Max Verstappen kétszeres világbajnok!
2022. október 09. 06:30
Nagyjából ötven perccel az 53 körösnek tervezett Japán Nagydíj kezdete előtt esni kezdett az eső, így a bokszból rajtoló Pierre Gasly kivételével az egész mezőny átmeneti esőgumikkal vágott neki a futamnak.
Az állórajt után Charles Leclerc bebújt Max Verstappen mellé, de a holland maradt az élen, mögöttük azonban a Sergio Pérez által megelőzött Carlos Sainz felúszott egy vízátfolyáson és összetörte a Ferrarit. Sainz egy reklámtáblának ütközött, ami lerepült a helyéről és Gasly éppen eltalálta azt,
a pályára került törmelékek és az egyre intenzívebb eső miatt pedig piros zászlóval megszakították a futamot.
Gasly később még tudta folytatni a futamot, Sainz és a műszaki hibát szenvedő Alexander Albon azonban kiesett.
Még a piros zászló lengetése előtt, a biztonsági autó mögött egy daru kezdte menteni Sainz autóját, ezt pedig Pérez és Gasly is dühösen tette szóvá, hiszen Jules Bianchi ugyanitt hasonló körülmények után, szörnyű látási viszonyok között szenvedett halálos balesetet nyolc évvel ezelőtt.
Először ötven perccel a rajt utánra adták meg az újraindítás időpontját, ám magyar idő szerint
7:48-kor, mikor már a pilóták visszaültek az autókba, felfüggesztették a döntésüket, így tovább folytatódhatott a várakozás.
Ahogy telt az idő és közeledtünk a háromórás időlimit végéig, egyre kisebb esélye volt Verstappen vb-címének bebiztosítására, hiszen egyre valószínűtlenebb volt, hogy akár a táv negyedét teljesítik, ami elengedhetetlen lett volna hozzá. A radarképek alapján szintén egyre biztosabb volt, hogy nem ünnepelhet címvédést a holland, hiszen az esőfelhők nem akartak elmozdulni a pálya fölül.
Végül mégis újraindították a versenyt 9:15-kor – azaz háromnegyed órával a vége előtt – a biztonsági autó mögött. A pilóták fogadtatása vegyes volt, különösen a sereghajtók panaszkodtak a vízfüggönyre, ám
néhány kör után mégis kihívták a Safety Cart, így egy gördülő rajttal negyven perccel a vége előtt nekiindulhatott a mezőny.
Vettel és Latifi azonnal az intermediate-ekre váltott, majd egyre többen követték őket, az élen pedig óvatosan köröztek változatlan sorrendben.
Két körön belül a köridők elemzése után a teljes mezőny átmeneti esőgumikra váltott, Schumacher tartott ki a legtovább, de nem vált be a Haas taktikája, így az utolsó helyre esett vissza.
Verstappen az élen tovább növelte az előnyét, Leclerc-t pedig Pérez üldözte a második helyért, ahogy közeledtünk a féltávhoz. Mögöttük Ocon és Hamilton csatázott a negyedik helyért, és egy Mercedes-Alpine párharc alakult ki a hetedik pozícióért is. Mellettük Vettel (6.), Latifi (9.) és Norris (10.) állt pontszerző helyen, amikor elkezdődött az utolsó tíz perc.
Alonsót nyolc perccel a leintés előtt a bokszba hívta az Alpine új intermediate-ekért, mert a mezőny hátuljában többen is javítottak a köridejükön azok közül, akik hasonlóan tettek. Végül a spanyolnak nem vált be a taktika, ugyanis nem tudott előrelépni a hetedik helyhez képest, ahonnan kihívták.
Az utolsó körökben húsz másodperc fölé nőtt Verstappen előnye, Leclerc nyakára pedig szorosan megérkezett Pérez, de előznie már nem sikerült a mexikóinak, noha a monacói egyszer a pályáról is lecsúszott. Éppen az ezután bemutatott veszélyes visszatérés miatt azonban
utólag ötmásodperces büntetést kapott Leclerc, így noha ő ért be másodiknak, Pérez szerezte meg a második helyet.
Mivel épphogy, de teljesítették a táv felét, ezért az első tíz helyezett kapott pontot, azonban mindezt 19-14-12-9-8-6-5-3-2-1 elosztásban kapták volna, ezzel pedig Verstappen a világbajnoki címvédését még nem biztosította volna be Szuzukában (a leggyorsabb kört a pontszerző helyeken kívül záró Csou szerezte meg, így senki nem kapott plusz pontot). Azonban az F1 úgy döntött,
teljes pontokat osztanak, mert újraindított futamról volt szó, így pedig elegendő pontkülönbséget szedett össze a holland ahhoz, hogy bebiztosítsa második világbajnoki címét!
Ezzel összességében rekordot jelentő tizenkettedik alkalommal dőlt el Szuzukában a világbajnoki cím sorsa – legutóbb 2011-ben éppen ezen a napon, Sebastian Vettel jóvoltából ünnepelhetett a Red Bull.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Japán Nagydíj. A szuzukai pálya sokak kedvence, ezt Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is a világ tudomására juttatta az elmúlt napokban. A pole pozíciót Max Verstappen szerezte meg, erről és a korábbi történésekről az alábbi linkekre kattintva olvashatnak.
Eddig úgy tűnt, hogy a rajtrács ezúttal megfelel az időmérő végeredményének, de pár perce érkezett a hír, hogy Gasly a bokszból indul. Ennek oka, hogy a francia pilóta autóján hátsó szárnyat, valamint hátsó felfüggesztést cseréltek.
A holland pilóta mindenképpen lezárja a küzdelmet, ha nyer és megfutja a második kört, de akkor is, ha utóbbit nem teszi meg, de nem Leclerc végez közvetlenül mögötte. A többi lehetőség az alábbi képen látható.
Egyelőre még nem dőlt el, hogy álló- vagy gördülő rajt lesz, ami nagyon nem mindegy. Ahogyan múlt héten láthattuk, esőben a páratlan oldalon indulók nagy hátrányban lesznek, így utóbbi mindenképpen igazságosabb lenne. Más kérdés, hogy a látványosság szempontjából nem az a kedvező.
A Red Bullok három esőgumit is megspóroltak, de ennek aligha lesz komoly jelentősége. Amennyiben a száraz abroncsok is szerepet fognak kapni, akkor Verstappen szintén jól áll a lágyak terén.
Múlt héten több mint 1 órát csúszott a rajt, de most nem olyan borzasztóak a körülmények. A Sky Sports műsorában az imént erősítették meg, hogy helyi idő szerint 14 órakor, vagyis magyar idő szerint 7-kor tényleg el fog rajtolni a mezőny.
Mindezt a Sky Sports-nak nyilatkozta az imént. Nem biztos, hogy a spanyol pilóta ezzel jól járna, mivel a hetedik helyről, azaz a páratlan oldalról indul, de a show-nak minden bizonnyal jót tenne ez a döntés.
A mexikói pilóta úgy véli, mindkét Ferrarit képes lesz megelőzni. A 32 éves versenyző hozzátette, szerinte az intermediate lesz az ideális gumi a rajtnál.
Legalábbis az eső intenzitása miatt, a radarképek ezt mutatják. Ennek tudatában kifejezetten érdekes futamnak nézhetünk elébe, változó körülményekkel.
Az időmérőn volt egy veszélyes pillanatuk Verstappennel, és utána kijelentette, hogy a holland pilóta büntetést érdemelne a megmozdulásáért. Most viszont már úgy nyilatkozott a Sky Sportsnak, hogy látva a felvételeket és megbeszélve a történteket a címvédővel jó döntésnek tartja a megrovást.
Mindezt Leclerc mérnökétől tudhattuk meg, aki kijelentette, hogy körülbelül 30 percig nem fog változni a helyzet, utána romlanak a körülmények.
Ez pedig a várakozásoknak megfelelően az intermediate. A Live Timing egyedül az Alpine pilótáinál nem mutat semmit, de meglepő lenne, ha eltérnének a többiektől.
Nincs biztonsági autó a mezőny előtt, ami azt jelenti, hogy állórajt lesz. Még a rajt előtt utoljára, emlékeztetőül: Verstappen világbajnok lesz ma, ha Leclerc-nél legalább 8, Péreznél 6 ponttal többet szerez a futamon.
Leclerc jobban jött el, de a külső íven hihetetlenül kemény manőverrel tartotta meg a vezetést, Pérez pedig megelőzte Sainzot. Vettel megpördült, így visszaesett az utolsó helyre.
Jön a Safety Car, miután a spanyol pilóta és Albon is kiesett. Gasly szintén pórul járt, miután összegyűjtött egy hirdetőtáblát.
A kaotikus 1. kör után a versenyirányítás úgy döntött, hogy megszakítja a versenyt. Ennek oka minden bizonnyal az eső intenzitásának növekedése.
A lassításon látható volt, hogy a négyszeres világbajnok összeért az Alpine versenyzőjével, és ő húzta a rövidebbet. Sainz saját hibából csúszott meg és törte össze az autóját, míg Albont műszaki hiba sújtotta. Csou szintén megforgott, miközben Latifivel csatázott.
A francia pilóta szintén érintett volt a káoszban, miután összegyűjtött egy táblát, amely az autója elején maradt.
Ricciardo, Cunoda, Schumacher és Stroll sokat nyertek a rajt után. Előttük Verstappen, Leclerc, Pérez, Ocon, Hamilton, Alonso és Russell, mögöttük Norris, Bottas, Latifi, Vettel, Csou és Gasly a sorrend.
Bár az élő közvetítésben is mutatták, az azt követőkalamajka elterelte róla a figyelmet, most viszont negismételték. Alonso a hajtűben ment be riválisa mellé, és már azt hihette, hogy megcsinálta a manővert, de a hétszeres világbajnok szépen aláfordult, és a kigyorsítás során visszavette az ötödik pozíciót.
Mivel eddig nem volt meg a szükséges körszám, amelyet teljes gázzal teljesítettek, ha nem indulna újra a futam, az idei szabályok alapján senki nem kapna pontot. Persze azértremélhetőleg látunk ma még érdemi versenyzést.
A francia versenyző esőgumikat kapott, miután kiállt a bokszba, ami a látottak alapján alighanem jó döntés volt. Pechjére viszont megszakították a futamot, így nem tudott proiftálni a cseréből.
Miközben a mezőny még a pályán volt, egy daru megkezdte a mentést. Bár a biztonsági autó mögött haladtak, ilyen körülmények között ez is veszélyes lehet. A mexikói versenyző meg is jegyezte, hogy ez az, amit soha nem akarunk látni, amivel Jules Bianchi 8 évvel ezelőtti balesetére is utalhatott.
Gasly fedélzeti kamerájából látható, pontosabban alig látható a pálya bal oldalán lévő daru. Ez alapján teljesen érthető, hogy a versenyzők tetszését egyáltalán nem nyerte el, hogy ilyen gépet küldtek be, miközben ők még a pályán voltak.
Egészen pontosan szűk negyedóra múlva, vagyis magyar idő szerint 7:50-kor. Fontos különbség lesz a futam elejéhez képest, hogy ezúttal a gördülőrajt mellett döntöttek.
A francia pilóta a rádióban fejtette ki véleményét, amikor elment a daru mellett. "Mi ez? Mi ez a traktor a pályán? Elmentem mellette. Ez elfogadhatatlan. Emlékezzünk rá, hogy mi történt. Ezt nem hiszem el." Valóban, tényleg jó lenne elkerülni, hogy a 8 évvel ezelőtti borzalmak megismétlődjenek, de az FIA most finoman szólva nem tett ezért.
A versenyzői szakszervezetet vezető Alexander Wurz is kifejtette véleményét a túlzás nélkül életveszélyes jelenetekkel kapcsolatban. Az osztrák expilóta úgy fogalmazott, hogy ez nem történhet meg még egyszer.
Nem is kell feltétlenül érteni, amit a francia versenyző mondott, a hanghordozásából érezhető, hogy elképesztően dühös volt, miután elment a daru mellett.
Ezúttal nem a csapatok döntöttek, hanem a versenyirányítás határozott így. Nem véletlen, hiszen a látási viszonyok még most sem lesznek ideálisak. Már mindenki az autóban ül, hamarosan a pályára gurulnak a pilóták.
Amikor már csak pár perc volt hátra az újraindításig, az FIA megszakította a rajtprocedúrát. Mindez azt jelenti, hogy mégsem kezdődik újra a versenyzés, a várakozás ellenben folytatódik.
Az FIA egy rövid közleményben tudatta az álláspontját a történtekről. Ebben kiemelték, hogy Gasly gyorsan haladt, hogy utolérje a mezőnyt, miután kiállt a bokszba. A francia pilóta akkor haadt el a daru mellett, amikor már megszakították a versenyt. Más kérdés, hogy ez felmenti-e a versenyirányítást.
A spanyol pilóta az imént nyilatkozott a Sky Sportsnak. A Ferrari versenyzője kifejtette, hogy szerinte teljesen felesleges volt a kockáztatás a versenyirányítás részéről, mivel amúgy is megszakították a futamot, vagyis simán várhattak volna még a daru pályára küldésével.
Az Alpine ezzel fejezte ki, hogy a pálya nincs olyan állapotban, hogy lehetővé tegye a versenyzést.
Az ausztrál versenyző is elment a traktor mellett, amelyről előzetesen ő és mások sem tudtak. A McLaren pilótája jóval nyugodtabban reagált, mint Gasly.
A csapat azt mondta Vettelnek, hogy 10 perc múlva ismét intenzívebb lesz az eső, és ez az állapot 20 percig fog tartani. Ez alapján nem valószínű, hogy a közeljövőben versenyzést fogunk látni.
Természetesen a Safety Carról vn szó, amely felméri a körülményeket, illetve a pálya állapotát. Bár újraindítás még jó ideig nem lesz, legalább minimális mértékben letakarítja az aszfaltcsíkot.
Az alábbi videóból jól látszik, hogy a Ferrari egy része visszacsúszott a pályára, úgyhogy a spanyol pilóta örülhet, hogy senki nem találta el a borzasztó látási viszonyok között. Emellett az is egyértelmű, hogy Gasly hogyan szedte össze a reklámtáblát.
A 8 éve történt halálos baleset áldozatának édesapja is reagált az eseményekre. Philippe Bianchi kijelentette, hogy "nem tisztelik a versenyző életét, nem tisztelik Jules emlékét. Hihetetlen."
Elképzelhető, hogy a francia pilóta túl gyorsan hajtott. Emiatt amennyben célba ér, a végeredmény egy ideig megint nem lesz hivatalos.
Adam Cooper brit újságíró a Twitteren közöle, hogy információi szerint a francia versenyző meglátogatta a versenyirányítást. Állítólag ott azt mondták neki, hogy teljesen normális, hogy piros zászló alatt traktort küldenek a pályára.
Nem az lesz a szűk keresztmetszet, hanem a három óra, ami a maximális idő a rajt és a verseny vége között, a megszakítással együtt. Mindez azt jelenti, hogy magyar idő szerint 10 órakor mindenképpen befejeződik a futam. Innentől kezdve el lehet kezdeni számolgatni, hogy Verstappen milyen esetben lehet világbajnok.
Összesen öt lehetőség van.
Ha nem folytatódik a verseny, akkor senki nem kap pontot. Verstappen természetesen ekkor nem világbajnok.
Ha folytatódik a verseny, de nem jutnak el 25 százalékig, akkor az első öt kapo pontot 6-4-3-2-1 elosztásban. Versappen ekkor legfeljebb Pérezzel szemben kerülhet behozhatatlan előnybe, Leclerc-rel nem.
25 és 50 százalék között az első kilenc kap pontot 13-10-8-6-5-4-3-2-1 elosztásban. Ebben az esetben ha Verstappen nyer, akkor a leggyorsabb körtől függően Leclerc-nek legfeljebb a negyedik és a hatdik, Péreznek a harmadik és a negyedik hely között kell végeznie.
50 és 75 százalék között az első tíz kap pontot 19-14-12-9-8-6-5-3-2-1 elosztásban. Győzelme esetén Verstappen világbajnok, ha Leclerc legfeljebb a negyedik, Pérez a harmadik helyen zár.
Természetesen még mindig a pályán lévő traktorról van szó. A brit pilóta a következőt írta Twitteren:
"Mi a f...? Ez hogy történhetett? Évekkel ezelőtt elvesztettünk egy életet ilyen körülmények között. Versenyezni akarunk, de ez... Elfogadhatatlan."
Persze Otmar Szafnauer sem a versenyzést sürgeti, de azt igen, hogy a biztonsági autó mögött kimenjenek, és kitapogassák a körülményeket.
A csapat szerelői mexikói hullámot vezényelnek a közönségnek. A McLarennél egészen másképpen foglalják el magukat: a wokingiak egy Uno-partit kezdtek játszani.
Mármint ami a traktor pályára kerülését illeti. A 2020-as Török Nagydíj időmérőjén Michael Masi, az akkori verseiyigazgató akkor indította útjára a Q2-t, amikor egy daru még a pályán volt. Az FIA akkor úgy fogalmazott, hogy igyekeznek a minimálisra csökkenteni annak a lehetőségét, hogy újra történjen ilyesmi.
Bár még mindig esik, az égbolt tisztulni látszik. Ez adhat némi optimizmust, hogy legalább néhány kör erejéig újraindulhasson a verseny.
"Hogyan tudjuk világossá tenni, hogy soha nem akarunk darut látni a pályán? E hiba miatt vesztettük el Jules-t. Ami ma történt, az teljesen elfogadhatatlan! Remélem, ez volt az utolsó alkalom, hogy darut láttam a pályán."
A brit versenyző egy rövid bejegyzést tett közzé az Instagramon. Ebben Szafnaueréhez hasonló álláspontra helyezkedett: a hétszeres világbajnok úgy véli, ki kéne próbálniuk a körülményeket, és azonnal tudnák, hogy alkalmas-e a versenyzésre.
Aligha adtak volna magas szorzót arra, hogy a két pilóta együtt tölti a szünet egy részét. Vélhetően sokan kíváncsiak lennének, hogy miről ment a diskurzus a két német pilóta között.
Az ausztrál pilóta is megtalálta a megfelelő kikapcsolódást a szünetre. Igaz, most már Norrisszal együtt kimentek a közönség elé.
Eddig elsikkadt, de Sainz fedélzeti kamerájából jól látható, hogy nem csak a versenyzők voltak veszélyben, hanem a Ferrarit mentő pályamunkás is.
Magyar idő szerint negyed 10-kor ismét pályára mennek a mezőny tagjai. A címben szándékosan nem "versenyzés"-t írtunk, mert pár kör erejéig minden bizonnyal a biztonsági autó mögött fognak haladni.
A háromszoros világbajnok Nelson Piquet lánya, Kelly Japánba is elkísérte a címvédőt. Már a hétvége korábbi részében is töltöttek együtt időt, és természetesen a megszakítást is kihasználták erre.
Mármint arra, hogy ma megszerezze a világbajnoki címet. Ehhez egyrészt el kell jutniuk 25 százalékig, vagyis 16 körig, másrészt a megfelelő eredménynek kell születnie.
A biztonsági autó mögött ismét a pályára mentek a pilóták, kérdés, hogy a Safety Car mikor fog visszatérni a bokszba. Egyértelműen tisztul az égbolt, ami nagyon jó jel a versenyzés szempontjából.
A hétszeres világbajnok versenyzésre alkalmasnak tartja a körülményeket. Ocon csatlakozott hozzá, és kijelentette, hogy a látási viszonyok sokkal jobbak, mint a piros zászló előtt.
Leclerc szerint "nem túl rosszak", Pérez szerint jók a körülmények, ami mindenképpen bizakodásra adhat okot. Verstappent még nem hallottuk, de a holland pilótát ismerve ő aligha mond ellent a többieknek.
Legalábbis azok közül, akiket bejátszottak. Az Alfa Romeo versenyzője szerint a látási viszonyok nem olyan jók a mezőny sűrűjében. Ricciardo egyetért, az asuztrál pilóta ezt nagyobb problémának tartja, mint a pálya konkrét állapotát. Ami Verstappent illeti, a címvédő szerint ismét rákezdett az eső.
A biztonsági autó kiment a mezőny elől, így ismét elindulhat a futam.
Verstappen és Leclerc jól eljött, ám Péreznek nem sikerült az újraindítás. Vettel és Latifi bátrak voltak, és máris interekre váltottak.
A monacói versenyző lemaradása 1,4 másodperc, Hamilton pedig már támadhatja Ocont. A sportfelügyelők vizsgálják az esetleges veszélyes kiengedést.
Bár Hamilton szerint még az extrém esőgumi az ideális, Vettelék rendkívül gyorsak, aminek következtében kijöttek az élmezőny tagjai. Óriási a káosz, jelenleg Alonso vezet Ricciardo és SChumacher előtt, akik nem jöttek ki.
Sokkal gyorsabbak, mint az élen állók. Russell szerint rossz döntést hoztak, de a jelek nem erre utalnak. Alonso és Ricciardo kiment, Schumacher nem, mert a biztonsági autóban reménykednek.
A német pilótát Verstappen és Leclerc is megelőzte, így a címvédő visszavette a vezetést. Hasonló cipőben jár Csou is, aki már be is ment a bokszba.
Schumachert mindketten megelőzték, a német versenyző továbbra is kitart. A többiek között nagyok a különbségek, Verstappen már több mint 4 másodperccel vezet.
A Haas pilótája most állt ki kereket cserélni. Ricciardónak azt jelentették, hogy a körülmények nem fognak változni a futam végéig.
A kanadai pilóta még nem végzett az első tízben 2022-ben. Vélhetően ez most sem lesz elég, de az első kilenc már igen, és jelenleg a nyolcadik helyen autózik Norris előtt.
A SZingapúri Nagydíjon a fékek miatt nem jutott tovább a Q3-ba. Most arra panaszkodott, hogy ugyanez a probléma merült fel. A brit pilóta a tizenegyedik helyen üldözi Cunodát.
Továbbra is 1 másodpercen belül követi Ocont, de nem tudott támadni, ami persze veszélyes is lenne. Előttük hatalmasak a kölönbségek a versenyzők között.
Leclerc-rel közölték, hogy 2 perc múlva újra elkezdhet szerekélni az eső. A monacói pilóta lemaradása már 10 másodperc feletti Verstappennel szemben.
A Mercedes versenyzője a külső íven ment el Cunoda mellett, aminek köszönhetően feljött a tizedik pozícióba. Sőt, már Norrist is maga mögé utasította, így már a kilencedik.
A Ferrari versenyzője megkérdezte mérnökét, hogy hány pozíciót bukna, ha most kereket cserélne. A válasz öt volt, vagyis Alonso mögé jönne vissza a hetedik helyre.
Oconnak továbbra is védekeznie kell Hamilton ellen, míg Alonso Vettelt támadja a hatodik helyért. Eközben teljesítették a futam 25 százalékát, így a győztes 13 pontot kap.
Már több mint 13 másodperccel vezet Leclerc előtt. Hamiltonnal közben közölték, hogy Oconék a kiálláson gondolkoznak.
Csou az első, aki másodszorra is kiállt a mezőnyből. A kínai versenyző akár jól is járhat, ha a többieknek is ki kell állniuk a következő szűk negyedórában.
A brit pilóta bement az Alpine mellé, de előzni nem tudott. Látványos a tempókülönbség a két autó között, de a hétszeres világbajnok ezt egyelőre nem tudja kihasználni.
Pérez egyre közelebb kerül hozzá, jelenleg 2,4 másodperc a differencia. Hamilton megint nem tudott előzni, mögöttük Gasly, Stroll és Cunoda is kiállt.
Ugyanott ment el Latifi mellett, ahol Cunodát maga mögé utasította. Eközben Csou megfutotta a leggyorsabb kört, és 6 másodperccel volt gyorsabb Bottasnál, aki még a használt intereken megy.
Továbbra is maga mögött tartja Hamiltont, miközben Alonso másodszor is kiállt, és visszaesett a tizedik helyre. Pérez már 1 másodpercen belül van Leclerc-hez képest, így könnyen lehet, hogy ő is támadni fog.
Vélhetően el fognak jutni a 27. körig, ami azt jelenti, hogy megvan az 5 százalék. Ebben az esetben Verstappen világbajnok, ha Pérez egelőzi Leclerc-t, ő pedig megfutja a leggyorsabb kört. Nem kizárt, hogy ehhez lesz egy ingyen kiállása.
A hajtűkanyarban Pérez bement Leclerc mellé, de a kigyorsítás során Leclerc könnyedén elhúzott. Verstappen már 23 másodperccel vezet, de ha kiáll, akkor lehet, hogy eggyel kevesebb kört tehet meg.
Igaz, most már késő is lett volna, mert így nem lett volna ideje elkezdeni azt a kört, amelyben megszerezhette volna az extra pontot. Így minden bizonnyal 28 körös lesz a futam.
Az utolsó kör kezdődött meg, mivel le fog telni az idő. Verstappen nem fogja megfutni a leggyorsabb kört, így Pérez hiába előzné meg Leclerc-t, nem lenne világbajnok.
Verstappen óriási fölénnyel győzött, Pérez pedig kis híján megelőzte Leclerc-t, és nagyon közel volt egymáshoz a két autó. A sorrend azonban maradt, így Pérez matematikailag is kiszállt a küzdelemből, de Leclerc nem. Igaz, a monacói pilóta átvágta a pályát, majd riválisa szerint leszorította őt.
Ocon és Hamilton között nem változott a sorrend, Vettel pedig megszerezte a hatodik helyet. Alonso a kiállása után levadászta Russellt, és csak 11 ezreddel maradt el a négyszeres világbajnok mögött. Russell mögött Latifi és Norris lett az első tíz sorrendje, vagyis a kanadai pilóta megszerezte első pontjait idén. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval!