Élő közvetítésünk a Japán Nagydíjról
2023. szeptember 24. 06:47
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat a Japán Nagydíj élő közvetítésében! Max Verstappen indulhat az élről, és úgy tűnik, nem Pérez, Alonso, a Mercedesek vagy a Ferrarik, hanem a McLarenek lehetnek a legveszélyesebbek a holland pilótára. Ugyan a tavalyi esőkáoszra nem kell számítani Szuzukában, izgalmakra annál inkább.
A kétkiállásos taktika, azon belül a lágy-kemény-kemény gumisorrendet jósolja kifizetődőnek a Pirelli. Persze ehhez a száraz körülmények és a biztonsági autós fázis nélküli futam is szükséges lesz.
Szuzukában, és majd Austinban egy beprogramozott, csókra aktiválódó és a győztes nemzeti zászlójának színeiben pompázó trófeát kap a futamot megnyerő pilóta.
Az utolsó 6 hétvégén egy pilóta részéről 180 pont, csapatként 309 pont gyűjthető. Verstappen előnye 151 pont, tehát ő még nem lehet világbajnok ma. A Red Bull előnye viszont 308 pont, tehát az energiaitalosok már Szuzukában ünnepelhetnek, ha több pontot szereznek a Mercedesnél (és a Ferrari nem szerez legalább 24 ponttal többet náluk).
Az időmérő elején balesetet szenvedő Logan Sargeant autójával a Williams megszegte a parc fermé-szabályokat, így az amerikai a bokszból indul majd el a futamon. Ráadásul Sargeant egy 10 másodperces büntetést is máris kapott a futamra.
Üzent a kritikusainak a holland pilóta az időmérő után. Piastri eközben nem volt teljesen megelégedve a második helyet érő körével.
Hamilton, Verstappen, Alonso és Bottas nyert már futamot Szuzukában a jelenlegi mezőnyből. Az eddigi 32 itteni versenyből 16-szor nyert az élről induló pilóta, 11-szer a másodikként rajtoló, 5-ször pedig hátrébbról sikerült győzni. A 32-ből pedig 25-ször lett dobogós a pole-ból induló versenyző.
28 fokos levegőben, 45 fokos aszfalton kezdődik majd a futam, amely napos időben rajtol el. Az eső valószínűsége 10 százalék, de az égboltot elnézve ez felső becslés.
A Ferrari 2004 óta nem nyert Szuzukában.
Charles Leclerc ha legalább 9 pontot szerez, megszerzi az 1000. F1-es pontját – ő lenne/lesz a 14. pilóta, aki eléri ezt a mérföldkövet. Emellett pedig Monaco a 11. nemzet lehet 1000 F1-es ponttal, ha legalább 5 pontot begyűjt a Ferrari pilótája.
Lekerültek a paplanok: Cunoda, Alonso, Lawson, Bottas, Stroll, Hülkenberg és Csou lágy gumikon, a többiek közepeseken kezdenek.
Elindult a mezőny a gumik bemelegítésére, mielőtt nekivág az 53 körös futamnak. Emlékeztetőül a rajtsorrend:
Verstappen, Piastri, Norris, Leclerc, Pérez, Sainz, Hamilton, Russell, Cunoda, Alonso,
Lawson, Gasly, Albon, Ocon, Magnussen, Bottas, Stroll, Hülkenberg, Csou, Sargeant (bokszból).
Verstappen maradt az élen a rajtnál, mögötte viszont a két McLaren helyet cserélt.
A spanyol 4 helyet javítva a 6. már. Cunoda viszont visszaesett a 11. helyre.
A rajt után Bottas autójáról törtek le darabok, a törmelékek miatt jön a biztonsági autó!
Bottas, Csou, Albon és Ocon volt érintett a kisebb balesetben. Mindenki tudja folytatni, de nem túl ép autókkal.
Hamilton, Pérez és Sainz nagy csatát vívott a rajtnál, ebből Sainz (és Alonso) jött ki jól.
Pérez autóján szükséges orrkúpcsere, ki is jött a bokszba.
Verstappen, Norris, Piastri, Leclerc, Sainz, Alonso, Hamilton, Russell, Lawson és Cunoda az első tíz sorrendje. Összesen hat pilóta járt a bokszban.
A 4. kör végén folytatódik a futam, mindjárt újraindítás!
Verstappen jól időzítve jött el, mögötte sincs pozícióváltozás.
Russell és Hamilton oda-vissza előzgették egymást, miközben hátul Bottas csúszott ki a pályáról Sargeantnek köszönhetően. A finn végül tudja folytatni a versenyt.
Verstappen már bő két másodperccel vezet Norris, további kettővel Piastri előtt. Az első tíz sorrendje továbbra is változatlan. Bottas ismét a bokszban járt, nincs jó állapotban az Alfa Romeo.
A monacóihoz Sainz, Alonso és Hamilton is közel van, Leclerc viszont Piastritól távolodik.
Sargeant és Pérez is kapott 5-5 másodpercet, előbbi Bottas meglökéséért, utóbbi a biztonsági autós fázis alatti előzésért. A finn ki is állt a versenyből.
Lawson és Alonso lágy gumijai elkophattak, jönnek is a bokszba közepesekért.
Ezúttal Magnussen az áldozat, aki mellé feleslegesen próbált bevetődni. A dán Haasa megforgott, de a bokszkiállás tudják folytatni a futamot.
Megint a törmelékek okozhatnak gondot, jön a VSC-fázis.
Piastri kemény gumikra váltott, így ugyan a 9. helyre esett vissza, de alig vesztett időt a bokszkiállással.
Vége a VSC-fázisnak, Pérez viszont a bokszba hajtva befejezte a futamot.
Megjárta a füvet a brit, így Russell még jobban támadja.
A holland és Hamilton is kiállt, a közepeseket kapó Verstappen Piastri elé 3 másodperccel érkezett meg.
Norris és Leclerc is a bokszban. Előbbi keményeket, utóbbi közepeseket kapott. Norris jócskán Piastri mögé jött vissza.
Sainznak is kereket cseréltek. Már csak Russell nem járt a bokszban, ő vezet.
Verstappen a pályán előzte meg Russellt, mögöttük Piastri, Norris, Leclerc, Ocon, Alonso, Sainz, Hamilton és Cunoda a sorrend.
"Oroszlánok elé vetettetek azzal, hogy ilyen korán kihoztatok. Hihetetlen..." – mondta a spanyol, aki mellett könnyedén ment el a honfitársa és Hamilton is az utóbbi percekben.
Pérez és Bottas után újabb pilóta adja fel a versenyt: Stroll áll be a garázsába, majd száll ki a kocsijából. Ezek nem az Aston Martin percei.
Piastri nem tudja egyelőre megelőzni a britet, így Verstappen előnye nő, Norris pedig közeledik a csapattársára. Alonso nem bír a sokkal kopottabb gumikon köröző Oconnal.
Russell a bokszban, keményeket kapott, és megpróbálják valószínűleg az egy kiállást. Alonso mögé érkezett vissza, a kilencedik helyre, de rögtön meg is előzte őt.
Sargeant is feladta a futamot, eddig mind a négy kieső magától hajtott a bokszba és úgy fejezte be a versenyt.
Norris támadja Piastrit, aki nem engedte el őt. A brit attól tart, ezzel Russellt segítik, így néhány kanyarral később megtörtént a helycsere. Már Norris a második.
A másik Williams is kiáll, Pérez viszont visszaült a kocsiba. Mire készül a Red Bull?!
Verstappen 13 másodperccel vezet Norris előtt, aki további hárommal előzi Piastrit. Mögöttük Leclerc, Sainz, Hamilton, Russell, Gasly, Alonso és Cunoda van a legjobb tízben. Ocon most állt ki a 8. helyről, ő még jó eséllyel pályázik később pontszerzésre.
Látszólag semmi nem magyarázza, hogy miért ül még mindig a garázsában található autójában a mexikói. Az időbüntetését ugyan nem töltötte le, de azt elvileg nem vihetné át magával Katarba...
Leclerc-t és Hamiltont hívják ki kemény abroncsokért.
Piastrinak is kereket cseréltek, Russell mögé nyolc másodperccel érkezett vissza az ausztrál. Ez a párharc dönthet majd a dobogóról jelen állás szerint.
Norris is a bokszban, így a Red Bullnak is jönnie kell. A brit 2 másodperccel jött Russell mögé, de várhatóan nem sokáig marad ott.
Verstappen is túl a kerékcserén, Norris könnyedén előzte meg Russellt a pályán.
Sainzcal próbál taktikázni a Ferrari, őt még a pályán tartják.
Már jár a Red Bull motorja a garázsban, a pályán a mexikói. Úgy tűnik, attól tart a Red Bull, hogy ha nem tölti le az 5 másodpercet, az valamilyen (akár egy rajthelybüntetés) formában megbosszulja magát Katarban.
Sainz nem bírta tovább, kijött kerékcserére, és Hamilton mögé érkezett vissza a hetedik helyre.
Piastri elment Russell mellett, mégsem kellett a hajráig várni rá. Már Leclerc is támadja a britet.
Verstappen, Norris és Piastri az első három, elég nagy különbségekkel egymáshoz képest. Leclerc megelőzte Russellt a negyedik helyért, mögöttük Hamilton, Sainz, Alonso, Ocon és Gasly áll pontszerző helyeken.
Erről lemaradtunk, de egy kör után vissza is tért a bokszba a mexikói. A Red Bull úgy tűnik, teljesítette, amit el akart érni.
Russell és Hamilton az ötödik helyért harcol, de még Sainz is veszélyes lehet rájuk.
Russellnek el kellett engednie Hamiltont, így viszont Sainz is könnyedén előzte meg a fiatalabbik britet.
Hamilton és Sainz az ötödik helyért harcol, ez tűnik egyedül kérdéses pozíciónak.
A holland simán nyerte meg a Japán Nagydíjat, mögötte Norris és Piastri a dobogón.
Bebiztosította a konstruktőri vb-címet a Red Bull, az egyéni cím matematikailag még nem dől(hetet)t el. Ám utóbbiban is 177 pont Verstappen előnye Pérez előtt, és 180 szerezhető a folytatásban.
Verstappen, Norris és Piastri mögött Leclerc, Hamilton, Sainz, Russell, Alonso, Ocon és Gasly szerzett még pontot.
Folytatás két hét múlva Katarban, ahol már szombaton, a sprintfutamon eldőlhet az egyéni vb-cím. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!