindössze 0,007 másodperc Verstappen és 0,017 mp Leclerc előtt. Vettel hátránya 0,659 másodperc, hamarosan jönnek a Mercedesek mért körei is.
Azt érdemes hozzátenni, hogy Leclerc 12 körnél jár, Albon 9 után kiment a bokszba, nem teljesen világos, hogy melyikük, milyen üzemanyagszinttel ment.
A Ferrari pilótája 1:28.731-nél jár 14 kör után, Verstappen 1:18.984-et tud egyelőre, de ő még csak 7 kört ment ezzel a szettel. a Mercedesek egyelőre rejtőzködnek, Hamilton hátránya 1,1 másodperc, egyelőre a 4. körénél tart.
A brit pilóta hátránya 1,1 másodperc volt, erről tájékoztatta is a mérnöke, erre azt felelte, hogy "nincs tapadásom". E téren a többiek sem állnak jól, de Verstappen 1:28.330-ra gyorsult, Hamilton ezt 0,944 másodpercre tudta megközelíteni.
Eleinte Alexander Albon gyorsabb volt, de mire Max Verstappen is befejezte az etapját 1,033 másodperces különbség alakult ki köztük, az etapjaik hossza 9-10 kör volt. Érdekesség, hogy Leclerc és Vettel fejenként 15-öt ment, Räikkönen 14-et.
A pálya két különböző pontján, de lényegében egyszerre pördült meg a Williams két pilótája, Russell és Latifi. Mindketten folytatni tudják, a brit pilóta szerint nevetséges, hogy hányszor megcsúszik az autója a 8-as kanyarban.
Lágyakkal Leclerc már a 19. körnél jár, Vettelt átállították közepesekre, ő egyelőre a 13. alkalommal fordult az adott gumiszettel. Bottas egyelőre 13-nál jár lágyakon, Albon 17-nél.
Még mindig sok a kisebb-nagyobb kicsúszás, Leclerc és Kvjat is megjárta a bukóteret, de egyikük sem szenvedett komolyabb kárt ettől. A csúszós aszfalton még elfékezni sem olyan könnyű a gumikat, bár Vettellel ez is előfordult.
A monacói pilóta 25 körnél jár az adott lágy szettel vagyis egyre valószínűbb, hogy meg tudja csinálni egy kiállással az 58 körös versenyt.
A holland pilóta próbált teret nyerni maga előtt, erre Giovinazzi elkezdte megelőzni, mérnöke mondta neki, hogy ugyanaz a három autó halad mögötte, ami korábban is, ő viszont azt mondta, nem látta őket.
A szabadedzés végére az első 5 helyen záró Verstappen, Leclerc, Bottas, Hamilton és Albon átváltott közepes keverékű gumikra, Leclerc 26 kört ment a lágy szettel, ami majdnem féltáv.
Nem a Mercedes szokásos fölényét hozta a Török Nagydíj második szabadedzése, egy körön és úgy tűnt, egyelőre hosszabb etapon sem ők a leggyorsabbak, de ennek részleteit majd a szokásos esélylatolgatásunkban foglaljuk össze. Addig is megköszönjük a figyelmet, hamarosan jövünk további hírekkel!