Bottas nyert, Hamilton a monzai sprintfutam vesztese
2021. szeptember 11. 16:13
Szombaton délután a szokásokkal ellentétben nem az időmérőt, hanem a sprintkvalifikációt rendezték a Forma-1-es Olasz Nagydíjon. A hőmérséklet valamelyest emelkedett a kora délutáni második szabadedzés óta: a levegő 28, míg az aszfalt 43 fokos volt.
Ami a rajtrácsot illeti, az időmérőn némi meglepetésre Valtteri Bottas végett az élen, így ő indulhatott az 1. helyről. Mellőle, illetve mögüle a világbajnokságért küzdő két pilóta, Lewis Hamilton és Max Verstappen kezdhette meg a 18 körös viadalt, ami a gumiválasztás miatt is kifejezetten izgalmasnak ígérkezett. Az első hármas egyaránt közepeseken rajtolt, viszont a többieknél már a lágy is előfordult.
Bottas simán eljött a rajtnál, ám Hamiltonnak rosszul sikerült az elindulás, és Verstappen, valamint a két McLaren is megelőzte.
Ideiglenesen Pierre Gasly is előtte volt, ám a francia pilóta első szárnya összeért Norris autójával, és az Alpha Tauri kicsúszott a bukótérbe, és a falnak ütközött. A baleset után beküldték a biztonsági autót. A másik Alpha Tauri szintén pórul járt, Cunoda Jukinak be kellett jönnie szárnycsere miatt, míg Robert Kubica megpördült
A futamot a 4. körben indították újra, amikor Bottas, Verstappen, Daniel Ricciardo, Norris és Hamilton volt az első öt sorrendje. A finn versenyző nagyon hamar 1 másodpercnél is nagyobbra növelte az előnyét, a Red Bull pilótája pedig volt csapattársához képest kezdett elhúzni. Hamilton azonban nem tudott előzni, amiben az is közrejátszhatott, hogy a wokingi pilóták lágyakon rajtoltak.
További két kör elteltével már lehetett használni a DRS-t, ám a címvédő így sem tudott elmenni honfitársa mellett.
Eközben a két éllovas leszakította Ricciardót, Verstappen viszont tartotta a másfél és 2 másodperc közötti hátrányát Bottasszal szemben. A másik Red Bullnak viszont nem ment ilyen jól: Sergio Pérez a 9. helyért támadta Lance Strollt, és meg is előzte, ám mivel átvágta az első sikánt, vissza kellett adnia a pozíciót. Egy körrel később viszont már tisztán megvolt az előzés.
Innentől kezdve viszont már nem váltzott az eredmény az élmezőnyben, miután Pérez és Hamilton sem tudott előzni. Mindez azt jelenti, hogy Bottas körülbelül 2 másodperces előnnyel nyert Verstappen előtt, a 3. helyre pedig Ricciardo ért be. Mögöttük Norris, Hamilton, Leclerc, Sainz, Giovinazzi, Pérez és Stroll lett az első tíz sorrendje.
Győzelme ellenére Bottas csak a mezőny végéről kezdi meg a vasárnapi futamot, miután autójában motort cseréltek. Emiatt Verstappen indulhat majd a pole pozícióból, Hamilton pedig csak a 4. helyről rajtolhat az Olasz Nagydíjon. A holland pilóta 2 ponttal növelte előnyét a bajnokságban a címvédő előtt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a monzai F1 Sprint élő közvetítésében! Másodszor rendeznek ilyet a Forma-1-ben, az első próba Silverstone-ban zajlott, most változatlan szabályokkal ismételnek a szezon leggyorsabb helyszínén.
A pilóták a pénteki időmérő edzés sorrendjében, szabad gumiválasztással teljesítenek egy 100 km-es ún. sprintkvalifikációt, amelynek győztese indulhat majd az Olasz Nagydíj pole pozíciójából, és 3 pontot is kap, míg a mögötte érkező két versenyző 2 és 1 ponttal gazdagodik.
Az élről Valtteri Bottas indulhat, mellőle Lewis Hamilton kezd, a 3. helyről pedig Max Verstappen rajtol. A további sorrendet az időmérő összefoglalójában olvashatják. Tartsanak velünk!
Furcsa helyzet alakult ki, mert a Mercedesnél úgy döntöttek, hogy Valtteri Bottas az Olasz Nagydíjra új erőforrást kap, ezért a vasárnapi versenyt a mezőny végéről kezdi. Vagyis, Bottas ma bármilyen eredményt ér el, akkor is az utolsó helyről fog indulni, maximum a sprintfutamon megszerezhető pontjait kockáztatja, de az számára lényegében nem oszt, nem szoroz, mert az egyéni világbajnoki címért nincs harcban. Ez nagy fenyegetés a Red Bullra nézve, de Adam Cooper szakújságíró kérdésére Helmut Marko azt mondta, szerinte Bottas megtanulta a leckét az általa okozott hungaroringi rajtbaleset során.
Carlos Sainz balesetet szenvedett a második szabadedzés során, ezért kétszer is megvizsgálták őt az orvosi központban, Charles Leclerc pedig rosszullét miatt idő előtt abbahagyta a tréningezést, de helyi beszámolók szerint továbbra is készül arra, hogy részt vesz a sprintfutamon.
A finn pilóta rendelt egyet a limitált példányszámú Mercedes-AMG GT R Black Editionből, és az új szerzeményével érkezett meg Monzába, sőt, le is fotózta azt a híres oválpályán.
A pilóták szabadon választhatnak gumikat a sprintfutamra, a kemény nyilvánvalóan nem merül majd fel, az viszont nem egyértelmű, hogy a 100 km-es távra a lágy vagy a közepes lesz-e a megfelelő.
A tempójuk alapján mindkét McLaren veszélyes lehet Max Verstappenre, Lando Norris el is mondta, nem fog megrettenni attól, hogy támadja a Red Bull versenyzőjét. Sergio Pérezre is érdemes lesz figyelni, mert csak a 9. helyről indulhat, de a Red Bull-lal illene javítania a pozícióján.
A Ferrari megerősítette, hogy sikerült megjavítani Sainz autóját (már ott van a rajtrácson) és Charles Leclerc is tud versenyezni.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, "képlékeny" a helyzet, nem zárta ki, hogy a nagydíj előtt motort cserélnek Max Verstappen autójában, ezt a mai eredménytől tette függővé. Arra számít, hogy a két Mercedes "formációban" rajtol el, nem hagyják majd Verstappent előzni, remélte, hogy gond nélkül át tudnak jutni az első két sikánon.
Szép hagyományt hoztak vissza a silverstone-i F1 Sprintre, Max Verstappen babérkoszorút kapott az 1. helyért, most érméket kapnak a helyzetettek, amelyeket a leintés után gravíroznak a helyszínen.
Lando Norris a Sky Sportsnak elmondta, nem számít arra, hogy elég gyors lesz ahhoz, hogy megvívjon Max Verstappennel. Lehetséges, hogy a holland pilóta szabadedzésen mutatott tempója győzte meg erről.
A gumimelegítő paplanokat még nem vették le, de az látszik, hogy a 2. helyről kezdő Mercedes-pilóta közepes keverékű gumikat kapott.
A Ferrari pilótái ezúttal nem tartoznak az esélyesek közé, de a hűséges rajongókat ez nem befolyásolja, a bukdácsoló Sainznak is nagy lelkesedéssel drukkolnak a helyszínen.
Emlékeztetőül összegezzük, hogy Valtteri Bottas rajtol az élről, de ő a világbajnoki címért nincs harcban és a vasárnapi nagydíjat a mai eredménytől függetlenül a mezőny végéről kezdi motorcsere miatt. A 2-3. helyről a vb-címért küzdő Lewis Hamilton és Max Verstappen indul, nekik a mai 3-2-1 pontnál is fontosabb, hogy ne essenek vissza a holnapi nagydíj előtt.
Az első három helyezett közepessel rajtol, Verstappen mögött viszont Norris és Ricciardo lágy gumikkal indul, így még nagyobb fenyegetést jelentenek majd a Red Bullra a rajtnál.
Norris, Ricciardo, Vettel, Stroll, Alonso, Ocon és Cunoda rajtol lágy gumikkal, ők szeretnének mindenképpen előrébb kerülni. Elindult a felvezető kör, a versenytáv 18 kör lesz.
A két McLaren a várakozásoknak megfelelően jól indult, de Verstappen is résen volt, a lassan elrugaszkódó Hamiltont megelőzve a 2. helyre lépett előre. Bottas vezet Verstappen, Ricciardo, Norris és Hamilton előtt.
Gasly az első sikánból kifelé összeakadt Norrisszal, majd a gyors jobbosban kiszáguldott a bukótérbe. Beküldték a biztonsági autót.
Gasly kiesése után Cunoda is a bokszba hajtott új első vezetőszárnyért, így az Alpha Tauri versenye rémálomszerűen indult.
Hamilton 5,2 másodperc alatt érte el a 200 km/h-s tempót, az ellenfelei 4,85 körül tették ezt, ennyi elég is volt, hogy Gasly kiesése előtt csak a 6. helyen haladjon.
Cunoda a mezőny végén Kubicával akadt össze, idiótának nevezte ellenfelét, de ők tudták folytatni a versenyt.
Ezúttal gond nélkül eljött a mezőny, Mick Schumacher megpróbált kibúzni Nyikita Mazepin mögül, de nem volt helycsere, Bottas 1,2 másodperccel vezet.
Bottas vezet Verstappen, Ricciardo, Norris, Leclerc, Sainz, Giovinazzi, Stroll és Pérez előtt. Hamilton és Pérez a két élcsapat autójával egyelőre nem tud előrébb lépni, de a mexikói versenyző nézelődik Stroll mögött.
A Mercedes jövő évi pilótája átvette a 15. helyet, a sisakkamerából közvetítették, ahogy kifékezi Mazepint. Közben Hamilton igyekszik Norris mögött, de egyelőre nem tud támadni.
Engedélyezték a DRS használatát, Hamilton mostantól előnyösebb helyzetben támadhatja ellenfelét, Norris viszont nincs elég közel Ricciardóhoz, így ő nem nyithatja a hátsó szárnyát. A hátrányuk már 5 másodperc körül van Bottashoz képest.
A Mercedes pilótája 2 másodperces előnyt autózott ki Verstappen előtt, újabb leggyorsabb kört futott. Ricciardo már 4,3 másodpercre van, Norris 0,8-cal megy Hamilton előtt és figyelmeztették a pályaelhagyásra is.
A kanadai pilóta leszorította őt a célegyenes végén, de elment az Aston Martin mellett, később ki is csúszott, majd utasították, hogy adja vissza a helyet. Ezzel értékes kört veszített, már csak 9 van hátra a leintésig.
A mexikói pilóta feljött a 9. helyre és 3,2 másodperces hátránnyal üldözi a 8. helyezett Giovinazzit. Bottas előnye konzerválódott az élen Verstappen előtt, Ricciardo és Norris tartja magát Hamilton előtt. Alonso támadja Strollt a 10. helyért.
A Mercedes pilótája egyelőre tehetetlen az előtte haladó McLaren-Mercedes ellen, a DRS sem segít neki eleget az előzéshez. Az idő Hamiltonnak dolgozik, kérdés, hogy bírják-e majd a lágyak a McLarenen.
A versenyirányítás kiadta, hogy feljegyezték Pérez és Stroll korábbi esetét, de vizsgálat nem indul, nyilvánvalóan azért, mert a csapat utasította a mexikói pilótát, hogy adja vissza a helyét.
Amennyiben Verstappennek nem akad gondja, kezd elszállni az esély Hamilton számára, hogy beérje a Red Bull pilótáját, a hátránya már 11 másodperc az ellenfeléhez képest és 5 kör van hátra. Meg két McLaren.
A pilóták beálltak egymás mögé, nincsenek komoly csaták a mezőnyben, mindössze Hamiltonnak van esélye, hogy Norris elé kerüljön, de neki is határozottabbnak kell lennie ahhoz, hogy ebből helycsere lehessen. Ráadásul, egy visszajátszás szerint az első Lesmóban látványosan meg is csúszott.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a pályaelhagyás vagy a leszorítás miatt. Változhat a holnapi nagydíj rajtsorrendje?
A Red Bull versenyzője a DRS segítségével felzárkózott az Alfa Romeo mögé, de előzni még nem tudott a célegyenes végén, erre három köre maradt a mai Sprinten.
A Red Bull érdeklődött, hogy Pérezt miért vizsgálják, Masi lényegében azt válaszolta, hogy felmerült, hogy fennmaradó előnyhöz jutott a Stroll elleni esetben, de végül nem hoztak ítéletet az ügyben.
Valtteri Bottas megtartotta a rajthelyét és az 1. helyen ért célba a Sprinten, ezzel ő indulhatna a pole pozícióból, ha holnap nem kapna rajtbüntetést. A 2. helyen Max Verstappen érkezett be, ezzel az övé lesz a holnapi pole és a 2 bónuszpont. A 3. helyezett Daniel Ricciardo 1 pontot kap, a további sorrend Norris, Hamilton, Leclerc, Sainz, Giovinazzi, Pérez és Stroll.
Lewis Hamilton a mai 5. helye után csak a 4. helyről rajtolhat majd a vasárnapi Olasz Nagydíjon, Max Verstappen és közte két McLaren is lesz, őket ma nem tudta megelőzni, és ha ez holnap sem sikerül elég gyorsan, az helyzetbe hozhatja a Red Bullt akár egy váratlan győzelemhez is.
A mai 3. helyezett Daniel Ricciardo holnap Verstappen mellől a 2. kockából kezdhet, ennél jobb lehetősége még nem volt arra, hogy a McLaren színeiben a dobogó közelébe juthasson.
Monzában nem a Red Bull az esélyes és nem is gyorsabb a Mercedesnél, de a sprintfutamon való jó szereplésének köszönhetően Verstappen 5 pontra növelte az előnyét az egyéni világbajnokságban.
A reakciókkal és további hírekkel nemsokára jelentkezünk, holnap pedig tartsanak velünk az Olasz Nagydíj közvetítésében! Köszönjük a figyelmet!