A második monacói edzésen már mindenki felrakta a lágy gumit, és ezen a keveréken kijött a Ferrari várt tempófölénye a kacskaringós utcai pályán, Charles Leclerc és Carlos Sainz nagyságrendileg 4 tizedmásodperccel bizonyult gyorsabbnak a Red Bull párosánál.
Sainz örülhet, hogy megközelítette csapattársát,
a bikásoknál ellenben a szokásos sorrend fordítottja alakult ki, azaz Sergio Pérez megelőzte Max Verstappent.
Hiába maradt az izzasztó hőség, a lágy gumikkal több gyorskört is meg lehetett tenni, ennek az időmérőn is szerepe lehet. A versenyszimulációkkal a szokásosnál kevesebb foglalkoztak a csapatok, hiszen a pályán elfoglalt pozíció a kulcsfontosságú, s mint látható, a gumikkal sem várható nagy taktikázás, egyetlen kerékcserére számíthatunk majd vasárnap.
Megtörtént az első baleset a hétvégén,
Daniel Ricciardo a tréning első felében összetörte a McLarent a tempós tengerparti sikánnál.
A McLarennél csapattársa, Lando Norris ugyanakkor megtartotta a vezető pozíciót az üldözőbolyban, 5. lett, kicsit több mint fél másodperces hátránnyal Leclerc-től. Jóllehet, az utolsó percekben ő is megjárta a bukóteret az első kanyarnál.
A Mercedes nem javult, Lewis Hamilton ismét csak a rangsor sűrűjében végzett, és volt egy csúnya elfékezése a Mirabeau kanyarnál is, ahol a bukótérbe csúszott. Az eredménye alapján az Alpha Tauri egyelőre bizakodhat, ahogy a két veterán, Fernando Alonso és Sebastian Vettel is.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Monacói Nagydíj második szabadedzése! Az első gyakorláson senki nem szenvedett balesetet, és a csapatok vélhetően örülnének neki, ha ez most is így lenne, hiszen, ahogyan az ilyenkor lenni szokott, ezúttal hosszú etapra vagy etapokra is készülnek. A kora délutáni tréning összefoglalóját az alábbi linkre kattintva olvashatják el.
Megérkeztek az első fotók Monacóból, és ahogyan azt megszokhatták, ebből galéria is készült. Ez utóbbit az alábbi képre kattintva tekinthetik meg, ám később is érdemes visszatérni rá, hiszen a második szabadedzésen készült fotókkal fogjuk frissíteni.
---- separator ----gallery-content-type:80eaa454-a773-4c7d-9f36-e27bd2387898---- separator ----A múlt heti Spanyol Nagydíj óta az F1 központi témája az Aston Martin állítólagos másolási ügye. A négyszeres világbajnok szerint azonban semmi ilyesmi nem történt, és kijelentette, egyeseknek bocsánatot kellene kérniük az elhangzottak miatt. Itt vélhetően leginkább egykori főnökére, a Red Bullt irányító Christian Hornerre, valamint Helmut Markóra, a bikások tanácsadójára célzott.
Az eddigi hat hétvége során egyszer sem az nyerte a futamot, aki az első szabadedzésen az élen végzett. Ez alapján Leclerc-nek lehet félnivalója, és bár ez csak játék a számokkal, a monacói pilóta hazai pechsorozatát ismerve semmin nem érdemes meglepődni.
A finn pilótát és Schumachert is MGU-K-probléma sújtotta, előbbi mindössze egy kört tudott megtenni. Azonban így is sikerült összehoznia egy 1000 eurós büntetést csapatának, mivel a bokszutcában átlépte a sebességhatárt. Cunodának, illetve Péreznek köszönhetően az Alpha Taurit és a Red Bullt is megbírságolták, igaz, utóbbit csak 300 euróra.
A levegő lényegében ugyanannyi maradt, az aszfalté valamelyest csökkent a három órával ezelőtti állapothoz képest: előbbi 30, utóbbi 53 fok nem sokkal a gyakorlás kezdete előtt.
Elindult a második szabadedzés, a két Williams vezetésével szállingóznak is az autók a pályára. Egyelőre mindenki a közepeseken kezd.
A Chelsea, illetve a Manchester City támadója, Mason Mount és Phil Foden is ott van a helyszínen. Tavaly mindketten kezdtek az egymás ellen játszott Bajnokok Ligája-döntőben, idén viszont egyikük sem vesz részt az év legfontosabb klubmeccsén, így van idejük ilyen jellegű kikapcsolódásra.
A monacói pilóta 1:15.762 másodperccel nyitott, miután Saincal egyetemben két melegítő kört ment. Meglepetésre Magnussen a 2. 21 százados lemaradással, őt pedig Pérez követi. Egyébként csak a maranellóiak kezdtek keményeken, ami nem meglepő, hiszen az első szabadedzés elején fordított volt a felállás.
A második próbálkozások után a mexikói versenyző volt a leggyorsabb, ráadásul 1:14.001-es körének köszönhetően 808 ezreddel előzi meg Gaslyt. Ez jól mutatja, hogy valójában még mennyi tartalék van az autókban, illetve a versenyzőkben.
Ezt szó szeint kell érteni, hiszen mindketten 1:14.255-öt autóztak. Mivel Verstappen teljesítette korábban ezt a körét, így ő a 2. Pérez mögött, ám Leclerc eggyel keményebb abroncsokon volt képes erre az időre. Őket Sainz, Norris és a két Mercedes követi Russell-Hamilton sorrendben.
Előbb Vettel törte össze kis híján a Louis Chiron-sikánban, de ő még centiméterek híján megúszta az autótörést. Ricciardo viszont már nem volt ennyire szerencsés, hiszen az ausztrál pilóta ugyanott már balesetet szenvedett. Természetesen megszakították az edzést, az ausztrál pilóta szerencsére kiszállt az autóból, amely a következő sikánnál állt meg a falban.
Ricciardo balesete előtt a sanyol pilóta 19 ezredre megközelítette a Verstappen-Leclerc párost. A Mercedes versenyzője, valamint Gasly pedig megelőzte Norrist, aki így visszacsúszott a 7. helyre. Ricciardo mért kör nélkül fogja zárni az edzést, rajta kívül Csounak nincs még ideje.
Csou vezetésével ismét megkezdhetik a pilóták a körözést. Többen is felrakták a lágyakat, többek között Pérez is, így vélhetően a többi élpilóta is így fog tenni.
Egy ilyen baleset után szinte kivétel nélkül az azt elszenvedő pilóta állapotáról kérdeznek, ám Ricciardo esetében nem így történt. Mérnöke ugyanis azt kérdezte tőle, hogy rendben van-e az autó, mire az ausztrál versenyző megerősítette, hogy ő maga jól van. Persze könnyen lehet, hogy csupán valamilyen félreértésről van szó.
Latifi úgy véli, hogy Ricciardo balesetének helyszínén mé mindig törmelék van a féktávon. Ha ez igaz, az nem vall a monacói pályamunkásokra, akik általában gyors és precíz munkát végeznek.
Továbbra is a mexikói pilóta vezet, miután 1:13.324-es körének köszönhetően 31 ezreddel felülmúlta csapattársát. A 32 éves versenyző egyébként elveszítette a bal oldali tükrét. Russell a 3., a Ferrarik még csak most vannak gyorskörön.
A Ferrari versenyzője 199 ezreddel múlta felül Pérez idejét. Ami Sainzot illeti, a spanyol pilóta elvette, miután valamilyen oknál fogva már az első szektora rosszul sikerült. Russell mögött egyébként Alonso az 5., ami az első gyakorlás után meglepetésnek mondható.
Leclerc növelte előnyét Verstappennel szemben, miután mindketten gyorsultak. A monacói pilóta 1:12.764-nél tart, amivel 339 ezreddel megelőzi riválisát, sőt, a címvédőnél Sainz is gyorsabb volt 37 ezreddel. Pérez nem javított, Russell a bokszban járt.
Már 41 századdal előzi meg Sainzot, aki meglátogatta a bokszot. Norris elválasztotta a Red Bullokat egymástól, az ő hátránya 638 ezred az éllovashoz képest.
A hétszeres világbajnok a Mirabeau-nál fékezte el füstölősre a gumikat, és másodpercekig a bukótérben állt,de aztán vissza tudott jönni. Nem sokkal később Norris jelentette, hogy elég keményen eltalálta a falat, be is hívták a bokszba.
A spanyol pilóta majdnem megfelezte a távolságot, jelenleg 221 ezred a lemaradása. Leclerc tovább faraghatta volna a legjobb időt, ám lila első szektora után vélhetően forgalomba keveredett. A jelenlegi állást többé-kevésbé végeredménynek is el lehet könyvelni, hiszen hamarosan elkezdődnek a versenyszimulációk.
Előző bejegyzésünket valamelyest korrigálnánk, hiszen bár néhányan valóban elkezdték a versenyszimulációt, Sainz ismét gyorskört futott, miután kiengedték. A Ferrari versenyzője javított is, és most márr csak 44 ezred a hátránya csapattársával szemben. Jelenleg egyébként Leclerc, Sainz, Pérez, Verstappen, Norris, Russell, Gasly, Alonso, Vettel és Cunoda az első tíz sorrendje.
Verstappent a lágyakon, Pérezt a közepeseken küldték ki, előbbi 1:16.889-cel kezdett, ehhez viszonyítva érdemes figyelni majd a Ferrarik teljesítményét.
A maranellóiak nem választották szét pilótáikat, és mind Leclerc-t, mind Sainzot lágyakon küldték ki. Jelenleg csak a két Alfa Romeo tartózkodik a bokszban.
Mármint Verstappen első körével összehasonlítva, hiszen nála 1:17.1-nél állt meg az óra. Norris elfékezte a Sainte Devote-nál, ám vissza tudott térni a pályára.
Ezúttal Stroll mérte el a féktávot a Saint Devote-nál, de rajta is segített a bukótér. Verstappen időközben közepesekre váltott, és két 1:17.1-es körrel kezdett.
A spanyol pilótánál meglepőt húztak, hiszen normál körülmények között a C3-asok aligha kerülnek elő a futamon. Persze hozzá kell tenni, hogy legfeljebb egy mért kört fog tudni megtenni ezen a szetten, hiszen hamarosan lejár az idő.
Véget ért a második szabadedzés, amelyet Leclerc zárt az élen, de a Red Bullnak ismét jobbnak tűnik a versenytempója. Mindezt persze nehéz pályapozícióra váltani, ha a rajt után a Ferrari lesz előrébb, ám ha másra nem, egy jól időzített kiállásra jó lehet a tempóelőny. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!