A tiszta veszteség 529 millió euró lett az első negyedévben, a tavalyi 139 millió eurós nyereség után. Ez a 4 százalékos csökkenésnek köszönhető az teljes eladásokban.
A Fiat és Iveco automobilok gyártójának részvényei teljesítenek a legrosszabban az autóipari részvények közül az idén, annak hatására, hogy cég megpróbál kilábalni a 2001-es évi veszteségéből. Tavaly nyolc év óta az először volt veszteséges a Fiat. Miközben az olasz cég a tehergépjárművek és építkezési felszerelések piacán kialakult csökkenő kereslettel küzd, a PSA Peugeot Citroen, és más konkurensek, kezdik elhódítani a hazai piacot - írja a Bloomberg.
A cégcsoport tervei szerint a működési költség az idén legalább nullszaldós kell, hogy legyen. A Fiat csoport működési költsége tavaly 299 millió euró volt, ami meghaladja a Bloomberg elemzői konszenzusa által prognosztizált 205 millió eurót. Előző évben a cégcsoport működési költség bevétele 125 millió euró volt. A Fiat Auto részleg, amely a cégcsoport eladásainak a felét teljesíti, 429 millió eurós működési tőke veszteséget produkált tavaly. A részleg nyugat-európai autóeladásai 17 százalékkal estek vissza az első negyedévben.
A cégcsoport adósságállománya 6,6 milliárd euróra növekedett, az előző évi 6,5 milliárd euróról. A cég megismételte szándékát, hogy 2 milliárd euró értékű kintlévőséget értékesít, köztük tulajdonrészét a Ferrariban, hogy még idén felére csökkentse adósságát.
A Fiat csoport gyártja az Alfa Romeo és a Maserati autókat, a Magnetti Marelli alkatrészeket és övé a Toro Assicurazioni biztosító is. Az Electricité de France-al közös tulajdonosa a második legnagyobb olasz energiaszolgáltatónak, az Edison SpA-nak.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
Adósságcsökkentés miatt elad a Fiat
(2002. május 6.)