Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat a Spanyol Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Az első gyakorlást Verstappen nagy fölénnyel nyerte meg, a többi élcsapaton a fejlesztések ellenére még nem látszódott javulás. A Ferrari, a Mercedes és az Aston Martin is messze volt a Red Bulltól, de még az Alpine-tól is, ám valószínűleg nem adtak ki magukból mindent.
Az első edzésen látott új gumik a következő egy órában ismét előkerülhetnek, a Brit Nagydíjtól kezdve élesben használt abroncsokat tovább tesztelhetik a csapatok. Ezt az FP1-en a Mercedes tette a legaktívabban, így Hamilton és Russell a többiekhez képest most több gyors kört futhat majd a megszokott gumikon.
Gasly és Sargeant a gyakorlás utolsó másodperceiben találkozott egymással.
Pérez és Verstappen autójába is új erőforrásokat szereltek be a Spanyol Nagydíj előtt. Rajtuk kívül Norris McLarenjében történt motorcsere, de Alonso, Sargeant, Hülkenberg és Piastri autójába is kerültek új elemek – egyiküknek sem jár büntetés a módosításért.
Csökkent a levegő (24 fokra) és az aszfalt (36 fokra) hőmérséklete is az FP1-hez képest, de a körülmények továbbra is szárazak. Igaz, felhősebb az égbolt, mint néhány órája, és némi esély a csapadékra is van.
A Red Bull és a McLaren pilótái jelentették az első edzés alatt, hogy mintha a pálya régi-új utolsó kanyarjaiban visszatért volna a pattogás jelensége. Ez az időeredményen ugyan nem látszott, de valamelyest befolyásolhatta a köröket.
Közepes, kemény és "tesztkemény" gumik is megjelennek az első, pályára guruló autókon.
Az első két perc után senki nem maradt a bokszban. Ketten lágyakon (Ferrari), ketten keményeken (Alpine), hatan közepeseken, tízen tesztgumikon vannak.
1:14,999-cel Sainz az élen Leclerc és Verstappen előtt, de míg a Ferrari lágyakon, a Red Bull tesztgumikon van.
A közepeseken autózó Norris az egyetlen, aki Sainzhoz képest még másodpercen belülre tudott kerülni, Ocon hátránya már ezredre 1 másodperc az ötödik helyen. A tesztgumin autózók közül Verstappen mindenkinél sokkal gyorsabb, a többiek szinte egyaránt a mezőny hátsó felében állnak, sokan viszont már cserélik is le őket.
Verstappen 31 ezreddel Sainz elé került, ráadásul mindezt közepeseken autózva. Az első hatban három élcsapat (Red Bull, Ferrari és Aston Martin) pilótái állnak, a Mercedes viszont hiába váltott már szintén közepesekre, egyelőre a tízen kívül állnak, Russell ráadásul a kavicságyat is megjárta.
Russell a nyolcadik helyre tudott fellépni, jelenleg az első tíz van egy másodpercen belül – köztük meglepetésre az eddig gyengélkedő két AlphaTauri. Verstappen és a két Ferrari jelenleg a bokszban, ahogy a Mercedesek is visszatértek a garázsukba.
Sainz és Leclerc is megdöntötte a friss lágyakon Verstappen FP1-en látott köridejét, de csak most jönnek a többiek. Már mindenki lágyakon vagy közepeseken köröz.
1:13,907 az új legjobb idő, Verstappen részéről. Az AlphaTaurik után Bottas és a Williamsek is nagyszerű időt mentek, jelenleg bőven esélyesnek tűnnek a majdani pontszerzésre. Ahogy Hülkenberg és Ocon is, akik feljöttek a 2-3. helyre.
Már mindenki lágyakon, és úgy tűnik, a többség időmérős köröket autózik. Hamilton lila első szektorral kezdett, de végül 642 ezredes lemaradással messzire került az élmezőnytől.
Alonso a második helyre ugrott Verstappen mögé 170 ezreddel. A Ferrarik mostanra hagyták a tesztgumik kipróbálását, Pérez pedig a 18. helyről próbál feljebb lépni.
Egy kilenckörös versenyszimulációt kért a hollandtól a versenymérnöke, ám a rádióba behallatszott Helmut Marko telefonjának csörgése, amit Verstappen észre is vett és visszakérdezett. Pérez a negyedik helyre előrelépett, hamarosan végeredményt hirdethetünk, mert valószínűleg a folytatásban a futamra készülnek a csapatok.
Az AlphaTaurik és a Williamsek visszacsúsztak a mezőny végére, de sokatmondó, hogy közepeseken még milyen versenyképesek voltak. Ugyanakkor Hülkenberg és Ocon továbbra is a Ferrari és a Mercedes előtt áll, Hamiltont pedig még Bottas is megelőzi. Stroll 18. helyéről már nem is beszélve...
Egyedül a holland van a bokszban jelenleg, a többiek pedig nem javítanak a köridejükön, így nyilván versenyszimulációt folytatnak.
Alonso szurkolóinak hangja úgy is hallatszik, hogy a spanyol fedélzeti kamerájából mutatnak felvételeket. A spanyol továbbra is második helyen áll, de ez már aligha változik, még ha a teljes mezőny is a pályán van.
Az utolsó percek semleges nézőként unalmasabban teltek, hiszen az időeredmények nem változtak, és a pályán sem történt csata. Verstappen a második edzést is megnyerte, mögötte Alonso és Hülkenberg zárt. A két Ferrari a 6-7. helyen, a Mercedesek a 8. és a 11. pozícióban végeztek. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!