Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat a Bahreini Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Az első gyakorláson egyedül Fernando Alonso tudott 1,4 másodpercen belül autózni a Red Bullokhoz képest, miközben a Ferrarinál a megforgó Carlos Sainz utolsóként zárt, de a Mercedesek is csak a középmezőnyben foglaltak helyet. Ám a második gyakorlás még fontosabb lesz, hiszen ugyanabban az időpontban kezdődik, mint az időmérő és a futam, így az időjárási körülmények hasonlósága miatt mérvadóbbak lesznek a mostani teljesítmények.
A csuklóműtéten átesett Lance Stroll az első szabadedzés elején alig volt a pályán, majd az első körei nagyon gyenge időket hoztak, ám végül a 6. lett, 1,1 másodperccel lemaradva Fernando Alonsótól. Ez az Aston Martin történetének 50. F1-es versenyhétvégéjén, tapasztalatszerzés nélkül elég jónak mondható.
A nap legjobb képeit ne felejtsék el megtekinteni, az alábbi képre kattintva elérhető galériába később is kerülnek új képek:
---- separator ----gallery-content-type:8a6ae8f8-92a2-4080-a032-912fccaa1aa5---- separator ----Egészen pontosan Max Verstappen autójával volt gond az első szabadedzésen, legalábbis Helmut Marko szerint. A Red Bull tanácsadója az FP1 után mondta azt a Sky Germanynek, hogy a hollandot egy olyan ismeretlen kezelési vagy beállítási hiba akadályozta, ami a teszteken nem jött elő.
A csapatfőnök, Frédéric Vasseur a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az első szabadedzésen használt új hátsó szárnyat hétvége folytatásában nem fogják használni az autókon. Hozzátette, ez csak a tesztelés része volt – minden bizonnyal nem vált be, ezért is cserélik le.
Helyi idő szerint 17:40-kor, azaz 20 perccel ezelőtt volt napnyugta Szahírban, így már teljesen villanyfényes körülmények között, hűvösebb időben kezdődik meg a hétvége legfontosabb szabadedzése.
Két perc után 15-en a pályán, csak Verstappen, Russell, Albon és a két Haas nem.
Hatan lágyakon, kilencen közepeseken érkeztek.
Három lila szektorral, először a hétvégén 1:32-n belülre autózza magát a Ferrari spanyolja. Közben már csak Hülkenberg a bokszban.
Leclerc kerül az élre, Hamilton és Russell pedig úgy az 5. és a 7., hogy lágyakon próbálkoztak. A közepeseken autózók közül Pérez a legjobb.
Pérez és Verstappen is közepeseken, a mexikói mégis 5 tizeddel gyorsabb volt.
Piastri és Cunoda egymás mellett haladt, Stroll pedig megpróbálta elengedni őket a célegyenes végén, de csak a japán fért el mellette. Piastri hatalmasat taposott a fékbe, így az ütközést elkerülte, a gumik rongálását már kevésbé.
Négy csapat nyolc pilótája autózott lágyakon, közöttük Ferrari-Alpine-Mercedes-Williams a sorrend. A közepeseken autózók között Pérez, Alonso és Verstappen az első három.
A rádióban arról panaszkodott, hogy az egyenesekben sokkal jobban ugrál az autó, mint a teszteken. Minimálisan javított a közepeseken, de továbbra is 3 tizedes a lemaradása Péreztől.
A brit a két Alpine-t megelőzte, így harmadik, ám Leclerc-rel szemben 429, Sainzcal szemben pedig 316 ezredes a lemaradása.
Néhány pillanatig mind a 20 pilóta a bokszutcában volt, azóta Sargeant hajtott ismét a pályára.
Sargeant az első edzésen is Albon előtt végzett, és jelenleg is jobban áll a csapattársánál. Ez tavaly Latifinak elvétve sikerült.
Magnussen az utolsó helyről a harmadikra lépett előre a lágyakon, miközben Gasly és Verstappen kivételével mindenki a pályán.
A csuklósérülése ellenére Stroll három lila szektorral az élen!
Cunodát engedték rá veszélyesen Norrisra a bokszban, mindkettejük reflexére szükség volt az ütközés elkerüléséért.
A lágyakra váltott a teljes mezőny, így gyorsan változik az élmezőny: Alonso, Verstappen, Pérez, Leclerc, Hülkenberg az első öt. Néhány percig Max Verstappen volt az utolsó helyen, ám egy lila középső szektorral zárkózott.
A két Alfa, a két AlphaTauri és Stroll egyaránt 13 kört teljesített az edzés első 30 percében.
A spanyol a 14., de jelenleg versenyszimulációs köröket fut. Rajta kívül egy ideig csak a Williamsek voltak a pályán, de azóta többen is visszatértek.
Az utóbbi percekben hiába volt mindenki lágy gumikon, az időeredményén senki nem tudott javítani – valószínűleg azért, mert megtankolták az autót, és már a futamra gyakorolnak.
Logan Sargeant fékezte el a gumijait az egyik kanyarban, de a bukótér miatt az autójának nem esett baja.
A 4. és a 11. hely között 2,5 tized van, de az utolsó Sargeant lemaradása is mindössze 1,8 másodperc Alonsóval szemben.
Eközben Magnussen a bokszban, Stroll és Bottas közepeseken, Albon keményeken köröz, mindeni más autóján lágy gumik vannak.
A két Ferrarit és a két Haast választja el a legtöbb pozíció, és a köridejük is nagyban különbözik. Magnussen továbbra is a bokszban, így ez egy ideig még biztosan így marad.
Csupán Sargeant van a csapat két pilótája mögött, ráadásul De Vries a pályáról is lecsúszott az imént.
A csapat kérte, hogy próbálkozzon meg egy másképpen kivitelezett kanyarvétellel, ám azt mondta, hogy a kezei miatt képtelen lenne úgy fogni a kormányt.
Az utolsó percekben már abszolút a versenyszimulációk voltak a középpontban, javítani senki nem tudott, ellenben sok tapasztalatot gyűjtött vasárnapra. Alonso tehát a két Red Bull előtt zárta a második edzést.
Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!