Saját fegyverével győzték le a Mercedest, Verstappené a Francia GP
2021. június 20. 14:40
A Francia Nagydíj visszatérése óta a legizgalmasabb versenyt várhatta a közönség a Paul Ricardon, miután Max Verstappen az időmérőn véget vetett a Mercedes itteni sikersorozatának és Lewis Hamiltont, valamint Valtteri Bottast megelőzve megszerezte a pole pozíciót, ráadásul a Mercedesek mögött Sergio Pérez is befért a második sorba a másik Red Bullal.
Ez feszült taktikai csatát ígért, és a kiszámíthatatlanságot csak fokozta, hogy a rajt előtti esőzések és a felhős időjárás miatt a korábbiaknál jóval alacsonyabbak voltak a hőmérsékletek és gyengébb volt a tapadás is. Ez papíron Hamiltonnak kedvezett, az viszont sokat ígért, hogy Verstappen az egész hétvégén magabiztosabbnak tűnt a Mercedes pilótájánál.
Az első 10 helyezett a szabályok szerint az időmérőn használt közepes keverékű gumikon kezdte a versenyt,
mögöttük Esteban Ocon, Sebastian Vettel és Antonio Giovinazzi választotta a keményeket a 11-13. helyen, valamint Kimi Räikkönen, Nyikita Mazepin és Lance Stroll a 17-19. pozíciókban. Mick Schumacher a szombati időmérős balesete után megtarthatta a 15. rajtpozícióját, Cunoda Juki viszont a sebességváltó cseréje, valamint az autó konfigurációjának megváltoztatása miatt csak a bokszutcából rajtolhatott.
A rajtnál Verstappen megtartotta a vezetést, de megcsúszott az 1-es kanyar csúcspontján, így Hamilton számottevő előnnyel az élre állt, miközben Verstappen kénytelen volt védekezni Bottas ellen. Pérez, Sainz, Gasly, Leclerc, Alonso, Ricciardo és Norris volt a pontszerzők sorrendje az 1. kör végén.
Az első körök során több pilóta is panaszkodott a gyenge tapadásra,
ez Verstappen kicsúszása után egyértelmű is volt. Hamilton 1,5 másodperces előnnyel vezetett, Bottas hátránya körülbelül ugyanennyi volt a Red Bull mögött, a pontszerzők lényegében vonatozni kezdtek. A két McLaren csatázott az utolsó két pontszerző helyért, Norris panaszkodott, hogy Ricciardo nem hagyott neki helyet.
Folytatódott a két Haas-pilóta kakaskodása is, Schumachernek nem maradt elég hely a 4-es kanyarban miután Mazepin leszorította őt, az amerikai istálló két pilótája az utolsó két helyre szorult, ráadásul Mazepin kemény keverékű gumikon ment. Ettől eltekintve a verseny első 10 köre komolyabb akció nélkül zajlott, a versenyzők beálltak vonatozni.
A gumikopással kapcsolatos problémák a 11. körtől kezdték befolyásolni a sorrendet,
Alonso visszaesett a két McLaren mögé a 10. helyre, majd a kemény gumikkal rajtoló Vettel is támadni kezdte őt (és végül meg is előzte). Működött a kemény keverék a másik Aston Martinon is, Stroll a 13. körben a 14. helyen haladt, a 19. kockából rajtolva.
Közben Hamilton és Sainz is azt jelentette, hogy a gumikopás jóval erősebb a vártnál, a Mercedes pilótája az első gumik szemcsésedését is tapasztalta, ennek ellenére 2,2 másodpercre meglógott Verstappentől, és Bottas is kissé lemaradt a Red Bull mögött, miután a 12. körben kicsúszott a pályáról.
A kerékcserék sorát Charles Leclerc nyitotta meg a 14. kör végén, miután a McLarenek prédájává vált, természetesen kemény keverékre váltott, 38 körrel a leintés előtt, ez egyértelműek kétkiállásos taktikának tűnt. Ez lavinát indított el, a következő körök során Ricciardo, Sainz és Bottas is kereket cserélt, erre a 18. kör végén Verstappennel is reagált a Red Bull, hogy Bottas ne tudjon elévágni.
Hamiltont is kihívták a következő körben, ekkor Verstappen megelőzte őt annak ellenére, hogy a kerékcseréje 0,1 másodperccel hosszabb volt a Mercedes munkájánál. A brit pilóta a bevezető körén nem volt elég gyors, majd ismét bosszankodni kezdett a rádión, mert beszorult a Red Bull és csapattársa közé. Eközben Pérez a pályán maradt, 10,2 másodperccel Verstappen előtt.
Pérez és Norris a 24. kör végéig a pályán maradt közepesekkel, (közben Stroll a 22. körben kezdett panaszkodni, hogy kopnak a kemény gumijai), Verstappen ekkor került formálisan is az élre, Hamilton és Bottas 0,6 másodperces különbségekkel követte őt, így a két Mercedes használhatta a holland pilóta ellen a DRS-t.
Ez feszültté tette Verstappent, de magabiztosan őrizte a vezetést, olyannyira, hogy Hamiltonnak ugyanannyira kellett hátra is figyelnie Bottas miatt, mint előre. Féltávhoz közelítve Pérez tartotta a 4. helyet, de 16 másodperces hátrányban volt, Vettel és Stroll keményekkel rajtolva feljött az 5-6. helyre kerékcserék híján, mögöttük Leclerc, Ricciardo, Sainz és Gasly autózott pontszerző helyeken.
Féltáv után kissé lecsillapodtak a kedélyek az élen, Verstappen és Hamilton is elmondta a rádión, hogy ilyen tempóval nem tudnak célba érni újabb kerékcsere nélkül, erre reagálva Bottas és Hamilton is lemaradt kissé, és óvni kezdték az abroncsaikat ahelyett, hogy folyamatosan turbulenciában csúszkálva üldöznék a Red Bullt.
Közben a verseny igazán a 7-10. helyen zajlott, a két McLaren Ricciardo vezetésével feljött a 7-8. helyre, közben Gaslyval és a Sainzcal is vívtak, majd a 34. körben helyet cseréltek, ekkor Norris a még mindig a rajt előtt felrakott kemény gumikon haladó Aston Martinok nyomába eredt.
20 körrel a leintés előtt a Red Bull kihozta az élről Verstappent, újabb bokszkiállást hajtottak végre, a holland pilóta visszatért a közepes keverékű gumikra. Ezzel visszaesett a 4. helyre 17 másodperces hátránnyal. A Red Bull egyértelműen arra számított, hogy a Mercedesek sem tudnak végig érni, ennek ellenére a címvédő autói a pályán maradtak.
Verstappennél gondok merültek fel a rádióval, mérnöke nem hallotta őt, átmenetileg Hamilton sem hallotta a saját mérnökét, amikor helyreállt a kapcsolat, megnyugtató visszajelzést kapott a tempójával kapcsolatban. A Red Bull pilótája ettől függetlenül nagy léptekkel közelített Bottashoz és Hamiltonhoz, de az idő nem neki dolgozott, főleg azért, mert még előznie is kellett.
Pérez közben tartotta a 4. helyet (előzékenyen elengedte Verstappent), Vettel késői kerékcseréje után Norris és Ricciardo átvette az 5-6. helyet Gasly, Alonso, Sainz és a négyszeres világbajnok előtt. A dobogós helyekért az utolsó 10 körben indult az újabb csata, Verstappen ekkor kezdett felzárkózni Bottas mögé, aki jelentette, hogy nehéz dolga lesz, mert elkoptak az első abroncsai.
Ez be is igazolódott, Verstappen a 44. körben megelőzte ellenfelét, miután Bottas elfékezte magát, ekkor 9 körre 5 másodperc hátránya volt Hamiltonhoz képest és a lekörözött Sainz is közöttük haladt (őt közben Vettel az újabb gumikkal megelőzte a 9. helyért). Bottas közben morgolódott, mert ő kétkiállásos stratégiát preferált volna, de a szintén egyszer cserélő Pérez is támadni kezdte őt.
Az élen viszont befagyott a távolság: Verstappen hiába szabadult meg Bottastól, a lekörözések miatt nem tudott közelíteni Hamiltonhoz, aki 6 körrel a leintés előtt még mindig 4,8 másodperces előnnyel vezetett, lényegében azonos tempóra voltak képesek. A különbség később 3,5 másodpercre csökkent, amikor Hamilton ismét forgalomba került, és ki is csúszott, de úgy tűnt, képes kitartani a leintésig.
Bottas ugyanezt nem mondhatta el magáról, a 49. körben elvesztette a dobogós helyet Pérez ellen,
de pályaelhagyás miatt a Red Bull-pilóta ellen vizsgálat indult. Az élen közben Verstappen egyre közelebb került Hamiltonhoz és az 52. körben egy precíz manőverrel meg is előzte a Mercedest, ezzel a Red Bull lényegében ugyanazzal a trükkel verte meg az ellenfelet, amit ellenük is alkalmaztak a Spanyol Nagydíjon.
Győzelme révén Verstappen tovább növelte az előnyét a pontversenyben Hamiltonnal szemben, ráadásul egy olyan pályán győzött, ahol eddig a Mercedes uralkodott. A leggyorsabb kör is a holland pilótáé lett, a szoros küzdelemben Pérez, Bottas, Norris, Ricciardo, Gasly, Alonso, Vettel és Stroll futott be a további pontszerző helyeken.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.07.19. - 13:30Hungarian Grand Prix - 1st Practice |
2024.07.19. - 17:00Hungarian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.07.20. - 12:30Hungarian Grand Prix - Last Practice |
2024.07.20. - 16:00Hungarian Grand Prix - Qualification |
2024.07.21. - 15:00Hungarian Grand Prix - Race |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára elrajtol a Francia Nagydíj Le Castellet-ben! Az időmérőn Max Verstappen megverte Lewis Hamiltont, míg csapattársaik közvetlenül mögülük fognak rajtolni, fordított sorrendben. A kvalifikáció, valamint a szabadedzések összefoglalóját az alábbi linkeken olvashatják.
Pár órával ezelőtt eleredt az eső a helyszínen, ám a Jack Doohan győzelmével záruló Forma-3-as futam alatt elállt. Ennek ellenére nagyon könnyen előfordulhat, hogy ismét megérkezik az égi áldás, hiszen jelenleg is esőfelhők borítják az égboltot.
Mindketten balesetet szenvedtek a Q1-ben, ám a német pilóta váltóját végül nem kellett kicserélni, így megtarthatta 15. pozícióját. Az Alpha Tauri újonca viszont még az utolsó, 20. helyet sem foglalhatja el, mivel padlólemezt és váltót is cseréltek nála, így a bokszból kezdi meg a viadalt.
Legalábbis az amerikai lakosságot, főleg a nyugati parton élőket, akiknek legkésőbb reggel 6 órakor be kell kapcsolni a televíziót, hogy élőben láthassák a futamot. Az ESPN videójában az ausztrál pilóta megköszönte a helyiek támogatását, majd kijelentette, hogy lassan ideje felkelni, hiszen nemsokára kezdődik a verseny. Az amerikaiak helyzetét kicsit mi, európaiak is át tudjuk érezni, hiszen a távol-keleti, illetve az ausztráliai futamokon hasonlót élünk át.
Ma hűvösebb van, mint az előző napokon, ami akár az erősorrendet is befolyásolhatja. A Sky Sports szakértőjeként tevékenykedő Nico Rosberg az imént kijelentette, szerinte a jelenlegi körülményeknek egykori csapattársa örülhet, és Verstappennel szemben ő vág neki nagyobb eséllyel a futamnak.
Az első három pilóta pontosan ugyanolyan keverékekből gazdálkodhat a futamra, Péreznek viszont egy friss lágy helyett egy vadonatúj közepese van. Mindez persze csak száraz versenyen számíthat, de sima futam esetén akkor sem...
...ugyanis az olasz gumigyártó úgy véli, a közepes-kemény, illetve ennek a fordítottja a leggyorsabb stratégia. Mivel az időmérőn mindenki a sárga oldalfalú abroncsokon jutott be a Q3-ba, ezért senkinek sem kötelező használnia a C4-eseket, vagyis könnyen lehet, hogy sima száraz futamon nem vagy alig fognak előkerülni.
A legutóbbi Azeri Nagydíjon a hétszeres világbajnok azért nem szerzett pontot, mert véletlenül visszaállította a „brake magic" gombot, ami a felvezető körben az első fékekre helyezi a fékerőegyensúlyt. Pár perccel ezelőtt rádión jelentette, hogy ezúttal az a probléma, hogy nem éri el rendesen.
Megérkeztek az első fotók galériánkba. Egyelőre csupán a versenyzői parádé és a kivezető körök pillanatait láthatják, de a képválogatás a futam alatt és után is folyamatosan frissülni fog. Megnyitni az alábbi képre kattintva lehet.
---- separator ----gallery-content-type:9f17d0ab-3e8f-4394-8db8-60fb161e4872---- separator ----A versenyirányítás tájékoztatása szerint ugyan van némi esély arra, hogy a futam alatt eleredjen az eső, de ez csupán 10 százalékot jelent. Az alacsony hőmérséklet és a szél azonban így is érdekessé teheti a futamot.
Magyarországon csak mostanában terjed el egyre jobban, brit nyelvterületen azonban sokkal ismertebb az Apák Napja, amit ma ünnepelnek. A McLaren pedig egy Wokingban készült képpel köszöntötte saját szurkolóit.
Nemsokára megkezdődik a felvezető kör, így a csapatoknak már nincs sok idejük, hogy az autón dolgozzanak.
A pilóták elhagyták a rajtrácsot. A lágyakat senki nem használja, a keményeket is csak a két Aston Martin és Alfa Romeo, illetve Ocon és Mazepin.
Legalábbis az első négy helyzettet tekintve, így Hamilton, Bottas és Leclerc állhatott fel a dobogóra. Bízzunk benne, hogy ha ez ma is így lesz, akkor sem egy unalmas futamot láthatunk.
A Red Bullok elrontották az indulást, így előbb Pérezt rajtolta le Sainz, majd Verstappen kisodródott, így Hamilton megelőzte őt. Bottas maradt a 3. helyen.
A hétszeres világbajnok előnye máris másfél másodpercre nőtt, vagyis Verstappen nem fogja tudni őt DRS-sel támadni. Az első tízben Leclerc előzte meg Norrist, hátrébb pedig Cunoda már a Haasokat és Russellt is megelőzte.
A holland pilóta megfutotta a verseny leggyorsabb körét, de hátránya még így is 1 másodperc feletti. A rajtnál Ricciardo többek között Norrist is megelőzte, aki arra panaszkodott, hogy csapattársa nem hagyott neki elég helyet. Később Ricciardo kijelentette, nincs elég tapadása.
Az első öt helyezett legalább 1 másodperces különbséggel vezet a mögötte lévőhöz képest, így őket nem tudják DRS-sel támadni. Erre elsőként Leclerc-nek lehet esélye, aki 9 tizedre van Gaslytól.
Schumacherék máris visszaestek az utolsó két helyre, de egymással tudnak küzdeni. Ez meg is történt, ugyanis Mazepin megelőzte csapattársát, igaz, annak el kellett hagynia a pályát.
Ezúttal a finn versenyző futotta meg a leggyorsabb kört, aminek most még nincs jelentősége, de ezzel 1 másodpercre megközelítette Verstappent, akinek hátránya másfél másodperc körül mozog Hamiltonhoz képest.
A mexikói pilótának ugyan sikerült visszaelőznie a Ferrari versenyzőjét, de az elrontott rajtnak köszönhetően máris 4 és fél másodperces hátrányba került Bottashoz képest.
Az ausztrál pilóta fél másodpercre van ALonsótól a 9. pozícióban, így jelenleg ő az első a mezőnyben, aki támadási közelségben van. Ami az élmezőnyt illeti, Hamilton növelte előnyét, ami már 1,8 másodperc.
A Mercedes versenyzője látszólag magabiztosan vezet, ám rádión keresztül kijelentette, hogy az abroncsok kezdenek túlmelegedni. Persze a múltból kiindulva érdemes óvatosan kezelni Hamiltonnak az ilyen jellegű megszólalásait.
A kanadai pilóta csupán a 19. helyről rajtolhatott, de már a 14. pozícióban autózik. Legutóbb Räikkönen mellett sikerült elmennie.
Többen is küszködnek a tapadással, a hétszeres világbajnok pedig szemcsésedést jelentett. Ez a probléma csapattársánál is jelentkezett, de nála még nem befolyásolja a tapadást.
Ricciardo már körök óta a spanyol versenyző mögött haladt, és most sikerült átugrania őt. Nem sokkal később Alonsónak el kellett vennie a gázt, a kínálkozó lehetőségre pedig Norris lecsapott.
A 36 éves versenyző ezúttal a bal hátsó abroncsra panaszkodott, ám ez nem akadályozta meg abban, hogy 2,2 másodpercre növelje a különbséget Verstappenel szemben. Bottas szintén kezd leszakadni, az ő hátránya már 2,6 másodperc a holland pilótával szemben.
Ahhoz képest, hogy pénteken milyen biztatóan indult az Alpine hétvégéje, egyelőre kilátástalannak tűnik a futam számukra. Ezúttal Vettel előzte meg a kétszeres F1-es világbajnokot, aki szerint át kellene állniuk két kiállásra. Eközben a lassításon látszott, hogy Bottas nem véletlenül maradt le, ugyanis hibázott és lesodródott a pályáról.
A monacói pilótának a kemény keveréket tették fel. A csere után a 19. helyre jött fel, közvetlenül Mazepin mögé, akit azonnal meg is előzött.
A japán pilótának szintén kemény abroncsokat tettek fel. Kérdés, hogy a fehér oldalfalú gumik kibírnak ennyit, vagy Leclerc-nek és neki is szüksége lesz még egy cserére.
Ennek érdekében behívták a bokszba, és természetesen ő is kemény abroncsokat kapott. Jelenleg a 18. helyen halad.
Egyelőre Bottast hívták ki, Hamilton maradt a pályán. A finn pilótával közölték, hogy a kivezető köre kritikus lesz. Bottas után Gasly is kereket cserélt, és a francia pilóta Ricciardo és Sainz mögé jött vissza, Leclerc előttük van.
A Red Bull reagált Bottasra, így a fnn versenyző csak megközelíteni tudta őt, megelőzni nem. Hamiltont figyelmeztették, hogy lépjen rá a gázra, vélhetően őt is kihívják a kör végén.
A Mercedes kiállása után Pérez vezet, de ami ennél sokkal érdekesebb, hogy Verstappen átugrotta a brit pilótát. A brackley-iek kerékcseréje jól sikerült, ennek ellenére az első kanyarba együtt érkeztek meg, és a holland pilótáé volt a belső ív.
Sőt, Bottas is ott van közvetlenül csapattársa mögött, így izgalmas lehet a hármas csatája. Pérez egyébként közel 9 másodperccel vezet, vele vélhetően más taktikát próbál meg a Red Bull.
Pérez mellett az 5. helyen álló Norris, valamint a mögötte haladó Vettel, Stroll, Ocon és Giovinazzi nem járt még a bokszban, valamint a 12. Räikkönen és a 18. Mazepin sem teljesítette a kerékcserét.
Ez nem meglepő, hiszen a mögötte haladók sokkal frissebb gumikon vannak, jelenleg 5 másodperccel vezet. Räikkönent pedig többen is megelőzték, így visszaesett a 14. pozícióba.
Hamilton nem tud elég közel maradni Verstappenhez ahhoz, hogy a DRS segítségével meg tudja előzni. Bottas helyzete pedig még kilátástalanabb, hiszen az előtte haladó csapattársa is használhatja az állítható hátsó szárnyat.
A mexikói pilóta így ismét a 4. helyen halad, lemaradása viszont közel 20 másodpercre nőtt. A McLaren versenyzője pedig Räikkönen mögé a 14. pozícióba jött vissza. Jelenleg az egész mezőny a kemény keverékeken van.
A finn pilóta körökön keresztül ott volt közvetlenül csapattársa mögött, ám mostanra már másfél másodperccel marad el Hamiltontól. Ennek következtében nem tudja használni az állítható hátsó szárnyat.
A címvédő a célegyenesben használhatja az állítható hátsó szárnyat, ám ez nem elég ahhoz, hogy megelőzze Verstappent. A Mercedes pilótája még támadni sem képes, csupán közel kerül a Red Bullhoz.
Azok után, hogy elment a kopott gumikon autózó Ocon mellett, a brit pilóta a 11. pozícióba jött fel. A következő célpont Gasly, aki közvetlenül előtte halad.
A holland pilóta úgy véli, nem lesznek képesek a leintésig tartani ezt a tempót. Jelenleg viszont jobb a helyzete, mint korábban, hiszen Hamilton 1 másodpercen kívül van mögötte.
A hérszeres világbajnokot tájékoztatták Verstappen kijelentéséről, amire ő úgy reagált, hogy a következő kiállás során nekik kell a Red Bull elé vágniuk.
A holland pilóta előnye már 2 másodperc fölött van, így könnyen lehet, hogy jelenleg ő szenved kevésbé. Norris Gaslyra panaszkodott, aki leszorította, de nem indul vizsgálat a francia pilóta ellen.
Norris megelőzte Sainzot, így feljött a 8. helyre, közvetlenül csapattársa mögé. Mivel Leclerc a 12., a McLaren jelen állás szerint visszaelőzi a Ferrarit.
A holland pilóta közepes abroncsokat kapott, és 3 és fél másodperccel csapattársa mögé jött vissza a 4. helyre. A Mercedesnek hamar kell döntenie, hogy reagáljon-e.
Hamilton szerint az első gumik még rendben vannak. Eközben a McLarenek helyet cseréltek, hiszen Norris megelőzte Ricciardót, így most ő áll a 7. pozícióban.
Ahogyan az várható volt, a friss abroncsokon a holland pilóta a mezőny leggyorsabbja. A két McLaren időközben megelőzte a szenvedő Strollt, aki a kör végén ki is állt kerékcserére.
Az várható volt, hogy a Red Bull pilótájának nem lesz nehéz dolga csapattársával, amiért ki is fejezte háláját. Verstappen elképesztő tempót produkál, hátránya már csak 10 másodperc Bottasszal szemben.
A Ferrari pilótáját ezúttal Gasly előzte meg, így jelen állás szerint a maranellóiak csupán 2 pontot fognak szerezni. Igaz, Vettel még biztosan i fog állni, de utána elég közel lesz hozzá.
Nem lehetett érteni, hogy a holland pilóta mit akar mondani mérnökének, mert a rádió akadozott. Ami a Red Bull szempontjából nagyobb baj, hogy a másik oldalról sem értették.
Nem azért, mert a négyszeres világbajnok elé jött volna vissza, hanem mert Alonso közben megelőzte. Így most a Ferrarik jelenleg a 9. és a 10. pozícióban állnak.
Úgy néz ki, a probléma nem csupán a Red Bullnál merült fel, hiszen a címvédő sem érti, mit mond versenymérnöke, Peter Bonnington. Verstappen hátránya kevesebb mint 5 másodperc Bottashoz képest, aki 2,7 másodpercre van Hamiltontól.
Legalábbis Hamiltonnál, Bottas pedig még csapattársánál is 6 tizeddel lassabb kört autózott. Ezzel a különbséggel hamarosan utoléri a finn pilótát.
Hamilton most javított, azonban Bottasra rohamosan közeledik Verstappen, és ezt a differenciát nehéz lesz kivédekeznie. Ráadásul Pérez is közeledik rá, aki 5 másodpercre van Verstappentől.
A holland pilóta már csak 1,2 másodperccel marad el Bottastól. Kulcsfontosságú lesz, hogy milyen hamar sikerül az előzés (már ha sikerül), és mennyi ideje és gumija lesz Hamilton ellen.
A kör végére épphogy 1 másodpercen belülre került, így még nem volt esélye az előzésre. A következő végén viszont már minden bizonnyal közelebb lesz.
A holland pilóta nem várt a célegyenesig, hanem már a kör közepén elment riválisa mellett. Bottas nem adta olcsón magát, de végül nem volt esélye tartania a sokkal gyorsabb Red Bullt. Verstappen hátránya 5 másodperc Hamiltont mögött, 9 köre lesz a győzelem megszerzésére.
Miután Verstappen megelőzte, a finn pilóta számonkérte a csapatot, hogy miért nem hallgattak rá, amikor azt mondta, hogy két kiállásra van szükség. Csapattársa azonban még tartja magát, a Red Bull versenyzője nem sokat tudott közeledni rá.
A 31 éves pilótát Pérez is utolérte, és könnyen lehet, hogy hamarosan meg is előzi. A Mercedesnél már készülődnek, hiszen ha ez megtörténik, akkor friss gumikon megpróbálják elvenni Verstappentől a leggyorsabb kört. A holland pilóta egyébként távolodott Hamiltontól, így elúszni látszik számára a győzelem.
A legutóbbi körben 8 tizedet hozott riválisán, ha tartja ezt a különbséget, akkor az utolsó körökre érheti utol. Pérez még mindig közvetlenül Bottas mögött van, de előzni még nem tudott.
A holland versenyző most csak 6 tizedet hozott, ami nem elég az előzéshez. Pérez még mindig Bottas mögött.
A mexikói pilótának összejött az előzés, a külső íven ment el Bottas mellett. Verstappen és Hamilton csatája nagyon szoros lehet a végére.
Ha utol is éri Hamiltont, az előzési manőverre biztosan nem lesz sok ideje. A 3. hely sorsa viszont eldőlni látszik, hiszen Pérez elhúzott Bottastól.
A holland pilóta utolérte riválisát, kérdés, hogy a célegyenesben vagy a következő körben sikerül-e megelőznie. Izgalmas utolsó két kör lesz, az biztos.
A holland pilóta a sikán előtt ment el riválisa mellett, ezzel alighanem megszerezte a győzelmet. A kör végére már majdnem 1 másodpercre növelte az előnyét.
A olland pilóta elképesztően izgalmas versenyen aratott győzelmet, és összejött neki az, ami Bahreinben nem. Pérezt és Bottast viszont vizsgálják, így a dobogó még változhat.
A győzelemért folytatott harc okozta izgalmak közepette háttérbe szorult a középmezőnyben zajló csata. Ami a végeredményt illeti, a McLaren megszerezte az 5. és a 6. pozíciót Norris, illetve Ricciardo révén. Mögöttük Gasly, Alonso, Vettel és Stroll lett az első tíz sorrendje.
James Vowles, a brackley-iek főstratégája lényegében bocsánatot kért Hamiltontól, amikor kijelentette, hogy ez rajtuk múlott. A címvédő azzal válaszolt, hogy a csapat is jó munkát végzett.
A holland pilóta megfutotta a verseny leggyorsabb körét, így nem 7, hanem 8 egységgel szerzett többet Hamiltonnál, így 12 pont az előnye a tabellán. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!