Elkészült az HBO mozicsatorna hatrészes filmsorozata, az Angyalok Amerikában. A neves sztárok főszereplésével készült produkció alapjául Tony Kusher két drámája szolgál, amelyekben a 90-es évek Amerikájának a szexualitás, a család, a vallás, a rasszizmus és a politika kérdéseivel kapcsolatos őszintétlenségét ábrázolja. Érzékletes és megindító társadalomkritika a korról, amelyben az AIDS első megbetegedéseit regisztrálják a Ronald Reagan vezette Egyesült Államokban.
Még alig fejeződött be a hat részből álló, Mike Nichols (Diploma előtt) által rendezett filmsorozat forgatása, máris több televíziós csatorna jelezte vásárlási szándékát. A brit Channel 4 jövőre tűzi műsorra a filmet, amely olyan neves színészeket vonultat fel, mint Al Pacino (Roy Cohn), Meryl Streep (Hannah), Emma Thompson, Michael Gambon vagy Simon Callow.
A drámák középpontjában két vírusfertőzött férfi áll. Prior józan értékítéletű, kedves és szeretetre méltó ember, akit kínzó látomások gyötörnek - elhunyt őseinek szellemképei kísértik, angyalok jelennek meg előtte, akik kiválasztottnak, prófétának titulálják, miközben ő maga attól tart, hogy csupán elborult elméje űz kegyetlen játékot vele. Roy Cohn, a dráma másik - a való életből vett - főszereplője egy minden hájjal megkent manipulátor, vérbeli politikus, aki nem hajlandó tudomást venni betegségéről, mivel úgy gondolja, hogy annak kizárólag a jelentéktelen, akaratgyenge emberek eshetnek áldozatul.
A mű nemcsak a betegek, de tágabb környezetük küzdelmét - vagy épp megalkuvását - is bemutatja a legyőzhetetlen betegséggel szemben, rávilágítva a társadalom egyes tagjainak előítéletességére, képmutatására. Belize, az afroamerikai homoszexuális ápoló és Hannah, a fia házasságának megmentésén fáradozó mormon asszony, egyben Prior egyik legfőbb támasza, a dráma legtisztább és leghitelesebb alakjai. Belize érdekektől mentes áldozathozatalával szemben áll Prior szeretőjének, Louisnak gyáva megfutamodása.
A sors keserű fintora, hogy ezek után épp Belize lesz Cohn gondviselője, aki még a halálos ágyán is azon mesterkedik, hogy kapcsolatai révén a fertőzöttek közösségén belül is különleges előjogokat szerezzen magának. E négy szimbolikus alak, Prior, Louis, Belize és Hannah a zsidók és a keresztények, a feketék és a fehérek, a férfiak és a nők, az áldozatok és az áldozathozók egymással látszólag szembenálló, azonban egymást kiegészítő ellentétpárjainak, egyben Amerika olvasztótégelyének képviselői, akik egymást segítve és egymásba kapaszkodva haladnak az ismeretlen felé.