A Texas Pacific vezette, három céget tömörítő befektetői csoport 2,1 milliárd dollárt ajánlott fel a Diageonak, a világ legnagyobb likőrgyártó vállalatának a Burger Kingért.
A Diageo márciusban hirdette meg eladásra a gyorsétterem-láncot, céljuk az volt, hogy hat hónapon belül eladják a céget. Azért akarnak megválni a Burger Kingtől, mert a cég kizárólag az általa forgalmazott szeszesital-márkákra, elsősorban a Smirnoffra és a Guinnessre szeretne koncentrálni az elkövetkező időkben. Ráadásul 2001 decemberében 5 milliárd dollár értékben vásároltak újabb szeszesital-márkákat a kanadai Seagramtől.
A Diageo a Triractól, illetve a Thomas Lee-től kért ajánlatot az étteremláncra, de a megajánlott 1,9 milliárd dollár kevésnek bizonyult. A cég vezetősége szerint az eladáskor a legfőbb cél a 2 milliárd dolláros határ átlépése.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
Tulajdonosa megválna a Burger King étteremlánctól
(2001. június 19.)