A Népszabadság információi szerint tavaly mintegy 96 ezer használt gépjárművet vámoltak el Magyarországon, amelyből 40 ezer magán, míg 56 ezer kereskedelmi céllal érkezett. A rekord nagyságú behozatal oka az évek során meglehetősen lazává vált szabályrendszer és a 2003-as szigorításokról szóló híresztelés lehetett, ezért nem meglepő, hogy a legtöbb autót az utolsó hónapokban, hetekben próbálták behozni.
A gazdasági és közlekedési miniszter rendelete szerint idén január elsejétől, a korábbi Euro-2-es motornorma helyett, már 7 év lesz a fő behozatali feltétel, amellyel az öregebb autók behozatali dömpingjét próbálják megakadályozni az illetékesek. Barna Péter a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium műszaki osztályának vezetője, az [origo] kérdésére már korábban elmondta, hogy 2004. január elsejétől is jelentős szigorítás várható, ekkortól lép ugyanis életbe a használt autók behozatalánál az Euro-3-as motornorma, ami jelenleg még csak az új gépjárművekre vonatkozik.
Január elsejétől ugyancsak módosult a korábban haszongépjárműnek sorolt, két üléssorral és raktérrel rendelkező furgonok (pl. Ford Transit, Volkswagen Transporter, Opel Vivaro) vámtarifa-besorolása, ugyanis 2003-tól ezek a gépjárművek már személyautónak minősülnek, így meg kell fizetni utánuk a fogyasztási adót, és áfájuk sem igényelhető vissza. A tavalyi statisztikák szerint ez mintegy tízezer autót érint.