Azok számára, akik nem követik a nemzetközi stand-upot, Ricky Gervais elsősorban az olyan sorozatok megalkotójaként és főszereplőjeként lehet ismerős, mint az After Life – Mögöttem az élet vagy A hivatal. Már utóbbiakból is világosan kiderül, a komikus nem a finom humoráról híres, az önálló estjein azonban végképp térdig belegázol a politikai korrektség kultúrájába.
A Netfix számára készített A természetfeletti és egyéb képtelenségek című műsorában hamar kiderül, hogy nem ismeri a határokat. Vagyis pontosabban mondva, nagyon jól ismeri azokat, de tudatosan lépi át mindegyiket.
Már az első percekben a feministákat hergelve azon élcelődik, hogy nem ismer egyetlen valóban vicces női komikust sem, nem sokkal később pedig egy igazán durva poént is elsüt.
Állítása szerint egyszer valaki felháborodott üzenetet írt neki Twitteren, amiben az állt, hogy éppen annyira viccesek az előadásai, mint egy szellentés egy újszülött temetésén. Ricky Gervais pedig nem tudott megsértődni a bírálaton, mert szerinte aligha hozhatott volna fel viccesebb példát az illető.
Képzeljetek el egy nagy, visszhangos templomot. Mindenki némán zokog. Viszik az apró kis koporsót. És valaki elszellenti magát. Tuti, hogy te is elnevetnéd magad, még akkor is, ha a saját gyermekedről lenne szó!
A jó ízlést messziről elkerülő poén nem öncélú, mint Ricky Gervais nem sokkal később elmondja, álságosnak tartja, hogy manapság mindennel lehet viccelni: az AIDS-szel, a nemi erőszakkal, a holokauszttal, a pedofíliával, kizárólag az identitáspolitikával tilos.
Példaként Kevin Hart esetét hozza fel: a komikussal madarat lehetett fogatni, amikor felkérték néhány éve arra, legyen ő az Oscar-gála házigazdája, valaki azonban előásta egy tíz évvel korábban írt Twitter-bejegyzését, amelyben Hart azzal viccelődött, hogy a fia furcsán viselkedik, reméli, hogy nem meleg. Ez az ősrégi poénja akkora felháborodást keltett az LMBTQ-közösségben, hogy végül elbukta élete nagy lehetőségét.
Gervais hozzáteszi: tíz-húsz évvel ezelőtt még azt sem sejtette senki, hogy egyszer probléma lehet egy olyan kijelentésből, miszerint a nőknek méhe van
– utalva J. K. Rowling, a Harry Potter írónője ellen folytatott gyűlölethadjáratra egy hasonlóképpen ártalmatlan mondata miatt.
Régen, ha egy férfi nem volt heteroszexuális, simán rásütötték, hogy elmebeteg és bezárták egy életre. Manapság már toleránsabbak vagyunk, sőt, szerintem átestünk a ló túlsó oldalára. Jelenleg semmi nem számít elmebetegségnek. Levághatnám a lábaimat, kerekeket tehetnék a helyükre, és azt állíthatnám magamról, hogy én babakocsinak tekintem magamat. Ha pedig erre azt mondanád, hogy megőrültem, te számítanál bigottnak és begyepesedettnek.
Ricky Gervais a műsor végén leszögezi, hogy minden emberi jogot támogat. Tiszteletben tartja a transzneműeket is, sőt, egyenlően kezeli őket. Éppen ezért viccelődik velük, éppen úgy, mint bárki mással.
Csak húzzunk meg határt. Ne legyen már pénisze a nőknek
– teszi hozzá.
Megszokhattuk már, hogy az LMBTQ-közösség érti a humort, csak éppen nem szereti, legalábbis, ha az ő kárukra élcelődnek, így a stand-up előadás után elképesztő hisztéria robbant ki az interneten, tömegesen mondták le a Netflix-előfizetésüket.
Azt eddig is tudhattuk, hogy noha a streamingszolgáltató látszólag előszeretettel népszerűsíti a szélsőliberális woke kultúrát, de igazából nem valós indentitásról van szó az esetükben, hanem kizárólag arról, hogy a baloldali kurzustól remélik a pénzt. Ha anyagi érdekeik úgy diktálják, minden gond nélkül támogatnak egy olyan szexista filmet is, mint a 365 nap.
És mivel Ricky Gervais a jelenkor egyik legsikeresebb stand-up előadója,
a Netflix úgy dobta el a woke ideológiát és a politikai korrektség kultúráját a nézettség érdekében, mint a kapcarongyot. A Netflix a kamuidentitásával pedig most egy saját farkába harapott kígyóként került szembe az éppen általuk hosszú éveken át érzékenyített közönséggel.