Bő 20 percet kellett várni arra, hogy érdemben elkezdődjön a Francia Nagydíj harmadik szabadedzése, az első 10 percben egyáltalán nem léptek pályára a versenyzők, és az élpilóták csak a féltávhoz közelítve teljesítették első mért köreiket. Eleinte Fernando Alonso állt az élen az Alpine-nal, majd a Mercedesek vették át a vezetést.
A pénteki formájára építve Valtteri Bottas ismét látványosan jó körrel kezdett, 1:32.346-tal több, mint 0,8 másodperccel gyorsabb volt a nyolcadik világbajnoki címére hajtó csapattársánál, Lewis Hamiltonnál, aztán jött Max Verstappen, aki egy elfékezés és a saját bevallása szerint vacak köre ellenére 1:32.337-tel, elsősorban az utolsó szektorban felülmúlta a finn pilóta eredményét is.
Bottas és Verstappen tovább gyorsult a második próbálkozása során,
a holland pilóta 0,2 másodpercre növelte az előnyét, de pályaelhagyás miatt törölték a körét, ezért a Mercedes versenyzője vette át a vezetést 1:32.309-cel, 0,028 másodperces előnnyel. A versenyző úgy érezte, hogy még a fehér vonalon belül maradt a 6-os kanyarban, de az FIA ezt másként értékelte.
A Red Bull alacsony leszorítóerejű hátsó szárnyakat szerelt mindkét autóra, ennek is köszönhető, hogy a kör végén Verstappen jól szerepelt, a hátsó szárnyakkal próbálkozott a McLaren is, ami az előző éjszaka során túlórázott, hivatalosan az egyik sebességváltó-szenzorral kapcsolatos probléma miatt.
Ahogy arra számítani lehetett, a csapatok elsősorban a délutáni időmérő edzésre készültek, így nem meglepő, hogy mindenki lágy gumikat szerelt az autókra (ettől az Aston Martin eltért, ők versenyszimulációkkal kezdtek). A Haas színeiben versenyző Nyikita Mazepin viszont gyorsan elbúcsúzhatott az első gumiszettjétől, mert egy kicsúszása teljesen tönkretette a gumikat az autóján.
A Sky Sports értesülése szerint a Hamilton alacsonyabb teljesítményszinttel kezdte az edzést, mint Bottas, ez magyarázhatta a korai, 0,8 másodperces lemaradását, viszont Hamilton csak 0,219 másodpercre tudta később megközelíteni csapattársát, aki az utolsó negyedórához közelítve hibázott, így nem javított az eredményén.
Carlos Sainz és Sergio Pérez viszont igen, így beugrottak a két Mercedes közé,
majd ismét jött Verstappen, aki abszolút leggyorsabb középső és utolsó szektoridővel feladta a leckét Bottasnak, 1:31.300-as körével 0,7 másodpercet vert ellenfelére. Sainz ezúttal sokkal gyorsabbnak bizonyult Charles Leclerc-nél, aki a rádión elismerte, hogy nem tudta összerakni a körét.
Verstappen az utolsó perceket a bokszban töltötte, az autója bakokra került és a szerelők dolgozni kezdtek rajta, de nem úgy tűnt, hogy műszaki problémákkal küzdenek. Bottas és Hamilton az edzés végéig a pályán volt, de igazán gyors kört már nem futottak, így a finn pilóta a 2. helyezett lett, Hamilton pedig csupán az 5. helyre ért oda, de az AWS elemzése szerint ténylegesen ő a 3. leggyorsabb, megelőzné Pérezt és Sainzot.
Lando Norris a számítógép és a köridők alapján is a helyén volt, a 6. helyezett lett, így ismét ő a gyorsabb a McLaren színeiben, Daniel Ricciardo a 10. helyre ért oda. A képzeletbeli pontszerző helyeken Fernando Alonso, Esteban Ocon és Pierre Gasly szerepelt a 7-9. pozícióban.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.07.19. - 13:30Hungarian Grand Prix - 1st Practice |
2024.07.19. - 17:00Hungarian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.07.20. - 12:30Hungarian Grand Prix - Last Practice |
2024.07.20. - 16:00Hungarian Grand Prix - Qualification |
2024.07.21. - 15:00Hungarian Grand Prix - Race |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Francia Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében, hamarosan kezdetét veszi az időmérő előtti utolsó gyakorlás. Tegnap Max Verstappen zárta az élen a pénteki napot, de a két Mercedes is biztató formát mutatott. Szokásos esélylatolgatásunkban arra kerestük a választ, hogy melyik istálló várhatja kedvezőbb előjelekkel a szezon hetedik versenyét, illetve ki lehet a középemezőny elején.
Miután tegnap mindkét autóban új váltóval kezdték meg a hétvégét, Daniel Ricciardónál szenzorhiba lépett fel a második edzés után, aminek a kiküszöböléséhez a wokingiak elhasználták az évi két jokerükből az elsőt, és a megengedettnél tovább maradtak a szerelőik a pályán. Mivel ez az idén az első ilyen eset volt a részükről, nem jár érte büntetés.
Albert Fabrega szúrta ki, hogy mindkét Red Bull esetében az alacsony leszorítóerős konfiguráció mellett döntött a csapat a hétvége további részére. Mindez az egyenesekben jól fog jönni Verstappennek és Péreznek a Mercedesek ellen.
Egy versenyen már túl vagyunk ezen a hétvégén, az F3-asok ma délelőtt ugyanis lefutották első futamukat, amely egészen elképesztő izgalmakat hozott. Alekszandr Szmoljar nyert, aki az utolsó körben előzte meg a 10. helyről rajtoló Martinst. A futamon öt különböző pilóta vezetett, Arthur Leclerc, Charles Leclerc öccse pedig a 30. pozícióból a 12. helyre jött fel, amivel megkaparintotta a pole pozíciót a fordított rajtrácsos futamra. Alább a győzelmet érő előzést nézhetik meg.
Tegnap a Mercedes és a Red Bull is panaszkodott a kettes kanyar kijáratán levő hurka kerékvetőre, amely Verstappen és Bottas autóját is megrongálta, Michael Masi versenyigazgató azonban nem változtat a 2019 óta a jelenlegi helyén levő elemeken, ellenben az 1-2-es, 3-5-ös és 8-9-es kanyarkombináció mellett a 6-os kanyarban is figyelni fogják a pályaelhagyásokat.
Az F1-es Francia Nagydíjjal párhuzamosan zajlik a német túraautó-bajnokság (DTM) monzai szezonnyitója is, amelyen szerepel a Red Bull tavaly elküldött versenyzője, Alex Albon is. A that-brit versenyző az időmérő edzésen a 14. helyet szerezte meg.
Zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, de a tegnapi második szabadedzéssel ellentétben most nem özönlöttek ki a pilóták, Max Verstappen például még sisak nélkül álldogál a garázs előtt.
Eléggé felhős az idő a Paul Ricard-versenypálya fölött, ami a hőmérsékleteken is meglátszik, a levegő 25,2, az aszfalt pedig 36,3 fokos. Ez egy körön a lágy gumiknak kedvezhet, amelyek tegnap már annyit sem igazán bírtak ki.
Tényleg nem kapkodják el a csapatok, 5 perc eltelt már, de még senki sem merészkedett ki. Viszont már többen helyet foglaltak a pilótafülkében, így alighanem nincs messze, mire valaki megtöri a csendet.
Érdekes adalék, hogy a Ferrarinak le kellett takarnia az első szabadedzésen még az autón szereplő spanyol sörmárka logóját. Valószínűleg alkoholmentes változat lévén úgy gondolták, hogy nem lesz vele baj, de végül a jelek szerint lett.
A Francia Nagydíj előtt kasztnit cserélt csapaton belül a Mercedes, Bottas megkapta Hamilton korábbi vázát és fordítva, utóbbi viszont nem volt elégedett tegnap a kocsival, így az istállónál felmerült, hogy a hétszeres világbajnok megkapja a vadonatúj tartalék vázat. A Sky Sports információi szerint Hamilton azonban végül maradt Bottas korábbi kasztnijánál.
A 2003 előtti időmérőket idézi az, ami most történik, akkoriban fordult elő ugyanis rendszeresen, hogy akár 15-20 percig nem jelent meg autó a pályán, miután limitált volt a megtehető körszám és mindenki a másikra várt a pálya letakarításával.
Több mint 10 perc elteltével csak megjelent valaki, mégpedig az orosz Nyikita Mazepin. Éljen!
Schumacher is kihajtott, követve a csapattársat, így már két autót figyelhetünk. Mindkét Haas lágy gumin van.
1:34.966-os körrel kezdett az orosz, amitől csapattársa 33 századdal elmaradt. Közben többen is kijöttek, a két Williams, Pérez, Alonso, Ricciardo, Ocon és Räikkönen is a pályán.
A legtöbben lágy gumin jöttek ki, a tegnap jól teljesítő Alpine pedig egyelőre ma is jónak tűnik: Alonso vezet 1:33.206-tal 5 tizeddel Ocon előtt, miközben Pérez csak a harmadik.
Nem kellett sokat várni az orosz rendszersen megpördülésére ma sem. A kettes kanyarban úszott el a Haas hátulja, aminek köszönhetően keresztben kicsúszott a bukótérbe. Ezeket a gumikat lehet is a kukába dobni, Mazepin rendesen leradírozta őket.
Még Mazepin megforgása előtt ment egy nem teljesen tiszta kört az ausztrál, amivel 386 ezreddel elmaradt Alonsótól, de így is befért másodiknak. Ocon mögött Leclerc a negyedik, Pérez az ötödik.
Ő a 12-es kanyarban nem tudott a pályán maradni, de Mazepinnel ellentétben nem pördült meg, simán csak kiengedte az alulkormányzottá váló autót, így folytathatta a körözést. Ricciardo közben javított és már csak 66 ezredre van Alonso 1:33.206-os idejétől.
Megjött a két Mercedes is lágy gumikon, előbb fejezte be a körét, és 39 ezreddel megelőzte Alonsót, de mögötte rögtön érkezett Bottas és 8 tizedet adott a csapattársnak. Ez hatalmas különbség. Jóllehet, ezzel sem a finn vezet, közvetlen utána ugyanis Verstappen is befejezte a körét és 1:32.337-tel az élre állt, de csak 9 ezreddel autózott jobbat Bottasnál, majd a rádióban közölte, hogy igen "sz..r" kört ment.
Szinte a teljes mezőny a lágy gumikat tette fel a mai első etapra, kivéve Strollt és Vettelt, akik keményeken kezdtek. Ez meg is látszik az idejükön, csak a 15. és 18. helyet foglalják el.
Két mért kör is van a lágyakban a jelek szerint (hűtőkörrel természetesen), ezt mutatta most meg Bottas és Verstappen. A finn 28 ezreddel átvette a vezetést a hollandtól, de megint jött mögötte a Red Bull pilótája, és több mint két tizedet adott neki, így visszaállt az élre.
A hatos kanyarban volt egy nagy ellenkormányzása, amitől éppen, hogy átcsúszott a fehér vonalon, így elvették az idejét, azaz maradt a második helyen 28 ezreddel Bottas mögött. A rádióban egyébként azt mondta, hogy szerinte bent volt, de a lassítás egyértelműen megmutatta, hogy nem.
Hét körös lágy gumikon egyszer csak feljött a negyedik helyre a francia, ami nem rossz teljesítmény. Jelenleg a sorrend az első tízben: Bottas, Verstappen, Hamilton, Gasly, Alonso, Leclerc, Ricciardo, Sainz, Norris, Ocon.
Cunoda ezzel szemben csak a 15. helyen áll, miután neki is elvették egy körét a hatos kanyar kiszélesítése miatt. Nem igazán értette és nevetségesnek nevezte a döntést, de az alábbi képen jól látni, hogy bőven kint volt a bukótérben.
Jól látszott a padlólemez elején egy edzés közben elvégzett kis kozmetikázás. Minden bizonnyal a kerékvetőn küldte át túl agresszívan a W12-est a hétszeres világbajnok
Feltették a Mercedesekre is a friss lágy szettet, így most már tényleg időmérő-szimulációs körök következnek a teljes mezőny részéről. Nézzük!
Mindkét Mercedes javított, de a brit nem tudta megelőzni a csapattársát, aki 1:32.047-es kört ment. A különbség azonban csökkent kettejük között, Hamilton hátránya már "csak" 219 ezred.
Óriási, 1:31.300-as kört repesztett a holland, amivel 7 tizedet adott Bottasnak. Közben Sainz is villantott és feljött a harmadik helyre, miközben mögé Pérez zárkózott fel, így Hamilton már csak az ötödik.
Az alábbi képre kattintva megtekinthetik folyamatosan frissülő szombati képgalériánkat!
---- separator ----gallery-content-type:370c9489-9cd4-417e-8457-07e8a66c8a7a---- separator ----Második lágy gumis körén 1,2 másodpercet kapott Verstappentől a címvédő, aki így maradt az ötödik helyen. Mögötte Norris, Alonso, Ocon, Gasly, Ricciardo a sorrend, miközben a hibázó Leclerc kiszorult a top 10-ből.
Egyéni legjobb első szektorral kezdett, de aztán ő is másodpercen kívül került Verstappenhez képest a második próbálkozásán, miközben talán egy kicsit a forgalom is megzavarta.
A spanyol pilóta a felvezető körén egyébként arra panaszkodott, hogy a kormányán úgy maradt a DRS nyitását jelző fény azután is, hogy lecsukta a hátsó szárnyat.
Mazepint érte utol a Mistral egyenesben, majd amikor látta, hogy az orosz nem engedi el, besorolt mögé, de közben Sainz is ott volt előttük a nyolcas kanyar bejáratán a belső íven, Schumacher pedig majdnem leborotválta a Ferrari első szárnyát, ahogy befordult a kanyarba.
Tegnap sem volt jó napjuk, és egyelőre ma sincs, mivel csak a 14-15. helyet foglalják el Stroll-Vettel sorrendben a lágy gumis időmérős körök után. Az utolsó két helyen a két Haas áll Schumacher-Mazepin sorrendben, előttük pedig Latifi és az a Cunoda tanyázik, akinek megint törölték egy körét.
Úgy érezte a spanyol, hogy még szüksége van egy kis gyakorlásra annak ellenére, hogy a gumik már nem voltak elég jók, viszont így is csak 3 tizeddel maradt el a legjobbjától. Vélhetően nem lesz bosszús amiatt, hogy a 6-os kanyar kiszélesítése miatt ezt a körét elvették.
Max Verstappen elsőségével zárul tehát a harmadik szabadedzés, a holland pilóta állva hagyta a Bottast és bizakodva várhatja az időmérő edzést, miután több mint 7 tizedet adott neki. A harmadik helyen némi meglepetésre Sainz zárt, őt Pérez, Hamilton, Norris, Alonso, Ocon, Gasly, Ricciardo, Leclerc, Giovinazzi, Stroll, Vettel, Räikkönen, Russell, Cunoda, Latifi, Schumacher és Mazepin követte.
14 óra 50 perctől jövünk az időmérő edzés élő tudósításával, tartsanak velünk akkor is, a viszontlátásra!