Az első szabadedzéssel ellentétben a délutáni gyakorlás már villanyfényben zajlott az F1-es Bahreini Nagydíj hétvégéjén, így a csapatok érdemi információt gyűjthettek az időmérőre és a futamra. A magyar idő szerint kora délutáni edzéshez képest két változás volt pilótafronton, hiszen Kimi Räikkönen és George Russell is visszavette a helyét Robert Kubicától, illetve Roy Nissanytól.
A kezdés után Lando Norris és Antonio Giovinazzi kivételével mindenki a Pirelli 2021-re tervezett abroncsain gördült a pályára, miután a gumigyártó arra kérte az istállókat, hogy este is gyűjtsenek adatokat.
Az első próbálkozások után Carlos Sainz autózta a legjobb időt, a McLaren pilótája 1:30.989 másodperccel került az eredményjelző élére.
Annak ellenére, hogy a gyakorlás ezen szakaszának még annyi tétje sem volt, mint általában, a pilóták igencsak komolyan vették. Előbb Pierre Gasly panaszkodott az egyik Mercedesre feltartás miatt, majd Max Verstappennek nem tetszett, hogy Sergio Pérez leszorította a pályáról.
Az éllovas személye sokáig nem változott, aztán az addigra idei, közepes keverékű abroncsokra váltó Kimi Räikkönen vette át a vezetést, aki 61 ezreddel előzte meg Sainzot. Nem sokkal később Verstappen került az élre, aki három lila szektorral szerezte meg a vezetést. 1:29.318-as idejétől Pierre Gasly és Alexander Albon is jócskán elmaradt.
Érdekesség, hogy ezen a ponton a Mercedesek álltak az utolsó helyeken, de Lewis Hamilton és Valtteri Bottas egyértelműen nem gyorsköröket autózott.
Miután a jövő évi tesztgumikat szépen lassan mindenkinél közepesek váltották fel, a köridők is javultak, de a holland versenyző maradt az élen. Eközben úgy tűnt, hogy a Ferrarik estére sem javulnak meg, hiszen Sebastian Vettel a 6., Charles Leclerc a 10. helyet foglalta el úgy, hogy mindketten lágy abroncsokat használtak.
Miután a mezőny lágyakra váltott, Verstappen érdekes módon nem tudott javítani az addigi legjobbján. Ennek ellenére maradt az élen, miután Pérez 85, míg Bottas 18 ezreddel maradt el a Red Bull pilótájától.
A gyakorlás első felében ugyan voltak hibák, de kevésbé komolyak, mint amilyeneket az első szabadedzésen láttunk. Aztán viszont Albon az utolsó kanyarban szélesre futott, megcsúszott és nagyon összetörte a Red Bullt. A thai pilóta sértetlenül szállt ki, az edzést pedig félbeszakították.
Bő félórával a vége előtt ismét útjára engedték a mezőnyt, de pár másodperc múlva újra piros zászló volt érvényben. Először senki nem értette, hogy mi történt, de aztán hamar kiderült, hogy az ok egy kutya volt, ami beszökött a pályára. Vettel humoránál volt, és rádióban rögtön rákezdett a „Who Let The Dogs Out” című klasszikusra.
Pár perc múlva aztán valóban újraindult az edzés, és ezúttal már Hamilton is kiment, aki addig még nem autózott idei gumikon. A többséghez hasonlóan lágyakon próbálkozott, ellentétben például a Ferrarikkal, akik a tesztgumikat tették fel.
A hétszeres világbajnok első próbálkozásra csupán a 6. helyre jött fel, de miután ismét abroncsot cserélt, már sikerült átvennie a vezetést. A Mercedes versenyzője 1:28.971 másodpercet autózott, 347 ezreddel megelőzve Verstappent.
Innentől kezdve viszont az élmezőny sorrendje már nem változott, hiszen a mezőny megkezdte a – szokásosnál rövidebb – versenyszimulációt. Hamilton mögött Verstappen, Bottas, Pérez, Ricciardo, Gasly, Norris, Stroll, Kvjat és Albon az első tíz sorrendje. Vettel a 12., míg Leclerc 14. pozícióban végzett.
A pilóták visszajelzései alapján érdekes futam elé nézünk, ugyanis többen is arra panaszkodtak, hogy a gumik hamar elfogynak. E tekintetben a Mercedes sem kivétel, hiszen pont Hamilton volt az, aki pár kör után elkezdett csúszkálni. Előtte viszont még a szombati programmal fog folytatódni a hétvége: a harmadik szabadedzés délben, míg az időmérő délután 3-kor kezdődik.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes péntek délutánt kívánunk Kedves Olvasóinknak! A Bahreini Nagydíj egyik legfontosabb edzésével folytatódik a program, napnyugta után a második szabadedzésen időmérő- és versenyszimulációk is jönnek. Tartsanak velünk!
A még nappal megrendezett első tréningen Lewis Hamilton zárt az élen, ez a Magyar Nagydíj óta előszor fordult elő. A körülmények viszont nem voltak reprezentatívak, ez a csapatok hozzáállásán is látszott.
A versenyzők körében nagy port vert fel, hogy Michael Masi versenyigazgató a pályára engedte őket, miközben még munkagép dolgozott a pályán. Az általában apolitikus Kimi Räikkönen is bírálta a döntést.
Hamarosan bővítjük a galériát esti fényképekkel is!
Jelenleg ellenszél van a célegyenesben, de ez folyamatosan változik, a köridők alakulását is befolyásolhatja. A levegő 26, a pálya 26,5 fokos, a páratartalom 46,4%-os.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke az első szabadedzés után azt mondta, nagyon könnyen túlmelegednek a gumik, ezért arra számít, hogy mindenkinek csak egy lehetősége lesz mért kört futni egy adott gumiszettel. Az olasz szakember a Sky Sports műsorában azt mondta, a jövő évi C3-as gumival még rosszabb lehet a helyzet, mert a szabályok miatt körülbelül 10 százalékkal kisebb lesz az autók leszorítóereje (bár a pletykák szerint a Mercedes ezt már most visszanyerte).
Kissé megmosolyogtató volt a Pirelli sajtófotói között megtalálni az esőgumikat Bahreinben, de helyi idő szerint reggel esett az eső a pálya térségében és az első szabadedzésen is volt esély erre.
Még mindig gumik: Räikkönen, Latifi, Albon, Russell, Leclerc és Magnussen is a Pirelli 2021-es fejlesztésű C3-as abroncsaival lépett pályára (Bottas, Pérez, Gasly, Grosjean is, tehát eddig csak Giovinazzi nem), a gyártó azt kérte, hogy a fejenként két szettel legalább 6 mért kört tegyenek meg a pilóták és használják este is, akkor is, ha már nem marad új szett kéznél. Úgy tűnik, ezektől mindig gyorsan megszabadulna.
A finn pilóta a kivezető körén jelezte, hogy még mindig kissé jobbra húz a kormánya, mérnöke nyugtázta a panaszt, Bottas ettől függetlenül rögtön mért körre indult, előtte használta a DAS-t.
Nem sikerült az első mért köre, a kavicságyat is érintette, de gond nélkül tovább tudott menni.
Giovinazzi és Norris idei kemény keverékű gumikkal ment ki a pályára, Ricciardo még a bokszban várakozik, a többiek a 2021-es abroncsokat hajtják, és várhatóan néhány körön belül cserélnek az idei változatokra, hogy az érdemi munka is megkezdődhessen.
Gasly az egyik Mercedes-pilótát szidja, Verstappen pedig Pérez mögé szorult be, pedig még mindig csak a tesztgumikon mennek, ennyire talán nem kellene komolyan venni a forgalmi helyzeteket.
Bottas és Hamilton csak a köridőtáblázat végén szerepel, már 14-15 körnél járnak a 2021-es gumikkal, úgy tűnik, értékesnek találják a Mercedesnél a lehetőséget, hogy megismerjék a jövő évi keveréket. Leclerc és Vettel 5 kör után közepesekre váltott.
Az utolsó három helyezett: Bottas, Hamilton, Vettel. Persze, ez csak azt mutatja meg, hogy a szabadedzések részeredményeiből nem lehet kiindulni.
A német pilóta feljött a 4. helyre (de így is lassabb volt Norris kemény gumis körénél), de törölték a körét, így ismét csak az utolsó. Most Leclerc a 3. helyezett, vadonatúj közepes gumikkal.
"Ki megy előttem? Nagyon szépen driftel!" - kérdezte Verstappen a rádión, majd mérnöke megerősítette neki, hogy Hamilton. Rögtön utána bejátszották Hamilton rádióüzenetét is, aki rezignáltan a gyenge tapadásról beszélt.
Véget értek az első etapok, 7-8 kör után megkapják az idei gumikat a pilóták, a Mercedesek 13-17 kört tettek meg a 2021-es abroncsokkal. Verstappen, Albon, Gasly és Räikkönen közepeseket kapott.
A holland pilóta rákapcsolt, közepes keverékű gumikkal 1:29.318-at ért el, ezzel átvette a vezetést, de 0,3 másodperccel egyelőre lassabb Hamilton nappali körénél.
Verstappen mögé Pérez, Gasly, Kvjat és Albon zárkózott fel, ők és a többiek közül is szinte mindenki közepes keverékű gumikkal megy. Ezek után valószínűleg már az időmérő-szimulációk jönnek.
Közben Bottas még csak most fogja leváltani a 2021-es gumikat (Hamilton még kint van), világbajnokhoz méltóan magabiztosak azzal kapcsolatban, hogy így is marad elég idejük ahhoz, hogy pontosítsák a beállításokat. Az első szabadedzésen mutatott tempójuk mondjuk feljogosítja őket erre.
Eddig nem igazán remekeltek a Ferrarik és Sebastian Vettel lágy gumikkal is csak a 6. helyre tudott feljönni, Verstappennél majdnem 0,8 másodperccel lassabb, pedig a Red Bullon közepes keverékű gumi volt.
A monacói pilóta még Vettelnél is lassabb volt, csak a 10. helyezett a lágy gumis Ferrarival, a hátránya 1,089 másodperc Verstappen közepes gumis köréhez mérve.
A Ferrari pilótája 4 kört ment eddig lágyakon, de az egyenesek végén már "elég erős vibrációt" tapasztal (a visszajátszás szerint alaposan elfékezte a bal elsőt). Sainz közben a 6-7-es kanyarnál nemrég kicsúszott, de folytathatta.
Pár perc múlva eltelik a fél edzés, de a Mercedesek a második tréningen még nem léptek pályára idei gumikkal, csak a 2021-es C3-asokkal. Illetve, Bottas most kijött lágyakkal.
A Racing Point a középső szektorban abszolút leggyorsabb volt, de a pálya elején és végén veszített a Red Bullhoz képest. A Red Bull nyilván jó autó, de ez a lágyakról nem fest jó képet.
A Mercedes pilótája az első szektorban még verte Verstappen közepes keverékű gumival futott eredményét, a második és harmadik szektorban viszont összesen 0,018 másodperces hátrányt szedett össze. Lehet, hogy egy mért kört sem bírnak ki a lágyak?
Albon csúnyán összetörte a Red Bullt a célegyenes bejáratánál, de úgy tűnik, a versenyző jól van.
Nem volt még pilóta, akivel a Red Bullnál ennyire türelmesek lennének, de Alexander Albon mindent megtesz azért, hogy elküldjék az év végén, pedig a vállalat többségi tulajdonosai mögötte állnak. Minden versenyzővel előfordulhat, hogy balesetet szenved, de amikor valaki a helyéért küzd, nem jönnek jól az ilyen felesleges totálkárok.
Hosszú éjszakája lesz a Red Bull szerelőinek, hogy összerakják Albon autóját a szombati edzések előtt, szerencséje lesz, ha a váz, sebességváltó vagy motorcsere nélkül megússza ezt a nagy törést.
Ezen a ponton érdemes megjegyezni, hogy Jonathan Wheatley, a Red Bull sportigazgatója nincs jelen a hétvégén, mert elkapta a koronavírust. A feladatait szétosztották elsősorban a vezető szerelő és a vezető versenymérnök között, de Christian Horner csapatfőnök is rögtön egyeztetni kezdett Albon versenymérnökével.
Egy kutya szaladt be a pályára, ezért pár másodperccel a zöld jelzés után ismét a bokszba parancsolták a mezőnyt.
Két héttel ezelőtt Törökországban is beszaladt egy eb a pályára, most Bahreinben is ugyanez történt.
Reméljük, nem a sintérek fogták be szegény ebet, közben szép vonatot alkotva ismét pályára lépett a mezőny. 26 perccel a vége előtt Hamiltonnak még nincs időmérős szimulációja, versenyszimulációra lehet, hogy nem is marad idejük.
Most érezni, hogy komolyan veszik az első és talán egyetlen időmérős körét, mérnöke szólt neki, hogy 5 autó megy előtte, majd inkább elengedett két másikat, hogy szabadon autózhasson.
A brit pilóta az első két szektor után még vezetett, holott egyikben sem volt abszolút leggyorsabb, a harmadik szektorban majdnem 0,3 másodperces hátrányba került, de közben utolérte az egyik ellenfelét, így lehet, hogy a turbulencia többet ártott neki, mint amennyit a DRS segített.
A Haas pilótája 3 kör után vezethetetlennek nevezte az autóját lágy gumikkal. Egyelőre csak Russellt előzi meg, 0,27 másodperccel lassabb Magnussennél.
Karun Chandhok, a Sky Sports szakértője rámutatott, Sainz abszolút leggyorsabb 1-es szektort futott, amikor megjelent az első piros zászló, így a 13. helye gyaníthatóan nem reprezentatív.
Fenntartások nélkül nehéz megérteni, hogy a Ferrari miért rakta vissza Vettel autójára a 2021-es gumikat akkor, amikor a pálya a legközelebb van a versenyen várható állapotához. Mégis ez történt, a német pilóta 5+11 kört ment a tesztgumikkal, mielőtt új közepes szettet kapott. Leclerc 6 kört ment ismét a tesztgumikkal, aztán lágyakkal folytatja.
Az előző piros zászló alatt még azt mondta, reméli, hogy nem az ő kutyája szalad a pályán, majd néhány próbálkozás után 1:28.971-gyel átvette a vezetést lágy gumikkal Verstappen közepes gumis köréhez képest.
Az idén látottak alapján benne van a pakliban, hogy a Mercedes 0,3 másodperccel gyorsabb a Red Bullnál, ezért Hamilton 1. helye sem feltétlenül azt igazolja, hogy a lágy gumik nagyon jól működnének. A Q2-ben meglepő lenne, ha az élcsapatok ezt az abroncsot választanák, és a versenytaktikákat is alaposan megfűszerezi, ha a pilóták különböző elosztásban használják majd a gumikat.
A versenyszimuláció úgy tűnik, ezúttal kimarad, legalábbis idei gumikkal. Érdekes lesz látni, hogy ebből a szempontból reprezentatív-e a 2021-es fejlesztés.
A holland pilóta 3+11 kört ment korábban lágyakkal is, de a közepes jobban működik a Red Bullon, a sárga jelzésű abroncsokkal érte el a 2. helyre jogosító eredményét.
A Williams brit pilótája ezúttal elmarad Nicholas Latifi eredményétől, a csapatnál a Sky Sportsnak azt mondták, hogy ennek oka a körei törlése volt. Holnap mindenkinek figyelni kell a pályaelhagyásra.
Hamilton ismét a leggyorsabbnak bizonyult Verstappent és Bottast megelőzve, ez egyelőr papírforma, de nagyon érdekes, hogy a Red Bull közepes keverékű gumikkal be tudott furakodni a két Mercedes közé.
Egyik Ferrari sem fért be a legjobb 10 közé, Vettel és Leclerc csak a 12-14. helyre ért oda, ezért úgy tűnik, holnap nagyon kell igyekezniük, hogy bejussanak a Q3-ba. Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk további hírekkel!