A reklámokra fordított összegek alapján felállított vállalti rangsort a korábbi évekhez hasonlóan az Unilever vezeti, amely az idei év első hat hónapjában 5,04 milliárd forintot költött hirdetésekre. Ez az összeg a tavalyi év teljes reklámkiadásának több mint a fele - írja csütörtöki számában a Világgazdaság.
A második helyre a Henkel került, amely a tavalyi éves reklámköltségének közel felét fordította hirdetésekre az idei első félévben.
Szakértők szerint a Procter&Gamble-nek és a Coca-Cola-nak, a tavalyi év hasonló időszakához viszonyított alacsonyabb ráfordításai igazolják azt a véleményt, hogy a nemzetközi hirdetési válság Magyarországra elsősorban a nagy multinacionális cégeken keresztül gyűrűzik be.
A magyar vállalatok közül az első félévben a Pannon GSM és a Westel költötte a legtöbbet reklámokra 2,69 és 2,23 milliárd forintot, de ők is a tavalyi időarányos költségeknél kevesebbet. A MATÁV ugyanakkor már az első félévben közel annyit költött hirdetésekre - 1,76 milliárd forintot - , mint tavaly összesen, amikor 1,9 milliárd forintot fordítottak reklámra.
Szakértők szerint az időarányos elmaradás nem végleges és az év második felében a cégek várhatóan többet fordítanak reklámkiadásokra, amelynek következtében a magyar reklámpiac szerény, de az inflációt meghaladó mértékben bővül.
(Üzleti negyed)
Ajánlat: