A péntek délutáni második szabadedzéssel folytatódott a Spanyol Nagydíj hétvégéje Barcelonában. A gyakorlás kezdetén a levegő hőmérséklete 21, míg a pályáé 41 fok volt, utóbbi pedig jóval magasabb értéket jelent a délelőtti állapotnál. Ami a mezőny összetételét illeti, Kimi Räikkönen és George Russell is megkezdhette a hétvégét, miután az első szabadedzésen Robert Kubica, illetve Roy Nissany szerepelt a helyükön.
A pálya hamar megtelt autókkal, hiszen az indítás után mindenki szinte azonnal kigördült a garázsból, kivétel nélkül a közepes gumikon. Mick Schumacher kis híján komoly hibával kezdte a délutánt, de a 2-es kanyarban sikerült korrigálnia a megcsúszást. Az első körök után rögtön a két Mercedes, valamint Max Verstappen állt az élre, a holland pilóta 1:19.087 másodperccel nyitott, amivel 46 ezreddel előzte meg Valtteri Bottast.
A finn versenyző aztán bejött friss gumikért, és jelentősen javított köridején, viszont Hamilton csupán 42 ezreddel volt lassabb nála úgy, hogy ő már a hatodik körét teljesítette a közepeseken.
Verstappen szintén cserélt kereket, de neki először nem volt esélye a javításra, ugyanis Carlos Sainz autójáról levált egy alkatrész, aminek következtében rövid ideig virtuális biztonsági autó volt érvényben. A Red Bull pilótája aztán gyorsult, de lemaradása így is 366 ezred volt Bottas mögött.
A kerékvetők nem csupán Sainzot, hanem Cunoda Jukit is megtréfálták, aki a 9-es kanyarban szélesítette ki a pályát. Az Alpha Tauri nem is viselte jól az ütést, és a japán újonc arra panaszkodott, hogy a kocsi kikapcsolt. Cunoda reakciója túlzó volt, de tény, hogy be kellett mennie a bokszba.
Szűk 20 perc elteltével egyre több pilótánál előkerültek a lágy Pirellik, ami szükségszerűen gyorsulást eredményezett. A Mercedesek még tovább növelték előnyüket, miközben Hamilton átvette a vezetést, Verstappent pedig a Ferrarik, az Alpine-ok, valamint Pierre Gasly is megelőzte. Charles Leclerc ráadásul csupán 26 ezreddel volt lassabb Bottasnál.
Nem sokkal később Verstappen autójára is feltették a piros oldalfalú abroncsokat, és az első két szektorban javított is addigi legjobbján, de a 10-es kanyarban hibázott,
így a kör végén lelassított. Másodszorra pedig nem tudott javítani, így maradt a 8. pozícióban, ami Cunoda miatt később 9. lett. Csapattársa, Sergio Pérez így sem tudta megelőzni, és csak a 10. pozícióba jött fel.
Ezzel lényegében ki is alakult a végeredmény, ugyanis a mezőny a versenyszimulációval folytatta a felkészülést. Hamilton 1:18.170 másodperccel végzett az élen, 139 ezreddel megelőzve Bottast. Mögöttük Leclerc, Ocon, Alonso, Gasly, Cunoda, Sainz, Verstappen és Pérez lett az első tíz sorrendje.
Ami a hosszú etapokat illeti, a mezőny nagy része lágy gumikon kezdett, majd közepesekre váltott, így tett a két Mercedes és Verstappen is. Utóbbival a rádión közölték, hogy a jelek szerint a bal első abroncs lesz a kritikus pont, arra kell a legjobban figyelni a futam során. A versenyszimulációk során senki nem követett el komolyabb hibát, így mindenki teljesíthette az előre eltervezett programját.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes délutánt kívánunk Kedves Olvasóinknak, nemsokára kezdjük a Spanyol Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítését! Bemelegítésként ajánljuk az első tréning összefoglalóját.
A hétvégén rajtol az F3-as szezon, amelyben Tóth László is indul 20-as rajtszámmal a Campos Racing színeiben. Az időmérő edzésen a 27. rajthelyet szerezte meg 1,5 másodperces hátránnyal, így kalandos futamok várnak rá Barcelonában.
Az idei Spanyol Nagydíj előtt átépítették a 10-es kanyart, a Kimi Räikkönen helyére beugró Robert Kubica is ásta magát a kavicságyban.
Emellett a 7-es kanyar okozott fejfájást a pilótáknak, Max Verstappen és Sebastian Vettel le is tört egy-egy darabot az első szárnyából.
A hazai pályán versenyző pilóta elmondta, az edzésnapokon azt érzi, hogy nyugodtabban zajlik a hétvége, vasárnap viszont nagyon hiányzik neki, hogy nincsenek helyszíni szurkolók, de örül annak, hogy a Spanyol Nagydíjon már 1000 drukker a helyszínen lehet és a további versenyeken egyre több nézőt engednek majd be. (Marca)
---- separator ----gallery-content-type:f5ffa53b-ab7e-4d50-97f3-ad9070b921ac---- separator ----A pályán és azon kívül is a Mercedesé a főszerep, a világbajnoki címvédő csatája a Red Bull ellen, valamint a pilótáik sorsa is foglalkoztatja a közvéleményt.
A levegő 21, a pálya 41 fokos, minden adott a zavartalan szabadedzéshez.
Ezúttal is 60 perc áll rendelkezésre, a pilóták rögtön élnek is a lehetőséggel és megkezdik az installációs köreiket, néhányan rajtot is gyakorolnak a célegyenes végén.
A német pilóta a 2-es kanyarban nagy ellenkormányzásra kényszerült, de szép mozdulattal elkerülte, hogy az autója a kavicságyban kössön ki. Bottas is hibázott, ő a mért köre előtt ráfutott a sárga hurkákra a bokszbejáratnál, ezért a kigyorsítása nem volt tökéletes.
Az első szabadedzésen csak a Ferrari próbálta, most viszont mindenki a sárga jelzésű közepes keverékű abroncsokkal lépett pályára. Ez nem meglepő, hiszen délelőtt a lágyakkal és a keményekkel foglalkoztak.
A Red Bull pilótája 1:19.041-gyel a leggyorsabb, az első két szektorban verte a Mercedeseket. Bottas a 2. helyezett 0,046 mp-es hátránnyal, Hamilton egyelőre 0,282 mp-cel lassabb.
A Mercedes pilótája újabb mért kört teljesített, Hamiltontól a 2-es szektorban kapott egy kis szélárnyékot is, így bő 0,6 másodpercet vert Verstappenre, az új leggyorsabb kör 1:18.419. Hamilton 1:18.461-gyel feljött a 2. helyre.
A spanyol pilóta kiszélesítette a pályát és levált egy alkatrész a Ferrariról. Egy sportbírónak kellett beszaladnia, hogy eltávolíthassa azt a pályáról. Sainz panaszkodott Hamiltonra is, gyaníthatóan a forgalom miatt.
A finn pilóta visszakapta az autóját, amit Kubica az első szabadedzésen elásott a kavicságyban, egyelőre a 17. helyezett Russell és a két Haas előtt, de az autóját még mindig flow-vis festék borítja a padlólemez környékén.
Az Alpine délelőtt próbálta lágy gumikkal kozmetikázni Alonso tempóját, ez nem vált be, mert a többiek is feltették a piros jelzésű abroncsokat. Most Alonso a 4. helyre ugrott közepesekkel, trükközés nélkül.
Bottas és Hamilton autójára is felkerültek a lágy gumik, jön az időmérő szimuláció, a vártnál kissé korábban.
Az első szektorban mindketten elmaradtak a korábbi legjobb eredményüktől, a másik kettőben már gyorsultak, de így is alig faragtak a köridőből. Hamilton vezet 1:18.170-nel, Bottas 1:18.309-et futott. A finn pilóta mérnöke azt mondta, hogy Hamilton más üzemmódban használja az erőforrását, ami 0,1 mp előnybe hozza őt.
A négyszeres világbajnok az Aston Martinnal 0,777 másodperces hátránnyal feljött az éllovasok mögé, de Leclerc, Ocon, Sainz, Gasly és közepessel Verstappen is gyorsabb nála, nem is beszélve a két Mercedesről.
Barcelonában nem fúj úgy a szél, mint Portimaóban tette, Leclerc egyelőre úgy tűnik, itt jobban ráérzett a Ferrarira. A monacói pilóta Bottas sarkában halad, 0,165 másodperc a hátránya Hamilton mögött.
Alonso az 5. helyre ugrott, a célegyenesben kihasználta egy kissé, hogy honfitársa, Sainz szélárnyékát élvezhette. Most jön Verstappen, az ő tempója sokat elárul majd a jelenlegi erőviszonyokról.
Az első két szektorban sem volt kifejezetten gyors, 0,13 mp hátrányban volt a Mercedesekhez képest (ez a 3. hely környékére emelte volna őt), a 10-es kanyarban viszont besokallt és megcsúszott, így továbbra is csak a 8. helyezett.
Egyszerre hajtott ki a garázsból Mazepin és Räikkönen, a finn pilóta jobbról meg is előzte őt. Kissé szerencsétlen jelenet volt, a Haasnál figyelhetnének jobban is arra, hogy versenyzőjük milyen helyzetekbe kerül.
A Sky Sports szakértője, Karun Chandhok az Alpha Tauri sebességadatai alapján úgy gondolja, hogy letekerték a Red Bullok erőforrásait, de hozzá kell tenni, hogy Verstappen elrontotta az időmérős körét a lágy gumikon.
A két Mercedes (1-2.), a két Alpine (4-5.), a két Alpha Tauri (5-6.), a két Red Bull (9-10.), a két Williams (17-18.) és a két Haas (19-20.) egymás mögött szerepel a köridőtáblázaton, úgy tűnik, a mai programjuk alapján ezek a pilóták kihozták azt, ami az autójukban van.
Az egykörös tempó alapján Norris 0,922 mp-es hátránnyal a 9. helyezett, Ricciardo 1,025 mp-es lemaradással a 15. helyezett. Nem valószínű, hogy az időmérőn is ilyen gyenge eredményeket érnek majd el.
A mesterséges intelligencia szerint Verstappen ma 0,47 másodperces hátrányban lenne, ha azonos feltételek között versenyezne a Mercedesszel, jelenleg azért szerepel sokkal hátrébb, mert közepessel futotta a leggyorsabb körét. Szintén gyenge Pérez eredménye, őt 0,94 másodperces hátránnyal csak a 10. helyre várja a számítógép.
A spanyol pilóta túlkormányzottságról számolt be a rádión, Verstappennek szóltak, hogy túlmelegedik a bal első abroncsa (tipikus tünet ezen a pályán), majd kiszélesítette a pályát.
A finn pilóta az etapja elején és jelenleg is gyorsabb Hamiltonnál, aki egy körön viszont csapattársa előtt jár. Lesz mit elemezni az este folyamán!
A 16. helyezett Räikkönen alig több mint egy másodperccel lassabb Hamiltonnál, a 17. Russell viszont már 1,7 másodperces hátrányban van. Egyelőre úgy tűnik, a két Williams és a két Haas ezúttal nagyon le van maradva.
A Red Bullon rutinszerű gyakorlást hajtottak végre, állítottak az első szárnyán is. Viszonylag éles helyzet volt, Verstappen pont Pérez, az egyik Alfa Romeo és az egyik Ferrari elé ért vissza, látványosan nem akarta elengedni a csapattársát.
Lóg a jobb oldali véglap alja, ismét a 7-es kanyarban találta el a hurkát. Ez ma már a második alkalom, pontosabban kell vezetnie a továbbiakban.
Nem nagy fölénnyel, de sok tartalékkal zártak az élen a Mercedesek a Spanyol Nagydíj második szabadedzésén, Max Verstappennek nem álltak össze a körök, egyelőre a köridők és a vezethetőség terén is lemaradásban van. A Ferari, az Alpine és azz Alpha Tauri tempója ígéretes, az Aston Martin ismét visszaesett.
Ezzel most átmenetileg megköszönjük a figyelmet, de nemsokára jövünk további hírekkel!