A körülmények egyértelműen a délelőtt vezető pilótáknak kedveztek, de ezt sokan nem tudták kihasználni, mert annak ellenére is sok meghibásodás fordult elő, hogy az autók lényeges elemeit, például az erőforrásokat vagy a sebességváltókat nem érintették kötelező szabálymódosítások, az autók jelentős részben megegyeznek a tavalyiakkal.
A Mercedesnél, a Ferrarinál, a Haasnál és az Aston Martinnál mégis időveszteséget okozó technikai problémák merültek fel,
ráadásul a világbajnoki címvédő szinte az egész délelőttöt eltékozolta, mert Valtteri Bottasnál már az első installációs kör után váltóhibát tapasztaltak. Ugyanígy járt Mick Schumacher is, ő kevesebb időt vesztett, de szintén sokáig távol maradt a pályától.
Charles Leclerc alatt közvetlenül az ebédszünet előtt robbant le az SF21-es, Sebastian Vettel pedig a bokszutca végén fulladt le, a szerelői tolták vissza a garázsba, majd a délutános műszak elején Lance Stroll sem tudott rögtön pályára lépni, mert elektromos hibát kellett kijavítani a brit versenyzöld autón.