Hamilton két riválisával is megküzdött, új rekordot állított Portugáliában
2021. május 02. 15:39
Pályafutása 97. győzelmét aratta Lewis Hamilton a Portugál Nagydíjon, ezzel növelte az előnyét a világbajnoki pontversenyben a 2. helyezett Max Verstappennel szemben. Hamilton új rekordot is állított a Forma-1-ben, 122 nagydíj óta megszakítás nélkül ő vezeti az egyéni világbajnokságot, az eddigi csúcstartó Michael Schumacher volt 121 versennyel.
Hamilton csapattársa, Valtteri Bottas személyében az idei harmadik F1-es nagydíjon a harmadik különböző versenyző indulhatott az élről. Portugáliában Hamilton és a Red Bull párosa, Max Verstappen és Sergio Pérez követte őt a rajtrácson. A két élcsapat pilótái közepes keverékű gumikkal rajtolhattak, ezért egy bokszkiállásra lehetett számítani, ez végül be is igazolódott.
Az éllovasok mögött már vegyesebb volt a kép, az 5. helyről Carlos Sainz lágyakkal kezdett,
az időmérőn váratlanul gyors Esteban Ocon, a 7. helyezett Lando Norris, a 9-10. kockát elérő Pierre Gasly és Sebastian Vettel, a 16. helyről kezdő Kimi Räikkönen és a 18. Lance Stroll szintén a piros jelzésű abroncsokkal indult, ami izgalmas rajtot ígért a gyenge tapadású, de lendületes vonalvezetésű pályán.
A rajtnál az első három helyezett sorrendje nem változott, Verstappen támadta Hamiltont, de nem jelentett rá valós veszélyt, Sainz jól kezdett a lágy gumikon, és megelőzte Pérezt. Norris is javított egy helyet Ocon kárára. Az első kör komolyabb probléma nélkül lezajlott, a célegyenesben viszont
Kimi Räikkönen összeakadt csapattársával, Antonio Giovinazzival, letört az első szárnya, teleszórta törmelékkel a célegyenest, majd a bukótérben állt meg.
Egyértelmű volt, hogy be kell küldeni a biztonsági autót, ami a bokszutcán keresztül vezette a mezőnyt, így korai kerékcserékre nem volt lehetőség. A verseny ténylegesen a 7. kör elején indult, Bottas megtartotta a vezetést, de Verstappen meglepte a gumik felmelegítésével küszködő Hamiltont, átvette a 2. helyet és úgy tűnt, a másik Mercedesre is veszélyes lehet.
Ehelyett Hamilton magára talált, először visszaelőzte Verstappent majd a 20. körben a célegyenes végén kívülről lehagyta Bottast is. Bár azt jelentette, hogy az abroncsai megszenvedték a csatát, többször is megfutotta a leggyorsabb kört, a 27. körben már 2,2 másodperces előnyre tett szert, miközben Verstappen üldözőbe vette Bottast, de nem tudta keményen támadni ellenfelét.
Mögöttük nem volt nagy mozgás, Norris remekül kihasználta az újraindítást és megelőzte Sainzot, valamint Pérezt is, de a mexikói pilóta feljelentette őt a sportfelügyelőknél pályaelhagyás miatt,
ezért a brit pilóta kénytelen volt visszaadni neki a 4. helyet. Nem sokkal később, a 21. körben a Ferrari kihívta Sainzot kerékcserére, Norris a 22. körben követte őt, ami átmenetileg az 5. helyre katapultálta az egyébként nagyon okosan és jól versenyző Daniel Ricciardót, aki mindent megtett, hogy felzárkózzon a gyengén sikerült időmérő után.
Féltáv előtt nem sokkal Verstappen azt jelentette a rádión, hogy gondja volt a 3-as sebességi fokozattal, majd egy kisebb megcsúszás miatt átmenetileg kikerült a DRS zónából Bottas mögött. A holland pilóta gyorsabbnak tűnt a Mercedesnél, de nem tudott támadást indítani, ezért a győzelmi esélyei kezdtek elúszni, de a bokszkiállás ekkor még lehetőséget kínált neki a 2. hely megszerzésére.
A korai biztonsági autós fázisnak köszönhetően a gumik tovább bírták a vártnál, Stroll a 7. helyen tartotta magát a rajt óta használt lágy abroncsokkal, így az élmezőny tagjai között is felmerült, hogy nem kemény, hanem lágy gumikra kell váltaniuk a második etapra. A Red Bull mérnöke szólt is Péreznek, hogy megnyújtják az első etapot, és az első három helyezett versenyző is kivárásra játszott.
A 35. körben Hamilton vezetett Bottas, Verstappen, Pérez, Ricciardo, Alonso, Stroll, Norris, Sainz és Leclerc előtt, a Red Bull a kör végén adott új abroncsokat a holland pilótának, aki kemény keverékkel folytatta a küzdelmet. Egy körrel később Bottas szintén keményeket kapott, a 37. kör végén pedig Hamilton is megjárta a bokszutcát, ekkor átmenetileg Pérez állt az élre.
Bottas visszajött Verstappen elé, a holland pilóta abroncsai azonban már elérték az üzemi hőmérsékletet,
a Red Bull versenyzője kíméletlenül kihasználta ellenfele nehézségét, és átvette tőle a pozíciót, és feljött Hamilton mögé. Közben a Ferrari utasította Sainzot, hogy engedje el a kemény gumikat használó Leclerc-t, aki üldözőbe vehette Norrist a 9. helyen.
A Red Bull elnyújtotta a mexikói pilóta első etapját, Hamilton a 48. körre már 3 másodpercre csökkentette a hátrányát, ehhez az is kellett, hogy Pérez beragadjon a lekörözött Nyikita Mazepin mögé, de a Mercedes az újabb abroncsokon látványosan gyorsabb volt, így nyilvánvaló volt, hogy a Red Bull pilótája nem tud majd komoly ellenállást kifejteni, a 4. helye viszont biztonságban volt. A helycsere végül az 51. kör elején történt meg,
Péreznek esélye sem volt Hamilton ellen, a kör végén ki is hívták lágy gumikért, ekkor besorolt Bottas és Norris közé.
A McLaren pilótája visszaküzdötte magát az 5. helyre a korai kerékcseréje után, Leclerc megelőzte Ocont is, Sainz tartotta a 8. helyet, Ricciardo pedig a bokszkiállása után is a 9. helyezett volt Alonso előtt, de az 51. körben ők is helyet cseréltek, az Alpine versenyzője a DRS segítségével elszáguldott a McLaren mellett, amit Gasly is szorongatni kezdett az Alpha Taurival.
Alonso nem állt le, az 58. körben megelőzte honfitársát, Sainzot is, ezzel feljött csapattársa, Ocon mögé a 8. helyre. A Ferrari pilótáját az utolsó körök során Ricciardo és Gasly is megelőzte, a közepes keverékű gumikkal az ígéretes rajthelye ellenére sem tudott pontot szerezni.
A verseny vége felé a Mercedesnél aggódhattak kissé Bottas autója miatt, az 55. körtől a finn pilótának gondjai akadtak a kipufogó hőmérsékletét mérő szenzorral, a finn pilóta ezért lemaradt Verstappen mögött, de a tempója így is elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy Hamilton és a Red Bull versenyzője után behozza a Mercedest a 3. helyre.
Pérez előtt az előnye így is elegendő maradt egy plusz bokszkiállásra, ezért a Mercedes megpróbálta megszerezni a leggyorsabb körért járó bónuszpontot egy lágy szett felszerelésével. Ez végül sikerült is, mert bár Verstappennel is reagált a Red Bull, a holland pilóta leggyorsabb körét pályaelhagyás miatt törölték.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Portugál Nagydíj élő közvetítésében! Korábban több helyszínen rendeztek már versenyt Portugáliában (legtöbbször Estorilban), de a Portimao melletti Algarve-versenypályán az idei mindöszze a második futam lesz, miután az aszfaltcsík tavaly – ugyancsak beugróként – debütált a versenynaptárban.
Az élről az idén először Valtteri Bottas kezdheti meg a versenyt, mellőle csapattársa, Lewis Hamilton rajtol majd, míg a második sort a Red Bull bérelte ki: Max Verstappen a harmadik, Sergio Pérez a negyedik helyről várhatja a lámpák kialvását.
A hétvégén rendezték az Euroformula Open szezonnyitóját, a nem túl népes mezőny tagjai között pedig megtalálhatjuk a korábban a W Series-ben is megforduló Keszthelyi Vivient is. A 20 esztendős pilótahölgy mind a három hétvégi futamot befejezte, az elsőn 12 indulóból a 10., a második, fordított rajtrácsos versenyen a 9., a harmadik viadalon pedig immár 13 versenyzőből a 12. helyen ért célba, így 3 ponttal gazdagodott az első versenyhétvége során.
Mint mindig, a gumitaktikának most is komoly szerepe lehet a versenyen, de ezúttal egy jelentős különbség is van a két topcsapat között. Noha mindkét Mercedes és Red Bull a közepes keveréken fogja kezdeni a 66 körös futamot, korántsem biztos, hogy az első kiállás után is ugyanolyan keveréken lesznek.
Miután más programot követtek a szabadedzésen, a Mercedesnek nincs új kemény szettje a versenyre, míg a Red Bullnál ugyanezt mondhatják el a lágy gumikról. A Pirelli előrejelzése szerint a közepes-lágy stratégia gyorsabb lehet, mint a közepes-kemény, a Red Bullnak tehát akár még használt lágy szetten is érdemes lehet megpróbálnia a második etapot, viszont ennek megvan az a veszélye, hogy elkoptathatják az abroncsokat a befutóig. Érdekes lesz látni azt is, hogy a Mercedes inkább biztosra megy-e az új keményekkel, és kiteszi magát a nehezebb felmelegítési fázisnak és a Red Bull támadásának, avagy inkább ők is a lágyakra váltanak majd.
Mindennek tetejébe ráadásul a Pirelli szerint nem is a közepes gumin éri meg a legjobban kezdeni, hanem a lágyakon (a Q3-ba közepeseken bejutók ezt akkor sem tehetnék meg, ha akarnák), tehát érdemes lesz odafigyelni azokra is, akik lágy gumikon rajtolnak. Alább a legjobb gumistartégiák és a pilóták futamra maradt szettjei láthatóak.
A tavalyi Szahíri Nagydíj óta először kezdhet az élről a finn, akit Hamilton bizonyára már a rajtnál keményen fog támadni. A hétszeres világbajnok szerint stratégiailag nem lesz túl eseménydús a futam. Meglátjuk!
Imolában elszalasztotta a lehetőséget, a 11. helyről indulva azonban itt az újabb sansz a harmadik évében továbbra is első williamses pontjaira hajtó George Russell előtt. A brit ráadásul kénytelen volt a hétvége előtt a 2020-as első szárnyra visszaváltani alkatrészhiány miatt, úgyhogy még inkább megsüvegelendő az eddigi teljesítménye.
A tavalyi első körös káoszt talán elkerüljük, hiszen akkor az eső is szemerkélt, de a lágy gumin rajtolók az idén is előnyben lehetnek a rajt után, ami azt jelenti, hogy a piros oldalfalú Pirellin kezdő, ötödik helyről rajtoló Carlos Sainz komoly fenyegetést jelenthet az első körben a két Red Bullra és a két Mercedesre. A spanyol tegnap elmondta, csak az első futamon óvatoskodott a rajt után, már Imolában sem tette ezt és most sem fogja.
Semmi komoly, de korábban jelentette a finn, hogy a jobb bokája mellett a pilótafülke bélése meglazult és hozzáér a lábához. Valószínűleg a csapat a rajtrácson orvosolta a problémát, ami 66 körön át azért eléggé zavaró tud lenni.
Csupán Räikkönen és Stroll döntött úgy a Q3-ba nem bejutók közül, hogy lágy gumit tesz fel, a többiek mind közepesen kezdenek, akárcsak az első tízből a két Red Bull, a két Mercedes és Charles Leclerc.
Mindenki gond nélkül eljött a rajtrácsról, hamarosan kezdődik a Portugál Nagydíj!
Az első három helyen nem változott a sorrend, Pérezt viszont megelőzte Sainz és feljött a negyedik helyre.
Ő volt a másik, aki javított az első tízben, miután a kör felénél megelőzte Ocont és feljött a hatodik helyre.
Ez nem tartott sokáig, Kimi Räikkönen a célegyenesben elveszítette az első szárnyát és továbbment egyenesen a bukótérbe. Ennyi volt a verseny a 2007-es világbajnoknak, aki a jelek szerint a csapattársával ért össze.
Első ránézésre annyi történt, hogy meg akarta előzni Giovinazzit, aki a belső ívre húzódva védte a pozícióját, majd Räikkönen egyszerűen túl későn próbált kivágni mögüle, és nekiment a másik Alfa Romeónak.
A törmelék nagy részét már eltakarították, de még bent van a biztonsági autó, a mezőny éppen az ötödik körét kezdte mögötte.
Nehéz helyzetben vannak ilyenkor a pilóták, mivel a gumik hőmérsékletét minél magasabban kell tartsák, viszont közben a fékek is melegszenek a lassú tempó és a gyorsítások és lassítások miatt.
Körök óta úgy tűnik, hogy senki nem dolgozik már a törmelék takarításán, teljesen tiszta a pálya, de valamiért még mindig bent a Safety Car.
Csak kérni kellett, a 6. kör végén nemsokára újraindulhat a versenytempóban való körözés.
Kissé bealudt a hátszeres világbajnok az új rajtnál, Verstappen pedig az első kanyar külső ívén körbeautózta és feljött a második helyre.
Pérezt és Sainzot is átugrotta a McLaren versenyzője és feljött a negyedik helyre, miközben Sainz visszaesett hatodiknak Pérez mögé. Leclerc a hetedik, Bottas maradt az élen.
A visszajátszáson látszott, hogy Hamilton egyszerűen bealudt, most azonban nem engedi el a Red Bullt és fél másodpercen belül ott lohol mögötte, miközben Verstappen is másodpercen belül van Bottashoz képest.
A 9. kör végén nyitotta a DRS-t a holland a célegyenesben, de a 10. elején nem tudott bevetődni Bottas mellé az első kanyarban. Közben Hamilton nagyon kicsit lemaradt róluk, mögötte Norris, Pérez, Sainz, Leclerc, Ocon, Gasly, Vettel az első tíz sorrendje.
A 10. kör végén az utolsó kanyarban megbicsaklott a Red Bull a holland alatt, amitől Hamilton DRS-távolságon belülre került és a célegynenesben levadászt a hollandot. A két Mercedes az élen.
A hármas kanyarban visszatámadt a holland, de Hamilton kitette a könyökét és kitessékelte a bukótérbe.
DRS-távolságon belül van már a csapattárshoz képest is, miközben Verstappen arra panaszkodik, hogy olyan volt a célegyenesben, mintha állna, amikor Hamilton megelőzte.
Még ott van a Mercedes-duó mögött, de már 1,2 másodperc választja el Hamiltontól, aki továbbra is szorosan Bottas mögött autózik.
Kétszer szélesített már pályát a japán, a következőre már figyelmeztetik, utána pedig minden kihágásért 5 másodperces büntetést fog kapni. Többeknek van egyébként már pályaszélesítése, miközben még mindig nagyon a verseny elején tartunk.
Korábban úgy előzte meg, hogy kiszélesítette a pályát, a csapat pedig vélhetően arra utasította, hogy inkább engedje el a Red Bullt és így ússza meg a büntetést. Közben Hamilton folyamatosan DRS-távolságon belül ostromolja Bottast.
Elképzelhető, hogy csak a gumik miatt vett vissza a McLaren pilótája, és inkább hagyta Péreznek, hogy fussa a saját versenyét ahelyett, hogy csatába bonyolódott volna vele.
Könnyedén tartja a 6-7 tizedes távolságot a csapattársa mögött, az egyenesekben azonban nem tud elég közel kerülni a támadáshoz.
Verstappen 2,5 másodperccel van Bottas mögött, őt 8 másodperccel követi Pérez, majd további 3 másodpercre jön Nrorris és a két Ferrari.
A 16. helyről rajtolva egyre feljebb kapaszkodik az ausztrál, aki most a 10. helyről induló, eddig ott autózó négyszeres világbajnokot előzte meg a célegyenesben DRS-sel.
A célegyenes végén először tudott támadni, és gond nélkül körbe is autózta a finnt, aki elég helyett hagyott neki ehhez. Már Hamilton vezet tehát Bottas és Verstappen előtt. Bottastól ez igencsak harmatos védekezés volt.
Lehet, hogy hamarosan követi Hamiltont és ő is előz, ugyanis már DRS-távolságon belülre került a finnhez képest.
Szerinte eléggé elkészültek a közepes abroncsok, de a Mercedesnél egyelőre nincs mozgás. Nem úgy a Ferrarinál, ahol Sainz lecserélte a lágyakat közepesekre. Cunida is kijött hátrébb.
Sainz és Cunoda után Norris, Ocon, Vettel és Giovinazzi is kiállt. Norris éppen, hogy vissza tudott jönni Sainz elé. A Ferrarihoz hasonlóan ő is közepeseket kapott.
Fél másodperccel van csak mögötte, de az egyenesben így sem tud elmenni mellette DRS-sel, a Red Bull csúcssebessége tehát nem valami acélos.
Közölték vele, hogy Hamilton szabad levegőn is csak 22,6-ot ment, illetve, hogy sok van még hátra. Közben Hamilton továbbra is a gumik miatt aggódik.
A 25. kör végén a monacói volt az első, aki közepeseken rajtolt és most lecserélte azokat egy friss kemény szettre, amelyekkel Sainz mögé állt vissza.
Verstappent közben azzal biztatják, hogy megvan a tempója a Mercedesekkel szemben.
A 1:22.1-gyel megautózta az eddigi leggyorsabb kört és 2,2 másodpercre lerázta magáról Bottast, aki mögött továbbra is be van szorulva Verstappen.
A Williams még nem volt kint, a német viszont már igen, így a friss közepes keveréket kihasználva nem volt nehéz dolga. A 14. helyet vette át ezzel.
A Red Bullnál most kezdhetnek el aggódni, Hamilton az élen ugyanis elkezdte szórni a leggyorsabb köröket és már 3 másodpercre szakította le a Bottas-Verstappen kettőst. A holland minden körben nyithatja a DRS-t a célegyenesben, de egy centit sem közelít.
Nem tudja használni, vagy legalábbis kimaradozik. Ezzel együtt továbbra is ott megy Bottas váltóján, miközben Hamilton előnye 3,3 másodperc.
Ilyet is ritkán látni, de most megtörtént, a kanadai a célegyenes végén viharzott el csapattársa mellett és átvette tőle a 18. helyen. Russell mondjuk az előbb volt kint és vélhetően még a kemény gumikat melegíti be, miközbne Latifi autóján már üzemmeleg abroncsok vannak.
Most egy másodpercen kívülre került Bottashoz képest. Kérdés, hogy ez szándékos-e, és inkább a gumikat óvja, vagy esetleg a váltó rakoncátlankodása miatt esett vissza a tempója.
1:21.613-ra vitte le a leggyorsabb kört a vezető brit, aki már 3,6 másodperccel van Bottas előtt, Verstappen pedig 1,5 másodpercre szakadt le a 77-es rajtszámú Mercedes mögött.
Már egy ideje szorongatta a 11. helyért honfitársát, akit végül a célegyenes végén kapott el kívülről, és be is tudott előtte fordulni az egyes kanyarba.
A Red Bull lépett elsőnek és kihívta a harmadik helyről a hollandot, akinek a kemény gumikat tették fel. Verstappen a negyedik helyre jött vissza.
A Red Bull elé jött vissza, miután ő is kemény gumikat kapott, de Verstappen lendületből érkezett és az ötös kanyar előtt kifékezte a Mercedest.
Az ő előnye már bőven elég volt ahhoz, hogy Verstappen ne jelentsen rá fenyegetést, ráadásul néhány lekörözött is lesz kettejük között a több mint 3 másodperc mellett. Közben hátrébb Sainz elengedte a kemény gumikon érkező Leclerc-t.
A közepes gumikon futó mexikói előnye 12 másodperc Hamilton előtt, de már az ő kiállása sem lehet messze. Bottas közben már 3 másodpercre leszakadt Verstappentől.
Most kiderülhet, hogy valójában mennyire is jó a Red Bull tempója. Egyelőre nem rossz, a holland ugyanis tizedenként lopózik közelebb a Mercedeshez, már bement 3 másodpercen belülre.
Közepes-kemény helyett ő valüszínűleg közepes-lágy taktikán van, és reálisan nézve az ötödik helyre térhet majd vissza, ha egyszer kiáll. Közben Verstappen utóbbi körében lassabb volt Hamiltonnál, így a különbség visszament 3,3 másodpercre kettejük között.
Előbb Hamilton, majd Bottas futotta meg a leggyorsabb kört, így előbbitől távolodik Verstappen, utóbbi pedig közeledik a hollandra. Meglehet vajon még a Mercedes 1-2?
A teljes mezőny megjárta már a bokszot, csak a mexikói nem, akinek előnye már csak 9 másodperc a leggyorsabb kört Bottastól visszavevő Hamilton előtt. A finnek közben azt mondták, a gumi nagyon tartós, úgyhogy nyugodtan menjen, ahogy a csövön kifér.
Azt mondta neki, hogy „gyerünk, te vagy a leggyorsabb”, így próbálva Verstappen után űzni őt. Egyelőre közeledik is a Red Bullra, most 1,7 másodpercre van tőle.
Ocon közben megelőzte Sainzot és feljött a hetedik helyre.
A nyolcas kanyarban mindkét Mercedes agresszívabb, mondták a hollandnak, aki már 4 másodpercre van Hamiltontól, miközben az éppen leggyorsabb kört futó Bottas mindjárt elkapja. A kemény keverék nem ízlik a Red Bullnak.
A kettes kanyarban nem állt félre a centikkel mögötte érkező Red Bull elől, meg is kapta Péreztől, hogy „egy idióta.” A mexikói egyébként most éppen megpróbál 10 körrel tovább kint maradni, mint ami az A tervben volt. Előnye 4,2 másodperc Hamiltonnal szemben.
Az előző körben mindkét Mercedesnél gyorsabb volt, utána azonban Hamilton ismét 6 tizedet adott neki, míg Bottas 3 tizeddel közelebb került hozzá. Hamilton nemsokára utoléri Pérezt.
Alighanem büntetést fog kapni Pérez feltartásáért az orosz, ami mondjuk egyáltalán nem lenne meglepő.
Az előbb Ricciardo, majd a kétszeres világbajnok is megelőzte a kopottabb gumikon küszködő Gaslyt, így már pontszerző helyen halad, miközben az Alpha Tauri versenyzője kiszorult onnan.
Továbbra is kint tartják a mexikóit, aki mellett Hamilton simán elmenet a célegyenesben. Alighanem Pérezzel az a Red Bull célja, hogy miután mindenképp az ötödik helyre tér vissza, minél jobban a végére hagyják a cseréjét, hogy lágy gumikon elvehesse a leggyorsabb kört és az azért járó pontot Hamiltontól.
Ahogy várni lehetett lágy gumikat kapott, nézzük, mire képes velük! Hamilton egyébként azt hitte korábban Pérezre, hogy lekörözött, és már a kék zászlókat hiányolta, amikor mögötte volt.
Alonso eközben szép előzést mutatott be Ricciardón és feljött a 9. helyre.
Már csak 1,2 másodperc a hátránya a Red Bull mögött, akit hamarosan DRS-sel támadhat.
Ahogy várható volt, Mazepin közben 5 másodperces büntetést kapott Pérez feltartásáért.
Korábban megelőzte őt az ausztrál, de most támadja a McLarent és megkérte a csapatot, hogy ha van még erő a motorban, akkor azt bocsássák a rendlekezésére de azonnal.
Elkezdett erőt veszíteni, mondta a rádióban, és le is maradt Verstappentől, és már 5 másodperccel van mögötte.
1:20.643-at ment a mexikói az ötödik helyen lágy gumival, amivel alighanem bebiztosította magának az extra pontot.
A kipufogó szenzora elvette egy kis erőt a motortól, de a jelek szerint fals jelzést adott, a finn tempója ugyanis visszatért. Más kérdés, hogy 5 másodpercről kéne visszatornáznia magát Verstappen mögé, amihez úgy tűnik, már nincs elég kör hátra.
A Ferrarin elkészültek a közepes gumik, Alonsónak nem is volt nehéz dolga DRS-sel a célegyenesben. Már a 8. helyen halad Ocon mögött.
5,6 másodpercre nőtt a különbség kettejük között, miközben a finn úgy érzi, hogy lassú az egyenesekben. Lehet, hogy mégis van valami gond azzal a Mercedesszel.
Korábban Giovinazzi, majd most a hét hellyel mögüle rajtoló Stroll is elment a német mellett, aki a kopott gumikon autózva már csak a 14. helyen halad, messze a pontszerzéstől.
Már jó ideje fél másodperc körüli távolságból támadja a Williamst a 17. helyért, de néha leszakad az elengedések miatt. Mazepin eközben 1 perccel autózik mögötte.
Csak belekergette egy hibába a hármas kanyarban a kanadait, aki füstölőset fékezve elmérte a féktávot, így Schumacher be tudott bújni mellette. Pérez eközben újabb gyorskört próbál meg, nehogy elvegyék tőle az 1:20.6-ot.
Csak egy ingyen kiállásra hívták ki lágy gumikért, amivel Bottas most elcsenheri a leggyorsabb kört Péreztől. Helyet természetesen nem veszített, maradt a harmadik.
A Red Bull nem hagyja magát és Verstappent is kihívta, miután Bottas eltűnt mögüle. A következő vajon Hamilton lesz?
Közben Sainz újabb pozíciót veszített és Ricciardo is megelőzte, így már csak a 10. helyen autózik a Ferrari spanyolja.
Gasly is megelőzte, úgyhogy nem fog pontot szerezni a spanyol.
Közben Hamiltonnak is felajánlották, hogy jöjjön kereket cserélni a leggyorsabb körért, de ő inkább kint maradt, nem akart kockáztatni.
Senki nem veszélyeztette a hétszeres világbajnok győzelmét, aki idei második futamát nyerte. A második helyen Verstappen, a harmadikon Bottas jött be. Előbb a finn, majd a holland is megautózta a leggyorsabb kört, az extra pont így végül Max Verstappené lett.
Különösen a francia istállótól szép teljesítmény ez, Ocon a hetedik, Alonso a nyolcadik helyen jött be. Bottas mögött Pérez lett a negyedik, Norris az ötödik, Leclerc pedig a hatodik. Alonso mögött a 16. helyről zárkózó Ricciardo végzett a 9. helyen, az utolsó pontot pedig Pierre Gasly csípte el.
A további sorrend: Sainz, Giovinazzi, Vettel, Stroll, Cunoda, Russell, Schumacher, Latifi, Mazepin.
Mégsem lesz a hollandé az extra pont, pályaszélesítés miatt ugyanis törölték a leggyorsabb körét, amit így Bottas tudhat magáénak.
Mi ezzel a cseppet sem elhanyagolható hírrel búcsúzunk, de ne menjenek messzire, mert folyamatosan jelentkezünk majd a verseny utáni reakciókkal. A viszontlátásra!