Mozgalmasan indult az Azeri Nagydíj második pénteki szabadedzése is, miután az első gyakorlást kicsúszások tömkelege tarkította. Ahogy a tréning elején mind a 20 pilóta kirajzott a pályára és megkezdte az első gyorsköröket, gyors egymásutánban Valtteri Bottas, Lando Norris és Sebastian Vettel is hibázott, de míg előbbi kettő csak a bukótérbe futott ki, a négyszeres világbajnok meg is forgott. Nem sokkal ezután Nyikita Mazepin is "eltévedt", de ő is csak bukótér látogatáson vett részt, akárcsak Nicholas Latifi a Williamsszel, ő azonban miután visszatért, egyszerűen megállt alatta az autó a pályán, ami miatt piros zászlóval félbe kellett szakítani a körözést.
Mazepin eközben a pályaelhagyás mellett a Carlos Sainzal történt összezördülésével is felhívta magára a figyelmet: miután megelőzte szélárnyékból a Ferrarit a célegyenesben és befejezte a körét, nem állt egyből félre, hanem az egyes kanyarban tönkretette Sainz mért körét, majd a rádión közölte, hogy nem érti, mit várt tőle a spanyol, mikor korábban feltartotta. Természetesen a Ferrari versenyzője is panaszkodott egy sort a mérnökének.
Az edzés 7-8 perc szünet után, immár Latifi nélkül folytatódott, az élen pedig a két Ferrari állt Sainz-Leclerc sorrendben, következtek viszont a lágy gumis, időmérő-szimulációs körök, amelyek azért már többet mondtak az egykörös tempóról is. Csakhogy nem tudta mindenki zavartalanul letudni a sajátját, mivel miután a két Ferrari megtette ezt és 1:42.243-ra, illetve 1:42.436-ra javítottak, a második helyen álló Charles Leclerc második próbálkozásán (lila első szektor után) elfékezte a 15-ös kanyart, és egyenesen a Tech-Pro falnak rohant, ripityára törve Ferrarija első szárnyát. Szerencséjére az autó többi részének nem esett baja.
Rövid időre jöhetett a VSC, majd amint ismét teljes sebességre kapcsolhatott mindenki, második lágy gumis körén Sergio Pérez állt az élre 1:42.115-tel, mögé pedig Max Verstappen iratkozott fel 1:42.216-tal.
A Mercedes eközben szenvedett, Hamilton 1 másodperccel maradt el Verstappentől és csak a 11. helyre iratkozott fel, Bottas pedig még nála is lassabbnak bizonyult és csak a 16. pozíciót szerezte meg.
Az első edzéshez képest kifejezetten szépen ment az Alpha Tauri (Gasly az ötödik pozíciót szerezte meg), az Alpine (Alonso a hatodik, Ocon a kilencedik lett) és az Alfa Romeo (Giovinazzi a hetedik helyre jött be), miközben visszaesett a McLaren (Norris a nyolcadik, Ricciardo a 13. helyen zárt). A csupán öt körig jutó Latifi mellett az edzés másik vesztese Mick Schumacher volt, aki különböző technikai gondok miatt csak hét kört tett meg.
A záró percekben már mindenki a versenyre készült, néhány bukótérbe kifutástól eltekintve izgalmak már nem voltak, az edzést tehát Pérez zárta az első helyen Verstapen, Sainz, Leclerc, Gasly, Alonso, Giovinazzi, Norris, Ocon és Cunoda előtt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.09.20. - 11:30Singapore Grand Prix - 1st Practice |
2024.09.20. - 15:00Singapore Grand Prix - 2nd Practice |
2024.09.21. - 11:30Singapore Grand Prix - Last Practice |
2024.09.21. - 15:00Singapore Grand Prix - Qualification |
2024.09.22. - 14:00Singapore Grand Prix - Race |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik az Azeri Nagydíj második szabadedzése! Az első gyakorláson Max Verstappen végzett az élen, a Mercedesek pedig meglepően gyenge teljesítményt nyújtottak, ráadásul sokakhoz hasonlóan Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is kicsúszott. Összefoglalónkat az alábbi linkre kattintva olvashatják.
A holland pilóta elárulta, teljesen hidegen hagyja, hogy Hamilton miket mond róla. Hozzátette, hogy a rivalizálást a pályán fogják lerendezni.
A maranellóiak kifejezetten jól kezdték a hétvégét, hiszen a 2. és a 3. helyen fejezték be az első tréninget. Ennek ellenére változtattak a beállításokon, és Leclerc, valamint Sainz is alacsonyabb leszorítóerővel fog menni.
A francia pilóta bukásáról rendkívül látványos képek készültek, amelyek közül az egyik elismerésben is részesült. A részleteket az alábbi linken olvashatják.
A levegő hőmérséklete két fokkal emelkedett az első szabadedzés kezdetéhez képest, így most 28 fokos. Az aszfalt hőmérséklete 49 fokos.
Elindult a második szabadedzés, a közepeseken kezdő Ocon vezeti a mezőnyt.
A mezőny tagjai egymás után gördülnek ki a pályára. Egyelőre a közepes a legnépszerűbb választás, csupán Schumacher és a két Aston Martin van keményeken, Alonso pedig lágyakon.
Bottas fékezte el a gumikat az 1-es kanyarban, aminek következtében a bukótérbe futott. Norris szintén hibázott, de ő is tovább tudott menni.
Megérkeztek az első köridők,a leggyorsabb pedig a Ferrari pilótája volt, aki 1:44.072-vel kezdett. Pérez 201, Räikkönen 640 ezreddel marad el tőle. A két Mercedes és Verstappen a mezőny hátsó felében található.
A monacói versenyző 1:43,210-zel áll az élen, őt pedig Gasly és Verstappen követi. Hamilton csak a 9., Bottas a 15. pozíciót foglalja el.
A hétvége során először szakad félbe az edzés, de nem baleset miatt. Latifi ugyanis nem törte össze a Williamset, hanem technikai hiba miatt állt meg a pályán.
Még a piros zászló előtt jelentette, hogy levegő megy a sisakjába. Ennek következtében az újraindítás előtt ki kell cserélnie a fejvédőt.
A pilóták rögtön ki is rajzanak a pályára, hiszen fontos edzésidőt veszítettek.
Vélhetően nemsokára megszületnek a legjobb köridők, hogy aztán a versenyzők és a csapatok is a versenyszimulációra koncentrálhassanak.
A spanyol vesenyző még a megszakítás előtt vette át a vezetést, az imént viszont tovább faragott idejéből, és már 1:42.243 másodpercnél tart. A pilóták még bőven gyorsulhatnak, ugyanis Russell-lel közölték, hogy a pálya állapotának javulásával 9 tizedet lehet nyerni.
A 15-ös kanyarban eltalálta a falat, aminek következtében megsérült az első szárny. Az ütközésnél már nem volt akkora a tempó, így a monacói pilóta tolatás után tovább tudott menni, de a hiba semmilyen szempontból nem jött jól neki.
Sainz az első, őt pedig az a Leclerc követi, akit betoltak a garázsba. Mögöttük Gasly, Pérez és Giovinazzi a sorrend, Verstappen és Hamilton a 8., illetve a 9. pozícióban áll.
Pérez ugrott az első helyre, majd Verstappen őt már nem tudta megelőzni, de feljött a 2. pozícióba. Időközben a pályamunkásoknak rendszeresen kell lengetniük pár másodpercig a sárga zászlót, legutóbb Gasly ment ki a bukótérbe.
Miközben Gasly az 5., Alonso a 6., Giovinazzi pedig a 7., a címvédő istálló pilótái még az első tízben sincseek ott jelenleg. Hamilton csupán a 11., Bottas pedig mindössze a Williamseket és a Haasokat előzi meg.
Innentől kezdve a csapatok a versenyszimulációt fogják teljesíteni, így a jelenlegi állás többé-kevésbé végeredménynek is tekinthető. Pérez 1:42.116-tal vezet, 101 ezreddel megelőzve Verstappent és további 27-tel Sainzot. Mögöttük Leclerc, Gasly, Alonso, Giovinazzi, Norris, Ocon és Cunoda az első tíz sorrendje. Érdekesség, hogy a Monacói Nagydíj után Mazepin ezúttal is Schumacher előtt van, igaz, a német pilóta eddig csupán hét kört tudott megtenni.
Latifit és Schumachert leszámítva mindenki elkezdte a hosszú etpját. A legtöbben a piros oldalfalú abroncsokat használják, de hatan a közepeseken autóznak, Vettel és Mazepin pedig a keményeken.
Mind a Ferrari-, mind a Mercedes-erőforrással hajtott autókban motort cseréltek. Utóbbiak közül Norris áll a legjobban a 8. helyen, így felmerül a kérdés, hogy esetleg letekerték-e.
A japán pilóta ezúttal gyorsan vissza tudott jönni, nem úgy, mint az első szabadedzésen. Nem sokkal korábban Bottas fékezte el a gumikat.
Az imént Leclerc panaszkodott erre a problémára, pár pillanattal később pedig Bottas ezzel kapcsolatos rádiózását is bevágták a közvetítésbe. Előbbi a közepeseken autózik, utóbbi pedig most cserélte le a lágyakat a sárga oldalfalú abroncsokra.
Leintették a második szabadedzést. Ebben a pillanatban Alonso, Russell és Mazepin is a 10. körénél tartott az adott gumiszetten, de a spanyol pilóta a lágyakon, a brit a közepeseken, míg az orosz a keményeken teljesítette ezt.
A monacói pilótának lett volna lehetősége a leintés után még egyszer átszelni a célvonalat, és csak azután bemenni a bokszba, de furcsa módon rögtön vissza akart térni a garázsba. Elmondása szerint ha ez nem történik meg, akkor fennáll a veszélye, hogy összetöri az autót.
Látszólag a Red Bullnál lehetnek a leginkább bizakodóak, hiszen megszerezték az első két helyet, de Verstappen üzenete alapján ott sincs minden rendben. Mindenesetre érdekes hétvégének nézünk elébe, mára viszont köszönjük figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!