Lepattintva
Eltekintve attól az aprócska képtelenségtől, hogy a lerázott pasi pont ugyanott nyaraljon, ahol exnője és új szerzeménye, a Felkoppintva és a Superbad csapatának újdonsága az elképzelhető legvidámabb szakítósfilm. A kínos pillanatok lelki lemeztelenítéséhez ezúttal fizikai pőreség is járul és végül már a néző is azt szeretné, hogy Petert (Jason Segel) minél előbb dobja ki végleg kíméletlen tévésztárocska barátnője, mielőtt negyedszerre is a képünkbe lengeti előbb büszke, majd porig alázott férfiasságát. Sarah Marshallt egyébként csak egy még sokkal jobb nő (Mila Kunis) oldalán lehet igazán elfelejteni, de ehhez nagyban hozzájárulnak a parádés mellékszereplők (Russell Brand, Jonah Hill, Paul Rudd) is, akik - ahogy azt a Judd Apatow vígjátékok esetében megszokhattuk - bármelyike köré lehetne saját filmet is keríteni.
+ + +
Pop, csajok, satöbbi
Nick Hornby amerikanizált, de remekül adaptált regényében egy bizonyos szakítás jelenti a cselekmények mozgatórugóját, de Top 5-nyi korábbi seb is felszakad a kisiskolás első csalódástól egy szánalomdugás visszájára fordulásáig. John Cusack (a Lepattintva Jason Segeljének egyértelmű előképe) minden férfi rémálmát éli át, amikor barátnője a kényelmes-unalmassá szelídült kapcsolatból csak a szomszéd lakásban hangosan szexelő szerelemguruig menekül, de ez a sokk talán felrázza korán jött életközépi nihiljéből.
A tematikánál maradva a Top 5 legjobb dolog a Pop, csajok, satöbbi-ben:
1. a válogatáskazik - aki még sosem készített ilyet egy lánynak, annak fogalma sincs a romantikáról
2. Jack Black - nem mintha a szakítás önmagában nem lenne elég nagy büntetés
3. a zene - jobbnál jobb muzsikák és zenei utalások + Springsteen-cameo
4. Catherine-Zeta Jones - minden átlagos pasi életébe becsúszhat egyszer egy bombanő (és akkor még nem is említettük Lisa Bonet-t)
5. a giccs nélküli, de megérdemelt hepiend
+ + +
Közelebb!
Ez a film többek között arról nevezetes, hogy egyáltalán nem úgy beszélnek, udvarolnak, veszekednek és szakítanak benne a szereplők, mint a normális emberek. Viszont a normális emberek nem is úgy néznek ki, mint Jude Law, Natalie Portman, Julia Roberts és Clive Owen. Utóbbi kettő konkrétan egy olyan színpadias (ékes bizonyíték ez a jelenet, hogy nem lehet ugyanazt elsütni a vásznon, amit a színházban) szakítós-dialógussal ajándékozza meg a filmtörténelmet, amitől ki-ki, ízlésének megfelelően, felsír, felröhög, falnak megy, vagy megtanulja kívülről. Muszáj idézni szórol-szóra, mert minden szava kincs:
Larry: Élvezed, amikor leszophatod?
Anna: Igen!
Larry: Szereted a farkát?
Anna: Imádom!
Larry: Szereted, ha az arcodra élvez?
Anna: Igen!
Larry: Milyen íze van?
Anna: Pont olyan, mint a tiednek, csak édesebb!
Larry: Ez az, végre! Köszönöm! Köszönöm az őszinteségedet. Most pedig takarodj és dögölj meg te rohadt kurva!
+ + +
Bridget Jones naplója / A nő kétszer
Egy kalap alá vesszük két amerikai színésznő kirándulását a brit csajfilmek világába, hiszen mindkettő ugyanazt a jól ismert szakítósklisét dolgozza fel: tudod, hogy hülye vagy és paranoiás és egy hisztis idióta picsa és utálni fogod magad utólag, de mégis muszáj megkockáztatnod, hogy átéld a világ legmegalázóbb felismerését. És bingó! Ott van bizony a másik nő az ágyban. Radikális lekoptatásokhoz garantáltan működő módszer, de a Girl Power-mozgalom ezen két jeles darabja persze női erkölcsi győzelmet sugall akár egy metrónyi késésnek köszönhető másik, bénább élet (Gwyneth Paltrow nem jön rá pasija csalfaságára, ezért boldogtalan marad rossz frizurával) bemutatásával, illetve a kötött pulcsis, tisztességes férfi (Colin Firth, az örök Mr. Darcy) meghódításával.
+ + +
Egy kapcsolat vége
Nincs is rosszabb az indokolás nélküli, derült égből villámcsapásként érkező szakításoknál, nem csoda, hogy a szóban forgó történetben még a második világháború tragédiái is eltörpülnek a titkos viszony kurta-furcsa befejezéséhez képest. Graham Greene önéletrajzi ihletésű regényének mutatós feldolgozásában az író (Ralph Fiennes) alapos nyomozás után megkapja a maga feloldozását, miszerint tényleg nem benne volt a hiba, de arra is fény derül, hogy ebben a kapcsolatban még a soknál is többen voltak: a nő (Julianne Moore szokás szerint varázslatos), a férfi, a felszarvazott férj (Stephen Rea), no meg Isten.